denice schreef:Misschien suf maar ik vind dit soort dingen altijd heel mooi bij mensen, het maakt je autenthiek en bijzonder. Ik vind zelfs zo'n pigmentziekte waarbij je helemaal witte vlekken krijgt, ook als je een donkere huid hebt echt prachtig. Klinkt vast stom, maar ik zou er zelf dus absoluut niet mee zitten.
Maar als jij dat wel doet, succes in je zoektocht!
Ik denk dat je het nu wel iets te rooskleurig ziet.
Als je iets met je huid hebt, krijg je daar gegarandeerd vragen over, of vreemde blikken.
Dat is echt niet leuk hoor...

En in het geval van Jolien zag ik ergens een foto waarop het leek alsof ze een hele dag aan auto's had lopen sleutelen, in plaats van lekker in het zonnetje met een beschermde en verzorgde huid. Want dat liet niets te wensen over als ik het zo las.
Ik kreeg steevast een smerige blik toegeworpen als mensen mijn vlekken zagen. En veel onschuldiger dan dat bestaat er volgens mij niet. Maar er waren echt mensen die keken alsof ik een lepra patiënt was.
Ik begrijp dat er uitzonderingen zijn die het prachtig vinden om te zien. En ik zie er de charme ook wel van in. Alleen ik denk dat het hebben van een totaal ander gevoel met zich mee brengt, dan het kijken naar