baby van 8 maanden, ineens s nachts terug willen drinken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: baby van 8 maanden, ineens s nachts terug willen drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 13:02

250gr Groentepap ( aardappelen-groenten-vlees)
200 gr fruitpap
2 boterhammen zonder beleg ( met beleg gaat nog niet want dan stikt hij)
En nu ook babytoetje
en dan nog 2 flessen van 210/7 nutriton verzadiging (in nederland forte)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:02

Ik vind je ook geen fijne reacties geven keet. Opmerkingen als 'arm kereltje' vind ik naar om te maken. Niks zieligs aan het jonkje, heeft namelijk duidelijk een moeder die haar best doet.

Jouw oplossing is misschien voor dit kind helemaal niet de oplossing ook al breng je het wel zo. Geen kind is hetzelfde en van een afstand kan niemand beoordelen wat het jochie nou nodig heeft in de nacht.

Ts, ik zou verschillende dingen gaan uitproberen. Uiteraard wel voor een aantal dagen zodat je goed kunt beoordelen of iets werkt of niet.

Ik zou dan beginnen met de meest vullende voeding aan het einde van de dag te geven zodat hij zo verzadigd mogelijk naar bed gaat. Maar dat is wat ik zou doen. Uiteindelijk moet je doen wat voor jou/jullie goed voelt.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:10

chanel1985 schreef:
200 gr fruitpap
En nu ook babytoetje

Zoals ik al eerder schreef, mijn zoon was ook een hongerlap.. Kwam van de forte op de nutramigen ivm koemelkallergie.. Nutramigen is dus licht verteerbaar.. En gaf dus ook weer flinke honger!

Ik gaf hem dus 2x fruit, 1x groente brood idd ook zonder beleg wel met margarine..
Ook zou ik hem rond 15:00 een flesje water/thee aanbieden..

En sochtends kreeg hij een gewone fles, dan rond 19:00 een kleine fles van 150 en rond 22:00 een dikke pap fles, daarmee sliep hij vaak door tot 06:00.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:12

Oh en groente gaf ik naar behoefte!

Kinderarts zei mij duidelijk dat ze van de gezonde dingen dus fruit en groente zoveel naar behoefte mogen eten..
Dus misschien z'n groente hap groter maken?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:14

Misschien een raar idee. Kan het zijn dat hij het snachts erg warm heeft en daardoor dorstig is?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 13:22

K heb juist zijn groentepap en fruitpap op aanraden van kinderarts minder gedaan, vroeger kreeg hij 350gr, wat hij allemaal zonder problemen op at.

De laatste tijd geef ik in de vooravond nog een flesje van 150 bij zijn boterhammen.

Nicje87: Te warm denk ik niet, ik voel altijd in zijn nekje, en hij zweet niet, voelt goed aan. Zet ook nooit de verwarming aan in zijn kamer, t is er nu standaard 18-19 graden.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:26

Als je enkel de hoeveelheid groenten verhoogt (en niet de hoeveelheid vlees/aardappel) kan je zonder de kcal veel te verhogen toch meer voeren. 100g groenten is gemiddeld gesproken zo'n 30kcal is gelijk aan krap 50mL melk (opgeloste melk is afhankelijk van je formule 64-70kcal/100mL).

1 sneetje (onbelegd) brood is 70-80kcal, dus gelijk aan ruim 100mL melk.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:43

chanel1985 schreef:
200 gr fruitpap
En nu ook babytoetje

Ik vind het best wel meevallen, wat hij krijgt.
Onze hongerlap kreeg met 8 maanden nog 4 flessen van 210/7 (gewone flesvoeding, Similac, omdat ze verstopping kreeg van de Forte).

Had je dat schema nog even bekeken?

Het Consternatiebureau vond het destijds prima.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:49

Al met al maakt het eigenlijk geen zak uit wat CB vindt: baby met honger help je door hem voeding te geven die zijn honger stilt. Dus geen slappe watertjes....

Die van ons zit momenteel midden in de 11 maanden sprong en drinkt nu gerust 4 flessen van 210 op 24 uur èn dan nog flink normaal eten overdag. Hoort er gewoon bij dat ze ontzettend veel voeding nodig hebben als ze weer een groeispurt / sprongetje hebben :j

Zo gaat het elke keer weer, en ineens is het weer over en eet / drinkt hij weer normaal of zelfs weinig, dat compenseert zo'n kleintje zelf wel weer :j

Door te gaan knoeien met watertjes maak je het probleem alleen maar groter denk ik omdat de behoefte aan VOEDING door het opvullen van de maag met water en thee niet verdwijnt, kind moet er alleen maar heel veel voor drinken om eindelijk genoeg schepjes melk binnen te krijgen....

