Bril: Wel of niet??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Re: Bril: Wel of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:29

Ja zeker doen! Het kan onwijs veel rust bieden voor je ogen en het kan echt een verademing zijn als je de bril eenmaal hebt :)
Met jouw sterkte heb je bij ons (pearle) al glazen voor 30 euro per glas en de monturen zijn nu met 50% korting! (eventueel zelfs 10 euro per glas!)

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 23:12

smurffie schreef:
Voor jou sterkte zijn glazen niet zo duur. Dun zijn ze met die sterkte sowieso, enige wat je meer betaald is ontspiegelen. Ik kan je zeggen, je merkt pas wat je mist als je het ziet. 0.75 is best een afwijking in het verkeer ;) afrijden gaat je er niet mee lukken.

Ik ben er prima mee afgereden. Ook al was het aan 1 oog. Nummerborden kan ik ook nog makkelijk lezen ;)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:02

Ik vraag me eigenlijk af of er niet een regel is die zegt vanaf zoveel afwijking is een bril in het verkeer verplicht.
Zoals TS zelf aangeeft heeft ze er geen last van in het verkeer, maar ik ben er vrij zeker van dat zodra ze de bril heeft en hem daarna in het verkeer afzet ze van die mening verandert (merk het zelf al met mijn -0,5). Je kan er prima mee rijden, tot je weet wat voor verschil die bril maakt.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:05

Ik zou het doen! Het is idd zoals velen zeggen veel minder vermoeiend voor je ogen. En ach, het is zeker een nuttige en daarbij eenmalige aankoop :)

Ik weet niet of ze de actie nog steeds hebben, maar mijn broer had laatst voor 100 euro een complete bril gehaald bij de Hans Anders! :D

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:08

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:45

Ik was ten tijden van het afrijden ook niet op de hoogte van de afwijking in mijn ene oog. Maar ik ga ook volgende week eens ergens kijken of ik een bril kan vinden. Aangezien ik 'm alleen opnsommige momenten wil dragen ga ik niet voor lenzen.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:08

laraxXxemma schreef:
Ik vraag me eigenlijk af of er niet een regel is die zegt vanaf zoveel afwijking is een bril in het verkeer verplicht.
Zoals TS zelf aangeeft heeft ze er geen last van in het verkeer, maar ik ben er vrij zeker van dat zodra ze de bril heeft en hem daarna in het verkeer afzet ze van die mening verandert (merk het zelf al met mijn -0,5). Je kan er prima mee rijden, tot je weet wat voor verschil die bril maakt.

Mensen met een gezichtsscherpte van (uit mn hoofd) 40/50% mogen nog autorijden... Die wil ik liever niet tegenkomen in het verkeer!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:12

Zeker doen! Ik had ook -0.75 aan beide kanten. Met de hele dag kantoorwerk kreeg ik er ook echt hoofdpijn van.

Een bril was toch echt een verademing. Vooral met reizen, de NS borden, lichten op straat in het donker en de hoofdpijn is nu ook zo goed als weg :)

lovexhorsess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:49

Je kan op polette.com kijken, daar koop je brillen met glazen op sterkte voor maar 40,- dus t hoeft niet heel duur te zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:57

Ik heb volgens de opticien +0,5 en ga dus ook maar kijken voor een bril, omdat ik knettergek word van de hoofdpijn die ik er van krijg. Ik zie daarbij ook geen diepte en dat proberen mijn ogen continue te corrigeren.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:14

Danique schreef:
Ik heb volgens de opticien +0,5 en ga dus ook maar kijken voor een bril, omdat ik knettergek word van de hoofdpijn die ik er van krijg. Ik zie daarbij ook geen diepte en dat proberen mijn ogen continue te corrigeren.

