Littekens, waar hebben jullie ze en waarvan?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:44

pfoe waar zal ik beginnen

knieën; op beide knieen grote littekens van infectie en daarnaast overal kleine wondjes
onderbenen: stuk of 10 per been
linker heup; litteken van 10 cm ben ooit aan een stuk metaal blijven hangen
onder m'n rechter oog: ben als peuter op een stoeprandje gevallen
armen en ellebogen: ook overal littekens

conclusie ik was niet erg voorzichtig als kind

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:48

Oef teveel.

Hoofd: twee aan weerskanten van mn voorhoofd door tegen muurtjes aan duiken met fiets.
1 boven mn bovenlip van zwembad rand.

Armen: elleboog door valpartij op speelplein (dacht over een hegje te springen zaten er twee ijzerdraden boven :S
meerdere wondjes van katten krabben.
Pink een litteken van lamelle wilde ze even open doen.
Meerdere aan beide polsen van automutileren. (wat me opvalt is dat veel mensen hierdoor littekens hebben/hadden)

Benen: op mn knieen een heleboel van vallen op straat, uit de boom vallen ed.

striae over benen, buik en heupen

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 18:03

Ik heb er ook echt zat

Op mijn knieën door een val op een rolstoelrooster voor de deur.
Op mijn buik door een val op de bovenkant van een fietsbel ( de bovenkant was er af en viel op het ijzere stokje )
Op mijn polsen en armen door automutileren, en voor de rest overal en nergens door muggenbulten die dan gaan jeuken en open krabben
Ook van het krabben van de kat op mijn armen

Fireheart

Re: Littekens, waar hebben jullie ze en waarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 18:09

Vlak onder mijn linkeroog, omdat ik daar gestoken ben door een wesp en de angel er in bleef hangen :').

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 18:12

Heerlijk topic in de kerstsfeer {:) :=

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 18:18

Jeetje wat een lijsten :wow:

Litteken op mijn voorhoofd (gelukkig alleen nog zichtbaar als ik frons). Als ukkepuk met mijn hoofd in de knip van de deur gelopen...
2 op mijn linkerknie door kijkoperatie. Was over touwtje in de supermarkt tussen de kassa's gestruikeld toen ik aan het werk was. Meniscus afgebroken..
Op mijn pols van de kat van mijn oma, die vond mij als klein monster niet zo leuk O:)
En her en der nog littekens van waterpokken.

Niet te vergeten heeft mijn neus een verandering ondergaan. Het is niet echt een litteken alleen ik mis mijn oude neus :') Met de fiets over kop geslagen en met mijn neus op de stoeprand terecht gekomen.

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 18:26

Op heel mijn armen van automutilatie
T zelfde op mijn enkels.
Op mijn knieën gevallen vroeger op een tak.
Op mijn borsten omdat grote borsten en paardrijden niet altijd goed gaat. (Meerdere keren beugel gebroken en in mijn borst gekomen)
Op mijn buik van een prik die ik ook gehad heb en is gaan ontsteken.
:')

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 18:28

Onder mijn kin, toen ik jong was met mijn kin oo de rand van het zwembad gevallen.

Armen en handen, snijden en branden..

Genoeg ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 18:34

Waar zal ik beginnen......

Zal van onder naar boven gaan ;)

Grote teen linkervoet: Paard met ijzer opgestaan (niet slim!)
Hak rechts: Achillespees bijna doorgescheurd (op 1mm na), paard opgesprongen die losgebroken was nadat hij geschrokken was van n donderslag. Mijn toenmalige collega kon m niet houden dus liet m los. Ik had n paard vast die dus schrok van het losgebroken paard en dus op mn achillespees sprong (met ijzers!)
Achterzijde knie rechts: Dankzij een enthousiaste Engelse Cocker Spaniel die aan n lange lijn zat en bedacht dat n rondje rennen rond mijn been wel leuk was (AUTSJ! daardoor n brand/snijwond opgelopen en dus n mega litteken overgehouden)
Voorzijde rechterknie: val van paard, knieschijf gebroken/gedeeltelijk verbrijzeld, operatie gehad en nu flink wat littekens daar.
Midden op mn buik (halve handbreedte onder mn middenrif tot helemaal beneden met n klein bochtje bij mn navel :D ): 2 mega operaties binnen 3 weken ((ik was amper 18!), moest geopereerd worden ivm erfelijke dikke darm kanker)
Naast dat mega litteken heb ik er aan de rechtererkant een litteken zitten van mn tijdelijke stoma en aan de andere zijde van een drain.
2 littekens onder mn borsten, borstvergroting gehad op mijn 16e ivm afwijking in mijn borstbeen waardoor ik 2 erwtjes op n plankje had.
Stuk onder mn sleutelbeen (tussen sleutelbeen en oksel in): Hier heeft n soort infuus ingezeten toen ik dus in het zkh lag omdat ik niet kon eten (die operatie waar ik het net over had, 5,5 week doodziek in het zkh gelegen). Kon niet eten of drinken en dus kreeg ik astronauten voeding door dat infuus. Tijdens die operatie mocht ik niet verdoofd zijn dus kan je je mss indenken dat dat zeer gedaan heeft (was n mega dikke naald!)

