Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:39

TrIjNiE__ schreef:
Ik zat na langzaam opbouwen aan de 10 km en ja hoor, terug nekpijn! Hardlopen blijkt daar de oorzaak van te zijn dus toen ben ik weer even gestopt. Maar ik vind het zo fijn dat ik toch weer aan het lopen ben.

Ik had nooit gedacht dat je van hardlopen nekpijn zou kunnen krijgen. Wist de fysio hoe dit kon?

Dames die het hardlopen weer op willen pakken: *\o/* Goed bezig!! Hecht niet te veel waarde aan de snelheid, helemaal niet in het begin. Het gaat er toch juist om dat je er plezier in hebt en dat je het vol kunt houden, toch? Langzamer zijn dan waar je de vorige keer eindigde werkt alleen maar demotiverend. Het komt wel weer!

Ik heb gisteren een pr gehaald op de clean & frontsquat. 52,5 kg 8-)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:50

Ik meld me ook!

Ik ben Renee, 21 jaar, 1,70 en momenteel ongeveer 63 kilo. Ben op zich wel tevreden over mijn lichaam, maar alleen rond de buik mag het wel wat strakker. Ik hou erg van eten, snoepen, etc. Werk bij de Mac wat ook niet altijd mee helpt.
Sport wel veel, rij 5x per week paard (gemiddeld 10u per week in het zadel) inclusief 4 stallen mesten, verzorgen, etc. Fiets altijd naar stal/werk etc. Verder 1u in de week pilates, en wil eigenlijk 2x per week gaan hardlopen er bij.

Of ik heel veel ga posten durf ik nog niet te beloven. ik hoop vooral dat dit topic me wat gaat motiveren om wat gezonder te eten. Mijn doel? Onder de 60 kilo komen, een wat strakkere buik voor de zomervakantie naar mallorca.

Iemand nog tips voor een schema om hardlopen op te bouwen? Note: ik ben altijd slecht geweest in hardlopen hihi. Dus moet echt vanaf 0 beginnen.

Groetjes!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:01

Jeany schreef:
TrIjNiE__ schreef:
Ik zat na langzaam opbouwen aan de 10 km en ja hoor, terug nekpijn! Hardlopen blijkt daar de oorzaak van te zijn dus toen ben ik weer even gestopt. Maar ik vind het zo fijn dat ik toch weer aan het lopen ben.

Ik had nooit gedacht dat je van hardlopen nekpijn zou kunnen krijgen. Wist de fysio hoe dit kon?

Ik heb een NMR gehad, niets op te zien, vervolgens fysio, die me na 3 x doorstuurde naar de osteopaat en die heeft het gewoon opgegeven :\ Daarna heb ik een atlasbehandeling gehad en dit heeft wel geholpen, als ik nu terug last krijg ga ik daar weer heen :) Mijn nek is gewoon een gevoelig punt, bij stress krijg ik ook nekpijn.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 11:18

TrIjNiE__ schreef:
Suliko, is die back challenge ook geschikt voor mensen die snel rugpijn hebben? Ik denkt dat rugspieroefeningen me misschien wel goed zouden doen :)

Ja, absoluut! Daarom ben ik er juist aan begonnen. Ik heb heel snel rugpijn namelijk, door de lyme. Vaak als ik voorover buig en mijn veters strik doe ik er een paar minuten over om weer overeind te komen van de pijn. Daarom leek het mij ook echt verstandig om mijn rug te gaan trainen. Ik ben nog niet heel ver bij de back challenge en hou wel in mijn achterhoofd dat ik er misschien wat langer over doe door de aantallen te halveren, maar dat is tot nu toe (dag 11) niet nodig geweest en ik heb er ook nog geen spierpijn van gehad. :)
Tijdens de oefeningen voel ik het wel af en toe, met name de spiderman, maar niet heel erg.

