Verkeerde keuze betreft lunch

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:08

AmoorM schreef:
Furrow schreef:
Ben ook benieuwd wat je lengte is en wat je weegt.

Ik ben 1.66 en ik weet niet hoe zwaar ik ben. Vermijd de weegschaal bewust.

Toch maar een wrapje gehad. :+

Dit is toch ook een opmerking waaruit duidelijk wordt dat je toch een beetje een "probleem/obsessie" hebt hoor.

Sleeper

Re: Verkeerde keuze betreft lunch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:09

Er zijn heel veel vrouwen die de weegschaal bewust vermijden, dat hoeft niet meteen te betekenen dat je een probleem hebt.

AmoorM, was het lekker? :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:11

Sleeper schreef:
Er zijn heel veel vrouwen die de weegschaal bewust vermijden, dat hoeft niet meteen te betekenen dat je een probleem hebt.

Als je daarbij ook een lunch wil weggooien omdat die iets meer kcal bevat? Als je er op die manier mee bezig bent is obsessief en niet gezond..

Ga naar diëtiste en leer een echt gezond eetpatroon aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:12

Sleeper schreef:

Heerlijk! Het vult alleen niet zo goed...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:13

Neem er nog eentje :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:15

_sharonnn schreef:
Neem er nog eentje :+

Wou het eigenlijk verdelen over de dag. Haha

Jilletje

ff kapsalonnetje halen dus!! extra knoflook want dat is gezond *\%/*
Laatst bijgewerkt door Jilletje op 06-10-15 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Sleeper schreef:

Dat is zeker waar, ik ben een kilo of wat te zwaar voor mijn lengte. Momenteel sta ik bewust niet op de weegschaal omdat ik gewoon vrolijk en lekker leef en heen zin heb dat zo'n getal op de weegschaal mij een rotgevoel geeft. Heb ik dan een obsessie voor mijn gewicht? Nee hoor, ik kies er alleen bewust voor om zo'n getal mn leven niet te laten beheersen. :)

Alleen zoals de TS bezig is, wordt het wel zorgelijk. Goed dus dat we proberen om haar dat duidelijk te maken, want eenmaal over een bepaalde grens is het heel moeilijk om weer terug te gaan naar Gezond en Normaal. (al kan je dan weer discussiëren over wat normaal is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:16

Niet zo gek dat het niet zo goed vult :+

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:19

bigone schreef:
Ts, ga je nu nog antwoord geven op de vragen die je gesteld worden?? Leeftijd/lengte/gewicht/, misschien kunnen we dan wel zeggen of je inderdaad de calorieen goed in de gaten moet houden.

Vind je het echt gepast om zo dwingend door te vragen naar nogal persoonlijke informatie? Iedereen mag voor zichzelf bepalen of ze hun lengte, gewicht en leeftijd willen delen, evenals of ze behoefte hebben aan persoonlijke feedback of kritiek op die getallen, hun eetpatroon, of hun denkpatroon.

Bovendien kan je ook met die informatie helemaal geen fatsoenlijk advies geven, tenzij je daarna ook nog even doorvraagt naar de dagelijkse maaltijden, hoe TS zich daarbij voelt, hoeveel ze sport, en of haar gewicht stabiel is geweest de afgelopen maanden. Kortom: dan ga je op de stoel van de diëtiste zitten. Zonder al die informatie is elk advies namelijk grotendeels uit de lucht gegrepen. Het lijkt mij althans niet wenselijk om puur op basis van cijfertjes iemand te adviseren. Iemand die te dik is kan hartstikke gelukkig zijn, en iemand met flink ondergewicht kan toch een gezonde lichaamsbouw hebben (ja, dat kan echt!). Cijfertjes kunnen vertekenen, en de factor geluk wordt er niet in meegewogen. Terwijl die volgens mij nu juist het belangrijkst zou moeten zijn. ;)

Of TS een probleem heeft of niet durf ik in elk geval niet te zeggen, en ik heb er toch wel de nodige ervaring mee. Dit topic kan daarop wijzen. Het kan ook betekenen dat TS slecht om kan gaan met onverwachte situaties en baalde van haar lunchkeuze omdat ze iets anders gepland had. Misschien heeft ze wel een hartstikke gezond eetpatroon, misschien eet ze te mager en te weinig. Misschien is ze obsessief, misschien ook niet. Dat kan je niet zo stellig beoordelen op basis van 10 berichtjes op één dag naar aanleiding van één gebeurtenis.

TS: ik hoop dat je eerlijk kunt kijken naar je eetpatroon en je gedachtes daarover. Het is prima als je graag gezond eet, maar als die wens ten koste gaat van sociale contacten, je geluk, of andere veel belangrijker zaken dan eten en gewicht, ga daar dan alsjeblieft niet te lang mee door. Dat is het niet waard. Maar als je op verjaardagen gewoon een stuk taart kunt eten, soms bij de snackbar binnen loopt, en ook kan genieten van een lasagna met gehakt en extra kaas, is er niets mis met een gezonde basis. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:25

En met deze levensstijl lijkt de factor geluk niet echt aanwezig bij ts, misschien niet goed om kritiek te hebben of dwingend iets te vragen maar het feit dat ts alle vragen waaruit maar iets op te maken zou zijn echt uit de weg gaat laat bij mij alarmbellen afgaan. Zeg nu zelf, vind jij het normaal om zwaar te twijfelen aan je gezonde wrap omdat je na het klaarmaken van je eten toch even googeld of het wel gezond genoeg is??

