Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:48

Vind het zelf altijd lekkerder om ze af te bakken :)

Vandaag een beetje een cheatdagje;

O: 2 meergranen pistoletjes met komkommer en ham
T: Een mango
L: 2 croissantjes :o
T: handje ongebrande en ongezouten caswhewnoten (30 gram ong.)
A: aardappels, rode kool en een schnitzel
T: bakje optimel peer/vijgen kwark

B: een uur gewandeld

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:22

Zag een aantal mooie resultaten voor bij komen! Goed bezig allemaal!

Zal mijn lijstje van gisteren nog even posten:
O: overnight oats met 200ml halfvolle melk, 1 banaan en een handje walnoten
T: breakfast cookie, paar druifjes
L: 250gr magere kwark met 1 appel, rozijnen en kaneel
T: 2 pure chocolaatjes en 2 rijstwafels, 1`met kipfilet en rucola en 1 met runderrookvlees met rucola
A: stamppot boerenkool met een gehaktbal, spekjes en een heeeel klein stukje rookworst
T: 's avonds bij vrienden wat chips en nootjes gehad. Niet zoveel gegeten als ik normaal deed, maar vind wel dat ik mezelf wat lekkers mag gunnen in het weekend :)

B: Hele dag gewerkt in de winkel waarbij ik continu bezig ben.
D: hele dag water en thee

Lijstje van vandaag:
O: 300ml yoghurt met 3/4 appel. (andere stukje ging naar de konijntjes :) )
T: /
L: 2 kleine croissantjes belegd met roomkaas en 2 koppen groentesoep
T: had gezonde zelfgemaakte koekjes van een collega gekregen hier 1 van geprobeerd + 3 rijstwafels; 1 pindakaas, 1 zuivelspread kipfilet rucola, 1 zuivelspread rookvlees rucola
A: denk dat ik maar iets van havermout ga maken... of brood met ei o.i.d. iig iets makkelijks :)
T: Als ik zin in iets heb neem ik een banaan

B: 30 minuten stevig doorgewandeld met paardje aan de hand
D: thee en water

Zelfgemaakte koekje van m'n collega is trouwens goedgekeurd. Krijg binnenkort ook het recept, zal hem dan wel met jullie delen :)

MarlindeRooz

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:27

Ik blijf wel brood / crackers eten maar dan in veel mindere mate dan ik deed. Ik at soms 6 broodjes per dag haha. En dan 's avonds nog pasta/aardappelen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:28

Zo, ik heb jullie ook weer teruggevonden :Y)

Lijstjes zien er goed uit! Hier weekend vieren dus even iets minder opletten. Gister uit eten geweest voor mijn vaders verjaardag en ik wíl niet eens weten hoe veel kcal ik heb gegeten :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:29

MarlindeRooz schreef:
Ik blijf wel brood / crackers eten maar dan in veel mindere mate dan ik deed. Ik at soms 6 broodjes per dag haha. En dan 's avonds nog pasta/aardappelen. :P

Zo ging dat bij mij ook ja :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:31

Lis_Ol schreef:
linoleum schreef:
Lis, ben je net begonnen met afvallen? Want dan kan het ook heel goed vocht zijn dat je kwijt bent

Sinds woensdag. Ben vorig jaar ook veel afgevallen, toen ging het met een kilo per week. Daarom stond ik even raar te kijken dat het nu 2 kilo was in 5 dagen..
Heb ook niet gek veel gegeten de laatste dagen omdat ik zien ben.. maar dan nog _O-

Als je ziek bent kan 2 kilo in een week heel goed hoor! Al helemaal als je weer net begonnen bent. Je raakt dan ineens veel vocht kwijt, je lichaam krijgt ook nog een opdonder van ziek zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:39

Oef nu heb ik ook zin in croisantjes door jullie :P , of kaiserbroodjes O.o XD

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:42

SharonIndezz schreef:
Mijn lijst

O: 2 speltbeschuiten een filet american uitjes, andere pindakaas. Banaan en beker melk
T: sinaasappel en appel
L: kop verse groentesoep met sambal + pakje lu crackers olijf oregano
T:/
A: 2 kommen verse groentensoep, 2 maisboterhammen uit de oven met tomAat,champignon,paprika en kaas.
En net het kontje en een boterham droog.... Dat brood is zo lekker.