Jeany schreef:
TrIjNiE__ schreef:

Hier nog een, ik krijg helaas ook last van mijn nek met hardlopen. Maar voornamelijk mijn schouders. Dit komt inderdaad echt door de klappen die je lichaam krijgt. Vooral als het ook nog eens koud is, dan gaat mijn arm er gewoon echt van tintelen en pijn doen vanuit mijn schouder. Nu komt het bij mij natuurlijk door de lyme en dat ik gewoon echt snel pijn krijg in mijn nek/schouders/rug/armen.
Ben vorig jaar begonnen met een heel rustig opbouw schema, dan deed je er 21 weken over tot je bij 30 minuten constant hardlopen was, toen ging het wel goed! Helaas is dat nogal vastgelopen deze zomer, maar van het voorjaar wil ik dat graag weer oppakken.

CCCCC

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:52

Voor hardlopen, start to run (podcasts die je kan downloaden) of de app. Moet je wel betalen. Ik gebruik zelf de 'couch to 5k', kostte 2.19 euro en ik vind hem heel fijn! (je kan verschillende coaches kiezen, ik heb een Unicorn := ).

Ik ben vandaag ook weer opnieuw begonnen met hardlopen, heb me ingeschreven voor de Marikenloop op 22 mei! Begin ook echt weer bij 0, niet omdat mijn conditie zo slecht is, maar omdat ik nog altijd kamp met een oude liesblessure. Maar vandaag ging het superlekker! De eerste stap is weer gezet :)

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:17

Little_Gift schreef:
Goed, meld ik me hier ook maar effe...
Sinds een goed anderhalf jaar intensief begonnen trainen...
Eerst 4x per week 10km hardlopen met de honden... daar na 6 maanden spinning-lessen bijgenomen...
Begonnen met 3x per week 1u maar algauw opgevoerd naar 6 dagen per week minstens anderhalf uur met vaak 1 supertraining bij van 3u aan een stuk...
Ook maar de polar m400 aangeschaft om alle trainingen te monitoren...
Daarnaast trainde ik ook 6 dagen per week mijn paard (3x dressuur en 3x endurancetraining).
En was ik sinds een goede maand begonnen met 2x per week een half uur abs lessen...

Helaas is alles in de "was" vorm geschreven momenteel...
In juni 2015 schouderongeluk gehad... waardoor hardlopen onmogelijk werd (de schokken bij het landen waren niet te harden) en spinning heel pijnlijk werd (maar dit bleef ik volharden, wou niet helemaal niets meer doen). Paardrijden werd onmogelijk ook door de schokken...
In december 2015 geopereerd aan de schouder en een maand later terug op de spinning... eerst met mitella en zonder tempowisselingen en beklimmingen maar na een maand extra deed ik het alweer zonder mitella en deed ik weer lekker mee met tempo en beklimming enz...
Ok het mocht nog absoluut niet van de chirurg maar ik kan nog steeds niet hardlopen noch paardrijden dus ik laat al heel veel voor mijn doen en mijn gemoedstoestand op peil houden heb ik ook nodig voor een goede revalidatie dus spinning was een compromis met mezelf!

Echter ben ik afgelopen week zo handig geweest om tijdens een rondje bos met de honden (wandelen dus) mijn enkel eerst volledig naar buiten toe om te klappen gevolgd door mezelf te willen redden van een val waardoor die enkel van volledig naar buiten plat te liggen in dezelfde beweging omklapte naar volledig naar binnen plat en ik uiteraard alsnog gevallen ben... heb mijn geopereerde schouder weten te redden maar de klap dan met mijn elleboog gevangen...

Resultaat is uiteraard gips aan mijn linkerenkel en een rechterelleboog die een stukje bot van afgebroken is maar waar geen gips rond kan omwille van het gewicht dat dan aan de rechterschouder (de geopereerde) komt te hangen... Zit nu 10 dagen in een open gips met mijn enkel wegens te harde zwelling om deftig foto's te kunnen maken en een gewoon gips te kunnen aanmeten.
Woensdag mag ik terug op controle en zet ik al mijn pijlen in op een brace of iets dergelijks maar ik vrees dat het op zijn positiefste een loopgips zal zijn... de enkel was echt gigantisch en dat na 4 dagen platliggen dus vrees dat dat niet even zo 1 2 3 opgelost zal zijn...

