Winterdip, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Incroyable

Re: Winterdip, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 22:51

Ik meld me ook weer. Sinds 1,5 week zit ik weer aan de vitamine D, want ik begon het toch wel te merken nu de dagen korter worden. Het eerste najaarsgriepje zit er alweer op en mijn handen en voeten zijn niet meer echt warm geweest sinds het begon met regenen. :brr: Neehoor, doe mij maar 30 graden en volle zon. Dit jaar probeer ik wel flink de positieve mindset erin te houden, want de afgelopen winters waren echt niet fijn. :o

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 00:28

x_Jeanine_x schreef:
Haaaa! Ik dacht dat het aan mij lag :+
Sport inmiddels 3-4 dagen per week, eet genoeg groentjes, fruit mag iets meer :o
Maar ga deze week maar ergens een zonnenbankje pakken en vitamine D scoren!

Werkt een zonnebankje goed?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 00:50

Ik zit ook al weer aan de vitamine D.. Echt niks aan, deze tijd van het jaar!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 02:59

Ik ben ook geen pillenslikker heb smelttabletjes en via de huisarts kreeg ik ampullen met olie die moet je openbreken en dan de olie opeten. Mijn d was na vorige winter echt drastisch gezakt dus nu gelukkig optijd erbij met extra boost.

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:08

Is het alweer bijna zomer?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:22

Werkt bij mij wel :o
Dagje sauna ook :) heerlijk!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:24

Roos04 schreef:
Is het alweer bijna zomer?

Het is nog zomer haha

Ik heb er sinds deze week ook al last van.. hele dag koud. Zelfs als de kachel in de avond aan staat en ik met een dekentje op de bank lig heb ik het nog koud. En dan is het nog maar september.

Ook erg koude voeten en handen :(

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:35

En ik ben hondsberoerd vandaag blegh, idd het is nog maar september.
en moet nog werken vanavond, brr op de scooter als bezorger

Voeten krijg ik nog wel redelijk warm met sokken maar mijn handen
ben geneigd voor handschoentjes te kijken XD
Ga zo maar eens douchen kijken of de pijn bij mn kaken dan minder word. alles zit dicht in mn hoofd

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:46

Hier dus ook erg koude handen. Nu al. Het is inderdaad alweer tijd om naar handschoentjes te kijken! Op de fiets zit ik te twijfelen of ik m'n handschoenen al weer aan moet. En 's avonds lig ik alweer onder mijn dekentje op de bank, terwijl ik ook nog een trui aan heb.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 13:14

Citaat:

Lees goed de gebruiksaanwijzing.
Je maakt vitamine D aan als je zonder kleren, zonnebrand etc zo'n 20 minuten in de zon ligt, bij zonkracht 4 of hoger.
En uiteraard is verbranden nadrukkelijk niet de bedoeling.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 13:18

Janneke2 schreef:
Citaat:

Lees goed de gebruiksaanwijzing.
Je maakt vitamine D aan als je zonder kleren, zonnebrand etc zo'n 20 minuten in de zon ligt, bij zonkracht 4 of hoger.
En uiteraard is verbranden nadrukkelijk niet de bedoeling.

Bij mij werk de zonnebank niet bepaald tegen de winterdip, ga een maximaal twee keer per maand, behalve dat ik er daardoor niet meer elke dag ziek uit zie (bleek met rode ogen en neus) heb ik t nogsteeds elke dag steenkoud en ben moe.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 13:39

Ik meld me ook. Van mij mag het ergens snel weer voorjaar worden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 13:41

Ik zag jarenlang op tegen de herfst en winter en ik moet zeggen dat het minder is gaan worden sinds ik ben gaan hardlopen. Ik kijk nu zelfs uit naar de herfst omdat de temperatuur om hard te lopen beter is en er veel leuke wedstrijden zijn. Ook geniet ik van hardlopen in het bos met mooie herfstkleuren. Het echte vriezen een sneeuwen vind ik wel nog steeds vreselijk. Dat mag van mij afgeschaft worden.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 13:42

De herfst gaat hier meestal nog wel. Maar hoe dichter bij december hoe lastiger. Wat ook niet helpt is dat ik een broertje dood heb aan de Kerst.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 14:06

Supervixen schreef:
Ik zag jarenlang op tegen de herfst en winter en ik moet zeggen dat het minder is gaan worden sinds ik ben gaan hardlopen. Ik kijk nu zelfs uit naar de herfst omdat de temperatuur om hard te lopen beter is en er veel leuke wedstrijden zijn. Ook geniet ik van hardlopen in het bos met mooie herfstkleuren. Het echte vriezen een sneeuwen vind ik wel nog steeds vreselijk. Dat mag van mij afgeschaft worden.

