Zelfmoordpoging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:06

Jeetje wat heftig!
Wel een fijne reactie van je baas en dat zoveel mensen meedenken.. Heel veel sterkte en hopelijk komt er een goede oplossing :(:)

En hoewel je er waarschijnlijk liever niet overna denkt, weet dat als een poging 'lukt', de geestelijke situatie van je ex niet aan jou te wijten is en is hij op betere plek is gekomen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:08

Net als meerdere bokkers al zeggen: heel heftig, vooral voor jou en zijn familie. Ik ben het eens met de opmerking dat je er niet op in moet gaan. Probeer voor jezelf te bedenken dat als zijn actie wel gelukt was, hij je ook niet terug had gehad. Hij moet heel hard hulp krijgen en ik denk dat het voor jou ook goed is om eens een goed gesprek met een deskundige te hebben. Al is het alleen maar dat je het kwijt bent en eventueel wat handvatten kunt krijgen. Heel veel sterkte, TS!

xManon_

Re: Zelfmoordpoging

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:51

Hoe gaat het, TS?

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 15:18

Sorry voor de wat verlate reactie mensen ... het gaat met mij niet goed. Ik slaap slecht en ben heel angstig. Ik heb temazepam gekregen van de huisarts om te helpen met slapen en ik loop inmiddels bij een psycholoog. We zijn aan het bespreken wat voor traject we in kunnen, EMDR werd genoemd omdat het telefoontje waarin ik te horen kreeg wat er gebeurde nog steeds zo veel angst op roept dat ik er meerdere keren per dag actief last van ondervind. Ook met werk ga ik een traject in, kijken of ik weer terug kan komen, maar het gaat erg langzaam allemaal...

Heb geen contact meer met m'n ex en ook niet met zijn moeder, ze begreep het en al vond ze het jammer ze heeft wel gezegd dat ik gewoon nu op mezelf moet focussen. Ik kan echt oprecht zeggen dat deze actie flink m'n leven heeft verpest... Ik voel soms zo'n woede dat ik niet weet wat ik moet. Dan ga ik even zitten en knijp ik mn ogen dicht en tel tot tien want soms wil ik gewoon dingen kapot slaan. Heb dan ook hele erge gedachtes die ik bijna niet durf te typen hier. Daar praat ik ook over met de psycholoog en ze zegt dat dat normaal is en dat ik die woede moet blijven uiten. Ik schrijf nu soms in een schriftje op wat ik dan denk. Voor vandaag schreef ik:

Boos boos boos, ik ben kwaad op mama omdat ze me behandeld alsof ik niets meer kan. Ik ben boos omdat het soms ook voelt alsof ik niets meer kan, soms is het alsof mijn leven echt voorgoed verpest is en dat allemaal door die vieze klootzak. Ik haat hem en mijn leven nu.

Vandaag inderdaad flink uit de slof geschoten tegen m'n moeder... Ik zit weer in m'n eigen huis en drie nachten per week logeert mijn moeder hier en de andere twee nachten logeert mijn beste vriendin hier (meestal weekend). Twee andere nachten slaap ik vaak in het huis van m'n moeder. Veel afwisseling dus, maar het voelt alsof mijn leven van me is afgepakt. En dat m'n moeder en vriendin me alles uit handen willen nemen helpt daar niet bij... Ik ben vaak door de medicatie heel suf en moe, kan dus ook niet autorijden. Ben bijna overal afhankelijk voor want heb nergens energie voor en wil het liefst in bed liggen de hele dag. Weet nu even niet hoe ik hier uit kom, sorry voor het lange verhaal...

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:28

Jeetje, kan niks anders uitbrengen dan heel veel sterkte! Ik hoop dat het snel beter met je gaat..
Wat heftig allemaal..

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:30

Pff dit vind ik echt erg. Omdat hij zo manipuleert heb jij nu problemen.
Goed dat je er al snel hulp en begeleiding bij genomen hebt, hopelijk kom je er snel bovenop!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:35

Jee wat heftig om mee te maken.

Geloof me. Dit is niet jou schuld. Dikke virtuele knuff :(:)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:46

Kan je niet even met andere mensen er uit? Even ergens wat drinken of wandelen in het bos? Paarden..? Ik noem maar wat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:47

Heel veel sterkte TS. EMDR kan je hier zeker wel bij helpen, maar het is wel een zware therapie waar je je niet in moeder vergissen en je klaar voor moet zijn. Ik heb het ook gevolgd en mij heeft het ontzettend geholpen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:56

Klinkt misschien stom, maar vind het wel goed te lezen dat je zo boos bent. Weer een stap verder in je verwerking. En boos zijn hoort daar gewoon bij.

Nog fijner te lezen dat je hard aan en met jezelf werkt. Je weet kennelijk al veel over jezelf. Eigen inzicht. Top.

Succes met je EMDR als je daarvoor kiest. Heb er gelukkig geen ervaring mee, heb wel gehoord dat het erg zwaar is, maar ook zeker goed kan helpen.

En verder, je Scheldt, schreeuwt en doet maar boos hoor. What goes in, must come out....

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:06

Jemig meis wat een verdriet.

Probeer ook leuke dingen te doen en aan leuke dingen te denken. Wel goed dat je proffesionele hulp krijgt.
Sterkte.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:15

Allereerst heel veel sterkte, een bak oliebol waar je niet om gevraagd hebt..

Ik weet niet of je creatieve/sport therapie aangeboden krijgt, maar misschien moet die woede er gewoon uit, bijv. door middel van kickboxen?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:18

Wat erg dat dit je is aangedaan.
Heel veel sterkte en kracht, ts.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:50

Ook hier goede ervaringen met emdr. Ik vond het niet enorm zwaar (geen heel zwaar trauma, en van enkele gebeurtenis. Ook geen medicatie gehad muv supplement van drogist) maar dat verschilt natuurlijk ook per persoon. Ik kan het je in ieder geval aanraden :j

En wat betreft je woede, kussen zijn heel geschikt om op van je af te slaan, zonder risico op dingen slopen :+

heel veel sterkte en hopelijk voel je je snel weer wat beter :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:49

Verwacht niet teveel van jezelf nog. Je mag je zo voelen, geeft niks. Probeer het maar te accepteren. Er komt vanzelf een dag dat je er klaar mee bent en er wel of niet met hulp aan wil werken.
Hoe meer je vecht tegen dit gevoel, hoe erger het wordt. Zet hem op, komt wel weer goed!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:13

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:08

hoe gaat het inmiddels TS?

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:24

Ben ik ook benieuwd naar, hopelijk gaat het weer beter met je?

Ts is nog wel actief, een opmerking van haar afgelopen maand heeft nogal wat teweeg gebracht (op een goede manier).

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:21

Klopt :P.. Ik volg dit topic al een tijdje en mede door dit topic heb ik begrip gekregen voor een aantal van mijn vrienden, omdat ik hierdoor de andere kant las en pas toen echt hoe traumatisch zoiets ook is voor vrienden/familie/omstanders. Ik hoop dat het een stuk beter met je gaat Lilith :).