Dat is een leesbril.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:22

Ja ik had eerst dezelfde sterkte. Zeker doen het maakt echt veel uit, het zijn wel je ogen. Bovendien verslechteren je ogen als je geen bril draagt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:24

Dan zal hij min gezegd hebben :') Ik ga naar dezelfde opticien terug dus kan ik het nog even vragen.

edit: nee ik weet het wel zeker, ik moet een verte-bril met plusglazen.
(Specsavers: Plus-glazen voor veraf corrigeren een oogfout waarbij de ooglens of de vorm van het oog niet bol genoeg is. Vaak merkt men deze oogfout meer met dichtbij kijken, omdat de ooglens nog boller moet worden om dichtbij scherp te zien.)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-02-16 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:26

janderegelaa schreef:
Danique schreef:

Dat is een leesbril.

Dat hoeft niet.

Ik heb een bril/lenzen om in de verte scherp mee te kunnen zien en ik heb toch echt een plus-sterkte.
Zonder bril op of lenzen in lezen is geen enkel probleem, mijn armen zijn nog niet te kort.
In de verte daarentegen moet ik enorm knijpen en accomoderen om scherp te zien, waar dat met bril op of lenzen in niet nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:27

Ja, dat heb ik ook Marije_jiplover! :j

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:43

Ik heb zelf (uit mijn hoofd... Weet het niet 100%) -2,5 en +2 (en een lui oog) Ik had er zelf geen last van omdat ze elkaar soort van 'compenseerden.' Maar na een bezoekje oogziekenhuis kwam dat er uit. Zeker een bril nemen! Ik dacht in het begin ook van dat het weinig uitmaakte, maar nu zie ik wel sterker (al heb ik hem niet altijd op :+) en het is een verademing voor je ogen, ik kneep en knijp nog steeds mijn ogen een beetje dicht mocht ik het niet (goed) zien, al is mijn sterkte wel een ander verhaal :=

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:49

zeker doen.

zoals hierboven al vaker aangegeven,je hebt maar 1 paar ogen.
een bril kan ik sommige gevallen er ook voor zorgen dat je niet nog minder gaat zien.

qua kostprijs.

duur hoeft een bril echt niet te zijn.

zelf bril ik niet,maar mijn man wel.

en sinds een 2-tal jaar kopen wij geregeld een nieuwe bril voor hem...online.

eerst hadden we brillen24 ontdekt,daar 2x besteld,helemaal tevreden mee,en nu ook Polette.nl ontdekt.
daar heb je al een bril,incl glazen(ontspiegeld en kraswerend op sterkte),voor 6.99 euro,alles incl.
ook daar al besteld,en helemaal tevreden mee(man heeft om buiten te werken zo eentje gekocht van 6.99 euro,is prima en doet het prima ook,niets mis mee!)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:49

Danique schreef:
Ja, dat heb ik ook Marije_jiplover! :j

En ik heb weer iets geleerd *\o/*

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:51

tengeltje11 schreef:
zeker doen.

zoals hierboven al vaker aangegeven,je hebt maar 1 paar ogen.
een bril kan ik sommige gevallen er ook voor zorgen dat je niet nog minder gaat zien.

qua kostprijs.

duur hoeft een bril echt niet te zijn.

zelf bril ik niet,maar mijn man wel.

en sinds een 2-tal jaar kopen wij geregeld een nieuwe bril voor hem...online.

eerst hadden we brillen24 ontdekt,daar 2x besteld,helemaal tevreden mee,en nu ook Polette.nl ontdekt.
daar heb je al een bril,incl glazen(ontspiegeld en kraswerend op sterkte),voor 6.99 euro,alles incl.
ook daar al besteld,en helemaal tevreden mee(man heeft om buiten te werken zo eentje gekocht van 6.99 euro,is prima en doet het prima ook,niets mis mee!)