Litteken tussen mn ring en middelvinger links: hondenbeet
Litteken onderzijde van mn middelvinger links: honden, vogels en n kopje met voer voor de vogels in de voliere gaan niet samen.... Hond rende tegen mn knieholtes aan, kopje viel en ik ging er achteraan.... Gevolg: vingertop finaal open, resultaat: 7! hechtingen en geen gevoel meer in die vingertop.
Aan diezelfde hand kan ik sowieso geen gewicht meer hebben aan mn middelvinger, ik ben enkele jaren later van mn paard afgevallen, met mn vinger in de teugel blijven hangen waardoor ik de buigpezen (alle 4) in mn middelvinger afgescheurd heb. Heb me niet laten opereren (had wel gemoeten) aangezien ik toen volop studeerde en ik geen 6 maanden eruit wilde liggen. Ik heb er geen last/pijn aan maar kan er dus geen druk op hebben.
Litteken linkerkant in mn wenkbrauw: n val, gat erin.... 4 hechtingen gehad

Zal er echt nog wel wat vergeten zijn maar dit zijn de meeste ;)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:45

Ik heb nog maar 4 zichtbare. Alle andere verdwijnen heel snel bij mij. Maar deze waren te diep, dus die zullen nooit meer weg gaan.
Ik heb een grote op mijn knie van een scooterongeluk.
Op mijn onderbeen heb ik een litteken van een 3e graads brandwond door een hete uitlaat.
Op mijn andere been heb ik een litteken van gesmolten soldeer tin.
En op mijn vinger heb ik een litteken van een diepe snijwond tot op het bot. Hier heb ik ook geen gevoel meer in.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:52

Eentje op mijn borst, van 4 hartoperaties.

En eentje op mijn hand, van vastzitten met mijn hand in een punthek.. Had niet gezien dat er punten aanzitten en ik wilde er overheen klimmen..
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 25-12-15 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:52

Wat op mijn handen omdat ik en scherpe voorwerpen niet samen gaan :+
Een litteken over de hele lengte van sleutelbeen ivm zeer lelijke breuk, operatie e.d. Huid eromheen voelt soms nog wat raar (ook jeukerig, maar krabben heeft dan geen zin..) Doet bij de aanhechting van de schouderkop af en toe ook zelfs zeer.

En ik heb nog littekens/afdruk/wildvleesgroei in mijn gehemelte. O.a door zeer slecht zittend plaatje voor mijn beugel (die tegen mijn gehemelte drukte) en afdruk van de mondstuk van een toeter helemaal achterin in het vlees vlak voor het zachte gedeelte bij je huig.

Hier en daar zijn nog wat littekens gekomen en gegaan door stomme ongelukjes :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:58

euh sleutel been operatie schouder operatie, vinger door een zakmes wat er om dichtklapte ( mooi t bot gezien van buitenaf :') ) naast wenkbrouw door een halster van een paard wat een kroel gaf ( De musketon haak mocht dus gehecht worden .. ) paar op mijn buik door water pokken 5 om mijn knieen door operaties en nog 1 op mijn scheenbeen door een stelt waar ik afviel

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:03

Gaatje in mn voorhoofd, toen ik klein was van de trap gevallen 8)7
Litteken op mn oksel door een of andere puist die daar gezeten heeft toen ik ong. 12 jaar was.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:08

op mijn knie, op mijn hoofd
Spoiler:
gat in mijn hoofd en gehecht door mijn vader :r
op mijn armen heel veel van het krabben aan muggenbulten, op mijn enkel nog een paar en op mijn elleboog. veel hè? :')

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:13

Ik heb er eentje, waterpok kapot gekrabd toen ik klein was op m'n voorhoofd, een gek kuiltje :P

