bigone schreef:En met deze levensstijl lijkt de factor geluk niet echt aanwezig bij ts, misschien niet goed om kritiek te hebben of dwingend iets te vragen maar het feit dat ts alle vragen waaruit maar iets op te maken zou zijn echt uit de weg gaat laat bij mij alarmbellen afgaan. Zeg nu zelf, vind jij het normaal om zwaar te twijfelen aan je gezonde wrap omdat je na het klaarmaken van je eten toch even googeld of het wel gezond genoeg is??
Waarbij "lijkt" het sleutelwoord is, aangezien je dat oordeel baseert op één reeks berichtjes over één onderwerp. Eigenlijk heb je geen idee of TS gelukkig is of niet en hoe haar levensstijl eruit ziet, je weet alleen zeker dat ze ontevreden was over haar lunchkeuze.
Ik kan niet zomaar zeggen of ik iets normaal vind of niet. Ik vind het heel normaal om te balen van een keuze die anders uitpakt dan je had verwacht, zeker als je misschien niet goed om kunt gaan met dat soort situaties. Ik vind het ook normaal om te balen van een ongezonde lunch als je al 2 weken ongezond aan het eten bent, anderhalve kilo bent aangekomen, en nu écht weer even de knop om wil zetten. Ik zou het niet normaal vinden als TS half hyperventilerend en huilend op 't toilet zou zitten nadenken over wat ze in godesnaam met die wraps gaat doen, als ze ze echt had weggegooid, of als ze nu zou melden dat ze het avondeten overslaat, 10 kilometer gaat hardlopen vanavond, of zometeen toch maar even haar vinger in haar keel steekt. Maar daar zie ik vooralsnog allemaal geen bewijs van.
Wat ik van TS lees is gedrag wat op een ongezonde obsessie zou kunnen wijzen, maar dat helemaal niet hoeft te zijn.