Hierdoor is nu dus ook de spinning helemaal over and out voor een poos...
Al overweeg ik wel zodra ik een loopgips heb om dit dan wel weer te gaan doen, uiteraard zonder tempoversnellingen en beklimmingen en dergelijke maar gewoon een basistraining ter onderhouden van conditie en vetverbranding... alleszins de abs training pik ik weer op zodra ik een loopgips heb en dus de trap van de gym op kan!

Het is trouwens verdomd lastig behelpen zo want vanwege de schouderoperatie kan ik me maar met 1 kruk voorzien, aangezien de geopereerde schouder kan geen gewicht dragen en mag daar ook absoluut geen steun op genomen worden.
Pech is dat de linkerenkel in het gips zit en ik dus aan die kant ook mijn kruk moet houden wegens dat de geopereerde schouder rechts is... normaal draag je de kruk aan de andere kant dan het gips voor stabiliteit maar dit gaat dus nu niet...

En ik weiger een rolstoel... dan verbrand ik helemaal niets meer!!
Nu spring en hups ik tenminste nog wat calorieën af en moeten mijn spieren toch nog een beetje werken om me in het rond te brengen!

Dus momenteel een heel heel unhappy sportster!!

Hoe bevalt het sport horloge? Zit er aan te denken om hem ook aan te schaffen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:20

Heel goed bezig allemaal !!

Ik zie veel dat jullie willen gaan hardlopen, alsjeblieft, doe dat op goede hardloop schoenen!
Niet denken dat het op de oude gympen ook wel lukt want dan heb je zo een blessure aan de broek hangen..
Heb sinds november best dure hardloop schoenen, maar ze zijn helemaal naar mijn voet geanalyseerd en heb nu ook veel meer plezier in het hardlopen hierdoor :)

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:31

Hoi allemaal!

Ik ben Michelle, 19 jaar oud. Ik ben 1.86 lang (denk ik) en weeg ongeveer 72 kg.
Ik doe intensief kickboksen met wedstrijden en fitness erbij. Mijn doel is een laag vetpercentage en 3 kg eraf zodat ik in een lagere gewichtsklasse kom.
Ik kom net terug van vakantie en ga vanaf Maandag weer lekker beginnen met een voedingsschema. :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:52

SindyKaya schreef:
Heel goed bezig allemaal !!

Ik zie veel dat jullie willen gaan hardlopen, alsjeblieft, doe dat op goede hardloop schoenen!
Niet denken dat het op de oude gympen ook wel lukt want dan heb je zo een blessure aan de broek hangen..
Heb sinds november best dure hardloop schoenen, maar ze zijn helemaal naar mijn voet geanalyseerd en heb nu ook veel meer plezier in het hardlopen hierdoor :)

Hier ben ik het mee eens! Begin meteen met goede schoenen, kan je een hoop ellende besparen!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:45

Ik wil me ook graag aanmelden in dit topic.

Ik ben Marieke, bijna 22 jaar, 167cm en op dit moment ruim 59kg.

Mijn sportdoelen zijn conditie opbouwen voor de vakantie in augustus en daarnaast ook wat kg kwijt raken. Ik werk 32 uur per week. (staand) ik rij 1 uurtje pw paard en ik ga 1 avond klimmen. (ong 5 routes van 5 tot 10 min.)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:39

Ik meld me hier ook. Tot 2 jaar geleden was ik best wel fit zonder daar veel moeite voor te moeten doen. Ik was ook gewoon constant in de weer, ook op mijn werk stond ik altijd op de benen.
Daarna heb ik echter een bureaujob gekregen en toen ging alles achteruit. Niet alleen zit je praktisch de hele dag in dezelfde houding, ook 's avonds had ik weinig tijd om te sporten.
Nu moet ik er dus veel bewuster mee omgaan en er ook echt moeite voor doen.

Ook qua eten is er heel veel ruimte voor verbetering. Op zich kan ik het snoepen wel laten, tot als ik mezelf dan toch een kleinigheidje gun, dan ben ik amper te stoppen.
Zo kan ik gerust een maand geen chips eten, maar als ik dan toch nog eens een zak koop omdat af en toe zondigen wel mag, dan gaat die hele zak op 1 avond binnen. :o

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:28

Gini schreef:
Zo kan ik gerust een maand geen chips eten, maar als ik dan toch nog eens een zak koop omdat af en toe zondigen wel mag, dan gaat die hele zak op 1 avond binnen. :o

Haha heel herkenbaar! Na zo'n zak is het hek bij mij dan echt helemaal van de dam :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:31

Je kan een bakje chips pakken en de zak ver weg stoppen. Vaak vergeet je het dan,of je hebt geen zin meer om nog een bakje te gaan halen. Het zal niet altijd werken, maar vaak wel!