Aangepast

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:31

Hi!

Ik heb ook een klein cheatweekendje, gisteren gegourmet en vandaag had ik een lunch, maar heb het redelijk kunnen beperken denk ik! :j

Gisteren:
O: kaiserbroodje met kipfilet
L: helaas niks, stond in de file.. gelukkig wel laat ontbeten
A: gourmet, dus een paar stukjes kip, zalm en rundvlees. Wel wat stokbroodjes op (zooo lekker) en drie (kleine) glaasjes witte wijn :D

Vandaag:
O: volkoren boterham met één gekookt ei
L: Had een lunch met mijn vriend via SocialDeal, hadden we al heel lang staan. Het was best lekker, een spinaziesoepje vooraf en daarna een dikke volkorenboterham met kippendij en salade. Was wel echt veel te veel dus mijn vriend heeft de helft op :') En dronk een Ice Tea Green van Lipton.
A: moet ik nog verzinnen! Misschien om te balansen een yoghurtje met shake en fruit, of ik bak een eitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:01

[naam] schreef:
O : 500 gram kwark met peer
T : 2 cracottes met kipfilet
L : 2 bh met stroop en een gekookt ei
T : 4 bbq rijstwafels
A : 150 gram aardappel partjes uit de oven en stuk extra magere biefstuk (125 gram )

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:30

Ik meld me ook! Wil graag 8 kilo afvallen, ben nu een weekje bezig. Het gezond en vetarm eten lukt heel goed, alleen is het zooo moeilijk om tussendoor niets te eten wat niet mag. Echt een wonder dat ik niet veel dikker ben, ik at de hele dag door |(
Nu ziet mijn dag er zo uit:
O: 250gr magere yoghurt met müsli of havermout
L: ofwel zelfgemaakt slaatje met wat ik liggen heb en vinaigrette ofwel 3 bruine boterhammen met kippewit
A: gewokte groenten (alle dagen wat anders) met beetje kip of kalkoen en beetje couscous of mihoen.
Tussendoor kerstomaatjes, komkommer, wortel, appel..
Elke dag gun ik mezelf 1 klein koekje of 3 zure beertjes, denk niet dat zoveel kwaad kan?

Ik ben nu op 1 week 1 kilo kwijt, had stiekem wat meer gehoopt, maar ik mag niet teveel willen zeker?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:31

Rebecca schreef:

Ik had hele lekkere broodjes liggen thuis voor zondagochtend, maar die waren 300 kcal per stuk. Vond ik een beetje te gek, dus heb maar een ander ontbijt gekozen :Y).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:38

Mjetterd schreef:
[naam] schreef:

Ik had hele lekkere broodjes liggen thuis voor zondagochtend, maar die waren 300 kcal per stuk. Vond ik een beetje te gek, dus heb maar een ander ontbijt gekozen :Y).

:') Verstandig :j , heb normaal met boodschappen doen een pompoenpit broodje van de lidl en een reep choco. Die eerste heb ik wel zin in , weet alleen niet wat er in zit zo jammer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:45

Ik vind je lijstje zo heel erg netjes Rebecca, fijn om te zien dat je de adviezen hier aanneemt en dat je er alles aan probeert te doen! Begin je je lichamelijk al beter te voelen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:48

Ja Rebecca, ik ken je dan een beetje en ik vind echt dat je trots mag zijn op jezelf! Sowieso vind ik dat je de afgelopen tijd erg gegroeid bent als persoon. En dan niet qua gewicht haha, maar je hebt je echt ontwikkeld. Super knap wat je bereikt hebt, je doelen van 2016 gaan je zeker lukken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:59

Voel me nog niet hele anders blijf wat gaar en energieloos . Heb dan ook nog steeds zin in suiker , ik wil haribo kindermix en chocolade. De gedachten zijn er nog :P , maar ik kan er wel voorbij lopen. Als ik bij de AH fles spa wil staat die jawel tegenover mijn ex vriend chocolade :roll: .

