Sjipz... Bevolkingsonderzoek!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:49

Ik wil dat alleen de arts het doet.

De assistent vertrouw ik niet, die meid kan zelfs de subcutane injecties niet goed zetten dus die wil ook al helemaal niet met een schraper daaronder hebben :+

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:00

Rocamor schreef:
Die heb ik ook al twee keer gehad en ben nog geen vijftig. Maar liever 10 minuutje wat gehannes dan alle ellende vandien. je weet wel

dat is wel helder, maar de methode is barbaars. Mannen zouden dit niet accepteren vermoed ik zo...

vuurneon

Re: Sjipz... Bevolkingsonderzoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:01

Mannen kunnen een vinger in hun hol krijgen voor prostaat controle ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:02

Daar zou ik graag bijzijn dan. }> ik mag over twee jaar. Ben vroeger wel veel met mijn moeder meegeweest met pletten. Au verheug me er nu al op %) grote borsten platdrukken tot 2 cm of zo,

Liever dat nog dan pletten. Heb genoeg darmonderzoek gehad om dat wel aan te kunnen. :')

Maar ts goed gedaan van je. :j

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:06

Ianrowan2009 schreef:
@safina hahaha die docter Corrieshow heb ik wel een van gehoord.
Die vrouw was een tijdje terug bij koffietijd.

Ik heb voor volgende week donderdag een afspraak gemaakt.
Morgen had ook gekunt maar had dan bij die nare assistente gezeten. Dus dan maar een weekje wachten.
Man wat ben ik een poeperd zeg :')

Goed zo!
Valt reuze mee hoor!
En wat denk je niet dat zo'n huisarts allemaal wel niet onder ogen krijgt, dus daar moet je je sowieso niet druk om maken.
Onderzoek zelf stelt niet veel voor. Wel vind ik zelf de mogelijke uitslag veel enger om af te wachten ...

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:14

Of bij nierstenen kreeg mijn vader ook iets in zjn plasbuis. :j

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:29

vuurneon schreef:
Mannen kunnen een vinger in hun hol krijgen voor prostaat controle ;)

Dat stelt geen reet voor... :D :D

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:38

En dan heb je er nog van die exemplaren bijzitten dat als ze een leuke vrouwelijke arts hebben dat ze af en toe wat klachten facken zodat ze een touchetje extra krijgen op zn tijd :+

Misschien moeten ze bij zulke de eendenbek eens gebruiken :D en hem dan eerst even in de koelkast leggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:14

Ik heb wel eens een arts gehad die het speculum onder de hete kraan hield. En hem door mijn kreet van schrik liet vallen. Ik moest hem kalmeren, de arme man.

Hij is kort daarna met pensioen gegaan. Beter zo.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:17

Hij heeft hem daarna toch wel afgespoeld hoop ik :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:21

5 seconden regel :+

Bovendien, zand schuurt de ma...- eh.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:31

Ik moest vanmiddag weer eens. Dit keer had ik een hele fijne assistente die rustig deed en de eendenbek netjes warm maakte. Ze hield hem eerst tegen m'n been om de temperatuur te checken voordat ze verder ging. Zie er elke keer wel tegen op, maar elke keer is het met een halve minuut klaar en valt het hartstikke mee.

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:37

Heb vorig jaar ook voor 't eerst gehad. Was ook nerveus, maar stond zo weer buiten. Viel me 100% mee. Vond 't wel raar om met m'n benen wijd voor een onbekende te gaan liggen, maar de assistente was heel vriendelijk.
Je moet gewoon denken: 'ze hebben altijd gekker gezien' :D

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:40

Als ik dit allemaal lees krijg ik zoooo'n vreselijk gevoel in m'n onderbuik! :')

Uitstrijkje valt best mee inderdaad, maar leuk is het niet. Haha..

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 21:51

@Nikeyy Met dat idee ga ik donderdag dus ook maar naar de HA.
Maar wisten jullie dat er in 2012 ( heb het net even opgezocht ) een LINDA editie was met een heus >poezenboekje< erin :') heel interessant om eens al die verschillende doosjes op een rijtje te zien :')

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:18

Ik zou dus wel voor de zelftest gaan. Zit vast een goede en duidelijke "gebruiksaanwijzing" bij :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:27

Ik zou een zelftest voor dit dan weer niet durven. Straks heb je het niet goed gedaan, krijg je uitslag is helemaal prima, maar blijkt dat niet te kloppen. Dan liever even een arts die het doet. Dan heb je in ieder geval (geen 100% natuurlijk) een grotere kans dat het goed gedaan wordt.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:28

Peelie schreef:
Gewoon naar de HA gaan. Er is echt werkelijk niks spannends aan, geen pijn oid. Het is echt zo gepiept.

