Willen jullie even luisteren naar mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 11:23

Jans schreef:
Lieve TS, hoe is het gegaan vandaag?

Wat jij omschrijft klinkt ook heel erg als hoe ik me voelde tijdens en na de zwangerschap. Bij mij is er een depressie vastgesteld (nadat ik in 2011 een burnout heb gehad). Van de huisarts heb ik een doorverwijzing gekregen naar een psychiater (nee, dit is niet erg. Een psychiater kan zelfs beter zijn bij dit soort problemen als een psycholoog. Een psychiater is namelijk ook arts en kan met medicatie werken. Een psycholoog is dit niet.) En ik heb hier zelf heel veel baat bij gehad.

Daarnaast heeft mijn man, onze huishoudtster en familie mij een hoop uit handen genomen. Soms stort ik nog steeds in als ik thuis teveel hooi op mijn vork heb. Dan schrikt mijn man en pakt hij weer meer over (ik moet bijv altijd alles regelen met organisaties etc).

De psychiatrie heeft mij onwijs geholpen. Ik keer langzaam terug naar mijn oude ik. Mijn man zegt ook dat hij vaker weer vlagen van mijn oude ik van twee jaar terug terugziet. :)

Bedankt om jouw ervaring te delen. Er wordt zo van je verwacht om gelukkig te zijn tijdens de zwangerschap en op een roze wolk te zitten. Sorry ik kon dat echt niet. Het leven was de hel voor mij maar blijkbaar is dat NOT DONE! Oh neen kan echt niet! Foei van mij! Slecht mens! Bah en wat doet het zo een pijn om dit te moeten horen. Dat heeft er zo hard ingehakt.
Mijn huisarts heeft niet gesproken van een psych(iater/loog) Wel kruidenmedicatie om de stress te verlichten....

Vorige week gesprek gehad met mijn werk en te horen gekregen dat ze toch niet kan snappen dat je het zo moeilijk kan hebben met een zwangerschap. Maar dat het opvalt dat ik nu wel rustiger ben. Daarbij ook te horen gekregen dat ik een zwangere bitch was, dat het goed is dat ik niet naar het personeelsfeest kom (tja ben niet welkom zeker?), dat zij niet moeten werken aan mijn vertrouwen maar ik aan het hunne en dat ik toch moet opmerken dat niemand tegen mij wil praten en dat ze echt moeite moeten doen en een drempel over moeten om iets te zeggen tegen mij.... (Dit gaat over een groepje coachen die je begeleiden in het werk)

Baf.... Terwijl ik heel hard mijn best probeer te doen en wat er gebeurd is naast mij probeer neer te leggen. Ik tracht vriendelijk te zijn tegen iedereen en gewoon te doen.
Blijkbaar is dit voor hen niet mogelijk en zitten ze vast in hun gevoelens van rancune omdat ik mijn ontslag heb aangevochten en dat ik gelijk gekregen heb. Ze hebben de wet gewoon naast zich neergelegd toen ze mij lieten gaan. (Ik was in zwangerschapsverlof, geen evaluatiegesprekken, geen waarschuwingen, niks.... dit mag helemaal niet.)

Het doet pijn, het doet zo een f***ing pijn!

pmarena

Re: Willen jullie even luisteren naar mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:28

Als ik jou was zou ik tegen ze zeggen dat als ze je nu ontslaan, je akkoord gaat. Dan is het toch ook opgelost voor iedereen...? Dan krijg je toch nog wat inkomsten, of niet?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:24

pmarena schreef:
Als ik jou was zou ik tegen ze zeggen dat als ze je nu ontslaan, je akkoord gaat. Dan is het toch ook opgelost voor iedereen...? Dan krijg je toch nog wat inkomsten, of niet?

Inclusief de vraag en eis tot redelijke ontslagvergoeding.. Zij hadden ook eerder met je om tafel kunnen gaan en zij hebben dat nagelaten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:27

Eigenlijk he...... vertelt je werkgever dat het gewoon helemaal niet meer werkt daar. Jij kan er onder deze omstandigheden ook niet gelukkig zijn, dat geloof ik niet.
In april gaan de gesprekken voor het komende schooljaar weer gevoerd worden, denk je dat je mag blijven, een goede beoordeling krijgt en tevreden werkgevers om tafel hebt dalijk?
Ik zou de kans nu aangrijpen en inderdaad het gesprek aangaan zoals hierboven geopperd wordt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:41

Laibadji schreef:
(....)Er wordt zo van je verwacht om gelukkig te zijn tijdens de zwangerschap en op een roze wolk te zitten. Sorry ik kon dat echt niet. Het leven was de hel voor mij maar blijkbaar is dat NOT DONE! Oh neen kan echt niet! Foei van mij! Slecht mens! Bah en wat doet het zo een pijn om dit te moeten horen. Dat heeft er zo hard ingehakt.
Mijn huisarts heeft niet gesproken van een psych(iater/loog) Wel kruidenmedicatie om de stress te verlichten....

