Trailrunning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Trailrunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:01

Ja, grotendeels gelijk aan mijn kleinste rondje met paard. Beekheuzen/Zeven heuvelen noem ik dat :D
En vooral zo 's avonds als het licht zo mooi is. Temp was ook nog super!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 00:15

Heerlijk! Ik heb daar zelf nooit gereden bij avond/ochtend licht (ponylief staat op Midden-Heuven, weet je vast wel te vinden :) ) maar ik kan me zeker goed voorstellen hoe mooi dat moet zijn!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:15

Ja die stal ken ik :) Ben je tijdelijk in de UK dat je pony niet mee is of komt hij nog na?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:21

waar sta jij dan djilna? mijn paard staat in De Steeg (bij een particulier) dus omgeving beekhuizen, posbank wordt vaak genoeg onveilig gemaakt

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:25

Dat lijkt me ook leuk trailrunnen! Ik en mijn man hebben een leuke trailrun gezien in Oostenrijk..... Dat zal wel tegenvallen in de bergen maar leuke uitdaging! We gaan er nog even over denken.

Ik doe met name obstakel runs, ik hou wel van klimmen en klauteren! Survival runs lijken me ook enorm leuk maar zijn nog veel technischer! Naast hardlopen ben ik dus veel aan het fitnessen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:32

In Rheden bij Groenewoud. Al sinds 2003 (nou ja ik dan, was eerst met vorige paard, huidige heb ik sinds 2006). Dus ken de bos/hei tot aan Loenen op mijn duimpje zo ongeveer. Nou ja, wat ruiterpaden betreft :D Met trailrunnen kan ik nu weer leuk nieuwe paadjes ontdekken!
Laatst bijgewerkt door Djilna op 13-04-16 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:42

ahh, daar loop ik weleens langs. ken toevallig 3 mensen die er staan en oud stalgenootje wilt daar ook heen geloof ik.

vorig weekend ben ik richting rozendaalse veld gegaan, meestal ga ik die kant niet op, dus een paar nieuwe paden gereden. gelijk ook wat paden gezien die ik nog wil ontdekken, iets voor dit of volgend weekend, even kijken hoe paardlief zich houdt

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:06

Hai Levita :D
Ik heb (voorlopig nog) niks met obstacle- en survivalruns :+ Mij te vies en te nat :')
Maar respect voor degenen die het doen! Zwaar!

EW, jij rijdt dan vooral rond de Carolinahoeve denk ik?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:11

hoi levita :) welkom :)
obstakelruns zijn tof, maar mij te duur

ik rijd vaak richting hei of richting laag soeren. omgeving carolinahoeve vind ik niet leuk meer :')

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:39

Wel erg duur in der daad maar je hebt er een leuke dag uit voor! Gezellig met man en soms familie of vrienden. Als je naar een pretpark gaat ben je het ook kwijt.....

Met alleen lopen verveel ik me snel.....

wij trainen regelmatig in Hoenderloo, daar is een obstakel parcours van ongeveer 6 km. Regelmatig komen er nieuw hindernissen bij, erg leuk!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:14

Djilna schreef:
Ja die stal ken ik :) Ben je tijdelijk in de UK dat je pony niet mee is of komt hij nog na?

Ik ben hier inderdaad tijdelijk voor stage voor een half jaar. Ponylief is officieel niet van mij, en anders zou ik het hem ook niet aan doen om op 29-jarige leeftijd zonder vriendinnetje zo'n overtocht te maken. Maar ik mis 'm toch wel ): EW wij hebben samen eens een foto meeting gehad op de Posbank of niet dan?

Djilna dat vind ik ook leuk ja, je komt tijdens het hardlopen op zulke andere paadjes dan tijdens het rijden! Lekker die kleine zigzagweggetjes die te paard toch iets minder handig zijn, gaan op twee benen hartstikke prima :)

Welkom Levita! Dat zal inderdaad wel goed tegenvallen zulke bergen, maar wat zul je 'n uitzichten hebben zeg! Een obstakel run lijkt me tof om 'n keer te doen, maar die prijs inderdaad, echt belachelijk gewoon. Wou een keer een mudrun doen met een vriendin maar je was gewoon zo €65 pp kwijt!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:52

250m omhoog, 280m naar beneden (hoe dat dan kan? Horloge in de war?), brandende kuiten, dwars door modder, kiezelpaadjes en hobbelige weilanden maar man man voor dit uitzicht doe je 't wel!
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:12

Wauw!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 18:04

Heerlijk joh! Daar doe je het wel voor toch? :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:12

Mooi uitzicht inderdaad, geweldig.Ik wil ook daar lopen.......

