Vandaag werd ik al hijgend betrapt door mn vriend haha, hij kwam nog snel wat halen tussen zn werk door terwijl ik net aan het traplopen was, hij vroeg zich al af wat ik toch deed en waarom ik zo buiten adem was
Ook een tip voor het planken, zet muziek aan en vooral niet op de stopwatch kijken dan houdt je (ik in elk geval) het een stuk beter vol
Haha ja met moeite maar het lukt nog steeds! Wel trillende spieren op het eind hoor..
Happiness91
Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-16 22:42
Shanna schreef:
Haha ja met moeite maar het lukt nog steeds! Wel trillende spieren op het eind hoor..
Allemensen! Dat doe ik je niet na!
Anoniem
Geplaatst: 13-04-16 23:24
Ik heb met planken ook niet een "elke dag zoveel erbij" doel ingesteld, enkel elke dag de voorgaande tijd overgaan al is het maar met 3 secondes haha!
Plank jij ook mee?
Happiness91
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-16 09:01
Shanna schreef:
Ik heb met planken ook niet een "elke dag zoveel erbij" doel ingesteld, enkel elke dag de voorgaande tijd overgaan al is het maar met 3 secondes haha!
Plank jij ook mee?
Ik zal een gokje wagen haha.
Anoniem
Geplaatst: 14-04-16 09:05
Gewoon beginnen met zolang als je volhoudt, miziekje erbij aan en niet op de stopwatch kijken. Dan heb je een start-punt en die kan je dan steeds opnieuw halen/ overheen gaan.
Tenminste, zo doe ik het haha! Als ik geen muziek aan heb en wel op de stopwatch kijk houdt ik het een stuk minder lang vol!
Ik was eigenlijk bij 10 trappen al kapot, maar heb toen even thee ingeschonken (water was al gekookt) en gelijk naar zolder gebracht waarna ik besloot dat de inschenk-tijd (1 minuut ongeveer?) genoeg was om de verzuring van de spieren te temperen en toch maar door ben gelopen.
Ik denk overigens wel dat dit mijn max is, ik ga doorlopen tot 24 trappen in 1 ruk (dat is morgen, daarna 2 dagen weekend = rust), en daarna ga ik het denk ik splitsen. Dus dan wordt het vanaf volgende week 2 x daags lopen (beginnen met 14 trappen per keer (7 keer naar zolder en terug) i.p.v. 1 keer een lange rit. Denk dat ik dat beter volhoudt.
14 april: 26x trap op en neer in 6.62 minuten + 1 min plank. In 1 ruk doorgegaan.
Men die minuut planken direct na het traplopen maakte me echt aan het zweten! Goeie tip om toe te voegen Shanna.
Ik denk dat je er inderdaad verstandig aan doet om jezelf een limiet op te leggen qua aantal trappen per keer om het leuk te houden. Dit keer heb ik muziek opgedaan. Hielp de tijd voor mijn gevoel wel sneller gaan.
Anoniem
Geplaatst: 15-04-16 10:35
1 minuut planken is een nette begin-tijd joh! Dubbel zo lang als dat je dacht!
Ik twijfelde vandaag of ik nou 24 of 26 trappen moest, dus ben voor de 26 gegaan. Man wat ben ik blij dat het nu weekend is, maar ik doe het nog steeds!!! (Ook al 0,5 kilo afgevallen deze week!!! )
Ik denk trouwens dat ik na de 30 dagen gewoon door blijf gaan, ben bang dat wat ik nu doe anders voor niks is geweest, en ik hoop dat het binnen de 30 dagen wel een gewoonte is geworden. Al weet ik niet of ik dan ook zo ''snel'' blijf opwaarderen qua aantal trappen. Denk dat ik op een gegeven moment blijf hangen tot het makkelijker gaat, en daarna pas weer omhoog qua aantal
Happiness91
Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-16 14:55
Denk ook dat dat slim is ja! Ik ga denk ik door tot 30x op en neer en dan blijf ik daar wel n poosje op hangen.
Fijn dat je wat afgevallen bent. Hier zakt de weegschaal ook langzaam maar zeker. Ook door het gezonder eten overigens.
Nee dat niet.het is mij ook voornamelijk te doen om mijn uithoudingsvermogen/conditie wat op te krikken.
Anoniem
Geplaatst: 21-04-16 11:18
Knap hoor, ik moet juist steeds stoppen door mn zere benen haha! Die spieren zijn ook niks gewent
Week 3; 17-04 / skeeleren 3.910 m in 17.41 minuten (13.27 km/h) 19-04 / c.a. 40 trappen (Niet op tijd gelopen maar gebeurde bij de grote voorjaarsschoonmaak waardoor ik geen zin meer had om met tijd te lopen) 20-04 / c.a. 35 trappen (idem dito, geen tijd i.v.m. trappen door voorjaarsschoonmaak) / paardrijden 2 u 21-04 / 14 trappen / 3.34(.78) minuten / plank 1.45 minuut
Vorige week is gebleken dat ik niet 2 keer op een dag ga traplopen, maar alles in 1 ruk lukt me ook niet. Dus ik heb de 30 trappen in 3 etappes gedaan, eerst 10 toen thee gezet, weer 10. Vervolgens even een korte pauze (3 tot 5 minuten) pc opstarten, en daarna heb ik het afgemaakt met de laatste 10.
Succes allemaal deze week!! (Wie doen er eigenlijk nog mee? )
Ik heb het niet heelgoed volgehouden door de vakantie, 2 weken niet trap gelopen haha Nu maar weer begonnen, mn tijd is echt een stuk trager alweer..
Maar desondanks ben ik toch erg blij dat ik april heb vol gehouden en afgemaakt!! In totaal heb ik 18 keer trapgelopen en bijgehouden qua tijd in april.
Dit is een challenge die ik nog wel wil proberen! Doel is om af te vallen en conditie op te bouwen en gewoon wat gezonder te gaan leven, dus dan kan dit geen kwaad!