Hpv vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: Hpv vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:27

Als je geen baarmoederhals kanker wilt, is het recept reuze simpel hoor.
Op zich is veilig vrijen nooit verkeerd en lief zijn voor je immuunsysteem ook niet - en dus iedere 5 jaar het uitstrijkje en bij gynaecologische klachten een lieve, deskundige arts in vertrouwen nemen.

Naar bevind van zaken zijn er wellicht medicijnen nodig, maar als preventie, mwah, nee.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:43

SandraVerl schreef:
Alle medicatie heeft bijwerkingen, net zoals geen enkele operatie zonder risico is. Wanneer je wil voorkomen dat je mensen kanker krijgen, zeker een sluipende vorm, dan neem je het risico om iets wat doeltreffend blijkt te zijn op de markt te brengen zonder dat eerst 15 jaar in een labo te testen. Ze zijn tenminste zo eerlijk om dat toe te geven.
Leven met hoofdpijn, dat is iets wat vele migraine lijders doen. Het is vervelend, maar je kan er wel mee functioneren. Chronische vermoeidheid kan je ook krijgen als je bv klierkoorts doormaakte, ook daar kan je mee leren leven. Als je aan kankerptn vraagt wat ze zouden willen, zware hoofdpijn en chronisch vermoeid, of kanker, wat denk je dat deze mensen zouden verkiezen?

Natuurlijk heeft ieder medicijn, ieder vaccin bijwerkingen. Dat geldt ook voor alle kinderprikken uit het rijksvaccinatieprogramma.
Het is een afweging die je telkens maakt. Ik vind vermoeidheid en hoofdpijn (van blijvende aard?) bij 1 op de 10 toch best wel veel voor een vaccinatie waarvan ik niet geheeld overtuigd ben.
Ik weet zelf hoe vervelend het is vaak en veel hoofdpijn en migraine te hebben en wat voor invloed het op je leven kan hebben.

Het is natuurlijk niet zo dat je kiest tussen vaccineren met Cervarix en vermoeidheidsklachten en hoofdpijnklachten krijgen of daadwerkelijk kanker krijgen.
Ik vind de vraag: Als je aan kankerptn vraagt wat ze zouden willen, zware hoofdpijn en chronisch vermoeid, of kanker, wat denk je dat deze mensen zouden verkiezen? dus ook niet echt relevant.
Het zijn niet alleen de bijwerkingen waardoor ik mijn dochters niet laat enten. Ik ben gewoon niet geheel overtuigd van de werking van het vaccin. Ook vrees ik dat dit een bepaalde mate van schijnveiligheid gaat geven en wat zijn de gevolgen van de enting na langere tijd?

Het is nog niet bekend is dat het daadwerkelijk bmhkanker voorkomt. Het vaccin zorgt er voor dat je lichaam de typen HPV virus waar tegen je bent geënt herkent. Het lichaam zou die dan vervolgens zelf opruimen.
Maar naast die typen HPV waar tegen je wordt geënt, zijn er nog meer HPV varianten die bmhkanker kunnen veroorzaken.

En het HPV virus hoeft ook niet altijd de cellen in de baarmoederhals te besmetten. En vaak ruimt je lichaam zelf het virus op, ook zonder vaccinatie.
Soms ruimt je lichaam het HPV-virus niet op en blijft het virus langer in de cellen van de baarmoederhals aanwezig. Het virus kan zorgen voor veranderingen in deze cellen. Maar ook deze afwijkende cellen verdwijnen ook vaak vanzelf.
Afwijkende cellen hoeven zich ook niet altijd te ontwikkelen tot bmhkanker en het duurt vaak 15 jaar van het moment van besmetting tot je daadwerkelijk bmhkanker krijgt.

Wie weet verander ik over een paar jaar nog van gedachten, maar op dit moment kies ik er bewust voor mijn dochters niet te laten enten. Regelmatige screening vind ik zelf voldoende.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:52

Ik heb hem rond m'n 15e ook gekregen. Ik mocht zelf kiezen en stond hier 100% achter. Nooit klachten van gehad, nooit ook maar een dag ziek van geweest.

Wel nagedacht over de eventuele risico's. Iemand moet het vaccin toch uittesten om te zien of het wel helemaal zonder gevolgen is, tja. Ik heb er geen problemen mee om proefkonijn te zijn en mocht het tot onvruchtbaarheid hebben geleid dan is dat maar zo. Ik heb (nog) geen kinderwens en verwacht ook niet dat dit ooit verandert.