Vorige week gesprek gehad met mijn werk en te horen gekregen dat ze toch niet kan snappen dat je het zo moeilijk kan hebben met een zwangerschap. Maar dat het opvalt dat ik nu wel rustiger ben. Daarbij ook te horen gekregen dat ik een zwangere bitch was, dat het goed is dat ik niet naar het personeelsfeest kom (tja ben niet welkom zeker?), dat zij niet moeten werken aan mijn vertrouwen maar ik aan het hunne en dat ik toch moet opmerken dat niemand tegen mij wil praten en dat ze echt moeite moeten doen en een drempel over moeten om iets te zeggen tegen mij.... (Dit gaat over een groepje coachen die je begeleiden in het werk)

Baf.... Terwijl ik heel hard mijn best probeer te doen en wat er gebeurd is naast mij probeer neer te leggen. Ik tracht vriendelijk te zijn tegen iedereen en gewoon te doen.
Blijkbaar is dit voor hen niet mogelijk en zitten ze vast in hun gevoelens van rancune omdat ik mijn ontslag heb aangevochten en dat ik gelijk gekregen heb. Ze hebben de wet gewoon naast zich neergelegd toen ze mij lieten gaan. (Ik was in zwangerschapsverlof, geen evaluatiegesprekken, geen waarschuwingen, niks.... dit mag helemaal niet.)

Het doet pijn, het doet zo een f***ing pijn!

Verschrikkelijk!
Ik geloof grif dat het gigantisch zeer doet!

Zoals ik de opmerkingen van jouw werk hoor/ begrijp, wordt jou kwalijk genomen dat je ziek was.
Naar de Nederlandse maatstaven : dat is onprofessioneel gedrag van de. werkgever, wat hen op een zogeheten loonsanctie kan komen te staan. (Voor straf moet de werkgever jou bijvoorbeeld een jaar extra uitbetalen.)

In NL geldt, dat als je zelf "gewoon accoord" gaat met je ontsag, dat je nul komma niets aan uitkering krijgt.
Als door de behoorden is vastgesteld dat er een arbeidsconflict is dat muurvast zit, wordt het een ander verhaal.

Heel veel sterkte!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:53

Vergeet niet dat Nl en Belgische managagers / leidinggevenden niet met elkaar te vergelijken zijn (uitzonderingen daargelaten).

Mijn ervaring met Belgisch management: als de LG zegt "SPRING", dan hangt 90% van het personeel in de lucht.
Als we dat hier (op mijn afdeling in NL) zouden doen, dan kregen we vragen als: wanneer, hoe hoog, waarop, waarom, levert het voor het bedrijf wat op etc.

Er heerst gewoon echt een andere cultuur op dat vlak. Ik heb ook bij Management meetings gezeten en daar lusten de honden geen brood van (in belgie dan), hoe ze daar met elkaar omgaan. En plein public werden aanwezigen vernederd. Dat kunnen wij hier in Nl echt niet voorstellen. En hetgeen TS hierboven zegt, bevestigt dit maar weer (voor mij).

TS, als ik de reactie van je collega's zo peil, vermoed ik dat jij volgend schooljaar niet meer terug daar werkzaam zult zijn. Het is nu echt tijd om voor jezelf te gaan kiezen. je HA heeft je een adempauze gegeven van 14 dagen. Ik zou zorgen dat je de adempauze krijgt tot het eind van het schooljaar. Eerst zorgen dat jij zelf weer lekker in je vel zit, dat je energie krijgt en niet alleen maar een zwaar juk op je schouders. Als je (vermoed ik) volgend jaar toch al niet meer terug zult / mag komen op dit werk, dan nu zorgen voor JOU zodat jij aan het einde van die periode met (meer) energie op zoek kunt naar een plekje waar ze jou wel kunnen waarderen.

De eerste en moedigste en moeilijkste stap is reeds gemaakt. Maar ook ik ben bang dat je het met 14 dagen niet gaat redden. Pak de tijd die je krijgt met beide handen aan en zorg dat je meer krijgt.

Als ik me goed herinner, krijgt een belgische werkgever een bepaalde vergoeding / verzekering als zijn medewerker langdurig ziek is. Daar kunnen ze dus vast al een deel van de vervanging van betalen.

