zwanger of iets anders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Re: zwanger of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:48

Nee hoor. Ook ik heb mijn termijnecho met 8 weken gehad.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:50

Keet schreef:
Waarom gelijk in het ziekenhuis? Is er sprake van een bijzondere situatie? Misschien jouw gezondheid?
Normaal doet de VK dit gewoon (of zoals bij mij een extern echobureau)

Bij mijn eerste kreeg ik de termijnecho ook in het ziekenhuis. Maar dat was puur omdat de praktijk geen eigen echo apparatuur had.

Inmiddels hebben ze wel eigen echo apparatuur en doen ze het nu op de praktijk zelf.

Annelies, mijn oudste is ook 8 jaar en toen was het bij mijn praktijk ook al termijnecho bij 10/12 weken en een intakegesprek op 8/10 weken.
Misschien werkt jouw praktijk anders, maar 3 weken is wel heel erg vroeg. Dan heb je niet meer gezien dan een ministipje zonder hartslag?

Joltsje

Hmm.. En nu nog een test doen?

Ik teste de eerste keer pas na een week positief

050206051012

anneliesdj schreef:
Dat is gewoon niet waar, een verloskundige wil dat je zo snel mogelijk komt, die doen het liefst zo vroeg mogelijk een inwendige echo om te bepalen hoe ver de zwangerschap is. Of er al een hartslag te zien is doet helemaal niet ter zake.

En ts wil het graag weten, bloedonderzoek betaald ze zelf, dus waarom niet?
Ze is inmiddels zo'n 12 dagen overtijd, helemaal niet gek als je je dan afvraagt wat er aan de hand is.

Ik hoefde pas met 9 weken bij de verloskundige te komen. Met 5 weken heb ik in het ziekenhuis een inwendige echo gehad, omdat ze dachten aan buitenbaarmoederlijk, maar 'normaal' heb je die dus niet.
Mijn zoon wordt bijna 6, dus ik denk dat er weinig (niets) is veranderd de laatste jaren?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 13:24

Oke, ik heb geen haast hoor, kan best nog wel even afwachten. Maar ben natuurlijk wel benieuwd! Mocht er vrijdag nog niets gebeurd zijn doe ik nog een test. En dan die van de kruidvat ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:26

Ik hoefde ook pas met 10 weken bij de verloskundige te komen. Had al wel gebeld zodra ik het wist. Vond het zelf heeeeel lang duren (en uiteindelijk kwam ik er alsnog eerder terecht, maar dat was vooraf niet de bedoeling). Zo vroeg al naar de vlos is iig niet standaard/gebruikelijk. Volgens mij doen ze dat alleen maar als je zelf echt niet weet hoe ver je bent.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:31

Als je altijd een normale cyclus hebt gehad dan zou jij je eisprong zo tussen de 16e en de 20e december gehad moeten hebben....
Ik voel mijn eisprong altijd.
Kerst is vijf dagen later,het zou kunnen natuurlijk maar ik schat de kans vrij klein in dat je nu zwanger zou zijn.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:31

denice schreef:
Oke, ik heb geen haast hoor, kan best nog wel even afwachten. Maar ben natuurlijk wel benieuwd! Mocht er vrijdag nog niets gebeurd zijn doe ik nog een test. En dan die van de kruidvat ;)

Laat je ons zo lang in spanning?! :P

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 13:38

Ja, ik weet het ook niet meer hoor!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:43

amazone77 schreef:
Als je altijd een normale cyclus hebt gehad dan zou jij je eisprong zo tussen de 16e en de 20e december gehad moeten hebben....
Nogmaals... dit hoeft dus zeker niet het geval te zijn.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:45

Ik denk toch wel dat je zwanger bent. Veel plassen is ook een symptoom. Misschien ben je inderdaad nog wat vroeg met testen. Komt vast goed. Zelf ben ik 22-9 laatste keer ongesteld geweest en sindsdien niet meer. Al meerdere tests gedaan en allemaal negatief. Ik mag nu een echo van de eierstokken laten maken :(
In elk geval veel succes ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:52

Het is gewenst dus mocht je zwanger zijn dan is er niets aan de hand en hoef je nu ook niet te stressen. Komt vanzelf.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 13:55

Ik ben eerlijk gezegd ook bang dat er wat anders is hoor, vooral door die negatieve testen.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:57

Als ik jou was zou ik maar gewoon even afwachten. Misschien weet je lichaam nog niet goed dattie zwanger is

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:01

Quellian schreef:
anneliesdj schreef:
Dat is gewoon niet waar, een verloskundige wil dat je zo snel mogelijk komt, die doen het liefst zo vroeg mogelijk een inwendige echo om te bepalen hoe ver de zwangerschap is. Of er al een hartslag te zien is doet helemaal niet ter zake.

Ze is inmiddels zo'n 12 dagen overtijd, helemaal niet gek als je je dan afvraagt wat er aan de hand is.

Ik hoefde pas met 9 weken bij de verloskundige te komen. Met 5 weken heb ik in het ziekenhuis een inwendige echo gehad, omdat ze dachten aan buitenbaarmoederlijk, maar 'normaal' heb je die dus niet.
Mijn zoon wordt bijna 6, dus ik denk dat er weinig (niets) is veranderd de laatste jaren?

