Wie is ook al getroffen door hooikoorts?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:02

Elke dag :n

Op de fiets naar school, onder de medicijnen, met vaseline rond m'n ogen en neus en een grote zonnebril op, om vervolgens alsnog m'n lenzen eruit te tranen en met jeukende rode huil ogen op school te zitten snotteren. Heerlijk :')

Tigress

Re: Wie is ook al getroffen door hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:19

Ik zat net met traanogen op werk, net gedruppeld :') Dat zal er ook charmant uit hebben gezien _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:00

Las iets over het hooikoortshellweekend door de harde wind. Ik ben ook weer helemaal van de kaart :=

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:03

Ik heb er ook last van, sinds een jaar of drie... Kwam ineens gigantisch opzetten en was er toen ook letterlijk ziek van (koorts, barstende koppijn, niezen, loopneus... the works). Heb het idee dat ik elk jaar andere symptomen heb? Want sinds een week of 2 heb ik nu voor het eerst in m'n leven zulke pijnlijke ogen? Ze tranen, branden, schuren, het voelt alsof er stukjes glas onder m'n oogleden zitten. Elke ochtend zijn ze dik opgezet en ik word wakker met betraande wangen. Dus elke ochtend met afgekoeld gekookt water deppen en daarna druppels van A. Vogel inderdaad. Maar ik word er wel gek van zeg!

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:04

Lillith24 schreef:
Ik heb er ook last van, sinds een jaar of drie... Kwam ineens gigantisch opzetten en was er toen ook letterlijk ziek van (koorts, barstende koppijn, niezen, loopneus... the works). Heb het idee dat ik elk jaar andere symptomen heb? Want sinds een week of 2 heb ik nu voor het eerst in m'n leven zulke pijnlijke ogen? Ze tranen, branden, schuren, het voelt alsof er stukjes glas onder m'n oogleden zitten. Elke ochtend zijn ze dik opgezet en ik word wakker met betraande wangen. Dus elke ochtend met afgekoeld gekookt water deppen en daarna druppels van A. Vogel inderdaad. Maar ik word er wel gek van zeg!

Werken die druppels? Ik zit elke dag zo op school :(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:10

Viel voor mij nog mee omdat de ergste boosdoeners waren uitgebloeid alweer. Berk, sering en meidoorn.

Alleen komen de volgende boosdoeners er alweer aan. Liguster, jasmijn en een struik die ik niet ken, laag, kleine blaadjes en heel kleine bloempjes die sterk ruiken. De hele gemeente staat er hier vol van als gemeente plant heg. -O-

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:11

Meld me hier ook even.
Ik heb eigenlijk mijn hele leven al last ervan.
Ik probeer altijd liefst geen medicijnen te gebruiken, want ik wordt er echt heel sloom van en het helpt niet afdoende helaas. Blijf liever binnen met dit weer...
Op naar de winter :+
Iemand nog tips voor iets tegen hooikoorts waarvan je je gewoon normaal blijft voelen?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:13

mijn medicatie werkt prima, als ik het maar op tijd inneem, maar zelfs ik heb nu last van mijn ogen. Mijn vriend neemt niets en die sleept alleen maar rollen wc papier mee en heeft zelfs in huis een zonnebril op.
Heb hem van ellende 1 pil van mij gegeven en toen ging ie compleet out. Op zoek naar een pilletje dat helpt en waar hij niet doodmoe van wordt.....
Laatst bijgewerkt door Morrie op 06-06-16 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:14

ODonoghue schreef:
Lillith24 schreef:

Werken die druppels? Ik zit elke dag zo op school :(

Ja ik vind de druppels wel verlichting bieden. Het duurt even voor ze goed ingewerkt zijn en na een tijdje moet je ook bij druppelen (ik neem ze overal mee naar toe waar ik ook ga, dan maar oncharmant met rode druip ogen maar goed het is niet alsof ik dat sowieso nog niet had natuurlijk :Y) ). Vind ze prima!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:25

Hier vooral last omdat er volop gehooid wordt nu.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:26