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:42

Ik meld mijzelf ook :) Leuk topic!

Mijn naam is Ilse (20 jaar) en ik ben een aantal kilo's aangekomen sinds ik op kamers ben gegaan :n
Nu is mijn doel die kilo's + meer eraf te gaan trainen. De laatste tijd ben ik al erg meer op mijn eten gaan letten, maar het gaat niet zo snel en eigenlijk gewoon geen resultaat. Dus morgenavond staat mijn eerste bootcamp workout gepland *\o/* In het park naast het studentenhuis waar ik woon. Heb er echt veel zin in en weet nu al dat ik super spierpijn ga krijgen :') Dit wil ik 1 of 2 keer per week gaan doen, en daarnaast zelf weer wat gaan hardlopen en in de zomer weer zwemmen (Heb een baantje bij een buitenzwembad = gratis zwemmen :) )

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 21:07

Wat leuk, zoveel aanmeldingen! *\o/*

Ben ontzettend benieuwd naar iedereen zijn updates en verhalen de komende tijd op het gebied van voeding en sport. :)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:02

Ik wil mijzelf ook melden :)

Omdat ik hier ook updates wil plaatsen zal ik mij even voorstellen!
Ik ben Anne, 19 jaar, 167 groot en weeg op dit moment ongeveer 58 kg.
Het is niet mijn bedoeling om af te vallen omdat ik al erg slank ben,
mijn doel is nog wat strakker te worden en een lager vet % zonder gewichtsverlies en zonder dat ik door mijn redelijk zware sportschema's mijn lichaam iets te kort zou doen.

Naast paardrijden zoals de meeste hier wel zullen doen ben doe ik ook nog aan wandelen.
Dit doe ik redelijk fanatiek, ik loop kennedymarsen en andere lange afstanden en hiernaast train ik gemiddeld tussen de 15 en 50 km per week.
Omdat ik merk dat mijn lichaam niet meer voldoende heeft aan "gewoon" eten, ben ik mijzelf langzaam aan het verdiepen in sportvoeding.
Hiernaast heb ik ook nog een vervelend probleem dat ik na een afstand van ongeveer 10 km niet meer kan eten.
Dit betekent dus dat ik ongeveer 18 uur lang een prestatie moet leveren op een lege maag.
Ook hierin ben ik mij flink aan het verdiepen in eventuele oplossingen.

Naast het wandelen doe ik nog aan krachttraining.
Dit doe ik vooral omdat dit het wandelen (en paardrijden) makkelijker maakt.
Hiervoor heb ik thuis een aantal schema's en dit doe ik vaak als ik terug ben van het wandelen.

Ik hoop hier een beetje motivatie uit te kunnen halen en ik luister natuurlijk heel graag naar al jullie tips!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:21

Wat is de reden dat je na 10km niks meer kan eten?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:06

Heb 3 nieuwe apps gedownload: Back, abb en butt challenge :)) Net dag 1 van elk gedaan, ging makkelijk, maar ik ga vast afzien tegen het einde :')

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:27

Hoi! Ben Suus, 18 bijna 19 jaar. 172 lang en weeg 69 kilo.

Wat ik doe aan sport: elke dag stal mesten(vind ik een sport haha) fietsen naar school(15 min intotaal), paardrijden (eigen paard dus elke dag ermee in de weer) oja en sindskort hoelahoep ik en doe krachttraining voor armen met gewichten.

Mijn doel: ik vind mij zelf te zwaar, wil van mijn vetkwabben op mn heupen echt kwijt want ik schaam me ervoor. Ook ben ik niet tevreden over mijn benen maar die hoop heb ik eigenlijk al opgegeven en al geaccepteerd dat die niet dunner zullen worden.

