de strijd tegen de kilo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 05:46

Wat doet zij anders dan een gewoon diëtist?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 07:30

Cayenne schreef:
Ga aub niet aanknoeien met KHD-arm eten. Je lichaam komt al snel tekort en je hebt koolhydraten ook nodig om goed te kunnen functioneren. Uiteindelijk komen de meeste mensen die een KHD-arm dieet volgen uiteindelijk juist aan.
Gewoon genoeg bewegen en goed op je eetpatroon letten scheelt al een hele hoop. Ik ben op die manier ruim 100 kilo kwijt geraakt en ben echt geen bovengemiddeld actief persoon. Ik heb nooit een dieet gevolgd. Iedereen (mits in staat om goed te bewegen) kan het!

Een heel wijs advies. Vooral plantaardig eten, stoppen met verkeerde suikers en de kilo's zullen er af vliegen!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 07:32

anitaolja schreef:
Je mag geen zetmeel, dus geen aardappels, brood, pasta etc. maar je mag juist wel vlees, groente, kaas, eieren, Bacon, griekse yoghurt etc. bij dit dieet moet je juist vet eten (liefst wel de goede vetten zoals vis en plantaaridge olie) om de koolhydraten te verbranden....je moet ook wel opletten waar veel koolhydraten inzitten...er zij ook allerlei recepten op internet te vinden en ook op bokt ;)

Wat een dom dieet zeg. Je eet dus vooral cholesterol, vet en eten met heel weinig echte voedingswaarde zoals vitaminen, mineralen en vezels. Je moet je levensstijl op een gezonde manier aanpassen en absoluut niet in Dit soort allang achterhaalde trends geloven hoor!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 08:27

blackflicka schreef:
Chocola en suiker die doen het,hier 1 die er echt streng tegen aan gaat,mag wel wat af,ben niet echt dik maar toch wil wat afvallen.

Doe je zelf boodschappen? Zorg dan dat je eerst wat maagvulling hebt voor je naar de winkel gaat.
Met een lege maag heb je sneller de neiging om de verkeerde dingen in je winkelmandje te gooien.
Met een gevulde maag kun je realistischer denken :j Het werkt echt!
Snelle suikers in snoep etc zorgen ervoor dat je je eerst heel goed voelt door de suikerpiek, maar in de dip gaat je lichaam opnieuw roepen om de suikers en zo blijf je in die cirkel hangen. Die moet je zien te doorbreken en dat is soms best moeilijk wanneer je in een verkeerd eetpatroon vast zit. Ik struikel er soms ook nog weleens over :P

Wat bij mij ook hielp was 'vergeten hoe iets smaakt'.
Klinkt heel stom, maar ik negeerde reclames over chocolade, pizza etc etc. Op een gegeven moment had ik het al zo lang niet meer gegeten dat ik ook niet meer wist wat ik miste. Voorheen was ik bijvoorbeeld een gigantische chips-eter. Nu taal ik er absoluut niet meer naar.

Overigens probeer ik absoluut niet te beweren dat mijn methode de enige juiste is, hoor! Het kan voor iedereen anders zijn.
Maar op deze manier heb ik het wel volgehouden en dat is vooral met een lange termijnsdoel erg belangrijk om jojo-en te voorkomen :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 08:41

Ik kom mij ook melden! Ik ben dit jaar van 70 kg naar 57 kg gegaan, maar die laatste kg's zijn een hel :( (ik ben overigens maar 1,55m klein, dus dan is 57 kg nog aan de zware kant)
Ik heb geen dieet gevolgd, gewoon gezond gaan leven. De laatste weken ga ik wel naar de sportschool :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 08:45

Flowery, de laatste kilo's waren bij mij ook een struikelblok. Bij mij had het te maken met de verhouding tussen mijn lichaamsbeweging en de voedingsstoffen die ik binnen kreeg. Ik verbrandde teveel en kreeg te weinig binnen, waardoor mijn lichaam schreeuwde om meer en daarom ging het er niet meer vanaf. Pas toen ik wat meer ging eten, kon mijn lijf weer loslaten en viel ik ook weer af.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:03

Cayenne schreef:
Flowery, de laatste kilo's waren bij mij ook een struikelblok. Bij mij had het te maken met de verhouding tussen mijn lichaamsbeweging en de voedingsstoffen die ik binnen kreeg. Ik verbrandde teveel en kreeg te weinig binnen, waardoor mijn lichaam schreeuwde om meer en daarom ging het er niet meer vanaf. Pas toen ik wat meer ging eten, kon mijn lijf weer loslaten en viel ik ook weer af.