Ik herinner me een vrouw die nèt zwanger was en bij onze verloskundige om een echo vroeg omdat ze eerder een vroege miskraam (positieve test en vlak daarna toch menstruatie/bloedverlies) had gehad en nu enorm in de stress zat. Maar die werd mooi weggestuurd en mocht zich met 12wk weer komen melden. Had zo met haar te doen toen...

Ikzelf had met onze 2e een hele vroege echo omdat ik geen idee had hoe ver ik was (iets met een baby van 5mnd en nog borstvoeding geven :o O:) ), ik dacht 8wk, maar was pas iets van 5wk. Hartje klopte al wel toen <3 Dus, gewoon zeggen dat je niet weet hoe ver je bent :D *grapje*

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:08

Klijntje schreef:
Ik herinner me een vrouw die nèt zwanger was en bij onze verloskundige om een echo vroeg omdat ze eerder een vroege miskraam (positieve test en vlak daarna toch menstruatie/bloedverlies) had gehad en nu enorm in de stress zat. Maar die werd mooi weggestuurd en mocht zich met 12wk weer komen melden. Had zo met haar te doen toen...

Omdat het wel voor komt dat je niet eens weet dat je zwanger was, en het eigenlijk gewoon een miskraam is die rond dezelfde tijd als je menstruatie is ;)
Maar dan gaat het gewoon in de eerste 2 weken al fout, om het zo maar te zeggen.
En bloed prikken heeft dan ook geen nut, want het kan nog in je bloed zitten.

Hier gewoon gebeld met vk na positieve test. Had een paar weken later een intakegesprek en met 9,5 week een termijnecho :j
Ze wilde hem eigenlijk pas doen tussen de 10 en 12 weken, maar zou die zaterdag op ponykamp gaan en wilde toch echt zeker weten of ik zwanger was voordat ik weg ging :+

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:23

Rindin schreef:
anneliesdj schreef:

Meelezer valt even binnen.

Waarom zou een verloskundige je zo snel mogelijk willen zien, los van het voordeel voor zijn/haar eigen portemonnee? Wat zou het voordeel ervan zijn?

Dit klopt niet vriendin van mij is verloskundige. Ze krijgt een vast bedrag per zwangerschap, bevalling kraamtijd enz ongeacht hoe lang ze bezig is geweest.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:39

Daarom zou wat rindin zegt juist wel op kunnen gaan.

Maar goed, zo werken de protocollen niet.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:58

Krappe jaar terug had ik precies hetzelfde als wat jij nu hebt.
Dikke week overtijd, kramperig gevoel in je buik, beetje bloedverlies. Dus dacht ook dat ik zwanger was.
Ik heb voor de zekerheid een bloedtest laten doen aangezien de testen die ik al had gedaan negatief waren.
Uitslag was niet zwanger. En werd toen 2 weken later gewoon weer regelmatig ongesteld.

Als je het zeker wilt zijn zou ik een bloedtest laten uitvoeren in het ziekenhuis.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:08

Klijntje schreef:

Dat is ook sneu, maar ook al zit het nu goed, dan kan ze alsnog later een miskraam krijgen.
In het ziekenhuis krijgen we ook met regelmaat van de klok ongeruste mensen aan de telefoon met bloedverlies heel vroeg in de zwangerschap, vaak 's avonds laat of 's nachts.
Die laten we doorgaans ook niet komen voor een echo, dan laten we ze overdag terugbellen om langs te komen.
En dat wordt ook niet altijd begrepen, maar als het fout gaat, kunnen wij er ook niks aan doen en als het op dat moment nog goed is, betekent het niet dat het een uur later ook nog goed zit.
Onzekerheid hoort er bij en je hormonen maken het ook nog een stukje erger... :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:15

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:17

Handig ingespeeld op de onzekerheid van de cliënt :+

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:41

luxje schreef:
Klijntje schreef:

Dat is ook sneu, maar ook al zit het nu goed, dan kan ze alsnog later een miskraam krijgen.
In het ziekenhuis krijgen we ook met regelmaat van de klok ongeruste mensen aan de telefoon met bloedverlies heel vroeg in de zwangerschap, vaak 's avonds laat of 's nachts.
Die laten we doorgaans ook niet komen voor een echo, dan laten we ze overdag terugbellen om langs te komen.
En dat wordt ook niet altijd begrepen, maar als het fout gaat, kunnen wij er ook niks aan doen en als het op dat moment nog goed is, betekent het niet dat het een uur later ook nog goed zit.
Onzekerheid hoort er bij en je hormonen maken het ook nog een stukje erger... :o

Ja, rationeel gezien snap ik het ook wel. Zeker als het hartje nog niet klopt weet je nog steeds niks. Ik was toen natuurlijk zelf ook zwanger dus vond alles zielig ;)

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:19

Ik heb ( ja heel slecht) dit al 3 x gehad. Vriend en ik totaal in paniek. En werd veelste laat maar toch ongesteld.

Afwachten is helaas nooit leuk, ik volg wel even mee ben erg nieuwsgierig!
Kun je tijdens je verhuizing/ verbouwing? Wel leuke baby kamer maken :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:20

Ts, alleen als je zeer heftige buikpijn krijgt dan direct naar de huisarts, vermoedelijke zwangerschap die buiten de baarmoeder zit kan ook nog.