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 14:00

Dat kan zijn, maar als hetzelfde gebeurd als ik wel melk geef, wat is het verschil dan? Dan wissel ik liever de flesjes af, het effect is toch hetzelfde.
Ik ga niet op een nacht tegen de 500 ml melk geven, dat doe ik niet. Dan drinkt hij op 24u bijna 1l melk, dat kan niet gezond zijn.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:01

chanel1985 schreef:
K heb juist zijn groentepap en fruitpap op aanraden van kinderarts minder gedaan, vroeger kreeg hij 350gr, wat hij allemaal zonder problemen op at.

De laatste tijd geef ik in de vooravond nog een flesje van 150 bij zijn boterhammen.

Nicje87: Te warm denk ik niet, ik voel altijd in zijn nekje, en hij zweet niet, voelt goed aan. Zet ook nooit de verwarming aan in zijn kamer, t is er nu standaard 18-19 graden.

Ik zou dan persoonlijk meer groente aanbieden.
Mijn zoontje eet meer dan ik!

Zowel groente als brood.
Maar hij heeft het echt nodig.

Hij krijgt:

06:30 fles 210
08:00 broodje
10:00 fruit 1/2 stuks
12:00 3 broodjes
15:00 stuk fruit of eierkoek
17:00 flink bord warm eten..
19:00 fles 210

Tussendoor kan hij water en thee drinken naar behoeft..

Dit schema volgen wij al vanaf 9 maanden..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 14:07

Dat ga ik in ieder geval doen, ik ga straks ook zijn groentepap geven.
Globaal gezien, is uw schema niet zoveel anders dan dat van mij? Ik geef niet zoveel boterhammen omdat hij dat in die getallen nog niet weg krijgt, maar geef dan een extra flesje en/of toetje.

Ik geef toe dat ik nogal huiverig ben voor stukken fruit te geven omdat hij al een paar keer bijna gestikt is. Misschien moet ik ook vermelden dat hij kwa motoriek wat achter staat en daardoor hij misschien dit ook nog niet goed kan in combi dat hij nog geen tanden heeft.

Iedereen allesinds bedankt voor de tips, sommige ga ik toepassen, andere lijken in onze situatie minder geschikt maar daarom niet slecht.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:19

Geen tanden Is in ieder geval geen probleem. Mijn 3e gaat waarschijnlijk pas wisselen met zijn 18, zo traag Is hij met zijn tandjes, maar eet al bijna alles weg.

Maak het fruit niet te klein, maar juist dat ze zelf moeten afhappen /sabbelen. En neem eerst zachter fruit. Banaan, peer, meloen. Brood liever net wat droger, zodat het niet zo plakt. De motoriek komt vanzelf :) oefening baart kunst.

Je kunt misschien een maaltijd beginnen met vaste voeding en iets klaar hebben staan, mocht het niet voldoende zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:24

chanel1985 schreef:
Dat kan zijn, maar als hetzelfde gebeurd als ik wel melk geef, wat is het verschil dan? Dan wissel ik liever de flesjes af, het effect is toch hetzelfde.
Ik ga niet op een nacht tegen de 500 ml melk geven, dat doe ik niet. Dan drinkt hij op 24u bijna 1l melk, dat kan niet gezond zijn.

Als hetzelfde gebeurd als je melk geeft, dan is tenminste wel zijn honger gestild :)*

En de kans is groot dat hij met melk wèl voldaan raakt, terwijl hij maar water / thee blijft slurpen omdat hij honger heeft....

Je houdt dikke kans zelf die honger en dus vraag om voeding in stand door geen voeding te geven.

Het stikt van de babies die dergelijke periodes hebben, dat hoort er gewoon bij dat ze zich een paar nachten helemaal scheel zuipen en daarna gaat het weer over :) Maargoed, kijk maar wat je doet, linksom of rechtsom zal het vast wel een keer beter gaan :P

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 14:29

K heb al enkele keren geschreven dat ik wel al melk gegeven heb, dus ik geef wel voeding |o
als ik hem wel voeding geef, is uw redenering dat ik het zelf in stand hou, niet correct.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:33

Ik heb geen verstand van babys maar denk dat Pm bedoelt dat je s nachts thee geeft en geen voeding. Thee lest de dorst maar vult niet. Heb je al eens geprobeert om s nachts gewoon melk of pap te geven. Is hij daarna stil weet je dat honger de oorzaak is. Is ie daarna niet stil is dat het niet, en van een paar dagen wat meer wordt hij niet heel dik.

