Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
isabel_94 schreef:Ik zit bij CZ, heb basis (natura polis) met een extra verzekering voor jongeren erbij (=aanvullend + tandarts). De Natura polis is normaal 104,95 en de jongeren 18,20, maar ik betaal voor de Natura 87,45 omdat ik mijn eigen risico maximaal omhoog heb staan. Ben dus in totaal 105,65 per maand kwijt.
MarijeR schreef:DSW is idd makkelijk, zelfs met de Top aanvulling wordt je altijd geaccepteerd. Zit ook tandarts bij in.
Dit jaar dacht ik nog veel extra kwijt te zijn aan veel fysio (2/3x p/week) maar dat werd volledig gedekt omdat het via revalidatie liep. Voor volgend jaar nog even overleggen maar volgens mij wordt dan ook alles vergoed omdat het wel op zo'n lijst stond van chronische dingen. Ofzo. Kan die lijst niet meer vinden
miccamaaike schreef:isabel_94 schreef:Ik zit bij CZ, heb basis (natura polis) met een extra verzekering voor jongeren erbij (=aanvullend + tandarts). De Natura polis is normaal 104,95 en de jongeren 18,20, maar ik betaal voor de Natura 87,45 omdat ik mijn eigen risico maximaal omhoog heb staan. Ben dus in totaal 105,65 per maand kwijt.
Tip, kijk eens bij CZ direct. Enige wat je dan niet meer hebt is de tandarts, maar ik was afgelopen jaar daar met max eigen risico maar 73 euro in de maand kwijt. en dat was incl aanvullend pakket. Best interessant voor jou denk ik aangezien voorwaarden grotendeels gelijk zijn.
Plien91 schreef:Maar bij chronisch wordt het pas vanaf de 21e behandeling vanuit de basis vergoed, wel iets om rekening mee te houden!
Twilight schreef:future_vet schreef:iemand ervaring met Ditzo?
mij spreekt wel aan: anticonceptievergoeding tot 100, en die eyewish bil en lenzen ding. €170 korting op je bril ieder jaar opnieuw
wat is de prijs daarvan dan? want die korting is wel fijn voor ene bril.
ilaan schreef:Ik zit nu bij bewuzt. Onderdeel van vgz. Betaal 85 euro per maand aan de basisverzekering. Maar het is alleen een online verzekering en laten ze nou net slecht zijn in mailtjes sturen. Als je opbelt en je probleem voorlegt kun je dat zogenaamd allemaal zelf vinden op de site. Service en klantvriendelijkheid een dikke 0 dus. Ondanks de goedkope premie ga ik overstappen. Vind de service minstens zo belangrijk.
Dus ik ben op zoek naar een redelijk betaalbare zorgverzekeraar die nog gewoon ouderwets brieven stuurt. Oh en waar ik goed bijverzekerd kan zijn voor de fysio. weer lekker zoeken dit jaar dus!
Pattypaard schreef:Ik moet ook weer gaan kijken... al heeft het waarschijnlijk weinig zin omdat ik toch niet geaccepteerd wordt bij de aanvullende verzekeringen i.v.m. te groot risico. (Fibromyalgie & hypermobiel --> veel fysio en alternatief nodig)
WinSel schreef:Ik zal later even alles bij lezen, moet zo weg
Ook ik wil gaan switchen van zorgverzekering, ik zit nu bij Menzis.
Wat ik zoek, basisverzekering, tandarts 75 % of 100%, ongeveer 6 fysio behandelingen ( het minste wat er is voor de zekerheid )
Ik kwam uit bij Anderzorg of Bewuzt, iemand hier ervaring mee ?
Relaxed schreef:En qua vergoedingen voor ziekenhuizen? Ik loop al jaren bij een KNO arts en ik zie nu dat deze voor 2016 niet meer is gecontracteerd bij Zilveren kruis. Ik zou dan maar 75% vergoed krijgen,maar het gaat toch van je eigen risico af.. Dan maakt dat toch eigenlijk geen bal uit?