:wave: ik meld mij ook....
Helaas :+

Vanaf m'n 19e ineens hooikoorts.. Voor grassen en huismijt lvl 2. Eigenlijk het hele jaar door verkouden :\ medicijnen werken op het moment praktisch niet, kan niet meer door m'n neus ademen. Op naar de winter, wanneer neusspray wel werkt *\o/*!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:47

Ik word van antihistamine tabletjes (op recept van de huisarts nog wel) ook enorm sloom en slaperig. Neem die pilletjes echt alleen als ik enorm veel last heb en als ik de hele dag in mijn bed series kan kijken, anders is het echt niet te doen. Mijn moeder heeft me nu wat homeopatische tabletten gegeven, die werken echt lang niet zo goed als de tabletten van de HA, maar het haalt wel de scherpe randjes er een beetje vanaf

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:04

Het ging hier even goed. Zal wel iets uitgebloeid geweest zijn. Maar sinds vorige week echt hel weer.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:14

Hier is het sinds een week dramatisch. Lokt ook migraine uit bij mij.
Van het weekend vooral op bed gelegen.
Vanochtend nog contact gehad met de huisarts, vanmiddag langs de apotheek voor weer ander recept.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:18

-O- ik helaas ook. Regelmatig 2 dikke ontstoken ogen die dichtgeplakt zitten, pepers in mijn neus en zout in de ogen.
Wat een feest -O-
En dat icm mijn astma :(
Laatst bijgewerkt door Ianrowan2009 op 06-06-16 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:18

Bij mij is het toch ook raak sinds afgelopen donderdag. Paar dagen wat ziek geweest erdoor maar sinds vandaag gaat het gelukkig weer wat beter af en toe nog wat jeuk ogen en niezen maar valt weer mee gelukkig.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:31

Even afkloppen, maar hier heb ik al een maand vrijwel geen last van hooikoorts, terwijl het normaal altijd snotteren en niezen is en ik gek word van jeuk aan m'n neus en ogen. Ik heb voorheen zon beetje alle pillen van de huisarts geprobeerd, maar niks hielp echt. Nu gebruik ik prevalin tabletten en de neusspray direct plus. Vanochtend leek ik even flink verkouden te worden. Net thuis gesprayd en het is alweer gezakt. Als het zo de hele zomer blijft hoor je me niet klagen.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:54

hier al poos weer feest, enorme hooikoorts voor gras. neem dat in combo met allergie voor huis stofmijt, dieren en astma.., the joy.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:00

Ik werd net gebeld door school, dat mijn zoon erg benauwd was. Had al eerder het vermoeden van hooikoorts, maar nu was het wel heel erg. Ga zo maar naar de apotheek om te kijken of ze iets kunnen meegeven, meeste is geloof ik zelfzorg?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:15

karuna schreef:
en een struik die ik niet ken, laag, kleine blaadjes en heel kleine bloempjes die sterk ruiken.

Ik gok Spirea.

Ja ik ga ook bijna plat. Maar wij zijn aan het hooien dus kan het even niet.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:46

Wat gebruiken jullie tegen de enorme jeukende ogen?
Ik heb al jaren Avamys van de huisarts. Werkt tot nu toe het beste.
Maar mijn ogen......vreselijke jeuk, opgezet en tranen en rood.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:33

kainda schreef:
Wat gebruiken jullie tegen de enorme jeukende ogen?
Ik heb al jaren Avamys van de huisarts. Werkt tot nu toe het beste.
Maar mijn ogen......vreselijke jeuk, opgezet en tranen en rood.

Heb sinds vandaag A vogel oogdruppels tegen droge ogen. Die werken tot nu toe prima :) staat niet op dat het tegen hooikoorts is maar het werkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:37

Ook een familielid die vorig jaar altijd zat te snotteren, bleek ook allergisch tegen graspollen. Maar de nieuwste neusspray van Prevalin helpt heel goed bij hem.

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:43

Jupp... Maar van die medicijnen wordt ik zo ongelofelijk moe.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:54

Spirea is het niet. Zal eens een foto maken van plant zonder bloempjes