Oké! Dank je voor de tip, ik zal het weer even bijhouden hoeveel ik binnen krijg :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:01

Cayenne schreef:
Gewoon genoeg bewegen en goed op je eetpatroon letten scheelt al een hele hoop. Ik ben op die manier ruim 100 kilo kwijt geraakt en ben echt geen bovengemiddeld actief persoon. Ik heb nooit een dieet gevolgd. Iedereen (mits in staat om goed te bewegen) kan het!

Hier net zo ,met het veranderen van mijn eetpatroon ben ik sinds 2013 - 37 kilo kwijt .
Het eerste jaar gingen er 30 kilo af , de rest in het tweede jaar .
Een dieet heb ik nooit gevolgd , maar gewoon "weten wat je eet , en bewuste
keuze,s maken " Dus ook eens bewust wat lekkers eten , al maak ik bv pizza,s wel zelf (met kaas uiteraard ).
Het afvallen ging echt heel erg makkelijk , heb echt niet hoeven afzien .
Voordeel van het aanpassen van je eetpatroon is uiteraard het lange termijn effect .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:29

In principe volgt iedereen een dieet hoor :D

leefregel wat eten en drinken betreft, bv. op medische gronden of om af te vallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:10

Klopt, een dieet is niks anders dan een eetpatroon :Y)

Maar zeker voor mensen die geen enorm overgewicht hebben is kcal tellen dus wel een eye opener. Dat mensen met enorm veel overgewicht veel afvallen na aanpassing van een eetpatroon zonder te tellen is vrij logisch: door bewuster te eten, pak je producten die onder de noemer 'verantwoord' en 'gezond' vallen. Daardoor krijg je automatisch al minder kcal binnen. Een groot lichaam heeft heel veel onderhoudsenergie nodig, maar je voorziet je lichaam niet meer van dat onderhoud waardoor het reserves aanspreekt.

Mensen die echt maar een paar kilo kwijt willen voor het mooie, adviseer ik toch een andere aanpak, en daar komt wel kcal tellen in voor. En het berekenen van een BMR.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:19

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:50

Met 15 keer de trap en zoldertrap op en af rennen kom je ook een heel eind :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:01

Ik voel mijzelf nu toch wel even heel erg stoer eigenlijk;

Ik heb daarstraks mijn wekelijkse boodschappen gedaan (ik kom dus echt maar 1 x per week in de winkels) en ben heel hard voorbij de chocolade en koekjes gecrosst met mijn winkelwagen en heb in plaats daarvan sultana's en liga daybreak's in het karretje gegooid.
Dus op naar het volgende punt van afkicken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:02

Daar zit ook een hoop suiker en zooi in. Dat weet je?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:05

Hoi allemaal! Ik kom hier ook even kijken.
Ik wil graag wat aan kracht training gaan doen, maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Weet er iemand goede oefeningen voor thuis?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:06

ohjajoh6 schreef:

Ik heb daarstraks mijn wekelijkse boodschappen gedaan (ik kom dus echt maar 1 x per week in de winkels) en ben heel hard voorbij de chocolade en koekjes gecrosst met mijn winkelwagen en heb in plaats daarvan sultana's en liga daybreak's in het karretje gegooid.

Sultana's en liga's zijn net zo erg als chocolade en koekjes. Lees de hoeveelheid suikers maar eens op het etiket.
Daarom is etiketten lezen zo ontzettend belangrijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:07

Keet schreef:

Toch niet meer als in koekjes en chocolade mag ik hopen?
Denk je gezond te doen, is het weer niet goed, daar baal ik van eigenlijk.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:07

