Natuurlijke/simpele verzorgingsproducten voor het gezicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Natuurlijke/simpele verzorgingsproducten voor het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 12:20

Lush is absoluut niet natuurlijk. :n

Als je naar de bereidingswijze kijkt van rozenwater en de ingrediënten er naast houdt, klinkt het wel logisch. Vooral gezien diegene die je online vindt, zo'n beetje dezelfde ingrediënten hebben.
Ik ga wel verder zoeken naar een variant zonder parfum, even kijken in Duitsland ofzo.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:31

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 12:35

Ik heb ze al een mail gestuurd met die vraag. :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:37

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 14:22

Die had ik niet gevonden, bedankt!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 22:35

Hmm, brandde weer wat. >;) Ik ga die van Erica bestellen. :=
Dan gaat dit maar in bad voortaan. -O-

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:28

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 13:14

Nu toch eerst mijn oude spullen opmaken. O:)
Dat merk zegt mij niets.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:14

Niet het hele topic doorgelezen, maar wellicht is Arganolie iets voor je? Als je een goede hebt (bijvoorbeeld van Yentl) dan werkt dat echt super. Trekt razendsnel in, 10 seconden ongeveer, en werkt enorm hydraterend. En is helemaal natuurlijk!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 22:15

De rozenwater van Erica is binnengekomen en toch stiekem uitgeprobeerd. :+
1) Niet overdreven aanwezig qua geur zoals die van de Tuinen;
2) Brandt niet;
3) Trekt snel in en voelt hydraterend.

Wordt vervolgd.... :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:21

Jelleee schreef:
Niet het hele topic doorgelezen, maar wellicht is Arganolie iets voor je? Als je een goede hebt (bijvoorbeeld van Yentl) dan werkt dat echt super. Trekt razendsnel in, 10 seconden ongeveer, en werkt enorm hydraterend. En is helemaal natuurlijk!

ik gebruik (ook) arganolie. Maar vraag me af of het hydraterend is ?! Waarschijnlijk moet je dan je gezicht eerst nat maken zodat dat water door de olie in de huid wordt getrokken. Of werkt het anders ? Wie weet dat ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:12

Kan iemand mij wat vertellen over de tea tree dag- en nachtcrème? Het spreekt mij namelijk wel aan. Ik heb een best vettige huid en mijn porieën produceren veel talg, en ik las ook iets over dat tea tree talgklieren reguleert. Ook heb ik af en toe een puistje, en ik vind het moeilijk om daar af te blijven. Dat resulteert dan toch in onzuiverheden, terwijl mijn huid verder wel mooi egaal is.

Ik ben 18, dus ik hoef verder niets tegen rimpels ofzo. Verder wil ik ook geen rommel op mijn gezicht smeren en het zo natuurlijk mogelijk houden. Tea tree lijkt mij daarom een goede optie. Overigens merk ik dat wanneer ik in Zweden in het meer zwem (ik kom daar veel omdat mijn ouders er een huis hebben), mijn huid hier ook erg blij van wordt. Vandaar dat ik merk dat natuurlijk gewoon veel beter werkt dan troep uit een tubetje.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:27

Voor de gene die opzoek zijn naar natuurlijk zepen is de site van werfzeep misschien een optie.
Heerlijk biologische natuurlijke zeep.
Ze hebben scrub zeep, scheerzeep en allerlei andere zeep soorten. Voor de vette huid, droge huid enz enz. Ben echt fan.
http://www.werfzeep.nl/#site

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 13:31

Louland ook. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:47

Ik heb gisteren toch maar de Tea tree cleansing gel en dag- en nachtcreme van de tuinen gekocht. Ik weet dat het vroeg is, maar volgens mij werkt het serieus nu al. :') Ik heb normaal de hele dag een hele vette huid en ik produceer ook erg veel talg, maar mijn huid is nu al de hele dag zacht en gewoon normaal en soepel. Ook vind ik de geur heerlijk ontspannend! :D

Ik kan het echt aan iedereen aanraden, geweldig product!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:12

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-02-16 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:13

Femke schreef:
Aleppo zeep
Dat is écht 100% zonder troep erin:
http://www.anthemis.nl/Aleppozeepzieder.htm

Eén van de oudste verzorgingsproducten die ooit door de mens gemaakt is.

Werfzeep, louland zeep ( = chagrin valley zeep) en soap7.com zeep zijn ook allemaal 100% zonder troep erin !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:30

Maris schreef:
Femke schreef:
Aleppo zeep
Dat is écht 100% zonder troep erin:
http://www.anthemis.nl/Aleppozeepzieder.htm

Eén van de oudste verzorgingsproducten die ooit door de mens gemaakt is.

Werfzeep, louland zeep ( = chagrin valley zeep) en soap7.com zeep zijn ook allemaal 100% zonder troep erin !

Maar wel met troep gemaakt. En dat vind ik persoonlijk ook erg belangrijk.

Over werfzeep kan ik zo snel geen info over de verzepingsmethode en de gebruikte stoffen daarvoor vinden.
Als ze daar niet open/eerlijk over zijn, kun je vrij zeker van zijn dat ze het standaard middel natriumhydroxide voor de verzeping gebruiken.

De Louland zeep wordt ook met natriumhydroxide (bijtende soda) gemaakt.

Dat is een bijtende stof die brandwonden veroorzaakt op de huid en bovendien zeer belastend is voor het milieu.
Na de verzeping is de stof als het goed is (tenzij er net iets te weinig olie is gebruikt) niet meer in de zeep te vinden. Maar het komt wel in 't milieu terecht.

Aleppo zeep wordt slechts met natriumcarbonaat (normale, onschadelijke soda) gemaakt.
Dat heb ik persoonlijk eigenlijk liever.

Veel zeepfabrikanten noemen natriumhydroxide niet in de ingrediënten lijst.
Omdat het feitelijk gezien ná de verzeping niet meer in het zeepje zit. Maar het is er wel in verwerkt en het is voor de mensen die ermee werken een gezondheidsrisico en ook voor het milieu is het een schadelijke stof.

Grote verschil is dat ze met natriumhydroxide maar 1 maandje hoeven te wachten tot de zeep uitgehard is.
Als je normale soda gebruikt, kost het zo'n 9 maanden. Dat is dus duurder in productie/opslag en daarom kiezen de meeste fabrikanten voor de stof die veel schadelijker is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:35

Resistance schreef:
Ik heb gisteren toch maar de Tea tree cleansing gel en dag- en nachtcreme van de tuinen gekocht. Ik weet dat het vroeg is, maar volgens mij werkt het serieus nu al. :') Ik heb normaal de hele dag een hele vette huid en ik produceer ook erg veel talg, maar mijn huid is nu al de hele dag zacht en gewoon normaal en soepel. Ook vind ik de geur heerlijk ontspannend! :D

Ik kan het echt aan iedereen aanraden, geweldig product!

Let wel even op dat er hoog bovenaan in de ingrediëntenlijst al alcohol zit. Di kan eerst voor verbetering zorgen maar er ook voor zorgen dat e huid droger wordt en daardoor nog meer talg gaat aanmaken als reactie en je uiteindelijk met een nog vettere huid zit.

Hele vette huid kan je misschien eens van binnenuit proberen op te lossen, ik gebruik zelf grote klis capsules waardoor ik minder snel puistjesuitbarstingen heb. Grote klis reguleert de talgaanmaak.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:38

Durf niet te zeggen of het genoemd is,, Ik gebruik alleen producten van de bodyshop. Ik ben allergisch voor conserveermiddelen in Alles wat schoonmaakt. (douche,body,schoonmaak,was,-producten,lijmen verven en dergelijke)
Met de producten van de bodyshop nergens last van. Is wel wat prijzig. Een tijd geleden hadden ze XL verpakkingen(weet niet of ze die nu nog hebben) en die flessen bewaar ik. Daar knijp ik dan andere flessen in leeg, want door een pompje gebruik je echt veel minder :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:05

Ik gebruik deze balsem voor mijn gevoelige huid en het doet echt wonderen voor mijn gezicht. :j

Het is niet goedkoop, maar ik vind het zijn geld dubbel en dwars waard. Er zitten geen onuitspreekbare stoffen in en het is volledig natuurlijk op basis van plantaardige oliën en boters.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:16

Femke, dank je wel voor je uitleg ! ik ga er eens meer over lezen. Alhoewel vast ook niet alle aleppo zeep met Natriumcarbonaat wordt gemaakt ?!
Maar ik begrijp uit je uitleg dat het voor het uiteindelijke product, de zeep, niet zoveel uitmaakt. maar meer voor het milieu en de zeepmakers zelf (en dat is natuurlijk allebei ook heel belangrijk !)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:18

Hallo, zou ik even mogen binnenvallen met een vraagje?

Ik maak eigenlijk nooit echt heel goed mijn gezicht schoon, haal mijn make up eraf met bodylotion van zwitsal, werkt in principe al jaren prima al heb ik met waterproof mascara dan wel de volgende ochtend nog wat mascara eronder zitten. Maar dat maakt me niet eens zo gek veel uit.

Ik heb wat last van een vettige t-zone met name en vooral op mijn kin vaak wat flinke puistjes uitbarstingen. Nu zat ik eraan te denken om zo'n gezichtsreiniger apparaat te kopen, om daar maar eens mee te beginnen, dat zou denk al een hele boel schelen. En gebruik dan ook nog dag en nacht crème van niveau.

Maar welke, niet al te dure, gezichtsreiniger apparaat zouden jullie aanraden?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:55

Ik heb er laatst een van Beurer gekocht voor 20 euro :) Bevalt prima, helemaal voor die prijs. Roterende kop en twee standen en timer van een minuut. Ik gebruik trouwens kokosolie om mijn makeup, waaronder waterproof mascara te verwijderen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:04

Ik was m'n gezicht alleen met water (maar gebruik verders niets van make up/cremes e.d.) en gebruik na het douchen de vitamin E face mist van the bodyshop! Bevalt heel erg goed!
Afbeelding