Ik heb zelf ook oeriodes dat ik s nachts wakker word met honger ook al heb ik die dag genoeg gegeten. En eten is dan echt het enjge dat helpt.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:34

Je komt er wel :) . Tis gewoon even balen, maar je doet in ieder geval super je best :) . Gewoon doen wat je mamagevoel zegt, dingen uitproberen en hopen dat het werkt. En zoals iemand eerder al zei: Het is een periode en dat betekend dat hij ook weer voorbij gaat :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 14:36

Zoals ik nog in mijn laatste bericht aangeef (herhaal), ook geef ik melk geef. Niet dat dat veel verschil maakt, maar geef het hem zeker wel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:38

En als je de melk s nachts vervangd door minder maar meer voedende pap? Geeft dat verschil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:41

God, misschien raar, maar heeft je kindje geen last van verborgen reflux? Heeft bij mij ook wel de nodige problemen gegeven. Begon ook als de voeding al even in zijn buikje zat en na een bepaalde tijd dus zuur wordt door maagsap enzo. Brand als de hel, dus kunnen ze aardig overstuur van raken.
Probeer gewoon mee te denken :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 14:42

Ik geef al nutrilon verzadiging, dat is al zwaardere melk. Heb gisterennacht er rijstvlokken bijgedaan, zodat het nog zwaarder was maar 3 kwartier later was hij er weer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:44

Dat is dan niet de oplossing. Een boterham of fruit met wat water? Melkvrij dus ook al eens geprobeert. Is wel meer werk maar dan sluit je kramp door melk in ieder geval uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:45

Ja ik heb er ook vanalles bij gedaan op advies van de ha (johannes meel, pap) maar dat werkte voor geen meter :(

Edit: heel makkelijk te testen door het bedje wat te verhogen aan één kant waardoor hij met zijn hoofdje wat hoger ligt. Stroomt de boel minder makkelijk terug, mocht dat het geval zijn.
Verborgen reflux is soms lastig te zien, omdat ze de boel dus meteen weer inslikken in plaats van uitspugen.
Je zou het kunnen proberen, baat het niet dan schaadt het niet.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:57

Ik heb ook een gezonde iets zwaardere baby van 10 maanden. Op 8 maanden sliep hij ook niet meer door. Sindsdien eet hij 's avonds boterhammen met een fles melk van 210 en een yoghurt. Dit ging heel goed en baasje sliep weer door. Nu na 2 maanden terug hetzelfde probleem. Meneer eet zijn boterhammetjes niet meer dus 's nachts honger. Nu geef ik havermoutpap of een bordje warm eten zodanig dat hij gevuld is. De kinderarts gaat hier mee akkoord. Zijn filosofie: Een kind dat honger heeft moet eten. Ik ben bang dat ik hem teveel eten geef maar volgens de arts moet ik daar zeker niet bang voor zijn .

Mijn raad: Probeer uit en je zal wel vinden wat helpt om je kindje terug de nacht door te laten slapen. Je bent goed bezig!!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:05

Hier moeder van 3 en bij alle 3 anders. Je bent wat ik lees vooral bang dat hij zich verslikt. En hij spuugt vrijveel klopt dat? Heb je weleens an zijn maagklep gedacht bij oprispingen krijgt hij maagzuur. Voeding kan de pijn stilleb. Iets on in de gaten te houden. Mijn middelste heeft ook slaapdramas gehad en bleef maar kwa voeding zeuren. Banaan vult goed en kunnen ze goed weg sabbelen. Misschien savonds een stuk fruit erbij of erdoorheen pureren.
advies kwa groente is gegeven. Maar je geeft het in de ochtend? Probeer het dan een keer avonds en wat extra groente erdoorheen.

fles hoeveelheid vind ik.vrij veel maar ik heb kwa flessen vrij weinig ervaring (gaf bv)
Mijn 2 oudste hadden snachts nooit een fles terwijl mijn dochter van nu 3 echt nog aan 120ml melk savonds behoefte heeft en wat ze ook.krijgt. (wil niet meer slapen tusaen de midag en dan moe met avondeten en dan dus anders anachts honger dus krijgt ze een flesje mee die ze ook noet altijd opdrinkt)