depressie en hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:24

bigone schreef:
Ik vind dat je wel heel veel op je bordje hebt, paniekaanvallen,boulimea, automutilatie,depressief,suicidiaal enzenz. En jij wil ons laten geloven dat je ouders echt niets weten of doorhebben?? En als ze het wel doorhebben dat het ze niets interesseert?? Ik denk dat je of overdrijft of je in een situatie zit die ik me niet voor kan stellen. Waar is de kinderbescherming want voor mij is dit eerder een geval van uithuisplaatsing.

Het gaat vooral om de zin dat ze of overdrijft of in een situatie zit die ik me echt niet voor kan stellen.
Ik betwist niet dat ze in een heel lastig parket zit , ik heb al heel veel vreemde dingen gehoord maar bij mij gaat het er gewoon niet in dat je je van een kind niets aantrekt als ze deze symptomen heeft.
En zelfs zit te ruzien over welke hond het moet worden.

rapunzelx

Re: depressie en hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:33

Ik vraag mij eerlijk gezegd af hoe je bij een psycholoog kunt lopen zonder dat je ouders iets weten.. :o
Maar goed, als ik jou was zou ik eerst aan jezelf denken. Ga aan jezelf werken en kijk waar jij energie uit kunt halen. Je moet jezelf nu even als prioriteit numero uno zetten. Als jij niet lekker in je vel zit gaat school ook moeilijker.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:38

rapunzelx; Psychologen hebben zwijgplicht tenzij jijzelf of iemand anders in gevaar is. Maar TS heeft nog niet alles tegen haar psycholoog gezegd dus haar ouders weten nog van niks.

Dan denk ik dat jij je de situatie niet voor kan stellen bigone. :) Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten, heb mijn moeder enkel ooit een keer toen ze een telefoongesprek had met iemand horen zeggen 'Ik denk niet dat ze gelukkig is.' Maar verder zijn mijn ouders nooit met me betrokken geweest. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:27

Ik denk niet, en hoop ook niet, dat jij een greyhound als adoptie krijgt.
Die hebben een stabiele basis nodig en die kan jij niet bieden.
En het beeld wat je schetst van jouw vader is ook niet een baas die ik voor een gevoelige windhond zou aanraden.
En ja, ik heb zelf een windhond en het zijn gevoelige, trotse honden.

Misschien is asiel apeldoorn wat voor jou inderdaad, bel ze eens op.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 20:10

van wat ik weet moet je 16+ zijn wil je met een hond gaan lopen daar zonder ouders.
Hoezo uithuis plaatsing? die snap ik nogsteeds niet

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:18

Wie heeft het nu over een windhond buiten in een hok. En een paar posten verder is het al een greyhound geworden die ze dan toch niet ter adoptie krijgt.
Als we dan reageren lees dan alles en lees het goed. Ik was degene die een windhond had... Ts heeft een vader die een stoere hond wil, ze is dus niet alleen als het gaat om de opvoeding van het beest.

En dat het niet goed gaat met haar moge duidelijk zijn, maar daar wordt verder geen advies of mening over gevraagd.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:25

Uithuisplaatsing zal opname mee bedoelt worden, wat je zelf aangaf.

Mrie, daar heeft ze inderdaad niet direct om gevraagd maar zolang TS niet aangeeft er niet over te willen praten lijkt het me geen probleem dat er hier over gepraat wordt en vragen gesteld worden? Ze vraagt wel advies wat betreft depressie en het nemen van een hond, dus het is wel belangrijk.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 20:29

Nee ik beantwoord alle vragen, zo niet dan geef ik dat aan. Maar ik ga ook maar x per 2 weken een half uurtje naar psych |o en ze zijn gewoon nauwelijks te bereiken. Je kan bellen wat je wil maar heb tot nu toe alleen voicemail gehad. Ook frustrerend.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:34

Aan een halfuur heb je ook niet veel.. Ga je naar de psycholoog op school of hoe ben je dan in contact gekomen?

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 20:36

ik ben via het cjg doorgewezen, naar apeldoorn. Dit omdat degene bij wie ik bij de CJG zat weg ging en ik niet weer widle veranderen van persoon. Maar zij komt omdat de situatie dus uit de hand gelopen is binnen kort weer langs.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:30

Ik heb niet alles gelezen maar imo:
Koop je geen hond om jezelf weer op de rails te krijgen. Hoe kan je voor een dier zorgen en al zijn behoeftes voorzien als je zelf in de knoop zit? Een hond is geen pilletje om jezelf beter te maken en ongeacht het ras hebben zij een stabiele eigenaar nodig.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:13

Ik heb evenmin alles gelezen, maar wil hier toch graag het e.e.a. kwijt.
In je beginpost schrijf je dat "het zover gekomen is dat je of in opname moet of er een hond moet komen". Helaas moet ik je echt ontmoedigen: een hond 'geneest' je depressie niet, lost jouw problemen niet op! En ja, er bestaan assistentiehonden voor mensen met een psychisch probleem. Honden kunnen leren om mensen met een depressie te ondersteunen in het dagelijkse leven, maar weet wel dat a) hier een training van minimaal 2 jaar aan vasthangt (!), b) dit behoorlijk duur is, c) ook niet zo rooskleurig is als het lijkt en d) ook een daarvoor opgeleid assistentiehond jouw depressie NIET geneest!
Een hond confronteert je bovendien behoorlijk met je eigen gevoelens en gedragingen, wat soms prettig kan zijn, maar bij momenten ook heel confronterend, pijnlijk, moeilijk. Iedere hond reageert natuurlijk anders, maar zo kan het bijvoorbeeld wel zijn dat als jij je afsluit, je hond zich ook voor jou gaat afsluiten, van je weggaat, niet meer naar je luistert,...
Je kan een hond inzetten ter ondersteuning van je herstel, maar dit dient dan imo steeds te gebeuren onder professionele begeleiding van iemand die én iets van honden kent én iets van mensen kent. En bovendien: het is géén of-of verhaal, maar wel een én-én verhaal: zelfs met een specifiek daarvoor opgeleide assistentiehond blijft psychotherapie belangrijk! Een hond kan een goede therapie NIET vervangen!!!!!
En dan ben ik imo ook van mening dat het niet alleen voor jou, maar ook voor de hond een meerwaarde moet hebben.

Tot slot ben ik van mening dat je een (assistentie)hond (bij psychische klachten) best enkel inzet als "laatste redmiddel" en ook best pas op het moment dat je eigenlijk al herstellende bent en dus niet op je dieptepunt zit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:37

Sterker nog, een hond bij een onstabiel persoon kan ook zorgen voor gedragsproblemen bij het dier.
Zeker bij een jong en onervaren persoon als TS zou ik dat risico niet nemen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:53

Je kunt zelf ook extra therapie kiezen.
Kijk voor een goede haptonoom of psycholoog of coach of wat dan ook...
Stoppen met op alles en iedereen excuses verzinnen. Stoppen met genoegen nemen met 1 x per twee weken een peut en het al teveel vinden als je een half uur moet fietsen.
Een hond heeft een trouwe zelfstandige baas nodig, werk daar aan!