Een lijf om moedeloos van te worden en niemand weet wat t is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:39

Oh en nog even een vraagje in het algemeen, ik las dat iemand zei dat ibuprofen een dikmaker is, is dit echt zo?? Had ik totaal geen weet van, slik ook best wel veel...

Tendance

Re: Een lijf om moedeloos van te worden en niemand weet wat t is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:46

Bij af en toe gebruik is ibuprofen geen dikmaker, maar bij regelmatig grotere hoeveelheden en helemaal bij gewenning door de regelmatigheid van gebruiken, absoluut!

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:50

heb je al eens de schildklier laten nakijken,

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:51

rocymax schreef:
Oh en nog even een vraagje in het algemeen, ik las dat iemand zei dat ibuprofen een dikmaker is, is dit echt zo?? Had ik totaal geen weet van, slik ook best wel veel...

Ik ben apothekersassisitente en Nsiad's waaronder ibuprofen valt hebben aardig wat bijwerkingen (maar ja pijn is ook niet goed) maar dik maken is niet echt een bekende bijwerking en komt volgens mij ook niet vaak voor. Het kan er wel voor zorgen dat medicatie voor o.a. hoge bloeddruk minder goed werkt waardoor je vocht gaat vast houden.
Maar bij verder een gezond persoon zou ik hier niet te bang voor zijn. Natuurlijk wel gewoon aan de maximale doses houden 2400mg per dag regelmatig zoals ts is best heel erg hoog en niet gezond dus dat snap ik niet helemaal van de huisarts. Wat bij mij het beste werkt heel raar is af en toe wisselen van nsaid .

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:12

Ik bad het ook over abnormaal gebruik, zoals ts dus doet.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 16:27

Nog geen bloeduitslag, zware bevalling.
Moest eigenlijk vandaag weer op mijn crosstrainer maar nog steeds last van heup en teen.
Heb ik net lekker wat opgebouwd en nu al een week niet kunnen trainen, ben bang als ik er nu toch voor ga het weer erger wordt.
Kijken hoe het morgen is anders maar even de tijd halveren en wat rustig aan toch weer wat ritme houden.
Ik kan dus momenteel ook niet de armen mee bewegen op de trainer dit geeft veel druk op de heup/lies.

Ik krijg enorm veel pb's binnen en moet hier eens tussen uit halen wat ik wil/kan en waar ik wat mee kan en dan het een voor het ander bekijken.
Een andere huisarts hoort ook nog in dit rijtje.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:39

Maar jesito is zwemmen niets voor je? Zeker met zo'n lijf als de jouwe? Niet dat dat alles oplost hoor, maar jezelf onbelast in conditie brengen is wel super goed

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 06:36

Ik zou voorzichtig zijn met sporten,doe wat je kan maar forceer je niet.Met zoveel pijn kun je je lichaam ook schade toebrengen zolang je niet exact weet wat de oorzaak van de pijn is.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 07:06

Collie2008 schreef:
Maar jesito is zwemmen niets voor je? Zeker met zo'n lijf als de jouwe? Niet dat dat alles oplost hoor, maar jezelf onbelast in conditie brengen is wel super goed

Heb aqaujoggen gedaan, vond ik opzicht wel leuk maar deden veel oudere dames aan mee die er meer een theekransje van maakte lag eraan wie de les gaf.
Afvallen deed ik er niet van en ik denk dat ik op de crosstrainer meer opbouw omdat ik dit vaker in de week doe.
Daarbij is met mijn conditie niks mis, zoals ik al zei houden sommige het nog geen 5 minuten vol op dat ding.
Ik sta rustig 50 minuten te buffelen op dat ding en ben dan niet compleet buiten adem.
Maar daar na komt t, mijn lijf pikt dit niet.
Dat is juist het probleem om af te vallen zal ik frequent aan de bak moeten (blijven) kwa adem gaat dit prima maar kwa lijf dus helemaal niet.

Tinky12, dat is dus juist wat ik ook zo moeilijk vind, de ene zegt doorbijten en de andere zegt nee nee stoppen.
Ik pak een middenweg en deed nu 3x per week 20 minuten (dit is zonder cooling down) en wilde van hieruit als het beter ging weer verder opbouwen...................maar helaas.

