Welke bril heb jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 03:31

Sanned schreef:
Nirvana, ik heb -8,5 en -14,5. Normale glazen gaan maar tot -10 bij de meeste merken, dus dat kan al niet. Dan heb je nog de "normale" extra dunne glazen die tot hogere sterktes gaan, maar daarmee heb ik nog steeds modelletje jampot. Dus ik heb speciale nog dunnere glazen. Zijn ook van glas, kunststof lukt zo dun niet meer.
Grootste probleem is het verschil tussen beide ogen, het verschil in gewicht tussen beide glazen wordt dan heel groot en dan zakt de boel scheef. Daarom zei die vorige opticien ook dat ik geen grote monturen kon hebben. Maar met die ultra dunne ( :+ ) glazen gaat dat wel.
Glazen waren heel duur Y;( Weet het niet precies meer, maar het was rond de 400 euro per glas.
Maar ik ben laatst bij de pearle naar binnen gelopen voor info over een zonnebril op sterkte, dat zou ook zo 300 euro per glas kosten. En dat was de goedkoopste optie die ze hadden. Dus dan vind ik mijn ultra dunne superdeluxe glazen wel weer meevallen, relatief :')

Pfffff, jeetje..........
Dat verklaart wel wat :') Herkenbaar verhaal, al zijn mijn sterktes gelukkig veel minder erg. (-4, -8). Kan me voorstellen dat je glazen dan zo verschrikkelijk duur worden ja! Moet je maar even lang met een bril doen :+

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 05:19

Cerilene_ schreef:
Ik heb deze:
[ [url=m/TNZGco.jpg]Afbeelding[/url] ]
Osiris b43

Ik ben er erg blij mee. Het is een licht, smal montuur (ik heb een smal hoofd). Doordat hij zwart is valt hij genoeg op, maar hij is verder vrij elegant. Ook ben ik echt een zeurpiet qua kleur, het moet zwart zijn, eventueel met een accentkleur, anders vind ik al heel snel dat hij niet bij mijn kleding past.
Als reserve heb ik van het eigen merk van specsavers de licorice. Lijkt er best op. Iets hoekiger, iets grover, plastic ipv metaal en de pootjes achter je oren gaan van zwart naar roze. Ik draag die haast nooit verder.
Ik herken het wel dat je steeds voor de zelfde soort brillen valt. Mijn vorige leek hier ook al behoorlijk op. Maar soms staat een bepaalde stijl gewoon goed!

Prachtige bril hier! Ben wel benieuwd hoe hij je staat. Ik heb ook een smal hoofd en ben helemaal weg van het montuur!

Zelf heb ik een simpele rayban in zwart

En een kindermontuur, half open, bovenaan een soort van tortoise layers en dan onder metaal. Best een leuke bril maar is aan vervanging toe.

Hiervoor had ik een erg leuke ( maar voor mij te grote) met tortoise en turquoise vanbinnen van Ralph.

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:17

Enige foto die ik van mezelf kon vinden :+
maar dit is mijn bril, hij is gewoon zwart.
Afbeelding

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:22

EvaC schreef:
Hoe bepalen jullie eigenlijk of je toe bent aan een nieuwe bril? Of mag je standaard na een bepaalde periode een nieuwe uitzoeken?

Ik heb een vergoeding van 100€ per 2 jaar.
Met mijn vorige montuur heb ik 5 jaar gedaan.

Ik had het gevoel dat ik minder zag en wilde een nieuw montuur dus toen kocht ik een nieuwe. Liep trouwens ook nog een mooie actie bij de eyewish dat t montuur gratis was.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:30

M'n glazen hebben hier en daar krassen, en ik raak er een beetje op uitgekeken :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:35

Gewoon gaan passen desnoods in verschillende winkels.
Ik kan helaas niet eens modellen op met zo'n open onderkant omdat mijn sterkte daarvoor te groot is.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:52

Afbeelding

De bovenste heb ik nu 5jr (Sir John / Zwart&Oranje) en de onderste (Ray Ban / Mat Zwart) heb ik sinds December 2015 :)
(De bovenste gebruik ik alleen op mijn werk)

De onderste glazen zijn wel wat sterker, mijn ogen zijn wat verslechtert.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:40

De zwarte had ik nog niet zo lang, ik moest een nieuwe zonnebril ivm varifocus. Er was toen een aanbieding, 2de bril gratis en heb ik de blauw met bruine erbij uitgezocht.

Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:54

future_vet schreef:
EvaC schreef:
Hoe bepalen jullie eigenlijk of je toe bent aan een nieuwe bril? Of mag je standaard na een bepaalde periode een nieuwe uitzoeken?

Ik heb een vergoeding van 100€ per 2 jaar.
Met mijn vorige montuur heb ik 5 jaar gedaan.

Ik had het gevoel dat ik minder zag en wilde een nieuw montuur dus toen kocht ik een nieuwe. Liep trouwens ook nog een mooie actie bij de eyewish dat t montuur gratis was.

