Op dieet met alleen beschuit en thee of water drinken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:55

Wauw TS, respect voor jou zeg! Je reageert heel volwassen en rustig op deze, soms heel harde en pijnlijke, berichten! Chapeau :)
Goed dat je nu hebt besloten om naar de HA te gaan en gezonder te gaan eten. Is het mogelijk om een andere arts te vinden, die met een andere blik op jouw situatie kijkt? Dit lijkt me geen prettig persoon voor jouw situatie nu.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:55

Valentijn5 schreef:
Te laat. Ik heb het al besteld. Het is een proefpakketje dus ik kan het ook weggooien.

Gewoon proberen. Ik gebruik 2 Shakes en als ik me goed voel eet ik normaal ontbijt.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 20:58

Mariett schreef:
Wauw TS, respect voor jou zeg! Je reageert heel volwassen en rustig op deze, soms heel harde en pijnlijke, berichten! Chapeau :)
Goed dat je nu hebt besloten om naar de HA te gaan en gezonder te gaan eten. Is het mogelijk om een andere arts te vinden, die met een andere blik op jouw situatie kijkt? Dit lijkt me geen prettig persoon voor jouw situatie nu.

Bij de ha is het ook al bekend alleen heb ik tot nu toe geen doorverwijzing gekregen. Hoop het dan morgen wel voor elkaar te krijgen. Ik ga morgen dus gewoon gezond eten inslaan. En dan dus geen bitterballen uit de oven of dat soort dingen. Al kost het me veel moeite om dat te laten staan. Dat is de pest van deze medicijnen dat je weer beter in je vel zit en daar dan dus naar verlangd.
Laatst bijgewerkt door Valentijn5 op 13-01-16 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:00

callum schreef:
Valentijn5 schreef:
Te laat. Ik heb het al besteld. Het is een proefpakketje dus ik kan het ook weggooien.

Gewoon proberen. Ik gebruik 2 Shakes en als ik me goed voel eet ik normaal ontbijt.

Alsjeblieft zeg. Bij 9 van de 10 shakes is dat zo en dan nog is dat geen permanente oplossing.
Afvallen is je eetpatroon veranderen, niet even aan de shakes en dan weer leuk verder met je oude eetpatroon.

Aan haar medicatie te zien zijn haar problemen psychisch van aard, ga dan ALSJEBLIEFT naar de huisarts / dokter / diëtiste en ga niet klakkeloos dingen hier aannemen. Zeker geen shakes: dat is geen verándering van je eetpatroon.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:00

Jeetje. Nog een derde tip maar, naast je artsen en een diëtist bezoeken. Neem géén advies aan van vreemden op het internet! Jouw problematiek heeft bepaalde oorzaken waar goed naar gekeken moet worden, dan is een willekeurig geroepen shake (of andere zelfhulp ideeën) m.i. niet het beste middel om naar te grijpen.

Hier weet men maar een fractie van wat er met jou aan de hand is, ik heb nog geen dokters in de zaal gezien. Al zouden die er zijn, dan is het nog lastig advies geven... Vertrouw op de professionals om je heen TS.

IMANDRA

Re: Op dieet met alleen beschuit en thee of water drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:02

Helemaal met Tenshi eens.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 21:04

Tenshi schreef:
Jeetje. Nog een derde tip maar, naast je artsen en een diëtist bezoeken. Neem géén advies aan van vreemden op het internet! Jouw problematiek heeft bepaalde oorzaken waar goed naar gekeken moet worden, dan is een willekeurig geroepen shake (of andere zelfhulp ideeën) m.i. niet het beste middel om naar te grijpen.

Hier weet men maar een fractie van wat er met jou aan de hand is, ik heb nog geen dokters in de zaal gezien. Al zouden die er zijn, dan is het nog lastig advies geven... Vertrouw op de professionals om je heen TS.

Ja dat moet ik ook doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:05

Maar, hoeveel weeg je? Want als ik naar de foto's in je profiel kijk denk ik niet: zo! Die is zwaar!
En nog geen antwoord hoe je op dit dieet bent gekomen... Heb je het ergens gelezen, is het je geadviseerd? Heb je het zelf bedacht?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:08

Nogmaals er staat nergens dat ik haar aanraad om dit als permanent te doen maar wel dat als je periodes hebt dat je niks verdraagt dat je dan hiermee iig je voedingsstoffen binnenkrijgt. Dat ts verder uit moet zoeken waarom ze weinig verdraagt is absoluut waar. Ik heb deze Shakes wel op aanraden van de mld. En het scheelt echt

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 21:10

Ik krijg nog een endoscopie en door die gesprekken met de mdl arts ben ik dit gaan doen. Maar hij weet hiervan.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:13

Het lijkt mij juist het beste advies van Callum, als je niets verdraagt en die shakes wel. Neem die dan aub. Daar zit alles in wat je nodig hebt! En probeer steeds meer uit te breiden met normaal voedsel.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 21:15

LadyMadonna schreef:
Maar, hoeveel weeg je? Want als ik naar de foto's in je profiel kijk denk ik niet: zo! Die is zwaar!
En nog geen antwoord hoe je op dit dieet bent gekomen... Heb je het ergens gelezen, is het je geadviseerd? Heb je het zelf bedacht?

