Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:16

RedPassion schreef:
Nog een toevoeging wat de slaapproblemen betreft. Oma is een heel zachte en (hoog)gevoelige vrouw met (terecht) zorgen over familie, geld en wat er allemaal in de wereld gebeurt. Ook is ze slechthorend en soms ongerust dat ze daardoor meer in een isolement raakt en kan ze soms niet slapen door geluiden die ze niet kan plaatsen. Dan gaat ze piekeren en is het cirkeltje rond. Ze is verder nog heel actief, sociaal en heeft mensen die veel om haar geven en veel contact houden dus ik maak me persoonlijk geen zorgen om af en toe een slaapmiddel. Ze gebruikt ze verstandig en ik zie dat het haar door mindere periodes helpt. Ze heeft genoeg meegemaakt, als dit voor haar laatste jaren de scherpe kantjes van stressperiodes afhaalt vind ik dat meer dan prima.

Eh - ik vind dit geen goede redenen voor valium.
Punt. Sorry.

Slecht horen is heel naar maar anno 2015 kan een audiologisch centrum veel. Dus huisarts achter de vodden zitten!

Gevoeligheid kan vian alles zijn, van trauma tot noem het maar op.
Er zijn goede middelen die dit zonder verslaving aanpakken, van magnesium tot GABA tot salie. Dus een goede kruidendeskundige/ natuurgeneeskundige in de arm nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 00:40

Janneke2 schreef:
RedPassion schreef:
Nog een toevoeging wat de slaapproblemen betreft. Oma is een heel zachte en (hoog)gevoelige vrouw met (terecht) zorgen over familie, geld en wat er allemaal in de wereld gebeurt. Ook is ze slechthorend en soms ongerust dat ze daardoor meer in een isolement raakt en kan ze soms niet slapen door geluiden die ze niet kan plaatsen. Dan gaat ze piekeren en is het cirkeltje rond. Ze is verder nog heel actief, sociaal en heeft mensen die veel om haar geven en veel contact houden dus ik maak me persoonlijk geen zorgen om af en toe een slaapmiddel. Ze gebruikt ze verstandig en ik zie dat het haar door mindere periodes helpt. Ze heeft genoeg meegemaakt, als dit voor haar laatste jaren de scherpe kantjes van stressperiodes afhaalt vind ik dat meer dan prima.

Punt. Sorry.

Slecht horen is heel naar maar anno 2015 kan een audiologisch centrum veel. Dus huisarts achter de vodden zitten!

Er zijn goede middelen die dit zonder verslaving aanpakken, van magnesium tot GABA tot salie. Dus een goede kruidendeskundige/ natuurgeneeskundige in de arm nemen.

Sorry, maar wie ben jij dan wel dat ik wat jij vindt serieus moet nemen? Serieuzer dan de HA die mijn oma al sinds jaar en dag heeft, serieuzer dan mijn oma zelf en serieuzer dan mezelf en hoe ik haar ken? Er worden niet voor het gemak even wat pillen in gestopt, zoals ik al schreef is dat bij periodes om even wat scherpe kantjes van haar zorgen af te halen. Terechte zorgen, zorgen waar -voor zo ver mogelijk- aan gewerkt wordt maar wel zorgen die begrijpelijk zijn. En sommige mensen worden gewoon gevoeliger dan gemiddeld geboren. Leuk ook dat je aannames doet die totaal niet kloppen, ook wat haar gehoor betreft wordt er gedaan en onderzocht wat mogelijk is. Maar op haar leeftijd is niet alles meer te redden.

Jammer dat dit topic zo'n rare wending heeft gekregen. Ik ga het nu ook ontstippen, ik weet wat ik moet weten en wil de mensen bedanken die me op dingen en routes hebben gewezen die ik niet wist en kende. Online bestellen viel voor ons al heel snel af, dankzij die extra inzichten en wat anderen doen lijkt me aan een ieder zelf om te beoordelen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:23

.[/quote]

Sorry, maar wie ben jij dan wel dat ik wat jij vindt serieus moet nemen? Serieuzer dan de HA die mijn oma al sinds jaar en dag heeft, serieuzer dan mijn oma zelf en serieuzer dan mezelf en hoe ik haar ken? Er worden niet voor het gemak even wat pillen in gestopt, zoals ik al schreef is dat bij periodes om even wat scherpe kantjes van haar zorgen af te halen. Terechte zorgen, zorgen waar -voor zo ver mogelijk- aan gewerkt wordt maar wel zorgen die begrijpelijk zijn. En sommige mensen worden gewoon gevoeliger dan gemiddeld geboren. Leuk ook dat je aannames doet die totaal niet kloppen, ook wat haar gehoor betreft wordt er gedaan en onderzocht wat mogelijk is. Maar op haar leeftijd is niet alles meer te redden.

