Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:59

phormicola schreef:
Wat mij betreft mogen alle anti-vaccinatie ouders hun kinderen bij elkaar op school doen, kijken hoe lang dat duurt :+

Binnenkort gaat die van mij naar het kdv en ik ga er zeker eentje uitkiezen waar alles is gevaccineerd. Zo werkt het vaccinatieprogramma het best en heb ik m'n kindje niet voor niets met allerlei naalden laten prikken, wat mijn moederhart heel zielig vond ;)

Normaal gesproken ben ik veel genuanceerder, maar deze kwestie maakt me altijd nogal boos. Beetje andermans kind in gevaar brengen, lekker dan!

In Nederland vind je dat nauwelijks. Gelukkig is enten in Nederland geen verplichting en hoef je als ouder dus ook geen bewijzen aan te leveren voordat je je kindje op een kdv plaatst of naar de peuterspeelzaal brengt.

En ja, ik zeg gelukkig. Ik ben namelijk een kritische prikker. Mijn dochter is volgens het reguliere programma geprikt maar mijn zoon niet. Heel bewust zijn we later gestart met enten en hebben we niet alle entingen laten geven.

Ik ben van mening dat het verhaal van de overleden baby ontzettend verdrietig is, maar niet aan het ongevaccineerde kind geweten mag en kan worden. Iemand die gevaccineerd is m kan namelijk net zo goed de ziekte bij zich dragen als iemand die niet gevaccineerd is.
Je kan de vraag dus ook omdraaien. Is het wel verstandig om zulke jonge kindjes bloot te stellen aan alle virussen en bacillen die er op een kinderopvang rondwaren?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:01

hobbelheks schreef:
hepatitis b bij een baby?

Babies worden daar helemaal niet tegen geënt. In NL alleen mensen in bepaalde medische beroepen dacht ik.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:05

janderegelaa schreef:
hobbelheks schreef:

Babies worden daar helemaal niet tegen geënt. In NL alleen mensen in bepaalde medische beroepen dacht ik.

Valt sinds 2 a 3 jaar onder de reguliere (kinder)entingen.

benangelique

janderegelaa schreef:
hobbelheks schreef:

Jawel hoor. Zit in het standaard programma. Absurd

Margee

Neej schreef:
Ik zeg ook niet dat het de waarheid is, sowieso vind ik het lastig de waarheid te ontdekken in de wirwar van gekken die wat beweren. mijn honden laat ik titeren op het moment dat ze eigenlijk voor enting zouden moeten. Blijkt uit de titerbepaling dat er nog genoege antistoffen zijn, duw ik er geen nieuwe vaccinatie in. Maar stel dat ik kinderen zou hebben zou ik ze ook gewoon laten vaccineren hoor, laat daar even geen misverstand over bestaan. Beter safe then sorry.

En hoe vaak laat je dat dan doen? Iedere maand totdat het weer nodig is?

Natuurlijk wordt er geld aan entingen verdient. Maar volgens mij zijn er weinig mensen die iedere dag naar hun werk gaan als het salaris rond de 25ste niet wordt uitbetaald. Onderzoeken en personeel kosten ook geld.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:06

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:08

Ik twijfel bij elk kind of ik ze wel moet laten enten. Het is ald leek alleen een enorm lastige puzzel om op te lossen. RIVM is pro en zal al het negatieve in de doofpot stoppen. De anti ent sites zijn enorm tegen. De gulden midden weg aan informatie missen wij.

Ik vind dat je niet blind moet enten. Elke ouder hoord zich te verdiepen in het enten.Niet alleen de standaard RIVM folder. Maar ececht inlezen in elke ziekte.

Mijn twee zoontjes zijn regulier geënt. Nu hebben we een 9 week oud babytje waar we het enten uitstellen. Ze is nog zo klein waarom dan die rommel al in der lijfje.

Cb vind het prima. We bepalen zelf wanneer ze geënt gaat worden. Daarna zal ze wel alle entingen krijgen maar dus allemaal wat later.

Mijn oudste gaat naar de basisschool de 2e over korte tijd naar de peuterspeelzaal. De baby blijft nog heerlijk een poos thuis

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:09

benangelique schreef:
Iemand die gevaccineerd is m kan namelijk net zo goed de ziekte bij zich dragen als iemand die niet gevaccineerd is.