Dat is ook geen recente foto.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:15

callum schreef:
Nogmaals er staat nergens dat ik haar aanraad om dit als permanent te doen maar wel dat als je periodes hebt dat je niks verdraagt dat je dan hiermee iig je voedingsstoffen binnenkrijgt. Dat ts verder uit moet zoeken waarom ze weinig verdraagt is absoluut waar. Ik heb deze Shakes wel op aanraden van de mld. En het scheelt echt

Laat haar mld ze dan aanraden. Niet jij. Jij weet haar situatie niet, wie weet zijn die shakes in haar geval wel heel slecht. :n

Alleen maar op shakes gaan leven moet ze absoluut niet doen. Als ze geen enkel eten behalve beschuit kan verdagen dan gelijk afspraak maken met de dokter oid, situatie uitleggen en niet even lekker afwachten en aan de shakes gaan.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 21:16

En ik moet zeggen dat ik er nu ook niet zwaar uitzie maar het wel ben.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:17

@Valentijn: Even iets duidelijk krijgen hoor. Heeft jou arts gezegd dat je aan de beschuit moest? Of zei hij dat je licht moest eten omdat je moet voorbereiden op die endoscopie?
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 13-01-16 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 21:18

Hoop dat de ha me morgen kan helpen. Waar kan je anders terecht.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:18

kohtje schreef:
dynara schreef:
Sorry heb niet alles doorgelezen maar.... Ik ben ook bezig om af te vallen maar dit lijkt me erg ongezond... ik ben in 2 weken tijd bijna 8 kilo kwijt (en dit met een heel slechte vertering ivm slechte darme ) met alleen koolhydraatarm te eten en tot een bepaald aantal calorieen voor af te vallen... plus makkelijker vol te houden veel gezonder voor je lichaam en minder kans op een terug val.

Net zo ongezond, 8 kilo in 2 weken afvallen.

Klinkt niet gezond maar ik eet gewoon 3 á 4x op een dag met soms hier en daar soms nog lekkernij... ;)
Het is wel dat je iedere dab beetje moet gaan tellen wat je naar binnen krijgt maar ik ben daar wel echt blij mee en voel me er zeker niet slechter door

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:19

Valentijn5 schreef:
Hoop dat de ha me morgen kan helpen. Waar kan je anders terecht.

Second opinion bij andere huisarts bijvoorbeeld.

En wat is je precieze gewicht + lengte? (je mag ze ook pb'en als je dat fijn vindt)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 21:19

IMANDRA schreef:
@Valentijn: Even iets duidelijk krijgen hoor. Heeft jou arts gezegd dat je aan de beschuit moest? Of zei hij dat je licht moest eten omdat je moet voorbereiden op die endoscopie?

En wat is je precieze gewicht + lengte? (je mag ze ook pb'en als je dat fijn vindt)

Ja dat heeft die gezegd omdat ik dan een roesje krijg en ik dat alleen maar mocht eten.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 21:20

Ik weeg nu 82 kg en ben 1.68 cm.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:21

Nessa schreef:
Dat geloof ik niet.
Is dit een topic met vraag naar aandacht ofzo?

Ik dacht precies hetzelfde! Dacht dat het over een 15 jarige puber ging, nee TS is 35. Dacht dat je dan wel meer verstand had.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:22

Ehmm wanneer krijg je dat roesje?
Vaak moet je het advies van de arts opvolgen ongeveer 12 uur voordat je het roesje krijgt.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 21:23

Als ik die dagopname krijg.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:25

Valentijn5 schreef:
IMANDRA schreef:

Ja dat heeft die gezegd omdat ik dan een roesje krijg en ik dat alleen maar mocht eten.

Oke, daar kan ik je bij helpen.
Ik heb ook problemen met mijn darmen, vandaar dat ik elke 2 jaar een colonoscopie moet.
Wat je huisarts bedoelt is dat je de paar dagen voor je colonoscopie licht moet eten (wit brood, thee, water, bouillonsoep. samengevat: licht verteerbare dingen), de dag van tevoren moet je waarschijnlijk in de avond gaan laxeren. (ligt een beetje aan de tijd van je colonoscopie). Hier heb je waarschijnlijk informatie over gekregen van je arts, ligt geheel aan welk spul je krijgt wat precies je instructies zijn dan. Als je vragen hebt over de voorbereiding voor je colonoscopie, bel je ziekenhuis dan even. Die helpen je gerust ^^.

Even voor de duidelijkheid: hij bedoelt niet dat je constant licht moet eten. Enkel de dag/2dagen voordat je je colonoscopie krijgt. Daarvoor kan je gewoon normaal eten. Of, tot hoeverre dit kan in ieder geval.

Shakes moet je in dit geval niet nemen. Shakes zijn niet transparant en kan je dus de dag voor je colonoscopie niet nemen.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 13-01-16 21:55, in het totaal 5 keer bewerkt

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 21:27

Ik krijg een maagonderzoek maar valt dat ook onder endoscopie.