Jammer dat dit topic zo'n rare wending heeft gekregen. Ik ga het nu ook ontstippen, ik weet wat ik moet weten en wil de mensen bedanken die me op dingen en routes hebben gewezen die ik niet wist en kende. Online bestellen viel voor ons al heel snel af, dankzij die extra inzichten en wat anderen doen lijkt me aan een ieder zelf om te beoordelen.[/quote]

Janneke bedoeld het goed maar heeft een bijzondere kijk op de medische wereld.
(Zomaar kruiden aan een oudere Dame geven is namelijk ook niet heel verstandig kan ook rare dingen doen)
Denk dat dit op de manier waarop je oma het gebruikt prima medicatie is. Het geeft haar waarschijnlijk ook een veilig gevoel.
Zal straks eens kijken wat 30st bij ons kost.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:51

Ik vind het zeer kwalijk en zelfs gevaarlijk dat hier uitspraken gedaan worden door niet-artsen over wel of niet bestaande indicaties en het waar verkrijgen van illegale medicatie. Het gebruiken van relatief onschuldige medicatie of kruiden kan voor bepaalde patiënten ontzettend nare gevolgen hebben. Eigen positieve ervaringen geven hierbij geen enkele garantie - laat staan dat iemand via een computer kan beoordelen wat voor iemand wel of niet geschikt is - daar zou ik als arts zijnde zelfs geen uitspraken over doen. Daarnaast is het hele verhaal off-topic. Ik ga het topic dan ook opnieuw temmen.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:26

x_zoetje_x schreef:
Leverage schreef:
Pammetjes mogen maar voor maximaal 30 dagen worden versterkt. Denk niet dat het dus mogelijk is om er veel in 1x te kopen omdat dat voordeliger is :n

Dat is dus al lange tijd niet meer zo. Het mag voor 3 maanden voorgeschreven worden. Maar gezien de grote kans op misbruik word dit vaak gedaan.

Heb je een link voor me van de KNMP? Wij leveren namelijk ook nog steeds per maand af.

Om dan even terug te komen op de vraag van TS: 21 euro voor de kosten van oxazepam kan volgens mij niet kloppen.
De prijs die ik dagelijks voorbij zie komen voor 30stuks is €8,33.
Als je wil dat ik eens mee kijk naar waar het precies inzit dan PB me gerust ;)

En voor alle pillenslikkers die het zelf heel goed weten: opereren jullie jezelf ook als je iets hebt? Of zelf even je kies vullen als je een gaatje hebt?
De opleidingen van Tandarts, Basisarts en Apotheker duren allemaal minstens 6 jaar. Je gaat mij niet vertellen dat jullie het echt beter weten.

x_zoetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:18

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:36

Janneke2 schreef:
RedPassion schreef:

Punt. Sorry.

Jij kan niet echt oordelen of dit de juiste medicatie is daar is een arts voor. En buiten dat is oxazepam geen valium. Oxazepam wordt bij oudere vaak voorgeschreven voor deze klachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:44

De reden dat er zo veel online wordt geshopt is simpel.
375 euro Eigen Risico en daar vallen dus je medicijnen onder.
Verder kosten de feitelijke medicijnen geen drol(sorry) maar de eerste uitgifte 6 euro en een beetje en herhaalrecept idem dito maken dat je een berg geld kwijt bent.
Wil niet zeggen dat ik het hier mee eens ben.

Duhelo

Re: Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:08

Moderatoropmerking:
Zoals jullie kunnen zien heb ik een heel aantal reactie's die niet relevant waren voor de ts of die een advies gaven dat we op bokt liever niet zien (ivm medicijnen aanraden). Graag dus terug ontopic vanaf nu. Persoonlijke discussie's kun je via pb voeren

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:57