Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:MarlindeRooz schreef:Het zou heel slecht voor deze aardkloot zijn als het te genezen viel, dan zijn er op een gegeven moment veel te veel mensen op aarde. Hoe cru het ook klinkt...
Sorry dit vind ik echt heel raar....
Annem84 schreef:MarlindeRooz schreef:Het zou heel slecht voor deze aardkloot zijn als het te genezen viel, dan zijn er op een gegeven moment veel te veel mensen op aarde. Hoe cru het ook klinkt...
Zullen we dan maar gewoon helemaal stoppen met ziekenhuizen en geneeskunde in het algemeen? Rare opmerking dit..
Shadow0 schreef:MarlindeRooz schreef:Het zou heel slecht voor deze aardkloot zijn als het te genezen viel, dan zijn er op een gegeven moment veel te veel mensen op aarde. Hoe cru het ook klinkt...
Niet alleen cru, ook onjuist. Bij goede gezondheidszorg en een stabiele sociale situatie gaan gewoon de geboortecijfers naar beneden. Daarnaast sterven de meeste mensen op aarde niet door kanker.
MarlindeRooz schreef:Het zou heel slecht voor deze aardkloot zijn als het te genezen viel, dan zijn er op een gegeven moment veel te veel mensen op aarde. Hoe cru het ook klinkt...
Annem84 schreef:MarlindeRooz schreef:Het zou heel slecht voor deze aardkloot zijn als het te genezen viel, dan zijn er op een gegeven moment veel te veel mensen op aarde. Hoe cru het ook klinkt...
Zullen we dan maar gewoon helemaal stoppen met ziekenhuizen en geneeskunde in het algemeen? Rare opmerking dit..
MarlindeRooz schreef:Leg die eens uit? Bij welvaart zie je toch juist dat er meer kinderen geboren worden. (In Europa dan).
randalinpony schreef:Sorry, je kan net zo goed zeggen dat oorlog een supergoede zaak is. Want stel je voor dat die miljoenen mensen die per jaar sterven in georganiseerd geweld bleven leven?
Mijn voorstel is om niet dergelijke domme dingen te roepen, als de oplossing al voorhanden is: anticonceptie.![]()
Geboortecijfers:
http://www.indexmundi.com/g/r.aspx?v=25&l=nl
randalinpony schreef:Sorry, je kan net zo goed zeggen dat oorlog een supergoede zaak is. Want stel je voor dat die miljoenen mensen die per jaar sterven in georganiseerd geweld bleven leven?
Mijn voorstel is om niet dergelijke domme dingen te roepen, als de oplossing al voorhanden is: anticonceptie.![]()
Geboortecijfers:
http://www.indexmundi.com/g/r.aspx?v=25&l=nl
Ayasha schreef:Dood is niet slecht voor de aarde omdat we simpelweg met te veel zijn. Maar het leed dat er vaak aan vooraf gaat is nooit goed te praten. Niet bij oorlog, niet bij ziekte. Overigens had ik zonder de huidige medische vooruitgang al voor mijn 20e het loodje gelegd.
MarlindeRooz schreef:Oorlogen zijn op zich niet goed natuurlijk, maar heel onchristelijk gezegd zijn ze wel goed voor de aarde. Ik spreek niet vanuit mijn eigen voorkeur hé. Maar voor wat goed zou zijn voor de aarde.
MarlindeRooz schreef:Dat klopt want mensen zijn egoïstische wezens pur sang. We eten vlees, krijgen kinderen etc.
Annem84 schreef:Zal het even nuanceren.. ik ben 31 en heb op mijn 29e borstkanker gehad.
Zonder medische behabdeling (chemo bestraling hormoontherapie) zou ik nu stervende zijn.
Ik geloof dat als we hier iets op vinden er vast wel een nieuwe ziekte/ramp of iets dergelijks komt. We evalueren en overbolvolking zal op een andere manier weer voorkomen worden hoor. Vroeger had je de pest nu heb je kanker er komt vanzelf weer iets nieuws
randalinpony schreef:Dus dan is anticonceptie nog steeds een stuk prettiger voor alles en iedereen.
Shadow0 schreef:MarlindeRooz schreef:Dat klopt want mensen zijn egoïstische wezens pur sang. We eten vlees, krijgen kinderen etc.
Je grossiert in onjuistheden. Mensen zijn hele sociale wezens. Onze hele beschaving, met alle goede en slechte kanten, is door en door gebaseerd op ons vermogen tot samenwerken. En zodra je mensen de mogelijkheid geeft, met een beetje een stabiele situatie, zullen ze dat vermogen tot samenwerken en aangaan van sociale verbanden steeds gebruiken. Zelfs oorlogen zijn bij uitstek sociaal, het gaat namelijk vrijwel altijd om strijd tussen sociale verbanden, niet tussen egoistische individuen.