Heel veel sterkte hoor en kies nou maar eens voor jou, laat anderen jou nou maar eens lezen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:30

Ik zou in een bedrijf waar ze me niet moeten niet eens willen werken.
Op deze manier ga je ook niet lekker naar je werk en dat zal stress op blijven leveren.

Ik had 10 jaar bij een bedrijf gewerkt nagenoeg altijd met heel veel plezier. Tot ik q koorts kreeg, dit heeft lang geduurd tot het duidelijk werd. Ik had voor die zomer vakantie gevraagd en dit was mij mondeling toegezegd dus had de vakantie geboekt en betaald. toen in April werd ik gebeld dat mijn vakantie niet door kon gaan. maar dat jaar was heel zwaar moest vaak bloed prikken, long foto's maken gesprekken met de internist en ook met de bedrijfsart. was daardoor een aantal keer van werk verhinderd. In al die jaren daarvoor nooit 1 keer ziek geweest. En toen ik dus wel ziek was was er ook echt iets. maargoed ik ging het gesprek aan met die persoon over de vakantie, dat had hij mij persoonlijk toegezegd, toen werd eerst gedaan alsof dat nooit had plaatsgevonden dat er dus geen toezegging was gedaan ik had het immers niet op papier. Vervolgens omdat ik voet bij stuk bleef houden dat dat wel degelijk zo was, werd gedaan alsof ik hem voor leugenaar uitmaakte en of ik wel wist tegen wie ik het had. Voor mij maar liefst 10 anderen. Toen heb ik het gesprek omgekeerd. Prima joh ik neem per direct ontslag, ineens kon alles, weer neem alle tijd die je nodig hebt, kreeg ik te horen. Huh..

Toen dacht ik ik laat het bezinken in juli ging ik met vakantie en na de vakantie dacht ik dan weer met goede moed aan de slag. Ik werd dat jaar mederwerker van het jaar, van de gehele organisatie, Mac Donalds ;) En dat jaar had ik veel minder gewerkt en ook veel ziek en door dat accefietje was ik minder gemotiveerd, ik denk dat hij daar achter zat van dat mederwerker van het jaar, er werden mij diverse cursussen aangeboden maar het mocht niet meer baten ik had in mijn hoofd al besloten toen ik aangaf, ik neem per direct ontslag, dat het goed was. Uiteindelijk ben ik in Februari gestopt, in juni zou ik een 10 jaar jubileum gevierd hebben. Maar het was op. Ik kon er niet werken met dezelfde gedrevenheid ik kon mij niet meer volledig inzetten iemand had mij verteld voor jou 10 anderen terwijl ik al die jaren kei en kei hard gewerkt had ze konden altijd op me aan, daarom ook dat toen ik zei prima dat hij zich per direct bedacht. Maar op zo,n manier kun je niet meer met plezier naar je werk en dan is elke dag een tegenslag en ik heb geen seconde spijt gehad van mijn ontslag achteraf had ik meteen toen ik het de eerste keer opperde gewoon moeten doorzetten, de laatste 6 maanden had ik dan niet meer hoeven werken en dat had een hoop ergernis gescheeld want elke werkdag die laatste 6 maanden ging ik met tegenzin naar het werk elke werkdag moest ik mezelf ertoe aanzetten kwam daardoor ook vaak te laat terwijl ik dat voorheen nooit had . In feite voor hun tien anderen ;). Ik besloot na de vakantie wel voor mezelf te kiezen ben gaan samen wonen, terwijl ik toen al 8 jaar een raeatie had maar nooit de stap wilde zetten naar hier omdat ik fulltime werkte en van hieruit elke dag naar werk met ov was lastig, dus ik werkte wel minder. Ik had mezelf na dat gesprek wel voorgenomen het bedrijf verdient niet meer mijn gehele inzet, ik kies oor mijn geluk en ik kijk wel hoe het loopt. Toen ik uiteindelijk echt ontslag nam was het van zou je dat wel doen, Je verdient hier zo lekker, alsof ik nergens anders aan de bak zou komen. 12,50 per uur alsof dat zo,n vetpot was en daar was het me in de beginnen nooit om te doen geweest vond de locatie geweldig en het team waardoor ik me juist zo goed in kon zetten. Maar ja dingen veranderen en weet wel dat ik er veel beter op ben geworden om er weg te gaan ;) Dus kies voor jezelf.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 20:47

Vandaag terug naar de dokter. Loop al 2 dagen ziek. Keelpijn, opgezwollen klieren en koorts. Dan word je ziek in ziekteverlof. ^)
Dokter bloed genomen om te bekijken hoe het met mijn weerstand zit. 4e keer ziek sinds december...is wat veel....
En heb ik al kunnen rusten... Bwa een beetje. Een paar uurtjes per dag.