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:26

Ja daar doe je 't zeker voor Fleury! Maar wel eerst ploeteren :D

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 04:45

Ik lig nu in een tentje met 10 dekens en muts enzo. Best koud met nachtvorst ;)
Maar gisteren de koning van spanje trail gelopen, 26 km in 3 uur. Was voor mij het langst tot nu toe maar het ging eigenlijk best fijn!
Nu nog even doorbikkelen in de kou en dan zo nog 11 km trail met een vriendin die nog komt straks dus heb daar ook nog zin in!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:28

Leuk fleury dat je de grenzen weer hebt weten te verleggen. Het tentje spreekt mij minder aan moet ik zeggen. ik vind het nu echt heel fris buiten. Ik ga met pinksteren 4 dagen trailen maar heb dan een matrasje in een slaapzaal van een warme hut gereserveerd.
Heb mij ook ingeschreven voor een ultraloop in de Eifel. De nodige hoogtemeters maar geen echte trail want volgens mij is een groot gedeelte min of meer verhard.
Vorige week de marathon zeeuws-vlaaderen gelopen. Die zou maar voor 7,5km onverhard zijn maar dan valt een redelijk stevig zandpad waarschijnlijk ook onder verhard want in mijn beleving was juist maar 7,5km verhard. Vond het prima hoor, want het herstel gaat dan veel sneller. deze week al weer gewoon kunnen trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:59

Hoe beginnen jullie met trailrun?
Ik zit een tikje te denken hardlopen weer op te pakken maar wel max 2x per week(naast fitness pilates en paardrijden).
Wel enkel klachten dus nu twijfel ik, of bosgrond wel of juist níet goed zou zijn..

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:09

Bij een zachter ondergrond heeft een omzwikking vaak veel minder effect dan op de weg. Daar integen misstap je je op ongelijke ondergrond natuurlijk wel gemakkelijker. Wat betreft schok belasting is het lopen on onverharde ondergrond veel beter en je traint er ook veel meer kleine spiertjes mee omdat je steeds evenwicht moet bewaren. of te wel je traint gericht ook de stevigheid van je enkels.
En hoe te beginnen is niet zo moeilijk. Nu noemt met het tegenwoordig trailrunnen vroeger was het gewoon bostraining. Of te wel begin gewoon met trainingen op onverharde ondergrond te doen, in het bos , over zandpaden, over grasland. En dan kun je langzaam op zoek gaan naar wat uitdagender terrein. Hele smalle paadjes, ruiterpaden, zoek heuveltjes op, ga trainen op losse zandvlaktes.
Behalve dat je ondergrond varieert wissel je automatisch ook van intensiteit door alle natuurlijke hindernissen en dat maakt een bostraining sowieso ook een belangrijk onderdeel voor zelfs wegwedstrijden.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:35

Zo, vandaag weer eens heerlijk de heuvels opgegaan. Vandaag eens aan de andere kant van de weg gerend dan waar ik normaal ren, oftewel; geen idee hebben waar je bent en maar hopen dat je weer heelhuids thuis komt := Wel prachtige uitzichten weer, op enorm fijne paden gelopen en ook heel veel mogelijkheden gevonden om voor de volgende weken te ontdekken! Zelfs nog wat historie van Cheddar meegekregen door langs een van de mijnen te rennen en een mooi uitzicht te hebben over het reservoir wat aangevuld wordt door een ondergrondse rivier die onder de gorge door gaat! Uiteindelijk blijk ik zelfs een CR te hebben op een strava segment haha, wie had dat nou ooit gedacht :+