Ook achteraf ben ik nog altijd blij dat ik de keuze voor de vaccinatie heb gemaakt. 'Altijd veilig vrijen' en 'niet te veel verschillende partners' lijkt simpel en leek ook zeker toen ik als 15-jarige het vaccin haalde een goede manier om de kans op het virus te beperken, maar helaas ben ik er inmiddels achter dat de praktijk soms wat anders loopt dan het ideale plaatje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 12:48

De mening van een kankerpt vragen niet relevant? Mijn buurvrouw is nu aan het vechten tegen baarmoederhalskanker, is trouwens al uitgezaaid bij haar en zij is wel degelijk van mening dat alles wat je kan doen om te voorkomen dat je het krijgt, nuttig is.
En wat migraine betreft, ik kan soms mijn bed niet uit door een aanval, maar nog liever dat als kanker.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 13:11

SandraVerl schreef:
De mening van een kankerpt vragen niet relevant? Mijn buurvrouw is nu aan het vechten tegen baarmoederhalskanker, is trouwens al uitgezaaid bij haar en zij is wel degelijk van mening dat alles wat je kan doen om te voorkomen dat je het krijgt, nuttig is.
En wat migraine betreft, ik kan soms mijn bed niet uit door een aanval, maar nog liever dat als kanker.

Nee, je leest verkeerd. Absoluut is de mening van een patiënt enorm belangrijk!!! Ik zeg dan ook nergens dat die mening niet relevant is. Ik zeg dat de vraag zelf die jij stelt niet relevant is, omdat het geen kwestie is van kiezen tussen het één of het ander.

De vraag zelf, hoe jij hem stelt, vind ik nogal raar. Het is niet of je kunt kiezen voor het één of het ander. Want vaccineren betekend niet dat je daadwerkelijk bijwerkingen krijgt en niet vaccineren betekend ook niet dat je dan dus bmhkanker krijgt.

Jij stelt het alsof je kan kiezen tussen vaccineren en dus hoofdpijnklachten en vermoeidheidsklachten krijgen of bmhkanker krijgen. Althans, zo komt die vraag op mij over.
En in die context vind ik dus de vraag niet relevant, omdat je het nu eenmaal niet zo kan stellen.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 13:18

SandraVerl schreef:
Alle medicatie heeft bijwerkingen, net zoals geen enkele operatie zonder risico is. Wanneer je wil voorkomen dat je mensen kanker krijgen, zeker een sluipende vorm, dan neem je het risico om iets wat doeltreffend blijkt te zijn op de markt te brengen zonder dat eerst 15 jaar in een labo te testen. Ze zijn tenminste zo eerlijk om dat toe te geven.
Leven met hoofdpijn, dat is iets wat vele migraine lijders doen. Het is vervelend, maar je kan er wel mee functioneren. Chronische vermoeidheid kan je ook krijgen als je bv klierkoorts doormaakte, ook daar kan je mee leren leven. Als je aan kankerptn vraagt wat ze zouden willen, zware hoofdpijn en chronisch vermoeid, of kanker, wat denk je dat deze mensen zouden verkiezen?

Tuurlijk kies je liever voor hoofdpijn en/of vermoeidheid ipv kanker. Dat is gewoon logisch.
Maar op de brief die ik gekregen had stond niks over mogelijke (blijvende) bijwerkingen. Er stond ook niet bij dat dit niet goed getest was, dit hadden ze er toen wel bij mogen zetten ipv het later te vermelden toen al heel veel meisjes de prik gehad hadden.

En vermoeidheid/hoofdpijn is niet echt prettig voor een tiener, zeker een combinatie daarvan niet. Je kunt niet alles doen wat leeftijdsgenoten zouden doen (uitgaan ed) en je moet hobby's opzeggen. Ik hoop dat het ooit nog over gaat of iig minder wordt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:50

Janneke2 schreef:
Op zich is veilig vrijen nooit verkeerd en lief zijn voor je immuunsysteem ook niet - en dus iedere 5 jaar het uitstrijkje en bij gynaecologische klachten een lieve, deskundige arts in vertrouwen nemen.

Erg kortzichtig dit. Ik heb altijd veilige seks (gehad). En ik ben een gezond mens met een ijzeren immuunsysteem.