Dankje Marli :D , beetje meer dan andere bokkers XD . Heb geen begeleiding meer erg fijn , werk heb ik weer en hoop straks na de proefperiode een vast contract te krijgen. Nu nog even bewindvoerder drillen want ik moet rijbewijs >;)

Heb trouwens groente vergeten , stom maar dat heb ik snel thuis. Beetje luiheid :+

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:03

Rebecca schreef:
Mjetterd schreef:
Rebecca schreef:

:') Verstandig :j , heb normaal met boodschappen doen een pompoenpit broodje van de lidl en een reep choco. Die eerste heb ik wel zin in , weet alleen niet wat er in zit zo jammer :')

Zo'n driehoekige afbakbroodje? Die bedoelde ik namelijk. Weet alleen niet of het met pompoenpitten was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:06

Nee dat zijn triangels , die zijn lekker om 8 uur op het station XD

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:16

pfoeh hier ook geen idee hoeveel kcal in zo'n broodje zitten.. maar denk inderdaad ook dat het wel aardig aantikt.

Als avondeten heb ik toch gekozen voor havermout pannenkoekjes met banaan.. die zijn zooo lekker en toch verantwoord :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:20

Mijn avondeten bestond uit nasi, wat ketjap, een gebakken eitje en een klein saté stokje :) geen idee hoeveel kcal dat precies zijn, maar lekker was het wel

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:31

Ik heb gisteren en vandaag twee behoorlijke cheatdagen gehad..

Gisteren;
L: 1 witte pistolet met rosbief, brabantse eierkoek
T: 150gr milka oreo en een stukje witte chocolade :'D
A: chili con carne
T: punt vezelrijke kwarktaart
T: meergranenstokbrood stukjes met brie en een paar met rivierkreeftsalade
= 2516 kcal

Vandaag;
O: 2 kleine euroshopper afbak pistoletjes, 1 gekookt ei, plakje milner kaas, brabantse eierkoek
T: 1 rode paprika & glas versgeperste sinaasappelsap
T: 66gr milka oreo, 2 twixen
A: pizza salmone
T: punt vezelrijke kwarktaart
= 2467 kcal

.. oops :=

Gelukkig had ik de rest van de week vrij weinig gegeten, waardoor de schade qua kcal niet groot is. Heb gemiddeld 1512 per dag deze week en mn doel is 1500, dus prima. Alleen mn macro's zijn een beetje vernietigd door het weekend hahaha. Morgen weer strak!

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:38

Ik heb mijn tussendoortje laten zitten vandaag, was aan het avond eten en bedacht me op eens dat ik geen tussendoortje had gegeten. Eigenlijk iets teveel gegeten bij het avond eten, nu weer beetje misselijk maar het was lekker en gezond :)
Had nog rondje hardgelopen vandaag, hondje ging mee dus was korter dan normaal maar ach beter een klein rondje dan geen rondje!

Mijn lijstje voor morgen
O- Yoghurt met granola
L- 3 rijstenwafels met pindakaas
T- Banaan
A- Pestokip - kleine aardappels - bloemkool
B- ga even naar de sportschool denk 1,5 uur vooral wat krachttraining doen *\o/*

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:44

Iemand zei iets over het niet kloppen van de app die je kcal bijhoudt. Ik heb de hele dag een Hartslagmeter om (ja een goede) en zoals je kunt zien verbrand je er dus wel veel mee. Je Hartslagmeter houdt er ook rekening mee met conditie etc, want als je een goede conditie heb dan zakt je hartslag sneller dan met weinig conditie, dus verbrand je minder.

Met mijn diner er bij zit ik op 1269 kcal vandaag. Ik vind dat ik nog wel een toetje mag en een kopje koffie :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:46

Ik heb de endomondo zonder hartslagfunctie. Dus dan is het aantal kcal dat je verbrand ietd minder betrouwbaar denk ik?

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:48

Ik heb de afgelopen weken alleen nog maar water en thee zonder suiker gedronken. Eerst vond ik er niet zo veel aan, maar inmiddels helemaal gewend!
Vond net dat ik wel weer een keertje aanmaaklimonade mocht drinken, maar ik vond het niet eens lekker meer, veel te zoet!