Jans schreef:Lieve TS, hoe is het gegaan vandaag?
Wat jij omschrijft klinkt ook heel erg als hoe ik me voelde tijdens en na de zwangerschap. Bij mij is er een depressie vastgesteld (nadat ik in 2011 een burnout heb gehad). Van de huisarts heb ik een doorverwijzing gekregen naar een psychiater (nee, dit is niet erg. Een psychiater kan zelfs beter zijn bij dit soort problemen als een psycholoog. Een psychiater is namelijk ook arts en kan met medicatie werken. Een psycholoog is dit niet.) En ik heb hier zelf heel veel baat bij gehad.
Daarnaast heeft mijn man, onze huishoudtster en familie mij een hoop uit handen genomen. Soms stort ik nog steeds in als ik thuis teveel hooi op mijn vork heb. Dan schrikt mijn man en pakt hij weer meer over (ik moet bijv altijd alles regelen met organisaties etc).
De psychiatrie heeft mij onwijs geholpen. Ik keer langzaam terug naar mijn oude ik. Mijn man zegt ook dat hij vaker weer vlagen van mijn oude ik van twee jaar terug terugziet.
Bedankt om jouw ervaring te delen. Er wordt zo van je verwacht om gelukkig te zijn tijdens de zwangerschap en op een roze wolk te zitten. Sorry ik kon dat echt niet. Het leven was de hel voor mij maar blijkbaar is dat NOT DONE! Oh neen kan echt niet! Foei van mij! Slecht mens! Bah en wat doet het zo een pijn om dit te moeten horen. Dat heeft er zo hard ingehakt.
Mijn huisarts heeft niet gesproken van een psych(iater/loog) Wel kruidenmedicatie om de stress te verlichten....
Vorige week gesprek gehad met mijn werk en te horen gekregen dat ze toch niet kan snappen dat je het zo moeilijk kan hebben met een zwangerschap. Maar dat het opvalt dat ik nu wel rustiger ben. Daarbij ook te horen gekregen dat ik een zwangere bitch was, dat het goed is dat ik niet naar het personeelsfeest kom (tja ben niet welkom zeker?), dat zij niet moeten werken aan mijn vertrouwen maar ik aan het hunne en dat ik toch moet opmerken dat niemand tegen mij wil praten en dat ze echt moeite moeten doen en een drempel over moeten om iets te zeggen tegen mij.... (Dit gaat over een groepje coachen die je begeleiden in het werk)
Baf.... Terwijl ik heel hard mijn best probeer te doen en wat er gebeurd is naast mij probeer neer te leggen. Ik tracht vriendelijk te zijn tegen iedereen en gewoon te doen.
Blijkbaar is dit voor hen niet mogelijk en zitten ze vast in hun gevoelens van rancune omdat ik mijn ontslag heb aangevochten en dat ik gelijk gekregen heb. Ze hebben de wet gewoon naast zich neergelegd toen ze mij lieten gaan. (Ik was in zwangerschapsverlof, geen evaluatiegesprekken, geen waarschuwingen, niks.... dit mag helemaal niet.)
Het doet pijn, het doet zo een f***ing pijn!