Geen pijn? Nou hier wel en behoorlijk ook! Aangezien ik nog geen kinderen heb gehad lag mijn baarmoeder hoog en droog nou dat heb ik geweten.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:41

Ik heb ook nog geen kinderen gehad, geen centje pijn. Dus dat zegt ook niet alles.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:54

Ik vond het ook totaal niet pijn doen en ook geen kinderen hier :P Ik vond meer de hele situatie ongemakkelijk met dat je daar een beetje met je benen wijd ligt dan dat het echt naar voelde ofzo.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:57

Ik vond het niet echt prettig, maar echt pijn zou ik t niet noemen. Heb nog wel een paar dagen licht nagebloed trouwens.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 00:41

Is er dan helemaal niemand bang voor een nare uitslag i.p.v de test zelf?

Ik vind de test onprettig. Maar zolang het geen biopsie is overleef ik het wel. Maar i.v.m zeer onrustige cellen mag ik ieder half jaar en ik zit daarna echt harder op mijn nagels te bijten dan ervoor, hoor. Iedere keer de angst voor een slechte uitslag is voor mij slopender dan het feit dat ik 'weer mag'.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 00:54

Palmera schreef:

Ik vind de test onprettig. Maar zolang het geen biopsie is overleef ik het wel. Maar i.v.m zeer onrustige cellen mag ik ieder half jaar en ik zit daarna echt harder op mijn nagels te bijten dan ervoor, hoor. Iedere keer de angst voor een slechte uitslag is voor mij slopender dan het feit dat ik 'weer mag'.

Jeetje, dan kan ik me zeker voorstellen dat het heel beangstigend is voor je!

Ik ben ook meer bang voor de uitslag inderdaad. Mijn uitstrijkje heb ik zo'n 3 weken geleden gedaan, heb nog niets vernomen, dus maak me niet ook niet druk meer. Maar een paar dagen na de test werd ik gebeld door een geheim nummer, toen schoot mijn bloeddruk wel even omhoog zeg maar, omdat ze gezegd hadden te zullen bellen als de uitslag slecht was. Maar dat was iets anders.

Een huisarts in opleiding, vrij jonge vrouw nog, heeft het bij mij gedaan. Uiteraard wel nadat de huisarts dat aan mij gevraagd heeft, maar ik offer me graag op voor de oefening, zeg maar. Ik kan me voorstellen dat mensen dat moeilijk zouden kunnen vinden, maar ik vind dat wel prima.

Het was bij mij ook niet pijnlijk, ook geen kinderen hier.

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 01:13

Niobe schreef:
Palmera schreef:

Jeetje, dan kan ik me zeker voorstellen dat het heel beangstigend is voor je!

Ik ben ook meer bang voor de uitslag inderdaad. Mijn uitstrijkje heb ik zo'n 3 weken geleden gedaan, heb nog niets vernomen, dus maak me niet ook niet druk meer. Maar een paar dagen na de test werd ik gebeld door een geheim nummer, toen schoot mijn bloeddruk wel even omhoog zeg maar, omdat ze gezegd hadden te zullen bellen als de uitslag slecht was. Maar dat was iets anders.

Een huisarts in opleiding, vrij jonge vrouw nog, heeft het bij mij gedaan. Uiteraard wel nadat de huisarts dat aan mij gevraagd heeft, maar ik offer me graag op voor de oefening, zeg maar. Ik kan me voorstellen dat mensen dat moeilijk zouden kunnen vinden, maar ik vind dat wel prima.

Het was bij mij ook niet pijnlijk, ook geen kinderen hier.

Ik wil je zeker niet ongerust maken, maar moet je niet zelf bellen? (uitslag bij mij was ook al na 2 weken namelijk)
Ik moest dat iig wel, en mijn uitslag was ook niet helemaal goed. Ik heb pap2 en mag binnenkort dus weer.

Overigens vind ik het ook echt niet erg. Eendenbek voelt een beetje raar maar het is altijd zo snel gebeurd!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:45

De eerste keer dat iemand daar loerde had ik ook nog geen kind gebaard. Ik zie er nu na het baren juist wat meer tegen op.... T is strakker dan voorheen.

Raar onderbuikgevoel is idd de juiste omschrijving