Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lelberse schreef:Dat is waar maar dat hoofdstel gebruik je nog voor lange tijd en anders kun je hem nog verkopen. Ik bedoel je koopt het niet om er vervolgens een aansteker onder te houden en eraan te zuigen ;P
lelberse schreef:Dat is waar maar dat hoofdstel gebruik je nog voor lange tijd en anders kun je hem nog verkopen. Ik bedoel je koopt het niet om er vervolgens een aansteker onder te houden en eraan te zuigen ;P
Elin_ schreef:O echt wel. Zie mijn twee laatste reactie. Paardrijden is ook een risico extra.
En doorzeuren om te stoppen? Je bepaalt toch iemand anders zijn leven niet? Niet jou zaak.
Citaat:In 2012 kon 90% van de sterfte door longkanker bij mannen en 78% van de sterfte door longkanker bij vrouwen worden toegewezen aan roken.
Mioux schreef:gewoon accepteren, niet over zeuren en drammen en dringen. Je wist vanaf dag 1 hoe en wat, als je van hem houdt en niet kwijt wilt moet je er niet meer over beginnen. Je kan hoogstens eens vragen of hij na het roken een mintje wilt nemen bij wijze van, maar eisen nee... Als je het niet kan accepteren dan is het diegene los laten en laten gaan.. klinkt hard maar je wist waar je aan begon.
edit: Jij bent ook niet perfect, niemand niet, maar zeurt hij dagelijks tegen jouw daarover? Iedereen heeft een mindere kant, die neem je voor lief en als je dat niet kan dan zit je niet denk ik met de juiste persoon in een relatie...
laraxXxemma schreef:Elin_ schreef:O echt wel. Zie mijn twee laatste reactie. Paardrijden is ook een risico extra.
En doorzeuren om te stoppen? Je bepaalt toch iemand anders zijn leven niet? Niet jou zaak.
Excuse you dat mag wel anders. Tuurlijk paardrijden is niet het meest veilig maar dan kunnen we ook over autorijden gaan praten..
En TS vraagt hier om hulp. Ja ik zou wel doorzeuren om te stoppen, ik zou niet willen dat die vriend kanker krijgt! En voor iemand wil verdedigen dat je niet altijd kanker krijgt..Citaat:In 2012 kon 90% van de sterfte door longkanker bij mannen en 78% van de sterfte door longkanker bij vrouwen worden toegewezen aan roken.
http://www.ikwilstoppenmetroken.nu/feit ... ver-roken/ kan je het nog nalezen. Dit is alleen nog maar longkanker, zoals ik eerder zei bij (vrijwel) alle kanker soorten kan je roken op de oorzaken lijst zetten. Ik ga liever dood aan ouderdom en niet aan kanker, en vind het niet erg die mening door te geven.
Ik bepaal nog altijd zelf wat ik doe. Fijn als jij door wil gaan je leven te verzieken met roken, maar ik doe er niet aan mee. En ja ik kom hier misschien hard uit de bocht, maar ik vraag me serieus af waarom mensen nog roken.
Mioux schreef:fijn dat je het geaccepteerd hebt TS en inderdaad, als je de relatie voort wilt zetten is er geen andere keuze als de ander accepteren zoals die is, en zoals je vanaf het begin genomen hebt. Aanpassen kan, maar moet beide het er mee eens zijn, zo niet is alleen accepteren of laten gaan over.
Elin_ schreef:Precies dat laatste..jij bepaald nog altijd wat je zelf doet.
Dus TS haar vriend ook. Punt. Jij ziet er het nut niet van in, misschien andere wel. Drink je ooit alcohol?
lelberse schreef:Ik heb er even overna gedacht en ik ga tegen hem zeggen dat ik niet wil dat hij stopt met roken, niet voor mij in iedergeval. Want ik ga er veel teveel op letten heb ik gemerkt.. Hij moet alleen stoppen als hij dat helemaal zelf wilt. Ik ga het proberen te accepteren al zal ik het nooit met hem eens zijn. Maar ik moet wel, en lukt het nou echt niet dan zal ik dat ook tegen hem zeggen en maak ik het uit en neem ik nooit meer iets met iemand die rookt.
laraxXxemma schreef:Elin_ schreef:Precies dat laatste..jij bepaald nog altijd wat je zelf doet.
Dus TS haar vriend ook. Punt. Jij ziet er het nut niet van in, misschien andere wel. Drink je ooit alcohol?
Ik ben nog geen 18Maar alcohol vind ik anders. Wil je uitleg pb je maar, laten we hier enigszins on topic blijven. Kan jij mij vertellen wat het nut van roken is?
Persoonlijk heb ik er zoveel moeite mee omdat ik weet dat als ik (of vriend) ga roken, ik het voor evt mijn kinderen later wel heel makkelijk maak om ook te gaan roken (zie het zelf van dichtbij, meer dan eens). En dit geld niet alleen voor mij, maar voor iedereen. Wil je roken doorbreken moet je bij jezelf beginnen. Makkelijk praten om zelf te roken en vervolgens je kinderen het te verbieden. Gelukkig roken geen van mijn beide ouders en hebben ze me ook zo opgevoed dat ik nooit zou willen roken, hoeveel vrienden van me het nu ook doen.
Hoe zou jij het vinden, als je kinderen zouden gaan roken? Hoe zou je het vinden, als ze later sterven aan longkanker omdat ze ooit zo makkelijk zijn begonnen met roken? Ik denk dat je op hun in wel enige invloed zou willen hebben... toch?