En toch. Vier en een half jaar na mijn laatste uitstrijkje kreeg ik vage klachten. En nu zit ik in afwachting van de resultaten van een reeks testen. De arts noemt het zorgwekkend.
Kortom: dat recept van jou is van de allergrootste slag onzin die ik ooit gehoord heb.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:34

Palmera schreef:
Janneke2 schreef:

Erg kortzichtig dit. Ik heb altijd veilige seks (gehad). En ik ben een gezond mens met een ijzeren immuunsysteem.

En toch. Vier en een half jaar na mijn laatste uitstrijkje kreeg ik vage klachten. En nu zit ik in afwachting van de resultaten van een reeks testen. De arts noemt het zorgwekkend.
Kortom: dat recept van jou is van de allergrootste slag onzin die ik ooit gehoord heb.

Ik vind het heel erg rot wat jou is overkomen! !!!!

(En 'poep gebeurt', ook als je je laat inenten. Daar ging het over. Ik ben niet mordicus tegen vaccinatie, maar het is niet afdoende. Zoals de fabrikant zelf ook indirect stelt.
Wat jij gedaan hebt, is dat hopelijk wel: bij vage klachten toch aan de bel trekken. Goede arts in vertrouwen nemen, Paptest, bloedonderzoek en wat al niet om de diagnose helder te krijgen.
En goed voor jezelf zorgen, ook dat is geen garantie, "want die bestaan niet in het leven", maar wel nadrukkelijk het verstandigste wat je doen kunt.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:41

Delphi schreef:
SandraVerl schreef:

Nee, je leest verkeerd. Absoluut is de mening van een patiënt enorm belangrijk!!! Ik zeg dan ook nergens dat die mening niet relevant is. Ik zeg dat de vraag zelf die jij stelt niet relevant is, omdat het geen kwestie is van kiezen tussen het één of het ander.

De vraag zelf, hoe jij hem stelt, vind ik nogal raar. Het is niet of je kunt kiezen voor het één of het ander. Want vaccineren betekend niet dat je daadwerkelijk bijwerkingen krijgt en niet vaccineren betekend ook niet dat je dan dus bmhkanker krijgt.

Je kan ervoor kiezen om het risico op bmhkanker te verminderen, met als je pech hebt bijwerkingen of niets doen om het risico op kanker te verminderen. Het is hier al vaker gezegd dat het vaccin niet tegen alle varianten beschermd, maar wel tegen 80% van de virussen die nu net wel de kanker kunnen veroorzaken.
En je leven stopt door vermoeidheid en hoofdpijn echt niet. Als dat zo zou zijn, dan zou ik niet al 21 jaar full-time aan het werk zijn met wisselende ploegen.
Jij stelt het alsof je kan kiezen tussen vaccineren en dus hoofdpijnklachten en vermoeidheidsklachten krijgen of bmhkanker krijgen. Althans, zo komt die vraag op mij over.
En in die context vind ik dus de vraag niet relevant, omdat je het nu eenmaal niet zo kan stellen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:44

SandraVerl schreef:

Mijn overbuurvrouw deelt die mening!
Zij heeft zelf met die ziekte te maken gehad... ze zegt zelf erover dat ze door een hel ging.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:53

Janneke2 schreef:
Zoolgangster schreef:
Wat nog niet genoemd is: ja, er is nu maar een beperkt aantal variaties waartegen de HPV inenting beschermt, maar het gaat wel om 80% van de besmettingen met juist die variatie waartegen de inenting beschermt. Dus al met al een behoorlijke score.
Maar de wetenschap staat niet stil, wie weet is er tegen de rest van de mogelijke virussen over 10 jaar een inenting gevonden! Dan heeft men die vorm van kanker in de tang... en wie weet ontdekt men daarmee ook hoe andere vormen van kanker die 100% níet seksueel overdraagbaar zijn, te voorkomen zijn.
Maar daar denken bepaalde patiëntenorganisaties niet aan... hoe kortzichtig kan men zijn.

Ik ben altijd blij met optimisme: "wie weet ontdekt men dan ook hoe andere vormen van kanker in de tang te krijgen...!"

Moge dit snel zo zijn! !!

In 1981 begon de aids epidemie in de westerse wereld, in 1985 wisten wij dat het om een virus ging, waarschijnlijk om twee verwante virussen.
Momenteel gaat er een gejuich op: mogelijk weten we hoe we het aids virus, verantwoordelijk voor onder andere de kanker bekend als "karposi sarcoom", met een virus buiten de deur kunnen houden.
Er zijn mensen die stellen dat we aan de aids epidemie veel inzicht in virussen en immuun systeem hebben gekregen en dat er, in goed Nederlands, een enorme spin off is, die dus het kankeronderzoek geweldig heeft geholpen.
Maar het is helaas wel zo'n 35 jaar werk tov 1 enkel virus.
Dus hoe groot de spin off ook is , ik blijf bang "dat het nog wel even duurt" voor alle HPvirussen die we nu kennen "voorzien" zijn van een vaccin.