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:21

Op m'n voorhoofd een streepje van een dichtgenaaid gat dat ik kreeg door een knal tegen de vensterbank toen ik 6 was.
Op mijn sleutelbeen eentje dat tweemaal is open gegaan door een operatie (gebroken sleutelbeen, bout erin en bout eruit)
Linkerhand een bijt van mijn konijn en 3 (bijna vervagende) strepen door 't krassen.
Rechterpols een ronde brandwonde
Linkerarm 3 brandwonden van mijn vorige werk (broodjeszaak) en ze zijn alle 3 nogal groot.
Linkerbovenbeen 3 krassen van een lelijke krab van de kat
Linkeronderbeen een groot gat van een paardenstamp
Linkervoet een grote brandwonde van het krabben van mijn gips van deze zomer
Rechteronderbeen een groot gat door ergens vanaf te vallen, heb ik ook al 10 jaar.
Beide knieën zijn helemaal stuk door het vallen (te pas en te onpas) en er schiet echt niets meer over :')
Rechtervoet ook een brandwonde van het krabben
Snijwonde op mijn rechterduim door die bijna af te snijden
3 grote snijwondes op rechterduim en rechterwijsvinger door iemand die 5 jaar geleden iets uit mijn handen trok en zo bijna mijn vingertoppen afsneed.
Verder heb ik ook nog een hoop ronde plekjes door het krabben aan muggenbeten (allergie)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:23

Waarom reageer ik hier in godsnaam, dat van mij is niks :")
Vriendin van me heeft eentje bij haar hart, is hartpatient. :(
Vaderlief veel op zijn been, hij heeft zijn 3e knie inmiddels en het is mislukt.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:25

xniieeenke schreef:
Ik heb er eentje, waterpok kapot gekrabd toen ik klein was op m'n voorhoofd, een gek kuiltje :P

Ach, troost je! Zo heb ik er ook 2 :P

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:27

Koetjesreep schreef:
xniieeenke schreef:

Ach, troost je! Zo heb ik er ook 2 :P

Valt bijna niet op door m'n haar, maar soms wel met een staart in. Ach ik ben trots dat ik heb geprobeerd die gekke stipjes te overmeesteren _O- _O-

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:31

Ook aardig wat littekens hier..
Op allebei mijn knieën & ellebogen, vaak gevallen met de fiets.
Eentje heb ik op mijn onder-lip, ongeluk met een paard. Tegen een boom aan geknald & lip doormidden..
Gat in mijn boven lip en kin door ongeluk met fiets
En dan heb ik nog een hele lelijke op mijn rechter voet door een ongeluk met de scooter

Zijn er vast wel wat die ik vergeet :')

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:33

- knieën van het vele vallen.
- tussen min borsten van het vallen op een fietsenrek.
- polsen en onderarmen van automutilatie.
- tussen de plekken van automutilatie zitten ook brandwonden littekens van de bakplaten.
- handen ook vol met littekens van bakplaten.
- benen ook van automutilatie.
- buik en heupen van mijn zwangerschappen.
- bovenarmen van waterpokken.
- gezicht van onze kat die uithaalde.
- schedel van de vele gaten in mijn hoofd van vroeger.
- onder mijn voet van het in een stuk glas staan.
- binnenkant van mijn elleboog Door een operatie.

Denk dat dat het wel ongeveer was :')

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 22:35

D'r zijn nog best veel mensen die hier ook eerlijk durven te zijn over automutilatie..!

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:41

Ehm, genoeg haha.

Onder m'n kin: als kind zitten wippen op een stoel en met m'n bakkes voorover op tafel gevallen.
Op m'n pink: aanvaring met m'n strijkijzer.
Topje van enkele vingers: paar keer ruzie gehad met de kaasschaaf.
+- 10 cm op m'n borst: had een speldje op m'n shirt en was met iemand aan het stoeien. Achterkant van het speldje schoot er af waarop het speldje een fikse snee in m'n borst maakte.
Bovenbeen: hoektandafdruk van een hond.
Lies: self waxing went wrong :')
Schenen en knieën: verschillende valpartijen.
Pols: flauwgevallen en met m'n pols keihard op de rand van m'n bed geklapt.
Handen/onderarmen: nagels/tanden van m'n ratten en diverse andere diersoorten. :P

Zoals jullie kunnen lezen ben ik dus niet heel erg handig. :')

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:45

Nico_lette schreef:
D'r zijn nog best veel mensen die hier ook eerlijk durven te zijn over automutilatie..!

Er is maar een manier om het taboe omtrent automutilatie te doorbreken en dat is door erover te spreken :)