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 07:17

Ik ga met Tinky12 mee. Ik moest revalideren na een miniscus operatie, mijn therapeut zei dat mijn lichaam het gemakkelijk moest kunnen. Qua conditie kon ik het, maar mijn lichaam had steeds meer tijd nodig om te herstellen, totdat het finaal misging en afgevoerd moest worden met een ambulance.
Dus luister naar je lichaam en stop op tijd, zodat je je lichaam niet overvraagd.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:49

jesito schreef:
Daarbij is met mijn conditie niks mis, zoals ik al zei houden sommige het nog geen 5 minuten vol op dat ding.
Ik sta rustig 50 minuten te buffelen op dat ding en ben dan niet compleet buiten adem.
Maar daar na komt t, mijn lijf pikt dit niet.
Dat is juist het probleem om af te vallen zal ik frequent aan de bak moeten (blijven) kwa adem gaat dit prima maar kwa lijf dus helemaal niet.

Maar daarom juist is zwemmen goed voor je, onbelast, dus je ontziet je gewrichten.

Ik denk eerder dat je je lijf de vernieling in helpt door stug op een fitness apparaat, hometrainer whatever te blijven staan. Als je al last hebt van overgewicht en overbelaste gewrichten dan maak je dat alleen maar erger waardoor je nog meer in die neerwaartse spiraal komt.

En met zwemmen bedoel ik gewoon 3 kwartier baantjes trekken, flink doorzwemmen.

probeer ook maar mee te denken hoor ;-) Vind het knap dat je toch beweging blijft zoeken, maar ik vraag me af of het de juiste manier is. Zou gewoon voor je hopen dat het allemaal wat makkelijker gaat :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:48

Zwemmen ontziet inderdaad je gewrichten maar neurologisch gezien ben je volop bezig.Met die kritieke lage B12 waarden moet je waken voor schade.Eerst die B12 omhoog en als je daarmee op een goed peil zit eens zien wat voor restklachten er zijn.
Stug doorzwemmen terwijl je lichaam tekorten heeft kan alleen maar schade veroorzaken en uitputten.Niet alles is onomkeerbaar dus niet zomaar doen.

Rustig wat wandelen is vaak veel beter dan geforceerd bewegen...kijk wat je aankunt en niet wat je persé wil bereiken die dag.

Een tekort aan B12 kan pijn veroorzaken maar ook je geestelijke toestand kan eronder lijden.
Was je schildklierwaarde ook geprikt?
Als je schildklier niet goed werkt kun je ook in gewicht toenemen namelijk...geen dieet of training die er iets aan kan veranderen.Wel kun je je heel ziek en uitgeput voelen.
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 01-10-15 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:50

ja da's waar Tinky, inderdaad eerst de bloedwaardes, hormonen, etc allemaal enigszins onder controle hebben.

Daarom zou ik ook gewoon nog een keer alles laten checken (of eerdere bloeduitslagen opvragen) en aan een internist of nieuwe huisarts voorleggen. Als ik lees wat de normale onderwaardes zijn voor bijvoorbeeld de B12 en ik lees hoe die van TS was enkele jaren geleden dan schrik je daar wel van.

Jesito je hebt je dossier toch? Kan je niet overleggen met een nieuwe HA?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 11:13

Ik heb pilletjes besteld voor de B12, dat ga ik eens even op eigen houtje proberen en over een maand of twee wil ik nog eens laten prikken, als hij moeilijk gaat doen vertel ik hem dan meteen dat ik een andere HA ga zoeken.
Ik heb een stuk dossier idd thuis liggen maar lang niet alles, als ze alles uit moeten printen kunnen ze half regenwoud kappen.
Maar als ik om ga moeten ze het dossier volgens mij aan de nieuwe HA overdragen.

Oke baantjes trekken dat is idd wat anders.
Weet je, de een zegt zwemmen, de ander zegt crosstrainer, weer iemand anders rennen of wandelen.
Ik heb die crosstrainer aangeschaft en zo kan ik al twee dingen vanuit thuis makkelijk uitvoeren.