Absoluut, het verschil is dat degene die gevaccineerd is minder ziek of niet ziek zal worden terwijl degene die niet gevaccineerd is wel erg ziek kan worden (of dood kan gaan).

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:11

Goof schreef:
benangelique schreef:
Iemand die gevaccineerd is m kan namelijk net zo goed de ziekte bij zich dragen als iemand die niet gevaccineerd is.

Absoluut, het verschil is dat degene die gevaccineerd is minder ziek of niet ziek zal worden terwijl degene die niet gevaccineerd is wel erg ziek kan worden (of dood kan gaan).

dus een niet gevaccineerd kind is geen risico voor het gevaccineerde kind?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:12

blokje schreef:
Ik twijfel bij elk kind of ik ze wel moet laten enten. Het is ald leek alleen een enorm lastige puzzel om op te lossen. RIVM is pro en zal al het negatieve in de doofpot stoppen. De anti ent sites zijn enorm tegen. De gulden midden weg aan informatie missen wij.

Ik vind dat je niet blind moet enten. Elke ouder hoord zich te verdiepen in het enten.Niet alleen de standaard RIVM folder. Maar ececht inlezen in elke ziekte.

Mijn twee zoontjes zijn regulier geënt. Nu hebben we een 9 week oud babytje waar we het enten uitstellen. Ze is nog zo klein waarom dan die rommel al in der lijfje.

Cb vind het prima. We bepalen zelf wanneer ze geënt gaat worden. Daarna zal ze wel alle entingen krijgen maar dus allemaal wat later.

Mijn oudste gaat naar de basisschool de 2e over korte tijd naar de peuterspeelzaal. De baby blijft nog heerlijk een poos thuis

Maar je oudste kindjes kunnen ook iets meenemen naar huis toch en ze zijn zelf geënt dus dragen ze iets mee. Thuisblijven is geen quarantaine.....

Ik betwijfel of iemand echt alle informatie kan vinden EN bevatten. Dan moet je behoorlijk medisch geschoold zijn en dan nog..... Ik vergelijk de informatie maar met de pindakaas, er zijn jaren geweest dat je er kanker van kreeg. Later was dat weer totale onzin.

hobbelheks

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:14

Ik vergelijk het met ontwormen, jarenlang moest je elke 8-10 weken die rommel in je paard duwen en nu krijg je het alleen nog na mestonderzoek bij de veearts...

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:14

blokje schreef:

ben het helemaal met je eens, waar vind je de juiste info?
Zo lastig om een fatsoenlijk beeld te kunnen vormen.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:17

hobbelheks schreef:

De vereniging voor kritisch prikken is absoluut niet serieus te nemen en geeft wetenschappelijk aantoonbaar onjuiste informatie. Complottheorieën en aluhoedjesgezwam.

Dit is geen betrouwbare informatie.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:19

Margee dat weet ik. Ziektes zat met een schoolgaand kind.

En inderdaad die informatie is enorm veel en ik zit totaalniet in die wereld. Wij nemen de beslissing dus ook deels op gevoel.

Ik vind mezelf geen onverantwoordelijke moeder maar juist heel verantwoordelijk. Ik denk tenminste goed na en laat niet zomaar iets in me kind spuiten

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:20

MairiMacBran schreef:
hobbelheks schreef:

De vereniging voor kritisch prikken is absoluut niet serieus te nemen en geeft wetenschappelijk aantoonbaar onjuiste informatie. Complottheorieën en aluhoedjesgezwam.

Dit is geen betrouwbare informatie.

net zo betrouwbaar als het rivm die andere belangen heeft imo :)

het ging mij echter om het stukje over de overleden kindjes na vaccinatie, die worden ook op andere sites duidelijk genoemd

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:22

Citaat:

Zo kun je het niet stellen. 100% garantie is er niet. Maar de kans dat een gevaccineerd kind een ziekte oploopt is vele malen kleiner (minimaal risico) mits het immuunsysteem van het betreffende gevaccineerde kind voldoende afweer heeft opgebouwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:23

benangelique schreef:
phormicola schreef:
Wat mij betreft mogen alle anti-vaccinatie ouders hun kinderen bij elkaar op school doen, kijken hoe lang dat duurt :+

Binnenkort gaat die van mij naar het kdv en ik ga er zeker eentje uitkiezen waar alles is gevaccineerd. Zo werkt het vaccinatieprogramma het best en heb ik m'n kindje niet voor niets met allerlei naalden laten prikken, wat mijn moederhart heel zielig vond ;)

Normaal gesproken ben ik veel genuanceerder, maar deze kwestie maakt me altijd nogal boos. Beetje andermans kind in gevaar brengen, lekker dan!

