Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Keet schreef:Waarom gelijk in het ziekenhuis? Is er sprake van een bijzondere situatie? Misschien jouw gezondheid?
Normaal doet de VK dit gewoon (of zoals bij mij een extern echobureau)
anneliesdj schreef:Dat is gewoon niet waar, een verloskundige wil dat je zo snel mogelijk komt, die doen het liefst zo vroeg mogelijk een inwendige echo om te bepalen hoe ver de zwangerschap is. Of er al een hartslag te zien is doet helemaal niet ter zake.
En ts wil het graag weten, bloedonderzoek betaald ze zelf, dus waarom niet?
Ze is inmiddels zo'n 12 dagen overtijd, helemaal niet gek als je je dan afvraagt wat er aan de hand is.
Quellian schreef:anneliesdj schreef:Dat is gewoon niet waar, een verloskundige wil dat je zo snel mogelijk komt, die doen het liefst zo vroeg mogelijk een inwendige echo om te bepalen hoe ver de zwangerschap is. Of er al een hartslag te zien is doet helemaal niet ter zake.
Ze is inmiddels zo'n 12 dagen overtijd, helemaal niet gek als je je dan afvraagt wat er aan de hand is.
Ik hoefde pas met 9 weken bij de verloskundige te komen. Met 5 weken heb ik in het ziekenhuis een inwendige echo gehad, omdat ze dachten aan buitenbaarmoederlijk, maar 'normaal' heb je die dus niet.
Mijn zoon wordt bijna 6, dus ik denk dat er weinig (niets) is veranderd de laatste jaren?
Klijntje schreef:Ik herinner me een vrouw die nèt zwanger was en bij onze verloskundige om een echo vroeg omdat ze eerder een vroege miskraam (positieve test en vlak daarna toch menstruatie/bloedverlies) had gehad en nu enorm in de stress zat. Maar die werd mooi weggestuurd en mocht zich met 12wk weer komen melden. Had zo met haar te doen toen...
Rindin schreef:anneliesdj schreef:Dat is gewoon niet waar, een verloskundige wil dat je zo snel mogelijk komt, die doen het liefst zo vroeg mogelijk een inwendige echo om te bepalen hoe ver de zwangerschap is. Of er al een hartslag te zien is doet helemaal niet ter zake.
Meelezer valt even binnen.
Waarom zou een verloskundige je zo snel mogelijk willen zien, los van het voordeel voor zijn/haar eigen portemonnee? Wat zou het voordeel ervan zijn?
Klijntje schreef:Ik herinner me een vrouw die nèt zwanger was en bij onze verloskundige om een echo vroeg omdat ze eerder een vroege miskraam (positieve test en vlak daarna toch menstruatie/bloedverlies) had gehad en nu enorm in de stress zat. Maar die werd mooi weggestuurd en mocht zich met 12wk weer komen melden. Had zo met haar te doen toen...
luxje schreef:Klijntje schreef:Ik herinner me een vrouw die nèt zwanger was en bij onze verloskundige om een echo vroeg omdat ze eerder een vroege miskraam (positieve test en vlak daarna toch menstruatie/bloedverlies) had gehad en nu enorm in de stress zat. Maar die werd mooi weggestuurd en mocht zich met 12wk weer komen melden. Had zo met haar te doen toen...
Dat is ook sneu, maar ook al zit het nu goed, dan kan ze alsnog later een miskraam krijgen.
In het ziekenhuis krijgen we ook met regelmaat van de klok ongeruste mensen aan de telefoon met bloedverlies heel vroeg in de zwangerschap, vaak 's avonds laat of 's nachts.
Die laten we doorgaans ook niet komen voor een echo, dan laten we ze overdag terugbellen om langs te komen.
En dat wordt ook niet altijd begrepen, maar als het fout gaat, kunnen wij er ook niks aan doen en als het op dat moment nog goed is, betekent het niet dat het een uur later ook nog goed zit.
Onzekerheid hoort er bij en je hormonen maken het ook nog een stukje erger...