Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Citaat:Werkt een zonnebankje goed?
Lees goed de gebruiksaanwijzing.
Je maakt vitamine D aan als je zonder kleren, zonnebrand etc zo'n 20 minuten in de zon ligt, bij zonkracht 4 of hoger.
En uiteraard is verbranden nadrukkelijk niet de bedoeling.
Supervixen schreef:Ik zag jarenlang op tegen de herfst en winter en ik moet zeggen dat het minder is gaan worden sinds ik ben gaan hardlopen. Ik kijk nu zelfs uit naar de herfst omdat de temperatuur om hard te lopen beter is en er veel leuke wedstrijden zijn. Ook geniet ik van hardlopen in het bos met mooie herfstkleuren. Het echte vriezen een sneeuwen vind ik wel nog steeds vreselijk. Dat mag van mij afgeschaft worden.
Dani199764 schreef:Supervixen schreef:Ik zag jarenlang op tegen de herfst en winter en ik moet zeggen dat het minder is gaan worden sinds ik ben gaan hardlopen. Ik kijk nu zelfs uit naar de herfst omdat de temperatuur om hard te lopen beter is en er veel leuke wedstrijden zijn. Ook geniet ik van hardlopen in het bos met mooie herfstkleuren. Het echte vriezen een sneeuwen vind ik wel nog steeds vreselijk. Dat mag van mij afgeschaft worden.
Hardlopen is met deze temperaturen inderdaad een stuk beter, en door betere conditie en sporten merkte ik ook vaak dat ik het minder snel koud had.
Ik mag alleen niet meer hardlopen, maar kan t mensen zeker wel aanraden
Citaat:Bij mij werk de zonnebank niet bepaald tegen de winterdip, ga een maximaal twee keer per maand, behalve dat ik er daardoor niet meer elke dag ziek uit zie (bleek met rode ogen en neus) heb ik t nogsteeds elke dag steenkoud en ben moe.
Janneke2 schreef:Citaat:Bij mij werk de zonnebank niet bepaald tegen de winterdip, ga een maximaal twee keer per maand, behalve dat ik er daardoor niet meer elke dag ziek uit zie (bleek met rode ogen en neus) heb ik t nogsteeds elke dag steenkoud en ben moe.
De zonnebank is in meer dan 1 opzicht peperduur, dus 2x in de maand vind ik persoonlijk erg veel.
Ten dele is de vermoeidheid 'normaal': winter IS een rustperiode.
Daarnaast is het een kwestie licht: ook op een druilerige decemberdag is er buiten veel meer licht dan binnen - dus lunchwandelen en op de fiets naar stal.
Janneke2 schreef:Citaat:Bij mij werk de zonnebank niet bepaald tegen de winterdip, ga een maximaal twee keer per maand, behalve dat ik er daardoor niet meer elke dag ziek uit zie (bleek met rode ogen en neus) heb ik t nogsteeds elke dag steenkoud en ben moe.
De zonnebank is in meer dan 1 opzicht peperduur, dus 2x in de maand vind ik persoonlijk erg veel.
Ten dele is de vermoeidheid 'normaal': winter IS een rustperiode.
Daarnaast is het een kwestie licht: ook op een druilerige decemberdag is er buiten veel meer licht dan binnen - dus lunchwandelen en op de fiets naar stal.
Aight schreef:De winter mag dan wel een rustperiode zijn, voor mij (en ik denk wel meer mensen) is het juist een periode dat je keihard moet aanpakken.
Citaat:Wat zijn jullie ervaringen met vitamine D slikken? In Nederland heb ik normaal niet zo veel last van een winterdip, maar momenteel zit ik in Finland en in december zijn er nog maar 4 uren licht per dag. Wanneer begin je met vitamine D?