Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zonnetje81 schreef:Volgens mij begrijpen sommige bokkers mij niet. Dat die risico's er zijn MET man snap ik maar MET man is het al HEEEEEEEL zwaar.....kan je dat wel aan als je ALLEEN bent? Je kan het niet meer terug stoppen als blijkt (ook al zijn de risico's klein) dat je het niet aan kan.... En ik heb het idee dat sommige ook ONDERSCHATTEN hoe zwaar een vroeggeboorte (is niet een kwestie van oh ligt maar in het zkh) en een zwaaaaaaar gehandicapt kind is dat niet eens zelf kan zitten/praten/ omrollen...
Olikea schreef:Ik vind dat er hier wel heel hard geroepen wordt dat het allemaal zooooo heeeel zwaar is.. Natuurlijk is het pittig.. Maar het is elke seconde waard..
Onze zoon heeft bijna 2 jaar bij mij gedronken, het eerste jaar nog zeker 3 of 4 nachtvoedingen..
Dus dat kon ik niet aan zijn pappa overlaten.. Ik was degene met de melkbar. (natuurlijk dit is eigen keuze.. maar toch he)
Alle voedingen waren sowieso voor mij.. En kijk nou.. ik leef nog. Sterker nog, ik vond het een geweldige periode.. Natuurlijk was ik wel eens moe, maar als ik dan naar onze kleine man keek was het dat allemaal waard..
En kinderen krijg je.. Die neem je niet.
lieveli schreef:anjali schreef:Ja,dat kan, maar er zijn best veel mannen die geen zin hebben om een kind van een andere man te accepteren. Dat is misschien af te keuren, maar het is toch een biologisch gegeven wat in de dierenwereld helaas heel veel voorkomt,bijv.bij leeuwen. Jaja, wij zijn weliswaar mensen, maar het lijkt me toch het allerverstandigste om het traditionele gezinsmodel na te streven.En ts is pas 35, ze kan nog ruim 10 jaar vruchtbaar zijn,dus haastige spoed is zelden goed. Sorry voor mijn bemoeizucht hoor, maar ik bedoel het goed en heb hierover net als haast elke vrouw voor mezelf ook veel over nagedacht.
Ik vind dat raar hoor, het traditionele gezinsmodel. Echt een beetje schokkend en ouderwets.
hidsiiiggg schreef:Ik sluit me trouwens bij olikea! Hier ook bv... gemiddeld nog wel 6 x per nacht:) ruim 8 maanden nu. ik doe een fulltime universitaire studie en ben alleen. Wel veel steun van omgeving! ik heb het nog helemaal niet als zwaar ervarenIk vind het heerlijk. Het is druk dus een goede planning is vereist maar het is prima te doen allemaal. Zelf kan ik niet zo goed tegen de uitspraak dat kinderen hebben zo zwaar is... dat is maar net wat je er zelf van maakt en je eigen instelling. (In veel gevallen)
Majabeestje schreef:Olikea schreef:
En kinderen krijg je.. Die neem je niet.
Dat laatste zinnetje vind ik trouwens echt zo'n jeukerige moeke-uitspraak..
vuurneon schreef:Om Sammie ook te kriebelen, natuurlijk is het mijn kind (ehh ons kind haha).
djuulsie schreef:Vind dit echt een rotopmerking. Als je jaren bezig bent om zwanger te raken, in het zkh kunnen ze niks vinden waardoor het niet zou lukken, dan praat je wel anders. Zwanger raken en een kindje krijgen is een wonder en niet voor iedereen weggelegd. Dus ja, een kind KRIJG je!
hidsiiiggg schreef:Ik sluit me trouwens bij olikea! Hier ook bv... gemiddeld nog wel 6 x per nacht:) ruim 8 maanden nu. ik doe een fulltime universitaire studie en ben alleen. Wel veel steun van omgeving! ik heb het nog helemaal niet als zwaar ervarenIk vind het heerlijk. Het is druk dus een goede planning is vereist maar het is prima te doen allemaal. Zelf kan ik niet zo goed tegen de uitspraak dat kinderen hebben zo zwaar is... dat is maar net wat je er zelf van maakt en je eigen instelling. (In veel gevallen)
hidsiiiggg schreef:Voor de derde keer: tuurlijk kunnen er omstandigheden zijn waardoor de situatie een stuk lastiger is en waardoor zwaar kan zijn. Ik zei dat ik in veel gevallen, zeker niet altijd.
Ik vond gewoon dat als je dit forum leest het lijkt alsof het niet te doen is om kinderen te hebben of dat je gedoemd bent in te storten als alleenstaande ouder... de toon is best wel negatief. ik vond het gewoon belangrijk om te zeggen dat dat echt niet altijd het geval is.