Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
snorkel1986 schreef:Mmmmm ik wil onze kids helemaal niet na kdv of psz doen maar ben geloof ik wel erg van de weinige moeders hier die er zo over denkt..
Do past oma r op
Vrijdag oma n
Zaterdag vriendin
Dat vind ik meer als genoeg gesleep met de kids
Sizzle schreef:snorkel1986 schreef:Mmmmm ik wil onze kids helemaal niet na kdv of psz doen maar ben geloof ik wel erg van de weinige moeders hier die er zo over denkt..
Do past oma r op
Vrijdag oma n
Zaterdag vriendin
Dat vind ik meer als genoeg gesleep met de kids
Juist dat gesleep staat me tegen.
Daarom heb ik dus liever een vaste opvang en niet van hot naar her naar familie 1,2,3 etc.
Cerilene_ schreef:Robin_S schreef:@cerilene, niemand claimt dat zomaar hoor. Daar is een heleboel onderzoek naar gedaan. Volgens de ontwikkelingpsychologie is dat het gemiddeld verloop van opgroeien.
Maar als de praktijk anders blijkt te zijn dan de theorie, is het uiteraard belangrijk kinderen zo vroeg mogelijk de mogelijkheid te bieden samen te spelen. Gelukkig zijn daar veel mogelijke manieren voor.
Klopt hoor. Hetgeen waar ik me aan stoor is dat sommige mensen dit als keiharde reden zien waarom hun kind thuis blijft en geen sociaal contact met andere kinderen hoeft, en dat absoluut het beste is, terwijl heel veel moeders die hun kind bv wel naar een groep brengen of ervoor zorgen dat er veel mogelijkheden voor sociaal contact met andere kindjes is duidelijk zien dat er echt wel degelijk interactie plaatsvind en de kinderen er wat aan hebben. Praktijk en theorie lijken mijlenver uit elkaar te liggen, maar er worden wel conclusies aan verbonden over wat het beste zou zijn voor kinderen.
Ik denk sowieso dat er per kind, gezin en situatie gekeken moet worden wat de beste weg is.
Ook wat betreft het werken van de moeder. Het lijkt nooit goed te zijn. Niet als je thuisblijft en niet als je te veel werkt. Men heeft er altijd wel een mening over. Nou denk ik dat een middenweg daartussen sowieso voor veel moeders fijn zou zijn. Maar de een zit anders in elkaar en de situatie moet ook maar net zo zijn.
Erg stom dat mensen jou daarom veroordelen muppet, terwijl jullie het prima geregeld hebben lijkt mij. Een papa kan ook prima een groter deel van de zorg op zich nemen.
Sizzle schreef:snorkel1986 schreef:
Juist dat gesleep staat me tegen.
Daarom heb ik dus liever een vaste opvang en niet van hot naar her naar familie 1,2,3 etc.
exact dat. een kdv geeft rust en stabiliteit. altijd dezelfde leidsters, altijd dezelfde kindjes. vast dagprogramma, eigen bedje.
mijn zoontje is altijd vermoeid na een dag met oma, dat vindt hij veel te gezellig! oma doet ook altijd veel met hem; eendjes voeren, eindje wandelen, even naar de speeltuin op de hoek etc.
Youknowme schreef:Sizzle schreef:
exact dat. een kdv geeft rust en stabiliteit. altijd dezelfde leidsters, altijd dezelfde kindjes. vast dagprogramma, eigen bedje.
mijn zoontje is altijd vermoeid na een dag met oma, dat vindt hij veel te gezellig! oma doet ook altijd veel met hem; eendjes voeren, eindje wandelen, even naar de speeltuin op de hoek etc.
Ik ben nog nooit een kdv tegen gekomen welke elke dag de zelfde kindjes / leidsters hebben. Daarom was ik gegaan voor een kleinschalige kdv, 2 leidsters maar elke dag variëren de kinderen.
blokje schreef:Ik ben huismama
Wij zijn een christelijk gezin.
En we vinden dat we zelf voor de kindjes moeten zorgen. Ik ben dus fulltime thuis totdat alle kindjes op school zitten dan wil ik als het mogelijk is oonder school tijd werken.
Sunrise19 schreef:Ik ben ook huismama maar mijn wereld is niet klein hoorIk ga sowieso 1 x per week lekker lunchen met een vriendin. Als mijn dochter naar de psz is ga ik lekker sporten met mijn schoonzusje of alleen.
Verder ben ik meer uit huis dan in huis. Ik ga elke dag naar de speeltuin, boodschapje doen of even ergens op visite. Of ik krijg zelf visite.
Is maar net hoe je dingen regelt. Maar mijn wereld is nu groter dan toen ik nog werkte. Dan was het altijd haasten, passen en meten om alles gedaan te krijgen. En had ik nooit tijd om even ergens te lunchen of lekker een keertje uit te gaan. Want ik werkte elk weekend en vaak 2-3 avondjes in de week.