Van de suiker afstappen..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:31

WillBokkers schreef:
Ik zit met precies hetzelfde alleen aan water en thee begin ik steeds meer te wennen.
Kijk eens in mijn topic (tips gevraagd voor drinken (suikerloos)). Zoiets heet hij staan allemaal leuke ideeën van bokkers in waar jij waarschijnlijk ook wel wat mee kan! :)
Drinken is 40% van je suikerinname dus als je dat minimaliseert ben je al een heel eind!

Ja die had ik gezien! Erg handig!

Nou geef ik ook wel eerlijk toe dat ik veel te weinig beweeg, maar daar komt binnenkort verandering in. Daarnaast is het als student gewoon erg moeilijk om 'gezond' te eten, aangezien het allemaal makkelijk en goedkoop moet zijn. Je neemt zoveel makkelijker een paar sneeën brood mee, dan iets gezonds zoals een zelfgemaakte salade.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:35

Ik kwam bij de test uit op 5 klontjes. :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:05

Ghostattack schreef:
WillBokkers schreef:
Ik zit met precies hetzelfde alleen aan water en thee begin ik steeds meer te wennen.
Kijk eens in mijn topic (tips gevraagd voor drinken (suikerloos)). Zoiets heet hij staan allemaal leuke ideeën van bokkers in waar jij waarschijnlijk ook wel wat mee kan! :)
Drinken is 40% van je suikerinname dus als je dat minimaliseert ben je al een heel eind!

Ja die had ik gezien! Erg handig!

Nou geef ik ook wel eerlijk toe dat ik veel te weinig beweeg, maar daar komt binnenkort verandering in. Daarnaast is het als student gewoon erg moeilijk om 'gezond' te eten, aangezien het allemaal makkelijk en goedkoop moet zijn. Je neemt zoveel makkelijker een paar sneeën brood mee, dan iets gezonds zoals een zelfgemaakte salade.

Opzich kun je ook heel makkelijk een gezonde en simpele salade maken om mee te nemen. Als je een beetje let op aanbiedingen ed is dat best goed te doen!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 07:23

Zojuist als ontbijt Griekse Yoghurt met spelt/haver muesli van Zonnatura gehad.
Is wel even wennen :')
Ik weet wel hoeveel kcal er gemiddeld aan gehouden 'moet' worden.. maar hoeveel koolhydraten 'moet' je aanhouden?
En is hier ook een handige website/app voor om dit bij te houden?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 10:30

Je hebt maar weinig koolhydraten nodig, tenzij je stevig gaat sporten.
Je kunt - zou je daar behoefte aan hebben om in die categorie te denken - je calorieën het beste halen uit. eiwitten en gezonde vetten. (Het punt is wel, dat de cijfers dan ook niet meer kloppen, omdat je anders eet.)

ItsMe2

Re: Van de suiker afstappen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:06

Dus het betekent vooral in het begin puzzelen? Uitzoeken waar weinig slechte koolhydraten inzitten?

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:46

Ik lees ook mee! Nadat ik tijdens mijn zwangerschap last had van zwangerschapsdiabetes, moest ik een schema aanhouden. Na mijn zwangerschap heb ik een aantal dingen daarvan vol kunnen houden. Ik drink niks meer waar suiker in zit en ik eet geen zoet beleg op brood. 's ochtends 1 boterham en tussen de middag 3.
Ik wil in januari nog meer op gaan passen en nog meer gaan bannen, ik wil toch weer een poging (de zoveelste) doen om af te vallen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:53

ItsMe2 schreef:
Dus het betekent vooral in het begin puzzelen? Uitzoeken waar weinig slechte koolhydraten inzitten?

Ja.
Hoe je lichaam werkt, hoe je er op reageert, etc.
Gesteld: je lichaam is handig in vetreserves aanspreken - lukt niet bij bijvoorbeeld een gebrek aan vitamines B - dan kun je uren en uren teren op wat eiwit en eventueel je reserves.
Is je lichaam er uit gewoonte niet erg handig in, is het wennen. Maar dat wennen om niet alles op KH te doen maakt het puzzelen weer ingewikkeld....