DC, ik ga inderdaad mee met Greetje wat betreft je enkels. De demping in het bos/veld is voor je enkels een stuk fijner, maar je moet niet net een misstap in een gat in je pad moeten maken. Ik voel het zelf ook goed in m'n enkels als ik schuin over een helling loop, maar daar zul je in NL niet zo veel last van hebben!
En hoe te beginnen? Ik woon in NL net naast het bos, dus oftewel schoenen aantrekken en gaan maar. Eerst kleine rondjes, en uiteindelijk kan & durf je steeds verder lopen en als je na een tijdje alle paden kent dan kan je enorm vrij worden in welke route je loopt en welke ondergrond.
Nu hier in de UK ken ik de omgeving niet zo goed dus doe ik eerst wat 'research', oftewel ik kijk op Google Maps naar natuurgebieden/bossen en daarna kijk ik of er een parkeerplaats is. Er is hier gelukkig een enorm goed netwerk van online informatie wat betreft wandelroutes/parkeerplaatsen bij zulke gebieden. Vaak zoek ik ook nog op Strava naar trainingen van andere mensen op die locatie om te kijken of er wel veel andere mensen hebben gelopen. Zo is hier bijv in de buurt nog een kleine heuvelgroep wat me leuk leek om te lopen, maar als ik op Strava kijk is dat zo'n 2km omhoog en weer naar beneden en that's it. Voor mij dus duidelijk dat het niet de moeite is om dáár te gaan hardlopen. Dit klinkt als een hele berg werk maar ik vind het wel fijn om te weten dat áls ik ergens heen rijd dat ik ook weet waar ik m'n auto kwijt kan en of je er wel daadwerkelijk kan hardlopen :)

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:58

Sorry dat ik zomaar inbreek maar wellicht vinden jullie dit wel leuk.

Voor het vierde jaar op rij organiseert Bever gratis trailrunclinics voor verschillende niveaus op diverse mooie locaties waarbij er de mogelijkheid is om spullen zoals schoenen en rugzakjes te testen, tips en tricks te krijgen van ervaren trainers (allemaal op niveau van Ultratrails) en ervaringen te delen. De clinics worden begeleid door een Bevermedewerker en iemand van Mudsweattrails.
Er zijn diverse niveau's:
- introductieclinics waarbij er na een uitlegrondje een 8-10km wordt gelopen en onderweg diverse oefeningen worden gegeven en er uiteraard de mogelijkheid is om vragen te stellen. Deze clinic ia gericht op de beginnende trailer.
- inspiratieclinics waarbij er minder wordt uitlegd en er meer wordt gelopen (twee niveaus: 10km/u op de weg en 12km/u op de weg). Uiteraard ook hier de mogelijkheid vragen te stellen maar deze clinic richt zich op het inspireren van mensen en het delen van ervaringen.

De clinics worden gegeven op diverse locaties in Nederland:

22 mei: Kennemerduinen
5 juni: Veluwezoom
25 juni: Utrechtse heuvelrug
24 juli: Drentsche AA
31 juli: Loonse en Druenense duinen
14 augustus: Montferland
28 augustus: Berg en Dal
4 september: Gulpen
25 september: Bergschenhoek
9 oktober: Veluwezoom

De clinics zijn dus gratis en na afloop krijg je over het algemeen een kortingsvoucher en een leuke goodie. Meer informatie kun je op de volgende website vinden en ook aanmelden kan daar:

http://www.bever.nl/index.cfm?fuseactio ... cs&ref=mob

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:13

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:18

Zo dat klinkt tof! Waarschijnlijk gaan een vriendin en ik naar de introductie run in 't Montferland :D Erg jammer dat ik tijdens de 1e Veluwezoom run nog in Engeland ben, en met de tweede met een beetje geluk weer doorgereist naar Sweden :=
Laatst bijgewerkt door Piekosjj op 28-04-16 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:20

Ik heb me opgegeven voor de introductieclinic te Kennemerduinen. Loop de week erna de Stuwwaltrail dus wat last minute tips en tricks zijn altijd meegenomen :D Wilde eigenlijk die inspiratieclinic van 5 juni ook (eigen achtertuin :) ), maar 3 weken achter elkaar is misschien wat veel dus ik wacht die nog even af..