ziek en stoppen met roken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:51

Deliana1993 schreef:
Ik ben 3 weken terug over gestapt op de Esigaret, wat mij prima bevalt. Op deze manier bouw ik ook af door te zakken met het aantal mg nicotine in mijn vloeistof. De neiging naar een normale sigaret kwam na een week waarbij ik een pakje kocht, vervolgens sigaret op stak en na flink hoesten en een smaak die niet te onderdrukken was, het hele pakje weggegooit. Het was voor mij na een week al raar om een sigaret tussen mn vingers te hebben, en het werd me duidelijk dat ik bijna 8 jaar alleen maar troep mn longen binnen liet.

Soms nog wel zin in een normale sigaret, maar ik weet dat ik die niet meer lekker vind en dat het grotedeels tussen mn oren zit. Mijn doel is nu door te zakken met nicotine te stoppem met roken. Met mn Esigaret heb ik ook niet echt het idee dat ik "echt rook"...

Succes met stoppen!

Pas daar wel mee op, vriendin van mij is 1,5 jaar geleden over gestapt op de E sigaret en is daar flink verslaafd aan, en omdat je ze overal mag gebruiken, rookt ze nu stukken meer dan voorheen.
En afbouwen van de nicotine gehalte is ook niet gelukt.
Nicotine gehalte in haar E sigaret is zelfs ruim meer dan in de gewone sigaretten.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:29

Silly1972 schreef:
Pas daar wel mee op, vriendin van mij is 1,5 jaar geleden over gestapt op de E sigaret en is daar flink verslaafd aan, en omdat je ze overal mag gebruiken, rookt ze nu stukken meer dan voorheen.
En afbouwen van de nicotine gehalte is ook niet gelukt.
Nicotine gehalte in haar E sigaret is zelfs ruim meer dan in de gewone sigaretten.

Bedankt voor je tip, ik merk aan mezelf dat ik er inderdaad wel makkelijker naar grijp.. Maar ik denk dat het aantal hijsjes gelijk staat aan de hoeveelheid sigaretten die ik dagelijks rookte. Ik pak em en neem dan ongeveer 1a2 hijsjes. Heb ook laatste dagen veel minder behoefte en laat em zo de hele ochtend liggen. (Vanaf 07;00) wakker!

Hoop dat het afbouwen lukt hihi.

Silly1972

Re: ziek en stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:44

Ik hoop het ook, succes! :-)

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:19

Ik heb net besloten na dit hele topic te hebben gelezen om ook te stoppen is toch wel heel veel beter als ik dit zo lees. Hoop dat het gaat lukken !

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 23:51

Super Bonnie!

Mijn man had gezegd dat hij ook ging stoppen als ik er een week vanaf was. Helaas voor hem heeft hij net z'n laatste sigaret op en zit hij nu al allemaal smoesjes te verzinnen haha. Ach ik ben er iig vanaf en begin er niet meer aan. Vind het wel stoer dat hij een poging waagt, maar heb er een hard hoofd in dat het hem lukt (al zeg ik dat niet tegen hem natuurlijk)

Dag 7 ook overleefd. Nu lekker slapen en op naar dag 8!

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:58

Je kan het! Complimenten dat je het al zo goed doet nu.
En ga lekker van al het geld dat je hebt bespaard aan sigaretten kopen wat leuks doen, uit eten etc. Hoeft natuurlijk niet alles te zijn :D
Kennis van mij stelde steeds een doel, als ik het zolang volhoud ga ik wat leuks doen. Ze is momenteel 2 jaar rookvrij.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:18

Als hij wat compentatief is ingesteld, kan het juist een goede stimulans zijn (wat jij kan,kan ik ook)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 01:01

idylle schreef:
Dag 7 is aangebroken en het wordt steeds lastiger -O- dat psychische gebeuren mag nu wel een x klaar zijn.
f

Na een week, dat is optimistisch... :D
Nee serieus, het is toch meer een lange afstands race dan een sprint, stoppen met roken.
En je psychische verslaving is iets waar je op langere termijn voor op de hoede moet blijven.
Alles korter dan een jaar is nog "stoppen met roken", niet "gestopt zijn".
Na dat jaar mag je jezelf (voorzichtig) feliciteren met succesvol gestopt zijn.

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 07:56

De eerste week is een feit. Goed gedaan. Op naar week 2.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 08:34

Ik heb net je hele topic doorgelezen. Zelf nooit gerookt en kan dus niet meepraten over hoelang het duurt etc. Maar wel wil ik zeggen dat je echt heel goed bezig bent! Echt top! En nu vol blijven houden!

Wat ontzettend stoer en dapper dat je man ook gaat (proberen te) stoppen met roken.

Heel veel succes!!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 11:11

Vanacht eindelijk voor m'n gevoel beter geslapen! Wel 2x wakker geweest maar als ik de laatste week wakker werd was het eerste wat ik dacht PEUK nu als ik wakker werd lag ik even te doezelen en dacht na een halve tot hele minuut pas, oja anders zou ik meteen aan een peuk hebben gedacht, nu niet, wat fijn!
Ook heb ik weer eens wat langer kunnen slapen als half 8 a 8 uur. Nu was ik er om half 10 uit. Het heeft me wel weer even goed gegaan iig. Vanmiddag lekker werken en dan afwachten vanavond of manlief nog gestopt is.
Fijne dag allemaal en bedankt voor steun!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:46

Toen ik stopte heb ik behoorlijk lang 3 chup a chups per dag gegeten, en die stokjes bewaard nadat ik de lolly op had, zodat ik iets in mijn hand had!