Ik ga in Januari beginnen met behulp van Benfit, ik heb er echt zin in, en het gaat een lange weg worden maar komt vast goed. Ik ga hier lekker meelezen en geïnspireerd raken door iedereen!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:08

denice schreef:
anitaolja schreef:
Je mag geen zetmeel, dus geen aardappels, brood, pasta etc. maar je mag juist wel vlees, groente, kaas, eieren, Bacon, griekse yoghurt etc. bij dit dieet moet je juist vet eten (liefst wel de goede vetten zoals vis en plantaaridge olie) om de koolhydraten te verbranden....je moet ook wel opletten waar veel koolhydraten inzitten...er zij ook allerlei recepten op internet te vinden en ook op bokt ;)

Wat een dom dieet zeg. Je eet dus vooral cholesterol, vet en eten met heel weinig echte voedingswaarde zoals vitaminen, mineralen en vezels. Je moet je levensstijl op een gezonde manier aanpassen en absoluut niet in Dit soort allang achterhaalde trends geloven hoor!
Dit werkt anders op zich prima hoor, zolang je maar genoeg eiwitten binnen krijgt is het ook niet echt ongezond. Als je veel sport is het niet echt aan te raden en mijn manier is het niet, maar je hoeft zeker niet per se tekorten op te lopen. Je eet wel gewoon groentes hé :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:18

ohjajoh6 schreef:

Als je zin hebt op iets van chocolade kun je beter pure chocolade pakken boven de 72% cacoa gehalte. Meer cacoa % is altijd beter maar wordt hij wel bitterder.

Die sultana's en liga's zitten namelijk ook vol met suikers. Dan kun je beter een bakje met groente maken om te eten.
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 28-11-15 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:18

ohjajoh6 schreef:
Keet schreef:

Toch niet meer als in koekjes en chocolade mag ik hopen?
Denk je gezond te doen, is het weer niet goed, daar baal ik van eigenlijk.

Ja dat is zeker heel vervelend! Ik herken het maar al te goed. Daarom is het heel belangrijk om je zelf aan te leren om ingrediënten te lezen.

Sultana: Tarwebloem, vruchtenvulling 37% [rozijnen 31%, krenten 6%, rijstebloem], suiker, plantaardige olie (zonnebloem), maltodextrine, lactose en melkeiwitten, glucosestroop, magere melkpoeder, rijsmiddelen (dinatriumdifosfaat, natriumcarbonaten, ammoniumbicarbonaten), zout, aroma’s.

Helemaal geen suiker is ook niet nodig hoor. Ik denk dat je ipv een chocolade idd beter een sultana kan eten, in chocolade zit nl. wel veel meer kcal en vetten (afhankelijk van melk, puur en wit). Gemiddeld zo'n 500 per 100 gram, terwijl een sultana 392kcal herbergt (1 biscuit is 57kcal). Om de suikerbuzz af te bouwen kan het op zich ook wel, maar je zou dan in de toekomst dan dus over moeten gaan naar iets anders (echt fruit bijv.) . En hey.. af en toe een sultana mag best hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:26

Dank je Sammie!
Ik had ook al even op internet zitten koekeloeren en ga er toch vanuit dat het altijd nog beter is als de cote d'or chocolade waar ik aan verslaafd ben.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik sultana's niet eens lekker vind, dus ik zal ze dan ook alleen maar pakken, als ik het echt even niet meer trek.
Zag trouwens dat de liga daybreak, maar 37kcal per kaakje heeft.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:28

Zoals Samblabla al aangeeft: chocola hoeft helemaal niet per se slecht voor je te zijn, mits je het met mate eet en dan het liefst extra puur :) Dat is juist gezond.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:29

Extra puur is idd zelfs goed voor je, mits je niet een complete reep in één keer naar binnen werkt.
Mijn vader zweert bij zo puur mogelijk (tot 97%). Zelf vind ik dat niet te eten :P

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:30

denice schreef:
anitaolja schreef:

Jij kan dat vinden maar het ligt echt aan jezelf of je zoveel vet neemt!! Ik eet sowieso geen vlees!
en voel me een stuk energieker zonder al die suikers, met dit dieet eet je juist verse produkten.
Ik eet heel veel groente en beperkt vis...het is iig geen honger dieet en het is de bedoeling dat het een levenswijze wordt en dan kom je dus ook niet aan na een tijd!
Er zijn juist mensen die diabeet zijn erg tevreden en voelen zicht juist beter met dit dieet maar veroordeel het niet..iedereen moet het zelf weten toch?