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:20

Haaai!

Ik kom me ook melden! Wil vooral af van de slechte suikers :j
Fruit, brood ed wil ik wel gewoon blijven eten, maar geen/nauwelijks meer snoepen en zeker geen frisdrank/aanmaak meer!

Op dit moment ben ik bezig met mijn grootste probleem; Cola (Zero), dronk bijna 1,5 liter op een dag en nu al sinds maandag helemaal niks meer (Voelt zich stiekem heel trots). Nadeel daarvan is dat ik nu wel nog wat vervangends nodig heb in de vorm van aanmaak limonade, maar dat los ik heel zwak op dus alleen de smaak zit eraan.

Is er iemand die voor mij een dieet (koolhydraatarm) wat redelijk makkelijk toe te passen is? Ben nl ook echt een zeur wat betreft eten en wil niet dat mijn vriend en ik apart staan te koken savonds..

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 07:27

Vanochtend rozijnen door de Griekse yoghurt en muesli gedaan. Dat was al een stuk beter als gisteren :=

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:10

Hier vandaag gestart met een ontbijtje van -banaan, magere kwark (aardbei) en een mandarijn-smoothie. Ga toch maar eens proberen af te stappen van veel koolhydraten, at ik ook eigenlijk maar 2x per dag met mijn Boodieboost dieet, maar toch :j

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:38

Ik weet dat koolhydraten suikers bevatten, daar ben ik mij bewust van, maar koolhydraatarm is toch nog wat anders dan alleen van de suiker afstappen/suikers verminderen? :o
Ik let wel op dat 'waarvan suikers' laag is en dat er zo weinig mogelijk andere suikers in het product zitten, maar ik let totaal niet op de koolhydraten..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:57

Koolhydraten heb je ook gewoon nodig, alleen geen grote hoeveelheden. Enige waar ik op let is dat ik zo veel mogelijk volkorenproducten eet in plaats van witbrood/normale pasta/witte rijst. Daar zitten iets minder koolhydraten in, en meer goede mineralen en vitamines.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 09:02

Mij valt juist op nu ik minder suikers eet de vervangende producten (zoals havermout) erg veel koolhydraten bevatten.
Als je dat ook wil minderen kom je volgensmij echt uit bij de dierlijke producten (niet dat ik vegatarier ben ofzo) en groente/fruit.
Dus dat maakt het voor mij wel lastiger.
Maar ben al heel trots dat ik al veel minder toegevoegde suiker/zoetstof neem en e-nummers weglaat.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:21

Dierlijke eiwitten en vetten zijn op zich niet nodig, mensen genoeg die compleet vegan eten.

Wel is het even zoeken, hoe je lekkere faleffel maakt, eiwitrijk broodbeleg, ik ben momenteel enthousiast over spirulinapoeder bij appie heyn, etc.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:32

Emmaa_ schreef:
Tijdens mijn 'afkick' periode was aspartaam echt mijn beste vriend. Het nam het dorstige gevoel en een gedeelte van de hoofdpijn echt flink weg. Aspartaam is niet gezond maar het was voor mij ideaal om de periode te overbruggen waarin ik echt totaal geen suiker van mezelf mocht.

Kijk dit snap ik nu niet; waarom een natuurlijk product inwisselen voor een chemische die ook nog eens veel en veel ongezonder is dan suiker.
Las laatst zelfs een artikel (heb net nog ff gezocht om hem te kunnen linken voor je, maar kan hem niet weer vinden) waarin aspartaam gelinked wordt aan ms.
Waarom dan niet gewoon wel suikers nemen, maar gewoonweg drastisch minderen daarin; je lichaam heeft tenslotte wat suiker nodig, helemaal zonder is ook niet goed.

