phormicola schreef:Wat mij betreft mogen alle anti-vaccinatie ouders hun kinderen bij elkaar op school doen, kijken hoe lang dat duurt
Binnenkort gaat die van mij naar het kdv en ik ga er zeker eentje uitkiezen waar alles is gevaccineerd. Zo werkt het vaccinatieprogramma het best en heb ik m'n kindje niet voor niets met allerlei naalden laten prikken, wat mijn moederhart heel zielig vond
Normaal gesproken ben ik veel genuanceerder, maar deze kwestie maakt me altijd nogal boos. Beetje andermans kind in gevaar brengen, lekker dan!
In Nederland vind je dat nauwelijks. Gelukkig is enten in Nederland geen verplichting en hoef je als ouder dus ook geen bewijzen aan te leveren voordat je je kindje op een kdv plaatst of naar de peuterspeelzaal brengt.
En ja, ik zeg gelukkig. Ik ben namelijk een kritische prikker. Mijn dochter is volgens het reguliere programma geprikt maar mijn zoon niet. Heel bewust zijn we later gestart met enten en hebben we niet alle entingen laten geven.
Ik ben van mening dat het verhaal van de overleden baby ontzettend verdrietig is, maar niet aan het ongevaccineerde kind geweten mag en kan worden. Iemand die gevaccineerd is m kan namelijk net zo goed de ziekte bij zich dragen als iemand die niet gevaccineerd is.
Je kan de vraag dus ook omdraaien. Is het wel verstandig om zulke jonge kindjes bloot te stellen aan alle virussen en bacillen die er op een kinderopvang rondwaren?