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:26

Sleeper schreef:

Maar bij TS is het niet alleen de weegschaal en alles bij elkaar vind ik dan op zn minst zorgelijk te noemen

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:37

Serieus denk je hier echt over na. Pfff je wil niet weten wat ik allemaal in een week naar binnen werk gezond en ook ongezond. En ik heb totaal geen overgewicht. Een beetje balans is wel belangerijk hoor. Vetten en calorieën zijn echt wel belangerijk hoor. Ook in een calorie arm dieet worden er nog calorieën gegeten. Die heb je nodig.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:48

bigone schreef:
En met deze levensstijl lijkt de factor geluk niet echt aanwezig bij ts, misschien niet goed om kritiek te hebben of dwingend iets te vragen maar het feit dat ts alle vragen waaruit maar iets op te maken zou zijn echt uit de weg gaat laat bij mij alarmbellen afgaan. Zeg nu zelf, vind jij het normaal om zwaar te twijfelen aan je gezonde wrap omdat je na het klaarmaken van je eten toch even googeld of het wel gezond genoeg is??

Waarbij "lijkt" het sleutelwoord is, aangezien je dat oordeel baseert op één reeks berichtjes over één onderwerp. Eigenlijk heb je geen idee of TS gelukkig is of niet en hoe haar levensstijl eruit ziet, je weet alleen zeker dat ze ontevreden was over haar lunchkeuze.

Ik kan niet zomaar zeggen of ik iets normaal vind of niet. Ik vind het heel normaal om te balen van een keuze die anders uitpakt dan je had verwacht, zeker als je misschien niet goed om kunt gaan met dat soort situaties. Ik vind het ook normaal om te balen van een ongezonde lunch als je al 2 weken ongezond aan het eten bent, anderhalve kilo bent aangekomen, en nu écht weer even de knop om wil zetten. Ik zou het niet normaal vinden als TS half hyperventilerend en huilend op 't toilet zou zitten nadenken over wat ze in godesnaam met die wraps gaat doen, als ze ze echt had weggegooid, of als ze nu zou melden dat ze het avondeten overslaat, 10 kilometer gaat hardlopen vanavond, of zometeen toch maar even haar vinger in haar keel steekt. Maar daar zie ik vooralsnog allemaal geen bewijs van.

Wat ik van TS lees is gedrag wat op een ongezonde obsessie zou kunnen wijzen, maar dat helemaal niet hoeft te zijn.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:53

En nu heb ik toch terwijl ik dit topic doorlas even heerlijk mijn Beef Chimichurry weg zitten lepelen. Waarschijnlijk ook bomvol calorieën, maar zeker elke calorie meer dan waard.

Ts, als ik je een tip mag geven: probeer het wat meer los te laten. Letten op wat je eet en op je gewicht is goed, maar het moet niet in de weg staan van het allerbelangrijkste: genieten! *\o/* Als je een heerlijk stuk chocola eet, geniet je dan van wat van die heerlijke structuur en smaak? Het gevoel dat het op je tong smelt? Of denk je alleen maar aan hoeveel calorieën je binnenkrijgt?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:56

Mooi verwoord Dani!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:57

Ik denk nooit na over mijn lunch en neem standaard brood mee, variërend van wit brood, bruin brood tot witte bolletjes of turks brood. Achteraf denk ik wel eens, zoveel brood kan ook niet goed zijn. Maar he, als arme student is het een stuk makkelijker 6 sneeën brood naar binnen te werken dan salades/yoghurt etc mee te nemen :+ En als mijn lunch dan ongezonder blijkt dan ik dacht.. Tja I don't care. Ik heb eten nodig anders ga ik van mijn stokkie, gezond of ongezond.

Niet te veel nadenken over die wraps, juist leuk en lekker toch om te variëren? Ik wou dat ik daar de motivatie voor had :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:03

Het komt inderdaad heel obsessief over. Dat is het misschien ook wel ja. Maar zo ben ik nu eenmaal :)
Ik honger mij absoluut niet uit, maar ik probeer altijd goede keuzes te maken en als ik een keer onbewust een verkeerde keuze maak is dat gewoon balen. Mijn topic ging er meer om hoe mensen daar dan mee omgaan.

Ik heb beide wraps gegeten en ze waren heerlijk!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:05

Wauw dit is echt een groot probleem! Ben erg benieuwd hoe je het op gaat lossen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:08

Ik heb er serieus nog nooit naar gekeken wat ik eet en hoe gezond dat is. Tuurlijk snap ik dat als ik soms weleens een aantal x per week friet eet dat het niet het gezondste is, maar daarop laat ik niks staan.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:10

InezFlip schreef:
Wauw dit is echt een groot probleem! Ben erg benieuwd hoe je het op gaat lossen.

Als je eerst zou lezen voordat je een onaardige reactie plaatst had je het antwoord geweten.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:17

AmoorM schreef:
Ik heb beide wraps gegeten en ze waren heerlijk!

+:)+

Ik ben wel eens mijn (gezonde) lunch vergeten en heb toen maar een ongezonde lunch gekocht (lees"broodje kroket met een frietje). Niet of te weinig eten is echt de slechtste optie, dan kun je beter iets ongezonds naar binnen werken en daarna het gezonde ritme weer oppakken. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:21

oh my, 5 pagina's over het wel of niet eten van een wrap?!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:23

Wat vind je dan wel gezond eigenlijk? Misschien heb ik er overheen gelezen maar alleen sla bijvoorbeeld daar kun je toch ook niet van leven?
Ook de calorieën heb je gewoon nodig.

Nu doe ik zelf wel veel lichamelijk werk, maar ik zou die wraps in m'n holle kies duwen en verder scheuren van de honger ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:26

Angela_ schreef:
oh my, 5 pagina's over het wel of niet eten van een wrap?!

Het was meer de bedoeling dat het ging over het algemeen eten van een ongezonde onbewuste keuze.