Nu hoef ik niet af te vallen, maar om dit gewicht te behouden kan ik niet zomaar van alles in mn lichaam stoppen natuurlijk. Maar heb gelukkig wel de luxe (juist omdat ik wel op gewicht ben) om te onderhouden met suiker in mn dieet, alleen wel veel minder dan vroeger natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:52

Tja... Ik ga ook voor aspartaam en zo... Suikers zijn voor mij echt niet goed (al eet ik het tot
nu toe nog wel maar hopelijk vanaf 1 januari die knop om) maar ik wil nog wel een beetje genieten van wat ik binnenkrijg...

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:30

:oo..
Ik schrok er van hoeveel suiker er in halfvolle koffiemelk zit, dat had ik nooit verwacht.
Ik ben nog wel van een kopje koffie op zijn tijd, maar wel met koffiemelk. Eens even kijken hoe ik dat ga aanpakken.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:36

ItsMe2 schreef:
:oo..
Ik schrok er van hoeveel suiker er in halfvolle koffiemelk zit, dat had ik nooit verwacht.
Ik ben nog wel van een kopje koffie op zijn tijd, maar wel met koffiemelk. Eens even kijken hoe ik dat ga aanpakken.

Afbouwen qua melk en uiteindelijk zwart?
Hoe is het verschil qua suiker tov 'gewone' melk, is misschien ook nog een optie

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:00

De koffie zwart lijkt mij niet zo prettig voor de maag.
De tip van even kijken naar de gewone melk ga ik inderdaad doen, zodra ik in de gelegenheid ben.
Ik sta er soms nog wel van te kijk hoeveel suiker in producten zit, waarvan ik had verwacht dat er bijna niets in zou zitten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:08

Dan geen koffie drinken...
Ik drink max 1x per dag een kopje zwarte koffie(puur omdat ik zo van de geur van koffie houd), dat lijkt mij geen drama voor de maag.
Daarbuiten drink ik thee/water..

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:13

Zo ver ga ik niet.
Ik wil eerst kijken of er iets is met minder suiker.
Maar ik ga niet stoppen met koffie drinken, wil ook nog een beetje genieten van wat ik eet en drink.
Ik ga morgen even kijken naar gewone melk. Kijken of daar minder in zit.
Ik drink ook water (1,2L per dag) en thee. Maar koffie kan ik echt van genieten.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:17

Dat is natuurlijk je eigen keuze!
Of een aantal kopjes met en een aantal zonder melk? Doe je toch iets tegen het suiker en eventueel slecht effect op je maag.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:19

Wat leuk om te lezen dat jullie allemaal met suiker willen stoppen of minderen!

Ik heb vorige week een week lang geen koffie gedronken en geen suiker gehad - uitgezonderd de gezonde suikers die in fruit zitten. Het leek me leuk om dit eens te doen als experiment en ik ben best tevreden. Ik kon duidelijk merken dat ik een plattere buik kreeg maar veel afgevallen ben ik niet. Mijn vermoeden is dat ik minder vocht vasthield en misschien toch een paar ons kwijt ben geraakt en daardoor het geheel wat slanker lijkt/is geworden. Helaas is mijn eczeem er niet minder op geworden en ook de paar pukkeltjes die ik heb zijn tot op heden nog niet verdwenen, iets wat ik eigenlijk wel had gehoopt. :P Het voelt wel heel goed, om geen 'bewerkte' suikers te eten! Ik voel me er een stuk fitter door en heb minder eetlust doordat mijn lichaam niet continu naar meeeerrrrr suikers snakt. De uitdaging is nu om het 28 dagen vol te houden, ik ben benieuwd!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:21

Umaydream:
Ik begon pas na een maand echt verschil te merken. Qua gewicht, maar ook qua huid/energie/ed.

De eerste week heb ik geslapen omdat ik zo moe was, afkickverschijnselen :wow: