Mijn kinderen eten ook het liefst patat en pizza (ik eigenlijk ook

). Maar helaas..
Ik ben nu zelf ook dol op veel groentes, couscous, biologische producten en ander gezond eten. Mijn kinderen alleen niet. Dus hou ik daar ook rekening mee. Er gaat gewoon een lepel ongezonde kaassaus over de broccoli en we eten net even wat vaker pasta met gepureerde groentes en kaas dan ik zou willen. Wel eten we ook die 'gezonde meuk', ik wil het ze wel aanbieden om aan te geven dat dat ook 'goed' eten is, maar ze eten het toch niet. Ik ben er van overtuigd dat als ze 18 zijn echt wel meer eten dan alleen de dingen die ze nu eten.
Ik denk dat ik zo'n 4x per week iets maak waarvan ik weet dat ze het eten (wraps, soep met broodjes, pasta, zelf pizza maken etc) en de andere dagen hebben ze pech

Ik zeg er niks over, eten ze niet, dan niet. Ze willen nog wel eens dramatisch 'Mamaaa, dat lust ik echt niet!!' roepen maar dan glimlach ik en zeg 'dan niet lieverd'. Weg drama moment
Ze hebben nog niet in de gaten dat als we iets eten wat zij niet eten, ik ze tijdens het koken al vraag wie er een stuk paprika of komkommer lust

Hebben ze toch iets gehad.
Wat ik eigenlijk wil zeggen, misschien is een poosje aanbieden wat hij wel eet een idee. Eet eens twee weken wat vaker brood, frietjes, pasta, eitje etc 's avonds. Wellicht helpt het om zijn associatie met avondeten/aan tafel = vies te doorbreken.
Die focus 'hij moet (gezond) eten' moet er helemaal af denk ik.