Little_Gift schreef:Goed, meld ik me hier ook maar effe...
Sinds een goed anderhalf jaar intensief begonnen trainen...
Eerst 4x per week 10km hardlopen met de honden... daar na 6 maanden spinning-lessen bijgenomen...
Begonnen met 3x per week 1u maar algauw opgevoerd naar 6 dagen per week minstens anderhalf uur met vaak 1 supertraining bij van 3u aan een stuk...
Ook maar de polar m400 aangeschaft om alle trainingen te monitoren...
Daarnaast trainde ik ook 6 dagen per week mijn paard (3x dressuur en 3x endurancetraining).
En was ik sinds een goede maand begonnen met 2x per week een half uur abs lessen...
Helaas is alles in de "was" vorm geschreven momenteel...
In juni 2015 schouderongeluk gehad... waardoor hardlopen onmogelijk werd (de schokken bij het landen waren niet te harden) en spinning heel pijnlijk werd (maar dit bleef ik volharden, wou niet helemaal niets meer doen). Paardrijden werd onmogelijk ook door de schokken...
In december 2015 geopereerd aan de schouder en een maand later terug op de spinning... eerst met mitella en zonder tempowisselingen en beklimmingen maar na een maand extra deed ik het alweer zonder mitella en deed ik weer lekker mee met tempo en beklimming enz...
Ok het mocht nog absoluut niet van de chirurg maar ik kan nog steeds niet hardlopen noch paardrijden dus ik laat al heel veel voor mijn doen en mijn gemoedstoestand op peil houden heb ik ook nodig voor een goede revalidatie dus spinning was een compromis met mezelf!
Echter ben ik afgelopen week zo handig geweest om tijdens een rondje bos met de honden (wandelen dus) mijn enkel eerst volledig naar buiten toe om te klappen gevolgd door mezelf te willen redden van een val waardoor die enkel van volledig naar buiten plat te liggen in dezelfde beweging omklapte naar volledig naar binnen plat en ik uiteraard alsnog gevallen ben... heb mijn geopereerde schouder weten te redden maar de klap dan met mijn elleboog gevangen...
Resultaat is uiteraard gips aan mijn linkerenkel en een rechterelleboog die een stukje bot van afgebroken is maar waar geen gips rond kan omwille van het gewicht dat dan aan de rechterschouder (de geopereerde) komt te hangen... Zit nu 10 dagen in een open gips met mijn enkel wegens te harde zwelling om deftig foto's te kunnen maken en een gewoon gips te kunnen aanmeten.
Woensdag mag ik terug op controle en zet ik al mijn pijlen in op een brace of iets dergelijks maar ik vrees dat het op zijn positiefste een loopgips zal zijn... de enkel was echt gigantisch en dat na 4 dagen platliggen dus vrees dat dat niet even zo 1 2 3 opgelost zal zijn...
Hierdoor is nu dus ook de spinning helemaal over and out voor een poos...
Al overweeg ik wel zodra ik een loopgips heb om dit dan wel weer te gaan doen, uiteraard zonder tempoversnellingen en beklimmingen en dergelijke maar gewoon een basistraining ter onderhouden van conditie en vetverbranding... alleszins de abs training pik ik weer op zodra ik een loopgips heb en dus de trap van de gym op kan!
Het is trouwens verdomd lastig behelpen zo want vanwege de schouderoperatie kan ik me maar met 1 kruk voorzien, aangezien de geopereerde schouder kan geen gewicht dragen en mag daar ook absoluut geen steun op genomen worden.
Pech is dat de linkerenkel in het gips zit en ik dus aan die kant ook mijn kruk moet houden wegens dat de geopereerde schouder rechts is... normaal draag je de kruk aan de andere kant dan het gips voor stabiliteit maar dit gaat dus nu niet...
En ik weiger een rolstoel... dan verbrand ik helemaal niets meer!!
Nu spring en hups ik tenminste nog wat calorieën af en moeten mijn spieren toch nog een beetje werken om me in het rond te brengen!
Dus momenteel een heel heel unhappy sportster!!
Hoe bevalt het sport horloge? Zit er aan te denken om hem ook aan te schaffen.