In Nederland vind je dat nauwelijks. Gelukkig is enten in Nederland geen verplichting en hoef je als ouder dus ook geen bewijzen aan te leveren voordat je je kindje op een kdv plaatst of naar de peuterspeelzaal brengt.

En ja, ik zeg gelukkig. Ik ben namelijk een kritische prikker. Mijn dochter is volgens het reguliere programma geprikt maar mijn zoon niet. Heel bewust zijn we later gestart met enten en hebben we niet alle entingen laten geven.

Ik ben van mening dat het verhaal van de overleden baby ontzettend verdrietig is, maar niet aan het ongevaccineerde kind geweten mag en kan worden. Iemand die gevaccineerd is m kan namelijk net zo goed de ziekte bij zich dragen als iemand die niet gevaccineerd is.
Je kan de vraag dus ook omdraaien. Is het wel verstandig om zulke jonge kindjes bloot te stellen aan alle virussen en bacillen die er op een kinderopvang rondwaren?

Het verhaal omdraaien op de manier zoals jij dat doet is appels met peren vergelijken. Een erge ziekte is heel wat anders dan een virus. Ja, daar kan je kind ook flink ziek van worden, maar daarvoor bestaat ook geen reguliere vaccinatie. Weten dat je kind mogelijk een zeer schadelijke of zelfs dodelijke ziekte met zich meedraagt die voorkomen kan worden en hem alsnog naar een kinderopvang sturen, kan echt niet. Dan weet ik echt niet waar iemands geweten is gebleven.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:24

hobbelheks schreef:
het ging mij echter om het stukje over de overleden kindjes na vaccinatie, die worden ook op andere sites duidelijk genoemd

en hoeveel overlijdens zijn voorkómen door inenten? Anders hadden we hier allemaal nog aan tyfus, difterie, kinkhoest en andere ellende geleden.....

MairiMacBran

Als je denkt dat de nvkp betrouwbare, juiste informatie geeft begrijp ik dat je die mening toegedaan bent, ja.

hobbelheks

Floortz schreef:
Citaat:

Zo kun je het niet stellen. 100% garantie is er niet. Maar de kans dat een gevaccineerd kind een ziekte oploopt is vele malen kleiner (minimaal risico) mits het immuunsysteem van het betreffende gevaccineerde kind voldoende afweer heeft opgebouwd.

maar hiermee zeg je dus dat het niet gevaccineerde kind geen extra risico is op besmetting voor het gevaccineerde kind, wat is dan het probleem dat ouders kiezen over het al dan niet vaccineren van hun eigen kind?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:25

MairiMacBran schreef:
Als je denkt dat de nvkp betrouwbare, juiste informatie geeft begrijp ik dat je die mening toegedaan bent, ja.

dat is niet wat ik zeg :D
ik zeg juist dat de rivm ook geen betrouwbare informatie verschaft ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:25

MairiMacBran schreef:

:') _/-\o_

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:27

RIVM zal inenten alleen aanmoedigen. Zieke kindjes kosten geld want er moet een ouder vrij nemen.
Kijk naar de waterpokken. Waterpokken zijn ongevaarlijk waarom zou je die enten en hepatitis B.
Wat een onzin.

Enige enge ziekte voor mijn baby nuis de kinkhoest. Daar is ze u niet voor geënt

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:27

Arabesk schreef:
hobbelheks schreef:

en hoeveel overlijdens zijn voorkómen door inenten? Anders hadden we hier allemaal nog aan tyfus, difterie, kinkhoest en andere ellende geleden.....

ik ben ook voor behandeling en vaccinatie als er daadwerkelijk risico is, vandaar ook selectief vaccineren.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:29

hobbelheks schreef:
MairiMacBran schreef:

dat is niet wat ik zeg :D
ik zeg juist dat de rivm ook geen betrouwbare informatie verschaft ;)

Maar je plaatst ter info wel een link van een stel complotdenkers die aantoonbaar onjuiste informatie verstrekken? Duidelijk.