Klachten door stress, of stress door klachten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Klachten door stress, of stress door klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 12:16

Nou, gisteravond kastje afgedaan omdat ie vol zit met 19 meldingen. Donderdag naar het ziekenhuis, dan trekken ze m leeg, en krijg ik m weer mee.
De meldingen gebeuren vooral 's nachts. Geen idee of er dan daadwerkelijk events zijn, of dat ik m perongeluk activeer...

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:32

Heb niet het hele topic doorgelezen dus misschien is het al genoemd. Het klinkt als chronische hyperventilatie. Als je hierop zoekt via google vind je ook de symptomen en wat je er aan kan doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 22:19

Dat is idd eerder genoemd frensje, en mocht er niets uit het event onderzoek komen wil ik dat ook bespreken.
Vandaag zo ongeveer heel de dag rond de 120 gezeten, dus nu verrot moe....
Terwijl ik eigenlijk een best goede week achter de rug heb.
Gister en vandaag wel druk geweest met klanten en m'n vrijwilligerswerk, én... Ik zit niet meer aangesloten.
Zou dat dan toch onbewust rust geven? (Of nu onrust in de zin van, als ik nu een storing krijg kan ik m niet registreren...)

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 01:15

Ik ben nu ongeveer een maand verder met hyperven en ik had zowaar vandaag een hartslag van 68 in rust. Wat in mijn geval echt heel erg bijzonder is, aangezien ik ander halve maand terug nog zo idioot was dat ik een betablokker kreeg van de huisarts en alsnog in de avond op de spoedpost zat en driemaal een ecg heb gehad.

Ik had het ook hoor LadyMadonna, eerst alleen na het eten rond de 100/120 toen ook in bed de hele nacht, toen opeens met de hond wandelen en toen dus dat ik helemaal instortte terwijl ze niks konden vinden. Ik durfde niet eens de deur meer uit. Nog heb ik er soms last van, maar beduidend minder. Ook tintelingen, pijnlijke linkerarm, steken, druk op m'n borst, snel buiten adem enzovoorts.

Ik hoop dat je snel uitslagen kan krijgen, toen ik mijn holterkastje had gaf dat inderdaad ook rust, die uitslag krijg ik pas 9 mei en van de echo ben benieuwd maar na 8 ecg's ook met klachten die ik hierboven beschreef verwacht ik er weinig van..

Het is wel oervervelend en je word er heel moe van inderdaad :(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 12:40

Vandaag is de recorder leeg gemaakt. De 19 meldingen die ik in 4 dan had opgespaard blijken allemaal echte registraties te zijn, en dus niet dat per ongeluk de knop is ingedrukt oid.
Hoe en wat kon de assistente niks over zeggen, maar het waren mooie opnamen, en ze passen het kastje nog niet aan naar manueel. Wellicht volgende week.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:35

Dus je hebt hem weer terug LM?

Gaf het je een dubbel gevoel? Ja, er zijn echte registraties geweest, dus HEY ik ben niet gek. Oh wacht, snert, het zijn echte registraties, dus er is wellicht iets mis?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 14:57

Ja, heb m weer terug en heb mezelf bij thuiskomst weer aangekoppeld. Moet m een maand dragen.

En tja, verder idd precies wat je zegt.. :')

Maar, ik moest net wel stiekum lachen... Ik liet een glazen schaal kapot vallen, schrok me kapot, keek op m'n kastje, en ja hoor: +1....
Deze heb ik maar even opgeschreven ;)

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 15:07

Mag ik iets heel stoms zeggen en weet niet of het al genoemd is hoor. Maar ik zie in je eerste bericht dat je de pil slikt. En je bent 35 jaar? Je hormonen veranderen dan altijd al een beetje en het kan zijn dat de pil die je dan al jaren slikt ineens niet meer zo prettig werkt als daarvoor en die kunnen ondanks wat artsen soms zeggen dit soort klachten veroorzaken zoals jij ze noemt.

Ik zou als ik jou was daar eens over beginnen of als je kan stop eens een tijd met je pil gebruik en houdt bij of je verschillen gaat voelen.

Bij mij heeft het veel opgelost. Ik had al jaren dezelfde pil maar ineens ging dat helemaal niet meer goed. Ook ik kreeg hartkloppingen, last van darmen enz. En voelde me kiplekker als ik de pil niet meer nam. Verschillende merken en optie's geprobeerd maar niets was echt prettig.

Misschien ook eens kijken naar dit? Kan veel verklaren weet ik:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 15:19

Neem ik mee kostolany +:)+

Ga niet alles tegelijk doen, wil eerst dit afronden

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 19:35

Hij is weer bijna vol (16/19) dus ik ga morgen het ziekenhuis weer bellen.

