Pijnstiller die niet helpt bij spierpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:44

Valentijn5 schreef:
Nou er wordt gezegd dat ze de gesprekken opnemen als je met hen belt. En ze hebben alle gegevens van je dus die vraag vind ik er ongepast van ze. Sorry, maar ik kan het niet handelen. Ik zit zelf met mijn eigen emoties in de war. En door hen vragen ga ik er aan twijfelen en dan wil ik het gaan testen om te kijken of het zo is of het te vragen aan de huisarts dat het niet zo is. Dat is de reden.

Geloof me, zelf bij blaasontsteking vragen ze het bij vrouwen !
Of wanneer je spierpijn hebt in je bekkenbodem, vrouwen kunnen eenmaal zwanger worden.

Daarnaast zijn ze het medisch ook verplicht om te vragen !

Valentijn5

Re: Pijnstiller die niet helpt bij spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 15:49

Ik wil graag mijn weerstand verhogen maar wat is daar aan te doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:51

Valentijn5 schreef:
Ik wil graag mijn weerstand verhogen maar wat is daar aan te doen.

Lekker naar buiten, frisse neus, zonlicht, conditie opbouwen, vitamine slikken, fruit eten.

En.... acceptatie dat je soms een spierpijn of buikpijn hebt. Hoort bij het leven. Krijg je niks van.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:52

je zou toch naar een goede diëtiste gaan Valentijn?
gezond eten en regelmatig bewegen, scheelt al heel wat in je weerstand.

laag in je weerstand zitten, geeft gewoon een algeheel 'malaise gevoel', terwijl er over het algemeen genomen vrij weinig aan de hand is.

helemaal naar de knoppen zal nog wel loslopen, anders hadden ze je wel in een isolatiekamertje gestopt in het ziekenhuis ;)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 16:01

Ik weet nog niet of ik naar een diëtiste ga. Ik doe zelf mijn best en mijn lichaam moet weer normaal leren functioneren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:07

De diëtiste lijkt me juiste de perfecte persoon om jou te helpen bij een gezonde levensstijl.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:11

Wat eet je dan nu zoal Valentijn,

want nog niet zo lang geleden, had je een heel vreemd dieet
en ging je op advies van een andere bokker shakes bestellen?

Zelf je best doen is hartstikke mooi, dat zul je ook moeten doen bij een diëtiste, want die gaat niet voor je boodschappen doen en ook niet voor je koken of je maaltijden bereiden..

Een dietist is er puur voor advies en om je te helpen een gezondere manier van leven te gaan opbouwen. En daardoor gaat je lichaam beter functioneren..

waarom zou je het jezelf zo moeilijk maken en de periode waarin je je niet goed voelt alleen maar rekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:46

Valentijn5 schreef:
Ik weet nog niet of ik naar een diëtiste ga. Ik doe zelf mijn best en mijn lichaam moet weer normaal leren functioneren.

Dan moet je gezonde dingen doen. Achter die computer weg, naar buiten! Dingen doen waar je blij van wordt, wat je voldoening geeft.

Ga bijvoorbeeld wandelen, boodschappen doen voor je oude buurvrouw, een goed boek lezen, spreek met een leuk iemand af, ga in de zon zitten, schrijf je in voor een boeiende cursus, laat de hond uit of verzin zelf iets waar je lol in hebt of voldoening uithaalt.

Want werken aan je gezondheid is niet alleen maar achter je PC gaan zitten kniezen over wat je allemaal niet kan, waar je allemaal pijn hebt en wat je aan behandelingen nodig hebt.

Werken aan je gezondheid betekent ook kijken naar wat je wel kan en kijken wat je zelf kunt doen om je lichamelijk en psychisch beter te voelen. En daar kan geen behandelaar of paardenforum je bij helpen. Dat moet je zelf doen.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:48

Valentijn5 schreef:

Een diëtiste kan ervoor zorgen dat je gezond gaat eten en daaronder valt voldoende vitamines en mineralen binnenkrijgen.
Een tekort daaraan kan lijden tot vermoeidheid en een slechte weerstand.

Misschien is het toch verstandig om naar een diëtiste te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:39

Joy_Mennings schreef:
Valentijn5 schreef:

Een diëtiste kan ervoor zorgen dat je gezond gaat eten en daaronder valt voldoende vitamines en mineralen binnenkrijgen.
Een tekort daaraan kan lijden tot vermoeidheid en een slechte weerstand.

Misschien is het toch verstandig om naar een diëtiste te gaan.

Of je maakt gewoon vanavond een lekkere, gezonde maaltijd voor jezelf klaar. Er staan genoeg heerlijke recepten op internet.

