Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SandraVerl schreef:Alle medicatie heeft bijwerkingen, net zoals geen enkele operatie zonder risico is. Wanneer je wil voorkomen dat je mensen kanker krijgen, zeker een sluipende vorm, dan neem je het risico om iets wat doeltreffend blijkt te zijn op de markt te brengen zonder dat eerst 15 jaar in een labo te testen. Ze zijn tenminste zo eerlijk om dat toe te geven.
Leven met hoofdpijn, dat is iets wat vele migraine lijders doen. Het is vervelend, maar je kan er wel mee functioneren. Chronische vermoeidheid kan je ook krijgen als je bv klierkoorts doormaakte, ook daar kan je mee leren leven. Als je aan kankerptn vraagt wat ze zouden willen, zware hoofdpijn en chronisch vermoeid, of kanker, wat denk je dat deze mensen zouden verkiezen?
SandraVerl schreef:De mening van een kankerpt vragen niet relevant? Mijn buurvrouw is nu aan het vechten tegen baarmoederhalskanker, is trouwens al uitgezaaid bij haar en zij is wel degelijk van mening dat alles wat je kan doen om te voorkomen dat je het krijgt, nuttig is.
En wat migraine betreft, ik kan soms mijn bed niet uit door een aanval, maar nog liever dat als kanker.
SandraVerl schreef:Alle medicatie heeft bijwerkingen, net zoals geen enkele operatie zonder risico is. Wanneer je wil voorkomen dat je mensen kanker krijgen, zeker een sluipende vorm, dan neem je het risico om iets wat doeltreffend blijkt te zijn op de markt te brengen zonder dat eerst 15 jaar in een labo te testen. Ze zijn tenminste zo eerlijk om dat toe te geven.
Leven met hoofdpijn, dat is iets wat vele migraine lijders doen. Het is vervelend, maar je kan er wel mee functioneren. Chronische vermoeidheid kan je ook krijgen als je bv klierkoorts doormaakte, ook daar kan je mee leren leven. Als je aan kankerptn vraagt wat ze zouden willen, zware hoofdpijn en chronisch vermoeid, of kanker, wat denk je dat deze mensen zouden verkiezen?
Janneke2 schreef:Als je geen baarmoederhals kanker wilt, is het recept reuze simpel hoor.
Op zich is veilig vrijen nooit verkeerd en lief zijn voor je immuunsysteem ook niet - en dus iedere 5 jaar het uitstrijkje en bij gynaecologische klachten een lieve, deskundige arts in vertrouwen nemen.
Palmera schreef:Janneke2 schreef:Als je geen baarmoederhals kanker wilt, is het recept reuze simpel hoor.
Op zich is veilig vrijen nooit verkeerd en lief zijn voor je immuunsysteem ook niet - en dus iedere 5 jaar het uitstrijkje en bij gynaecologische klachten een lieve, deskundige arts in vertrouwen nemen.
Erg kortzichtig dit. Ik heb altijd veilige seks (gehad). En ik ben een gezond mens met een ijzeren immuunsysteem.
En toch. Vier en een half jaar na mijn laatste uitstrijkje kreeg ik vage klachten. En nu zit ik in afwachting van de resultaten van een reeks testen. De arts noemt het zorgwekkend.
Kortom: dat recept van jou is van de allergrootste slag onzin die ik ooit gehoord heb.
Delphi schreef:SandraVerl schreef:
Nee, je leest verkeerd. Absoluut is de mening van een patiënt enorm belangrijk!!! Ik zeg dan ook nergens dat die mening niet relevant is. Ik zeg dat de vraag zelf die jij stelt niet relevant is, omdat het geen kwestie is van kiezen tussen het één of het ander.
De vraag zelf, hoe jij hem stelt, vind ik nogal raar. Het is niet of je kunt kiezen voor het één of het ander. Want vaccineren betekend niet dat je daadwerkelijk bijwerkingen krijgt en niet vaccineren betekend ook niet dat je dan dus bmhkanker krijgt.
Je kan ervoor kiezen om het risico op bmhkanker te verminderen, met als je pech hebt bijwerkingen of niets doen om het risico op kanker te verminderen. Het is hier al vaker gezegd dat het vaccin niet tegen alle varianten beschermd, maar wel tegen 80% van de virussen die nu net wel de kanker kunnen veroorzaken.
En je leven stopt door vermoeidheid en hoofdpijn echt niet. Als dat zo zou zijn, dan zou ik niet al 21 jaar full-time aan het werk zijn met wisselende ploegen.
Jij stelt het alsof je kan kiezen tussen vaccineren en dus hoofdpijnklachten en vermoeidheidsklachten krijgen of bmhkanker krijgen. Althans, zo komt die vraag op mij over.
En in die context vind ik dus de vraag niet relevant, omdat je het nu eenmaal niet zo kan stellen.
SandraVerl schreef:De mening van een kankerpt vragen niet relevant? Mijn buurvrouw is nu aan het vechten tegen baarmoederhalskanker, is trouwens al uitgezaaid bij haar en zij is wel degelijk van mening dat alles wat je kan doen om te voorkomen dat je het krijgt, nuttig is.
En wat migraine betreft, ik kan soms mijn bed niet uit door een aanval, maar nog liever dat als kanker.
Janneke2 schreef:Zoolgangster schreef:Wat nog niet genoemd is: ja, er is nu maar een beperkt aantal variaties waartegen de HPV inenting beschermt, maar het gaat wel om 80% van de besmettingen met juist die variatie waartegen de inenting beschermt. Dus al met al een behoorlijke score.
Maar de wetenschap staat niet stil, wie weet is er tegen de rest van de mogelijke virussen over 10 jaar een inenting gevonden! Dan heeft men die vorm van kanker in de tang... en wie weet ontdekt men daarmee ook hoe andere vormen van kanker die 100% níet seksueel overdraagbaar zijn, te voorkomen zijn.
Maar daar denken bepaalde patiëntenorganisaties niet aan... hoe kortzichtig kan men zijn.
Ik ben altijd blij met optimisme: "wie weet ontdekt men dan ook hoe andere vormen van kanker in de tang te krijgen...!"
Moge dit snel zo zijn! !!
In 1981 begon de aids epidemie in de westerse wereld, in 1985 wisten wij dat het om een virus ging, waarschijnlijk om twee verwante virussen.
Momenteel gaat er een gejuich op: mogelijk weten we hoe we het aids virus, verantwoordelijk voor onder andere de kanker bekend als "karposi sarcoom", met een virus buiten de deur kunnen houden.
Er zijn mensen die stellen dat we aan de aids epidemie veel inzicht in virussen en immuun systeem hebben gekregen en dat er, in goed Nederlands, een enorme spin off is, die dus het kankeronderzoek geweldig heeft geholpen.
Maar het is helaas wel zo'n 35 jaar werk tov 1 enkel virus.
Dus hoe groot de spin off ook is , ik blijf bang "dat het nog wel even duurt" voor alle HPvirussen die we nu kennen "voorzien" zijn van een vaccin.
SandraVerl schreef:Je kan ervoor kiezen om het risico op bmhkanker te verminderen, met als je pech hebt bijwerkingen of niets doen om het risico op kanker te verminderen. Het is hier al vaker gezegd dat het vaccin niet tegen alle varianten beschermd, maar wel tegen 80% van de virussen die nu net wel de kanker kunnen veroorzaken.
En je leven stopt door vermoeidheid en hoofdpijn echt niet. Als dat zo zou zijn, dan zou ik niet al 21 jaar full-time aan het werk zijn met wisselende ploegen.