Je begrijpt toch hopelijk wel dat die "tien jaar" van mij als "bij wijze van" bedoeld werden? Dus niet om me vast te pinnen op een exact aantal jaren...
10 Jaar kan uiteraard ook 20 jaar, 30 jaar, of hoeveel (of hoe weinig) jaar dan ook zijn.
Het gaat er om dat met het uitvoeren van de inenting je de industrie aanmoedigt om onderzoek in die richting te blijven doen.
Zou de inenting door iedereen geboycot worden, is de kans dat er nog eens geld in onderzoek gestoken wordt een stuk kleiner. (Iets te maken met maatschappelijk draagvlak, fondsenwerving en zo...) :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:46

Accoord, als het bij wijze van spreken is, prima.

(Al vind ik eigenlijk dat niet de industrie met haar omslachtige, geld vretende manier van doen dit zou horen te doen, maar "de eerste geldstroom" van de universiteit. Die is daar voor. En: in de wetenschap publiceer je in principe telkens ieder stukje, zodat alle collega's het kunnen gebruiken.
Terwijl het nu zo is, dat als je omeprazol slikt van firma X, die zelf van a tot z hebben moeten uitdokteren hoe toch losec nagemaakt kan worden.
En slik jij omeprazol ipv losec, dan moet je expliciet aan de apotheker vragen, welk werkingspercentage firma X heeft gerealiseerd, het spul mag op de markt als het een werkingspercentage tussen de 80% en 125% heeft.
Dus nee, ik vind dat geen efficiënte manier van doen. Niet voor belangrijke dingen.)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:06

SandraVerl schreef:
Je kan ervoor kiezen om het risico op bmhkanker te verminderen, met als je pech hebt bijwerkingen of niets doen om het risico op kanker te verminderen. Het is hier al vaker gezegd dat het vaccin niet tegen alle varianten beschermd, maar wel tegen 80% van de virussen die nu net wel de kanker kunnen veroorzaken.
En je leven stopt door vermoeidheid en hoofdpijn echt niet. Als dat zo zou zijn, dan zou ik niet al 21 jaar full-time aan het werk zijn met wisselende ploegen.

Ik ga voor de tussenweg. Niet vaccineren maar wel iets doen om bmh kanker proberen te voorkomen, namelijk door mee te doen aan de screeningen en een uitstrijkje te laten maken. En bij klachten trek ik aan de bel.

Het vaccin moet er inderdaad voor zorgen dat je lichaam dit virus opruimt. Maar dat is iets dat je lichaam sowieso al vaak vanzelf doet, ook zonder vaccinatie.
En ook als het virus niet wordt opgeruimd door je lichaam maar zorgt voor verandering van de cellen in de baarmoederhals, kan je lichaam dat alsnog opruimen.
En zelfs afwijkende cellen hoeven niet te ontwikkelen tot kanker.

En je leven hoeft niet te stoppen bij hoofdpijn en vermoeidheidsklachten, maar dat bestaat ook in verschillende gradaties. En wat als er veel ergere bijwerkingen zijn op de lange termijn, die nu nog niet bekend zijn? Bij de DES moeders en hun kinderen en zelfs kleinkinderen waren de bijwerkingen zeer heftig en had dat toch regelmatig een zeer grote invloed op hun leven.
Zo ook bij de kinderen die narcolepsie overgehouden hebben aan het H1N1 vaccin.

Maar goed dit is een eindeloze discussie. Belangrijk is dat jij veel vertrouwen hebt in het vaccin en er volledig achter staat om je in te laten enten of eventueel je dochters.
En belangrijk is dat ik er niet voldoende vertrouwen in heb op dit moment en een weloverwogen beslissing heb gemaakt om mijn dochters niet in te laten enten.

