Stamceldonor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: Stamceldonor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 20:39

Vandaag weinig last gehad tot einde dag. In de avond lijkt t meer te worden. Net lekker een warme douche er op en nu lekker m'n bedje in.

En ik wil helemaal niet zeuren, want degene waar mijn cellen voor zijn heeft het veel zwaarder.

Wat fijn cube dat er voor je vader een match is! Ik hoop heel hard mee dat het aanslaat.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:32

Zorg goed voor jezelf, want dat verdien je. Ik vind het echt Super dat je dit doet! Slaap lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:02

Wat goed van je! Ik heb me zojuist ook aangemeld :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:14

Geweldig goed. Ik ben wel orgaandonor bij overlijeden en omdat mijn bloedgroep O negatief is ben ik een universele bloeddonor (elke andere bloedgroep kan mijn bloed gebruiken bij trasnfusie) ben ik dus ook bloeddonor.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:38

Ik ben ook al enige tijd stamceldonor. :j
Vind het een heel mooi iets, maar word eerlijk gezegd wel onrustig van het idee ooit opgeroepen te worden. :o Het is toch niet zomaar iets dat je fluitend doet en ben vooral huiverig voor hoe je je erna voelt.

Maar aan de ene kant, die ongemakken vallen totaal in het niet bij diegene aan wie je je stamcellen doneert.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 11:16

Dag 3 van de injecties: auw!

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:37

Stal_Fiore schreef:

:(:) maar denk maar zo je gaat er iets moois voor terug geven.
Daar doen wij donors het toch allemaal voor.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:50

Ik zag op de site dat er dus een regeling is voor werkgevers als je dit gaat doen. Heb jij problemen gehad met jouw werkgever of ben je ZZPer?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 18:55

Mijn baas is eigenkijk heel relaxed. Ze heeft gewoon inval geregeld toen ik twee keer iets later kwam. Sta voor de klas.
De dag van donatie valt heel toevallig in mijn herfstvakantie.

Inderdaad is het heel mooi wat ik ga doen. En de patiënt heeft het vele malen erger.
Maar menn wat heb ik een slechte dag.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:56

Stal_Fiore schreef:

Sterkte

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:02

Ik wil me ook heel graag aanmelden om stamceldonor te worden zodra ik 18 jaar word. Ik vind orgaandonor zijn om 1 of andere reden toch een beetje "eng".. :+ Om een of andere manier vind ik stamceldonatie een stuk minder eng. Ik weet niet waar dat aan ligt, beetje apart maar goed.
Ik ga morgen even het topic doorlezen, ben benieuwd naar hoe jij het ervaren hebt ts. Respect voor je dat je dit doet :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:23

Hoeveel injecties op een dag heb je?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:31

Niniane schreef:
Vind het een heel mooi iets, maar word eerlijk gezegd wel onrustig van het idee ooit opgeroepen te worden. :o Het is toch niet zomaar iets dat je fluitend doet en ben vooral huiverig voor hoe je je erna voelt.

Maar aan de ene kant, die ongemakken vallen totaal in het niet bij diegene aan wie je je stamcellen doneert.

Je mag altijd weigeren mocht je het toch niet meer zien zitten :j maar waarschijnlijk ga je dat helemaal niet doen dan.
Ik voelde me een beetje bibberig daarna maar dat was eigenlijk ook zo weer over. Mijn huisarts heeft er daarna voor gezorgd dat mijn bloed een poosje erna op alles werd gecheckt en dat was toen allemaal weer helemaal normaal.

Ik kan me eigenlijk geen bijwerkingen herinneren van die tijd van injecties. Maar dat kan ook komen omdat ik me toen veel meer zorgen maakte of mijn broer het wel zou halen.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:04

Je mag best even zeuren hoor! Waar heb je het meeste last van! Botpijn? Of het spuiten zelf?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:11

Ik denk botpijn :(:)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:14

Heb enorm veel respect voor je, hoop ook dat je je snel beter gaat voelen! :j

Naar aanleiding van dit topic hebben mijn vriend en ik ook besloten stamceldonor te worden :)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 20:38

Het is botpijn wat ik voel.