Succes allemaal! Ik ben inmiddels ruim een jaar gestopt en ben zo blij dat ik de stap toen heb gezet.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:16

Kuggur schreef:
idylle schreef:
Dag 7 is aangebroken en het wordt steeds lastiger -O- dat psychische gebeuren mag nu wel een x klaar zijn.
f

Na een week, dat is optimistisch... :D
Nee serieus, het is toch meer een lange afstands race dan een sprint, stoppen met roken.
En je psychische verslaving is iets waar je op langere termijn voor op de hoede moet blijven.
Alles korter dan een jaar is nog "stoppen met roken", niet "gestopt zijn".
Na dat jaar mag je jezelf (voorzichtig) feliciteren met succesvol gestopt zijn.

Allen Carr schrijft vanaf het moment dat je je laatste sigaret heb uitgemaakt ben je een niet roker.
Als je zegt ik ben gestopt dan maak je het voor jezelf een lange wek waarin je zegt ik mag niet roken.
Zie jezelf als een niet roker!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:08

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:13

jepsica schreef:
[

Allen Carr schrijft vanaf het moment dat je je laatste sigaret heb uitgemaakt ben je een niet roker.
[/quote]
Yeah right. Volgens die definitie bestaan er geen rokers....buiten degenen die een brandende sigaret vasthouden, uitdrukken hoppaa, geen roker meer. :Y)
Enfin ik snap het punt wel hoor, maar in de praktijk heb je er weinig aan, tenminste voor mij persoonlijk was het verstandiger het "niet roker" zijn niet zo luchtig op te vatten. Maar als het voor iemand werkt prima natuurlijk.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 23:13

_O- _O- whahahaha
Nou, manlief is alweer begonnen....
Zelf nog steeds niet. Vandaag overdag ging voor het eerst wat makkelijker. Vanavond wel erg veel zin in een peuk maar we doen 't maar niet :n
Op naar dag 9!

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:25

Stille meelezer zegt: geweldig goed bezig TS!!!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:28

Whoehoee goedzo *\o/*

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:31

Watje die vent van jou!! Hij zou een voorbeeld aan jou moeten nemen, samen moet het hem toch wel lukken?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:40

misschien helpt het je man als je hem buitenschopt? enkel buiten mag nog gerookt worden. In de koude wintermaanden zal ie dan snel minder gaan roken :p Ik heb moeder en omalief naar de veranda verbannen want 'muren zijn pas geverfd, anders krijg je weer zwarte vlekken' en door iedere keer onophoudelijk te hoesten als ze keuken of woonkamer binnenkomen met sigaret. Ze roken nu al veel inder :D
Ik heb zelf nooit echt gerookt (een trekje in een zatte bui op een fuif). Maar een vraagje voor de rokers. Hoe begin je nu als jong persoon te roken? alle opa's en oma's die roken snap ik volledig, toen waren de gevaren niet gekend en was het gewoon zo dat bijna iedereen rookte. HOe begin je nu te roken als persoon die de gevolgen en gevaren kent en weet dat het verslavend werkt? (niet aanvallend, gewoon nieuwsgierig)
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 07-12-15 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:52

Eerlijk? Rete spannend en stoer natuurlijk. Dacht ik als puber. Niet dus, haha.

Ts je man is een zwakkeling en jij een held, laat hem dit maar lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 06:16

Zoe_97 schreef:
Ik heb zelf nooit echt gerookt (een trekje in een zatte bui op een fuif). Maar een vraagje voor de rokers. Hoe begin je nu als jong persoon te roken? alle opa's en oma's die roken snap ik volledig, toen waren de gevaren niet gekend en was het gewoon zo dat bijna iedereen rookte. HOe begin je nu te roken als persoon die de gevolgen en gevaren kent en weet dat het verslavend werkt? (niet aanvallend, gewoon nieuwsgierig)

Gewoon, zoals jij, in een zatte bui op een fuif. En dan denken dat je er niet aan verslaafd raakt. ;)

Ja, ik ik zou manlief ook naar buiten schoppen. Als hij tenminste zelf niet al heeft bedacht dat het wel zo ondersteunend is om buiten te roken.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 07:25

Goed bezig TS! :) En dat het je man niet lukt... bewijs hem maar eens dat jij het wel kan!

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:04

Wat een watje die man van jou. Na 1 dag alweer begonnen. Echt goed van jou! Doorzetten nu. Op naar de 2 weken.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 08:53

Ach, manlief werd al helemaal zenuwachtig toen hij er nog maar 5 had. Toen ze op waren toen hij naar bed ging heeft hij zo onrustig geslapen door de gedachte te moeten stoppen dat hij zich uiteindelijk nog verslapen heeft ook. Het was gewoon zijn moment niet om te stoppen.
Hij rookte al buiten hoor dus hij steunt me wel gelukkig.
Vandaag dag 9. Ben benieuwd