Het is belangrijk dat je je inleest, de bijsluiter van het vaccin doorleest en je laat informeren zodat het een weloverwogen beslissing is om wel of niet te enten.
En niet dat je jezelf of je dochter(s) in laat enten, omdat iedereen het doet of omdat het vast wel goed zal zijn als iedereen in je omgeving dat zegt.
Of dat je jezelf niet in laat enten omdat je niet van naalden houdt of er geen zin in hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:11

Ik ben bewust kinderloos en jammer genoeg van de generatie voor het vaccin, maar moest er ooit 1 op de markt komen die ook voor dames van mijn leeftijd efficiënt kan zijn, laat ik het zeker zetten.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:51

In België is/was de ophef rond dat vaccin precies een pak minder, of ik heb er destijds gewoon weinig van meegekregen. Toen de oproep kwam, ging zo goed als elk meisje van mijn leeftijd dat ik ken de prikjes halen. Ik ook. En ik heb tot de dag van vandaag bij niemand iets gehoord van negatieve bijwerkingen. Ik was toen nog jong, maar ik heb er zeker geen spijt van en zou het opnieuw doen.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:37

Ik heb dit topic ook gevolgd als Belg, heb ook niets van de ophef gemerkt hier!

BMHK leeft hier naar mijn gevoel veel minder dan bij jullie! Al wordt hier ook heel veel onzin verteld wat betreft het SOA-gehalte.

Ik heb hier in België nog nooit iets gehoord over de bijwerkingen, ikzelf was te oud om het vaccin te krijgen. Maar hier in België kon je, tot vorig jaar, ook jaarlijks naar de gyn een uitstrijkje doen, dat is hier nu ook moeilijker en dat vind ik jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:25

Ik heb die prik destijds bewust niet gehaald. Mijn moeder vond dat ik hem wel moest halen omdat van beide kanten baarmoederhalskanker voorkomt in de familie, dus ik ben een risicofactor. Maar ik ga liever elke 5 jaar om een uitstrijkje dan dat ik mezelf laat inspuiten met een vaccin waar te weinig onderzoek naar gedaan is. Dus sinds mijn 19e heb ik besloten elke 5 jaar een uistrijkje te laten maken. Ik heb mezelf toen der tijd goed ingelezen en ik kon geen enkel positief punt vinden waarom ik de vaccinatie wél zou nemen.

Ik wil baarmoederhalskanker niet bagatelliseren o.i.d., maar als je er flink bovenop zit dan is het een goed te behandelen vorm van kanker. Elke 5 jaar een uitstrijkje moet voldoende zijn om, in geval van nood, op tijd op de hoogte te zijn en eventueel te behandelen.
Wat ik inderdaad ook heb gehoord is dat het niet zeker niet beschermt tegen alle vormen van HPV, wat voor mij een extra reden was om het niet te doen. En het gebrek aan onderzoek over wat er op de lange termijn met je lichaam gebeurt na dit vaccin vind ik zorgwekkend.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 01:35

Kayleigh: ik heb geen idee hoe het met jullie gezondheidszorg en terugbetalingen enzo zit, heeft dat iets te maken met die 5 jaar? Het is voor mij nogal een lukraak getal waar je niets mee bent jammer genoeg. Zelfs jaarlijks een uitstrijkje nemen is geen garantie.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:01

Het getal is niet lukraak, dat getal van 5 jaar is omdat je vanaf je 30e elke 5 jaar een uitstrijkje kunt laten doen, via het bevolkings onderzoek. Je krijgt daarvoor vanaf je 30e elke 5 jaar een oproep
En nee elke 5 jaar, of elk jaar een uitstrijkje is geen garantie, maar dan ben je er wel op tijd bij. De schijnveiligheid van het vaccin "ik heb de prikken gehad dus ik ben veilig" Maakt dat mensen zich niet of minder of later pas laten screenen, met alle gevolgen van dien, Want ook MET vaccin kun je gewoon nog Baarmoederhalskanker krijgen. Het helpt namelijk niet tegen alle soorten HPV.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:45

Nee, die 5 jaar is een getal omdat baarmoederhalskanker over het algemeen niet zo snel ontwikkelt. Ik heb gelezen dat deze ontwikkeling 10 tot 15 jaar duurt. Dus als je elke 5 jaar getest wordt, en er zijn onrustige cellen, ben je er op tijd bij om te behandelen.

Bezoek aan de huisarts is hier gewoon verzekerd.