Er is niets fijner dan zelf je best doen! Het levert je vitaminen op en ook meteen een goed gevoel over jezelf en over hoe gezond je bezig bent!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 18:02

Of je maakt gewoon vanavond een lekkere, gezonde maaltijd voor jezelf klaar. Er staan genoeg heerlijke recepten op internet.

Er is niets fijner dan zelf je best doen! Het levert je vitaminen op en ook meteen een goed gevoel over jezelf en over hoe gezond je bezig bent![/quote]
Helaas ben ik deze maand niet zuinig met mijn geld omgegaan en moet ik nu bezuinigen. Dus eet wat ik in huis heb en dat is over het algemeen gezond eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:05

Helemaal top toch? Zo zie je maar weer. Ieder nadeel heeft z'n voordeel. ;)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 20:15

:(:)
safina schreef:
Helemaal top toch? Zo zie je maar weer. Ieder nadeel heeft z'n voordeel. ;)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 14:48

Ik ga me toch aanmelden bij een dieetiste want mjjn buik is niet in orde.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 16:34

Ik hoop volgende week duidelijkheid te hebben als ik bij de dietiste ben geweest.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:58

Gianti schreef:
Waar ben je bang voor? Je legt elk pijntje onder een vergrootglas.

dit kun je niet zomaar zeggen....omdat er ook dingen en symptomenzijn die veel pijn en pijntjes kunnen geven door andere oorzaken. ts ik wil je niet bang maken
Ga wel naar de diëtiste en beweeg voldoende, ook van medicatie kun je spierpijn klachten krijgen. Blijf in elk geval kalm en geef het even de tijd om te kunnen verbeteren! ;)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 17:50

Ik ben gestopt met olanzapine. En ik kan er nu al drie dagen goed door slapen gelukkig. Maar slik om de zes uur twee paracetamols anders heb ik te veel pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:01

Mocht je zomaar stoppen met de olanzapine?
Waar heb je nu nog pijn aan?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 18:03

bobje26 schreef:
Mocht je zomaar stoppen met de olanzapine?
Waar heb je nu nog pijn aan?

Dat is in overleg gedaan met de pschyater. Heb nog last van mijn linkerarm en ribben en mijn buik is nog niet in orde.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:05

Kan je niet gewoon een hele check laten doen ? Want je hebt wel van heel veel dingen last, en het zal uiteindelijk wel mee vallen maar schijnbaar zit je er heel erg mee.

Wat ik je nog wel wil vragen, je dacht even dat je zwanger zou kunnen zijn. Maar je hebt geen seks gehad? Heeft dit met geesten te maken?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 18:08

ilayda schreef:
Kan je niet gewoon een hele check laten doen ? Want je hebt wel van heel veel dingen last, en het zal uiteindelijk wel mee vallen maar schijnbaar zit je er heel erg mee.

Wat ik je nog wel wil vragen, je dacht even dat je zwanger zou kunnen zijn. Maar je hebt geen seks gehad? Heeft dit met geesten te maken?

Niks met geesten te maken. Maar ik ben nog steeds erg moe sinds ik een gastroscopie heb gehad. En met paracetamol slaap ik gewoon. Wat niet moet kunnen als je geen olanzapine meer slikt.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:09

Valentijn5 schreef:
ilayda schreef:

Niks met geesten te maken. Maar ik ben nog steeds erg moe sinds ik een gastroscopie heb gehad. En met paracetamol slaap ik gewoon. Wat niet moet kunnen als je geen olanzapine meer slikt.

Nee dat snap ik, maar omdat je even dacht dat je zwanger was. Waar zou het vandaan moeten komen als je geen seks zou hebben?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 18:12

Dat kan ik niet verklaren. Ik heb ook pas nog gezegd of ik niet in de overgang kon zijn maar daar was ik nog te jong voor volgens de assistente.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:41

Valentijn5 schreef:
Dat kan ik niet verklaren. Ik heb ook pas nog gezegd of ik niet in de overgang kon zijn maar daar was ik nog te jong voor volgens de assistente.

Maar heb je je wel eens helemaal laten checken en denk je niet dat je misschien teveel bezig bent met dit alles?
Werk je? Heb je vriendinnen? Doe je leuke dingen in je vrije tijd.
Als ik heel de tijd niks te doen heb ga ik aan dingen denken en kan daar dan echt over gaan piekeren.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 18:45

Dat is het probleem ik wil graag werken na al wat jaren een wao te hebben maar ik wordt niet meer gauw aan het werk geholpen.