Daarnaast snaai ik nog teveel: koekjes.... Nom nom nom. Ik moet sowieso stoppen met al dat gesnaai maar wauw dat is zo lastig!!

Hopelijk vind ik in dit topic de motivatie om uiteindelijk af te vallen en gespierder te worden!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:44

Weer nieuwe aanmeldingen! Leuk!

Ik ben nu bij dag 6 van de ab challenge en damn, het valt mij echt zwaar joh.. 35 situps lukken mij echt niet... :=
Maar we gaan ervoor!
Morgen weer sportschool !

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 02:33

Ik kom mij ook melden. Mijn naam is Sanne en ik woon in Auckland, Nieuw Zeeland. Ik ga komende week eindelijk een bankrekening openen hier, waarna ik me in kan gaan schrijven bij de sportschool. Ik weer mijn gewicht niet precies, maar als ik zo in de spiegel kijk mag er toch wel zeker 10-15 kilo vanaf. Nou gaat het mij niet zo zeer om de kilo's maar meer om hoe het eruit ziet. Ik zou graag dunner en strakker willen zijn. Ik voel me er gewoon niet fijn bij dat wanneer ik foto's of filmpjes van mezelf zie, ik me er enkel op kan focussen hoe dik ik wel niet ben. Ook zou ik er graag mooier uit willen zien voor mijn vriend hahah.

Ik woon nu eerst nog tot begin mei hier in Auckland, waarna ik 4 weken rond ga reizen door Nieuw Zeeland (waarbij ik veel activiteiten gepland heb staan als hike's, paardrijden en kayakken). Hierna ga ik voor 1,5 maand weer terug naar Nederland waar ik me vooral wil focussen op wielrennen en hardlopen. Om vervolgens in juli terug te verhuizen naar Auckland, waar ik dus weer terug ga naar de sportschool.

Qua eten moet ik ook echt gaan aanpassen. Ik snoep niet veel, maar mijn maaltijden zijn over het algemeen niet erg gezond. Ik moet opnieuw leren ontbijten, want ik sla die maaltijd meestal over.

Ik hoop hier uit het topic steun en tips te halen. Ook lijkt het me erg leuk om gewoon lekker mee te kletsen (ook al is er een tijdsverschil van 12 uur).

Cheers!
Sanne

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 07:35

Tova schreef:
Hoe bevalt het sport horloge? Zit er aan te denken om hem ook aan te schaffen.

Hoi,

Super hoor!
Ik heb de Equine versie besteld dus met het equine pakket erbij (hartsensor en hartslagband voor het paard) samen met dus de mensenversie en ben er heel tevreden van!

Heb het nu ongeveer anderhalve maand tot 2 maand in mijn bezit en gebruikte het tot 3 weken geleden (valpartij) elke dag, zowel op mijn paard als op mezelf.

Heel accuraat, gaat goed lang mee qua batterij, is zo weer opgeladen en geeft echt feedback en tips over wat je bereikt hebt en wat je nog kan beteren een volgende work out enz!

Heb het tijdens paardrijden nog niet kunnen testen helaas wegens mijn operatie maar gebruikte het dagelijks bij het longeren (wat het dus ook prima doet) en het spinnen en de abs training.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:05

Bij mij zal het afvallen de komende dagen makkelijk gaan. Flink keelpijn dus krijg er niks doorheen.
Helaas is dat niet de goede manier :(. Maar sporten enzo zit er nou niet in.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:38

veel beterschap dan in ieder geval :( wat bij mij altijd erg goed helpt bij keelpijn zijn water ijsjes, liefst gewoon raketjes!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:55

SindyKaya schreef:
Weer nieuwe aanmeldingen! Leuk!

Ik ben nu bij dag 6 van de ab challenge en damn, het valt mij echt zwaar joh.. 35 situps lukken mij echt niet... :=
Maar we gaan ervoor!
Morgen weer sportschool !

Vanaf dag 9 deed ik het in twee delen (wel in 1 sessie natuurlijk) omdat ik het zo saai vond om dezelfde oefening zo dikwijls achter elkaar te doen. Vanaf dag 17 ga ik het zelfs in drie delen splitsen. 75 situps wordt dan 30-25-20.