Verder eens met wendyenbram voor wat betreft schijnveiligheid van dat vaccin.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:57

Ik ben niet voor of tegen het vaccin hoor :) Heb alleen geen idee hoe jullie gezondheidszorg werkt, en waarom jullie dus bepaalde beslissingen zouden nemen.
Hier in België heeft het vaccin geen negatieve bijklank zoals bij jullie het geval is, erg verwonderlijk. Bij ons ga je ook gewoon jaarlijks naar de gyn op controle, of dat is toch de bedoeling, net zoals je naar de tandarts gaat (alleen doe ik dat minder frequent dan de gyn :') ). Uitstrijkje werd dan ook jaarlijks genomen, nu niet meer, het wordt niet meer terugbetaald geloof ik, je kan het wel nog laten doen. Pas vanaf je 30ste om de 5 jaar zo'n controle laten doen is wat mij betreft veel te laat en ook te weinig dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:05

Dat is volgens mij zo besloten omdat vrouwen vanaf 30 jaar meer risico lopen. Ik weet toevallig van mezelf dat ik een risico ben ivm erfelijkheid, daarom kies ik ervoor om al sinds mijn 19e elke 5 jaar een bezoekje aan de huisarts te brengen en te controleren.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:06

Zo is het gewoon voor vrouwen geregeld hier in Nederland. vanaf je 30e krijg je elke 5 jaar een oproep. Bij verdenkingen, klachten of risicogroep, dan gebeurd het wel eerder en vaker.
En op eigen verzoek, in overleg met de huisarts kan het ook vaker.

Hier gaan vrouwen zeer zeker niet standaard elk jaar naar de gyn.. En bij klachtvrij zelfs niet naar de huisarts.. En mocht je iets (denken te ) mankeren ga je eerst naar je huisarts, en daar krijg je (of niet) een verwijsbrief naar de specialist. Maar de ene huisarts doktert zelf (te) lang door, en de andere verwijst sneller door.
En te vaak uitstrijkjes ach dat helpt vrij weinig, hoogstens dat je bij onrustige cellen te snel ingrijpt, en ook de ingrepen, zijn risicofactoren voor het uitbreiden van BMHK...

Ik vind zelf als jij je veilig voelt met het laten zetten van het vaccin moet je dat zeker doen (ik doe het niet) Maar ga als je blieft je eigen niet veilig wanen, en laat nog steeds je controleren. Want vaccineren betekent niet lang leve de lol ik krijg in ieder geval GEEN bmhk En dat is wel wat ik proef in discussies over dit vaccin.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:20

Ik ben van de generatie voor de HPV vaccin en ik vind het jammer dat ik er niet meer voor in aanmerking kwam.

HPV is en virus, en laat ik nu net medicatie gebruiken die mijn immuunsysteem verlaagt en me gevoeliger maakt voor virussen. Daarom ga ik nu al (26 jaar) geregeld naar de huisarts voor een uitstijkje, ik wil het risico niet lopen

Het is niet zo dat ik gelijk ziek wordt als ik het virus een keer heb, maar mijn lichaam doet er langer over om dit virus op te ruimen waardoor het langer de kans krijgt om mutaties te maken in het DNA van mijn baarmoederhalscellen. En zoals we tegenwoordig weten is kanker een gevolg van opstapeling van mutaties in het DNA. En hoe meer mutagenen (mutatie genererende substanties, kan alles zijn.. ook zonlicht) de kans hebben om mutaties te maken, hoe groter de kans is dat de cel de 'juiste' mutaties krijgt om ongeremd te delen (kanker).

Het vaccin zorgt er alleen maar voor dat je lichaam het virus eerder herkent en daarmee dus sneller opruimt. Waardoor het dus minder tijd is voor het virus om mutaties te maken in het DNA van je cellen.

En dat je daarmee geheel gevrijwaard wordt van BHK is natuurlijk onzin, maar de kans is wel kleiner.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:23

Ik heb niet het hele topic doorgelezen.
Ik kreeg de vaccinatie als 1e jaargang. Voelde me een beetje proefkonijn, maar moest het prikje toch gaan halen van m'n ouders.
Tijdje later kreeg ik vreselijk veel last van mijn buik tijdens m'n menstruatie. Gewoon echt zo'n erge buikpijn dat het niet uit te houden is. Nu ben ik aan de pil en is het minder, maar nog steeds niet weg.
Ook heb ik waarschijnlijk fibromyalgie (dat is nog niet 100% zeker vastgesteld, omdat eerst 48758347586013 andere dingen uitgesloten moeten worden) en ik kwam laatst een artikel tegen dat de vaccinatie ook fibromyalgie kan veroorzaken..
Nu weet ik niet of dit allemaal door de vaccinatie komt, maar ik vertrouw de vaccinatie ook niet helemaal.