1 x per dag 2 injecties.

Je mag idd op elk moment nog zeggen dat je stopt. Maar eerlijk naar de patiënt is dat niet.
10 dagen geleden zijn ze bij diegene begonnen met het traject. Dat wil kort zeggen dat ze bij de patiënt alle cellen dood maken (ook de gezonde) zodat er plek is voor mijn gezonde cellen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:14

Top werk TS ! Ik bens sinds enkele maanden ook stamcel donor. Ik vind het wel leuk dat ik nu het traject kan volgen wat mij eventueel te wachtten staat mocht ik opgeroepen worden

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:16

justkid schreef:
Niniane schreef:

Je mag altijd weigeren mocht je het toch niet meer zien zitten :j maar waarschijnlijk ga je dat helemaal niet doen dan.
Ik voelde me een beetje bibberig daarna maar dat was eigenlijk ook zo weer over. Mijn huisarts heeft er daarna voor gezorgd dat mijn bloed een poosje erna op alles werd gecheckt en dat was toen allemaal weer helemaal normaal.

Ik kan me eigenlijk geen bijwerkingen herinneren van die tijd van injecties. Maar dat kan ook komen omdat ik me toen veel meer zorgen maakte of mijn broer het wel zou halen.

Denk ook zeker wel dat ik het zou doen. Als je daarmee iemand zijn/haar leven kan redden, is dat toch een heel mooi iets.

Hoe voel je je tijdens het traject? Lichamelijk gezien dan. Botpijn maar ook spierpijn e.d.? Zie je ook echt iets aan je lichaam met die injecties?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:02

Nee je ziet niks aan je lichaam. Ik denk dat de bijverschijnselen per persoon verschillen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 22:05

Niniane schreef:
Denk ook zeker wel dat ik het zou doen. Als je daarmee iemand zijn/haar leven kan redden, is dat toch een heel mooi iets.

Hoe voel je je tijdens het traject? Lichamelijk gezien dan. Botpijn maar ook spierpijn e.d.? Zie je ook echt iets aan je lichaam met die injecties?

Dat is zeker zo. Die gedachte is het belangrijkste.

Ik heb geen spierpijn. Voel me wat grieperig. En veel botpijn. Dat vind ik naarder dan spierpijn.
Lig nu met n hittepit lekker in bed.

Morgenochtend naar het ziekenhuis voor controle. Ze gaan dan kijken of ik al genoeg stamcellen in m'n bloed heb.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 10:26

Vanochtend bij het ziekenhuis geweest voor controle. De groei van de stamcellen gaat goed.

Gisteren wel echt een nare dag gehad met veel botpijn. Ook een slechte nacht gehad.

Zojuist in het ziekenhuis weer 2 injecties met het groeihormoon gekregen. Vanavond nog 2 injecties thuis en dan morgen aan de bloedcentrifuge in het ziekenhuis.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:29

Is er iemand bij je bij die bloedcentrifuge?
Anders ga je je echt vervelen en van alles voelen, beetje afleiding is goed.

Mijn bloed moest 8 keer door die centrifuge, ik ging op het laatst zelf meetrillen :P afleiding is dan fijn.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:41

Ook ik ben al enige tijd stamceldonor,ook ben ik orgaan donor.

Wat ik me wel afvraag die hormonen wat jij nu krijgt. Zijn deze niet schadelijk voor jou. Zelf wist ik niet dat ze dus oom iets bij ons zouden inspuiten,want dat vind ik dan wel weer minder.voor de rest mogen ze van mij alles pakken en gebruiken.

in nl zou het verplicht moeten zijn,vind ik ook dat orgaan donor zijn.en wil je het niet dat je zelf dus ook nooit in aanmerking er voor komt

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 10:42

Ja gelukkig wel. M'n vriend gaat eerst mee en daarna komen m'n ouders. In de middag komt er nog een vriendin langs.
Gelukkig doorlopend bezoekuur.