Mag ik mij ook melden?
Al jaren last van verstopping, verstopping die zover kan gaan dat mensen aan mij vragen op vakantie of ik zwanger ben. En wanneer je dan moet, je echt moet rennen

. Jaren lopen dokteren bij de huisarts en het enige wat ik te horen kreeg was 'je moet meer sporten', wat lastig gaat als je dat al dagelijks doet en 'je moet meer drinken', wat ook wat moeilijk wordt wanneer je alleen al 2 liter water weg tikt zonder thee en koffie mee te rekenen. Movicolon, lactulose, ik heb het allemaal geprobeerd, maar dat verergerde het probleem alleen maar, nu was ik geen 3 maanden zwanger maar 5!
Nadat ik een week volledig verstopt heb gezeten na een weekendje weg, toch maar weer eens naar de huisarts. Nieuwe huisarts en 5 minuten later stond ik buiten met een verwijzing voor de MDL-arts. De hele medische molen doorgegaan, maar gelukkig/helaas blijken mijn darmen in orde, alleen is de prikkeloverdracht wat verstoord. Ik heb officieel het etiketje pds gekregen. Maar ze wilde wel proberen om met magnesiumhydroxide te starten. Dus nu kauw ik per dag zo'n 5 van die krijtjes weg en ik moet zeggen, het werkt fantastisch! Ik kan normaal naar het toilet, heb in geen tijden migraine meer gehad en ben 2 kilo kwijtgeraakt

.
Misschien voor een grote groep pds mensen is het niets, want wanneer je al diarreeklachten hebt, is dit waarschijnlijk je ergste nachtmerrie. Maar voor de mensen met verstoppingsklachten... Probeer het eens!