Vanmiddag een stuk wezen wandelen met de hond, maar jeetje, ik voel me of ik de conditie van een aardbei heb.
Nu ben ik vanmorgen ook meteen flinke migraine aanval wakker geworden, dus dat schoot ook niet op ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 16:25

Zojuist de recorder weer leeg laten halen. Daarvoor even bij m'n vriendin op de koffie geweest, en net voor ik weg ging kreeg ik weer kloppingen, het gevoel in een korset te zitten...
Meten: 133.
Ik had nog 1 melding over, dus opgenomen.
In het ziekenhuis aangekomen zat ik aan de 145. Dus gevraagd of ze niet gelijk een ecg konden maken. Duurde ff voordat dat geregeld was, en tja, toen zat ik weer aan de 118.... Jammer ergens, had gehoopt dat ze m gelijk vast konden leggen.
Maar: als het goed is staat ie wel op de event.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:26

Heb je al een uitslag?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 09:36

Tnx for asking!
Moet vanmiddag m'n recorder inleveren en dan donderdag gesprek met de cardioloog

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:05

Ik ben benieuwd wat er uitkomt bij je! Ik heb ook regelmatig last van hartritmestoornissen. Laatst hield hij lang aan en ben ik toch maar naar de HA gegaan. Toen stond hij mooi op de ECG. Bij mij zat hij toen meer dan een uur op 195 in rust.
Eerder ben ik er niet mee gegaan, omdat ik verwachte dat het weggewuifd zou worden vanwege mijn leeftijd en vaak is hij met een kwartier weer in het normale ritme. Dus zal je zien dat hij op de ECG dan inderdaad weer normaal is.
Verder heb ik ook veel extrasystolen (dat je hart een keer overslaat). Soms heb ik er wel 8 achter elkaar en dat triggert bij mij een hartritmestoornis.

De oorzaak is niet echt achterhaald. Sommige mensen hebben het gewoon. Wel is mij verzekerd dat het ongevaarlijk is. Ik kan er medicatie voor slikken, maar ik heb zelf besloten dat niet te doen omdat het vaak niet langer dan een uur aanhoudt en ik het niet iedere dag heb.
Mijn schildklierwaardes waren ook gewoon goed.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 18:12

Kom net bij de cardioloog vandaan. Hart zelf is niks mis mee. Alleen wordt er soms een verkeerd signaal afgegeven waardoor ie raar gaat doen. Is vervelend, maar kan verder geen kwaad. Hier krijg ik medicatie voor die ik in neem als ik boven de 120 kom, en dan zou ie weer moeten zakken.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:14

LadyMadonna schreef:
Kom net bij de cardioloog vandaan. Hart zelf is niks mis mee. Alleen wordt er soms een verkeerd signaal afgegeven waardoor ie raar gaat doen. Is vervelend, maar kan verder geen kwaad. Hier krijg ik medicatie voor die ik in neem als ik boven de 120 kom, en dan zou ie weer moeten zakken.

Ja hier hetzelfde! Het is een vervelend gevoel, maar toch een geruststelling dat je hart helemaal gezond is!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:26

Zou ik mogen vragen wat dat kastje precies meet?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 20:43

Een event recorder maakt hartfilmpjes van 4 minuten. Het is afhankelijk van hoe hij ingesteld wordt wat hij precies meet.
Bij mij sloeg ie aan onderde 50 bpm, boven de 150 bpm en bij onregelmatigheden

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:53

LadyMadonna schreef:
Een event recorder maakt hartfilmpjes van 4 minuten. Het is afhankelijk van hoe hij ingesteld wordt wat hij precies meet.
Bij mij sloeg ie aan onderde 50 bpm, boven de 150 bpm en bij onregelmatigheden

Okee bedankt voor je antwoord :)
Ik heb zelf namelijk ook last van mijn hart soms. En heb een ecg en fietstest gehad waar niks raars op te zien was qua ritme, alleen een hoge hartslag (100-120 in rust en boven 200 bij inspanning)

Ik neem aan dat je de eventuele recorder via de cardioloog gekregen hebt?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:54

LadyMadonna schreef:

Hoe verklaarde hij dan jouw slechter wordende conditie (als ik het even zo onsympathiek mag noemen)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 21:04

Is niet over gesproken rocamor. Maar opzich kan ik dat zelf wel verklaren aangezien ik al een half jaar nauwelijks sport sinds de klachten begonnen zeg maar

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:17

LadyMadonna schreef:
Is niet over gesproken rocamor. Maar opzich kan ik dat zelf wel verklaren aangezien ik al een half jaar nauwelijks sport sinds de klachten begonnen zeg maar

Gelukkig LM!

Toevallig net een gesprek gehad met een man die ongeveer hetzelfde leek te hebben. Hij is geopereerd om die verkeerde aansturing te verhelpen. Kan dat bij jou ook?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 21:21

Geen idee, is ook niet over gesproken.
Ik hoef in principe niet terug te komen, en de cardioloog verwacht ook dat de klachten steeds verder af zullen nemen.
Het kan iets zijn wat ergens door getriggerd is, maar het kan ook dat ik het altijd al gehad heb en dat ik me er ineens bewust van ben geworden.
De medicatie wordt ook niet een structureel iets, maar puur een "brandblusser" als het mis gaat zeg maar (het is een beta blocker, maar weet even niet meer welke ;) )

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:27

Alleen dit niet-negatieve bericht zal je al veel rust geven lijkt me.

Fijn!