Ik had eerst 300 per jaar, dan deed ik om t jaar een bril.
Nu 150 maar dat gaat op aan lenzen dus iets langer sparen voor de bril :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:56

Leuk topic. Ik draag altijd lenzen en heb een bril voor reserve. En die bril is nu 6 jaar oud, versleten en de sterkte klopt niet meer.
Ik twijfel tussen een wat dure bril kopen zodat ik weer even vooruit kan of een goedkope.
Voor paardrijden heb ik bij palaroidonline.nl een sportbril op sterkte gekocht, vorig jaar toen er een actie was met gratis opzetglazen. Kostte 80 euri. Het zijn kleine glaasjes, maar voor erbij gaat dat prima.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:58

Ik heb echt 10 brillen minimaal in mijn lade liggen maar daarbij maar 2/3 in mijn houtige sterkte. De oudste is een simpele zwarte merkloze. Dan een calvin clein met zwart en blauw ( http://m.hansanders.be/nl/product/2194919/ ) en een Tommy hilfinger met donkerblauw rood en wit die ik momenteel het meeste draag. Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:09

Na jaren alleen lenzen ook eindelijk weer een bril gekocht. Omdat ik dus kan afwisselen met de lenzen wou ik een opvallend montuur. Door mijn sterkte is de bril erg duur geworden. Maar ik ben er echt zot van :) Afbeelding

Edit: het is een Dior

_helga_

Re: Welke bril heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:25

Ik moest laatst me tog overgeven aan een bril ik dacht neeee dat staat mij niet :oo
Maar dit is hem geworden een rayban: :')

Afbeelding

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:16

Ik geloof ik eens per 3 jaar een nieuwe vergoeding van de verzekering, dus dan weer een nieuwe. Vind het zelf wel enorm lang en ik krijg ook maar €75 ervan vergoed.. welke verzekeringen hebben jullie? Betalen jullie hier ook veel voor?

Helga staat je goed hoor!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:25

Siggislief schreef:
http://i63.tinypic.com/14ccf2g.jpg[/img]

De bovenste heb ik nu 5jr (Sir John / Zwart&Oranje) en de onderste (Ray Ban / Mat Zwart) heb ik sinds December 2015 :)
(De bovenste gebruik ik alleen op mijn werk)

De onderste glazen zijn wel wat sterker, mijn ogen zijn wat verslechtert.

Die onderste heb ik ook! *\o/*

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:25

Dankjewel :o

Ik krijg per 2 kalender jaren 100 euro

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:28

Welke ik heb de meest goedkope die ik maar kon krijgen :P
Heb de planning te gaan lazeren :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:37

Het liefst draag ik helemaal geen bril. Maar helaas is lenzen geen optie en laseren, tja wie heeft er nog een geldboompje over?

Dus ja dan doen we het maar met een bril. Sinds bijna twee jaar heb ik zo'n zwart hipstermodel van Tommy Hilfiger, die hier al vaker is langsgekomen. Ik kijk eigenlijk nog zelden bij de volwassen modellen, want met mijn smalle hoofd slaag ik eigenlijk bijna altijd op de kinderafdeling.Maar deze keer was ik zo klaar met uitzoeken en jawel op de volwassenenafdeling. :D
Waar ik naar kijk is eigenlijk wat ik op dat moment het beste vind staan. Bij deze bril komen mijn ogen en gezicht eigenlijk best mooi uit als ik dat over mezelf mag zeggen, dus ik ben blij.
Meestal koop ik pas een nieuwe bril als de glazen op zijn, dus lees teveel bekrast. Of eventueel bij een metaal montuur als de verf teveel begint weg te slijten.

Met mijn sterkte en cilinder aan beide ogen komen mijn glazen alleen al op 150 euro. Dus een nieuwe bril is altijd weer een duur geintje.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:40

Ik heb een wat breder gezicht, maar heb voor een rond modelletje (uilenbrilletje) gekozen in grijs! Is van Joop! maar kan zo snel het type niet vinden. Hier -2,5 en -2

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 01:17

Ik heb vanmiddag een nieuwe bril uitgezocht, is een marc jacobs geworden. :D
Afbeelding

Ik krijg overigens iedere 2 jaar 200 euro vergoed, zit bij CZ. :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 01:21

Staat je zeker weer goed Mythe :j

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 01:23

Thanks lous! Ik wilde eigenlijk voor n ander model gaan, heb veel geprobeerd maar iets anders dan rechthoekig zwaar montuur staat me gewoon niet. Ik kan kleine/ronde/dunne brillen gewoon echt totaal niet hebben. :=
Mijn glazen waren trouwens alleen al 200 euro.. O:)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 01:25

Je kunt natuurlijk van alles proberen, maar sommige dingen veranderen gewoon nooit ;)

Ja die stomme glazen ook. En dan hoor je vaak om je heen:
Een bril kost toch tegenwoordig niet zoveel meer? |o

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:56

Dit topic is echt niet goed voor mij haha! Zie allemaal leuke monturen voorbij komen.

Ik heb een marc by marc jacobs.
Afbeelding

En de andere heb ik geen foto van en weet ik zo het merk ook niet van.
Maak ik straks wel een foto van

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 11:07

Grappig, heb gister bij een andere opticien ook met een Marc Jacobs in m'n handen gestaan, ook een zwarte ;)