Hardlopen is met deze temperaturen inderdaad een stuk beter, en door betere conditie en sporten merkte ik ook vaak dat ik het minder snel koud had.
Ik mag alleen niet meer hardlopen, maar kan t mensen zeker wel aanraden

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 14:20

Dani199764 schreef:
Supervixen schreef:

Hardlopen is met deze temperaturen inderdaad een stuk beter, en door betere conditie en sporten merkte ik ook vaak dat ik het minder snel koud had.
Ik mag alleen niet meer hardlopen, maar kan t mensen zeker wel aanraden

Ik wil er graag mee beginnen, maar kan de motivatie en t begin niet vinden helaas. Dus zit elke avond maar op de bank bij de kachel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 14:34

Citaat:
Bij mij werk de zonnebank niet bepaald tegen de winterdip, ga een maximaal twee keer per maand, behalve dat ik er daardoor niet meer elke dag ziek uit zie (bleek met rode ogen en neus) heb ik t nogsteeds elke dag steenkoud en ben moe.

De zonnebank is in meer dan 1 opzicht peperduur, dus 2x in de maand vind ik persoonlijk erg veel.

Ten dele is de vermoeidheid 'normaal': winter IS een rustperiode.
Daarnaast is het een kwestie licht: ook op een druilerige decemberdag is er buiten veel meer licht dan binnen - dus lunchwandelen en op de fiets naar stal.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:03

Officieel is het nog zomer maar het weer lijkt zich daar niks van aan te trekken -O-

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:13

Ik meld mij ook. Hele zomer is het goed gegaan tot afgelopen week. Toen zat ik niet lekker in mijn vel en voelde ik me erg down. -O- Ik ga dan ook maar weer beginnen aan de vitamine D pilletjes.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:29

Janneke2 schreef:
Citaat:

De zonnebank is in meer dan 1 opzicht peperduur, dus 2x in de maand vind ik persoonlijk erg veel.

Daarnaast is het een kwestie licht: ook op een druilerige decemberdag is er buiten veel meer licht dan binnen - dus lunchwandelen en op de fiets naar stal.

De winter mag dan wel een rustperiode zijn, voor mij (en ik denk wel meer mensen) is het juist een periode dat je keihard moet aanpakken -O- . De zwaarte van vakken aan de uni gaan als:
september opbouw - winter/lente maximaal - naderende zomer afbouw
In de maanden oktober, november, december, januari en februari kan ik het me helaas niet permitteren om te rusten :')

Wat zijn jullie ervaringen met vitamine D slikken? In Nederland heb ik normaal niet zo veel last van een winterdip, maar momenteel zit ik in Finland en in december zijn er nog maar 4 uren licht per dag. Wanneer begin je met vitamine D?
Laatst bijgewerkt door Aight op 17-09-17 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:32

Oh zo herkenbaar wat iedereen zegt :P ik heb het ook weer koud en heb gisteren voor het eerst de verwarming weer aangezet. Het is alleen zo vreemd om nu alweer een vest of trui te dragen, terwijl ik enkele weken terug nog in zomerkleding liep.

Ik heb alleen nog niet echt last van dat ik depri word van het weer, zo lang ik genoeg te doen heb ben ik er niet zo mee bezig. Pas als het weer echt vroeg donker wordt heb ik er meer moeite mee..

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:35

denk dat je het beste oktober aan kunt houden dan worden de dagen weer kort met wintertijd enzo.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:46

Janneke2 schreef:
Citaat:

Ik gebruik de UV straling van de zonnebank tegen mijn huiduitslag, als ik niet ga zit ik onder de rode vlekken en schilfers en krab ik mezelf helemaal kapot haha. Voor mij is de winterdip dus niet de reden om te gaan, maar iemand vroeg of het hier wel effect op had en dat heeft het voor mij dus niet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:21

Aight schreef:
De winter mag dan wel een rustperiode zijn, voor mij (en ik denk wel meer mensen) is het juist een periode dat je keihard moet aanpakken.

...dat herken ik ten voeten uit, maar voor mij heeft het wel zin om me voor te blijven houden dat het in wezen raar is.
Plus uiteraard: naast je studie/ werk dus niet te veel vrijwilligerswerk doen, geen grote uitdagingen mbt Knollie, etc.
Citaat:
Wat zijn jullie ervaringen met vitamine D slikken? In Nederland heb ik normaal niet zo veel last van een winterdip, maar momenteel zit ik in Finland en in december zijn er nog maar 4 uren licht per dag. Wanneer begin je met vitamine D?

...ik word al akelig blij het idee: 4 uur licht op een dag....!
(Neerlands kortste dag: van 9.- tot 16.30, toch zeven en een half uur (en naar mijn smaak al erg weinig).

Zodra ik de 20 minuten onbedekt in de zon van zonkracht 4 niet meer haal, begin ik.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:30

Ik heb er nu al last van... snel moe en niet lekker in mijn vel