Hoe werkt dat dan met het slijpen van de glazen? Mijn opticien meet precies op welk punt je door het glas kijkt want ogen kunnen wijder of smaller staan, of ongelijk. Lijkt mij dat dat online lastiger is.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:54

je moet eigenlijk alle gegevens van de opticien of oogarts doorgeven via de site.

in belgie bv kan je bij een oogarts of bv een pearl,je ogen laten meten.
dan krijg je zo'n briefje met al die getalletjes op en dan kan je die online ingeven of het briefje doormailen indien je er niet uit komt wat waar moet.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:28

7 euro voor een bril? Misschien ga ik dat wel eens uitproberen. Ben wel benieuwd hoe dit zou zijn in vergelijking met de bril die ik nu heb.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:31

tengeltje11 schreef:
je moet eigenlijk alle gegevens van de opticien of oogarts doorgeven via de site.

in belgie bv kan je bij een oogarts of bv een pearl,je ogen laten meten.

Bij Pearle brengen we meestal wel kosten in rekening voor een meting wanneer mensen aangeven elders een bril te bestellen. Dit is €30 maar dan krijg je wel een precies recept mee met sferische en/of cylinder sterkte en asstand en je pupil-afstand van beide ogen (aangegeven met PD). Als je het montuur dat je online wilt bestellen al op zicht hebt kunnen we ook de pupilhoogte voor je bepalen in het glas.

Het is van belang om het brillenglas op je ogen af te stemmen, een enkelvoudige brillenglas heeft namelijk een optisch centrum wat idealiter voor je pupil zit. Dit geeft je het beste zicht met de minste vertekening. Wanneer dit niet klopt heb je al snel last van vreemde vervormingen, 'trekkende' of zelfs tranende ogen en hoofdpijn. Met multifocale brillen komt het nog preciezer en om die reden zou ik zelf nooit zo'n bril online bestellen. Ook wanneer mensen hogere sterkte dan +/- 2 of een cylindercorrectie boven de -0,75 nodig hebben raad ik online bestellen af. De kans dat je niet optimaal kijkt, klachten krijgt of zelfs gewend raakt aan slecht zien zijn mij te groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:34

Polette is inderdaad een top winkel, maar alleen als je je ogen eerst laat uitmeten (dat kan ook in de winkel, die zit in Amsterdam). Voordeel is dat ze erg trendy modellen hebben :j

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 01:08

Heb even snel gekeken, ziet er goed uit die site. Je kan werkelijk alles als optie, multifocaal / enkelvoudig, met of zonder meekleuring. Volgens mij ook bij alle brillen UV als optie, wat betekend dat je ze allemaal kan omtoveren tot zonnebril voor een tientje extra (toch?). Daarnaast allemaal kraswerend en ontspiegeld voor zover ik zie. Wel is het zo dat de kosten voor een hogere index snel oplopen. Maar voor een lage sterkte zoals veel hier zitten er geen extra kosten meer aan.
Eerlijk is eerlijk ik vind de brillen die ze hebben voor €7 voor dagelijks niet mooi. Aanbod is ook niet erg groot. Maar heb er wel eentje gezien die ik als zonnebril wel erg mooi zou vinden. Ga die dus serieus overwegen. Nog even uitzoeken wat de verzendkosten zijn.
Bij hogere prijsklasse zit misschien meer, maar ik durf het niet aan om veel te betalen en online te bestellen. Die 17 euro voor een zonnebril op sterkte ben ik nog bereid te proberen maar veel meer niet.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:28

die van 7 euro zijn echt neutrale brillen.
man gebruikt die bv om te werken.
regelmatig vliegt er bij werken steentjes of spatjes door en schijfmachine tegen zijn bril,dus hoe duur of goedkoop die dan is,raken de glazen dan behoorlijk vlug beschadigd.
daarvoor is een 7 euro brilletje prima!

nu,ik kan het enkel aanraden.

ook al moet je dan bv 30 euro betalen om je ogen helemaal te laten uitlezen,dat win je zo terug,want mensen hebben nu eenmaal ook meer dan 1 bril.