Zwanger zijn en paardrijden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AshleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 02:11

Ik ben met 9 weken gestopt, was zo misselijk! En veel te voorzichtig waardoor me paard waar ik op reed dat aanvoelde.

Kreeg met 10 weken ook een bloeding dus mocht ook niet meer rijden. nu 17 weken en mis het wel erg maar mag er niet op helaas!

jsofie

Re: Zwanger zijn en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 06:59

Ik ben nu 26 weken en rij nog wel. Zomaar 3 x per week en niet al te intensief. Heb er gelukkig helemaal geen last van tijdens of na het rijden. Als ik moe ben doe ik het alleen niet..

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:01

Ik heb tot 4 maanden nog gereden, daarna deed het pijn in mijn buik en ben ik gestopt omdat het paard er niet meer door durfde te lopen en daarna heb ik door problemen tijdens de bevalling nooit meer gereden.
Ik mis het vreselijk maar het gaat niet meer dus helaas!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:05

ik ken iemand die heeft gereden tot bijna 9 maanden
alleen maar stappen haar paard was drachtig

ze zeggen met 7 maanden echt stoppen vanwege je bekken

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:55

Mag ik vragen wie "ze" is? Mijn verloskundige zei namelijk dat als ik nergens last van had ik prima door kon rijden tot de bevalling. Niet dat ik dat van plan ben :') Als ik me blijf voelen zoals ik me nu voel, dan zou ik graag door willen rijden tot zo'n 35 weken.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:03

Heeft niks met je bekken te maken, mijn bekken fysiotherapeut zei zelfs blijf maar rijden zo lang je kunt, maar met maximaal 30 weken stoppen ivm je buikspieren die dan teveel te lijden hebben

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:14

Zadelzit is juist gunstig voor bekken, ik zit het liefst op zo'n zadelkruk omdat het mijn si gewricht dan vaster komt te zitten :)

'ze' zeggen alleen op basis van individuele gegevens wat verstandig is, maar niemand zal zeggen dat je moet stoppen omdat het een advies is en de keuze bij de persoon zelf ligt.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:16

Ik heb tot 5 maanden gereden. De bult zat al in de weg voor mijn westernknop.
Toen een vriendin van me die zwanger was, gevallen is en een miskraam heeft gekregen heb ik van mijn vriend moeten beloven om te stoppen met rijden.
Na de bevalling zat ik er na 3 maanden weer op, dus in totaal 7 maanden gestopt met rijden.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:26

Dik jaloers op sommige hier nu 34 weken zwanger zou een moord doen om lekker nog een rondje te hobbelen maar helaas is lopen en blijven staan al een hele opgave met een week of 10 moeten stoppen had geen kracht/energie meer door al het braken. Ook hier adviseerde de fusie als jij je goed voelt lekker in het zadel stappen.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:33

Ik ben met bijna 32 weken nog even opgestapt voor deze foto <3
Afbeelding

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 09:50

Leuk om alllll jullie reacties en ervaringen te lezen!! Ik blijf het topic gewoon volgen hoor, heb er alleen niet heel veel zelf aan toe te voegen, maar vind het heel leuk om te lezen dat jullie het hier delen.

Mooie foto Joanne1987!

Bedankt! *\o/* :D ** gaat weer in de mee-lees-modus **

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:11

Een kennis van mij heeft gereden tot de dag voor de bevalling.
Zelf ben ik nooit zwanger geweest maar ik denk dat ik gelijk zou stoppen. Stel je valt eraf en je moet geopereerd worden. Extra risico voor de zwangerschap.
Ook een heel braaf paard kan schrikken

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:16

Joanne1987 schreef:
Heeft niks met je bekken te maken, mijn bekken fysiotherapeut zei zelfs blijf maar rijden zo lang je kunt, maar met maximaal 30 weken stoppen ivm je buikspieren die dan teveel te lijden hebben

Mijn gynaecoloog zag geen reden om te stoppen met (rustig) rijden.
Ook niet na de 30 weken.

Bij mijn 2de heb ik op de dag van de bevalling nog een rustig rondje gedaan.
Moet wel zeggen dat ik niet heel dik was (geen toeter).

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:20

Hier zit ik met 40 weken op Rebel. Rebel is wel echt MEGA braaf en ik reed alleen nog in de bak, niet meer in het bos. Oh en normaal met een cap hoor! Ik had nergens last van, geen misselijkheid en geen bekken toestanden dus ik heb doorgereden maar reed wel minder dan normaal. Na de bevalling echter!!! Ik had 40 uur weeen gehad, hechtingen en heel veel bloed verloren, zat er na 2 weken weer op....en stapte na 5 minuten weer af en heeft wel ff geduurd voor ik weer echt kon rijden (maar tjee wat voelde dat weer goed haha)

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:21

Hmmm ik krijg de foto er niet bij, helaas.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:54

Ik vind het heerlijk om af en toe nog even een rondje te stappen. Er is wel echt maar 1 pony waar ik opstap en ook echt alleen als het gelijk goed voelt zodra ik erop ga zitten. Hij heeft in de tijd dat ik hem rijd nog nooit wat gedaan en er rijden ook beginnertjes op dus die vertrouw ik wel (en hij is zoooo knuffelig en voorzichtig sindsdat ik zwanger ben, zou ie het kunnen merken?)
Ik ben nu 21 weken zwanger, heb wel veel last van m'n rug maar juist als ik een half uurtje rond gestapt heb merk ik dat ik minder rugpijn heb