Ik hoop toch dat die pilletjes B12 iets doen, heb dat gister via stichting B12 uitgezocht welke bestanddelen ik het beste kan kiezen dus niet zomaar die van dagravit ofzo want die hebben een niet goed opneembare vorm van B12.
http://www.supermens.nl/vitamine/b12/vi ... cgod_h4PKg
Deze heb ik en ga het gewoon proberen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:29

Eigenlijk moet je erop staan dat je HA je voor je zeer ernistige B12 tekort gaat behandelen.Doet hij dat niet dan ga je naar een ander en dien je een klacht in bij het medische tuchtcollege.

Hij heeft als arts in te staan voor je gezondheid.Aan je labresultaten is duidelijk te zien dat je een zeer ernstig tekort hebt.Momenteel is hij niet van plan om je daarmee te helpen en onthoud je dus van medische zorg.

Laat je niet dwingen tot zware belasting van je lichaam totdat alles op orde is.
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 01-10-15 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:34

Probeer eens een iriscopist, die kijkt heel anders naar je en bij mij en nog enkele bekenden had hij het bij het rechte eind. Hele aparte ervaring en hij ziet meer als sommige dingen in de reguliere wetenschap.
Sterkte gewenst...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:36

Maar jesito als je een beetje logisch nadenkt...Ja bewegen is goed voor je, maar met een protesterend lijf als de jouwe breng je dat toch in vernieling als je bijvoorbeeld gaat hardlopen?

Ik dacht dat tabletten vitB12 weinig resultaat hadden en dat een echt tekort alleen met i secties op te lossen zijn?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:40

Heb alleen jouw berichten gelezen TS en heb misschien een rare vraag maar is bijvoorbeeld 1 lichaamsdeel veel dikker en heb je het idee dat je een andere "huid" hebt? Zo ja kijk eens na Lipoedeem en of lymfoedeem. Ik heb beide en die ontstoken tenen enz komen mij heel bekend voor. Verder is het pijnlijk en krijg je een moe gevoel in het aangedane gebied. Mocht je meer willen weten hoor ik het wel :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:48

Collie2008 schreef:
Maar jesito als je een beetje logisch nadenkt...Ja bewegen is goed voor je, maar met een protesterend lijf als de jouwe breng je dat toch in vernieling als je bijvoorbeeld gaat hardlopen?

Ik dacht dat tabletten vitB12 weinig resultaat hadden en dat een echt tekort alleen met i secties op te lossen zijn?

Hangt van de tabletten af...hier gaat het om smelttabletten die je onder je tong op moet laten lossen.
Dit komt via de slijmvliezen dierect in de bloedbaan.
De gemiddelde tablet moet geslikt worden,die zijn alleen nuttig als je bv vegetariër bent en geen opname probleem hebt. ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:30

Ja daar staat me inderdaad iets van bij, dat veel tabletten die je slikt niet echt werken, van die smelttabletten wist ik niet. Zijn die op recept?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:36

Maar als je nu b12 gaat bij slikken en je lichaam neemt de smelttabletten wel op dan heeft het toch weinig zin om over 2 maanden te laten prikken? Dan is je waarde gestegen en ziet de huisarts helemaal het nut van behandelen niet.
Zou als je het niet vertrouwt nu aan de huisarts vragen om het te prikken en dan kan je als hij het niet wilt behandelen altijd nog tabletten gaan slikken. Er is hier trouwens een topic over en daar bestellen mensen de ampullen en spuiten in Duitsland. Dus als je het ziet zitten om zelf te prikken of iemand hebt die het kan doen zou je dat nog kunnen overwegen.
Maar nogmaals ik zou zelf eerst nu de waarde laten bepalen en dan evt met (zelf) behandelden beginnen. Dan weet je ook wat je startwaarde is.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:45

Collie2008 schreef:
Ja daar staat me inderdaad iets van bij, dat veel tabletten die je slikt niet echt werken, van die smelttabletten wist ik niet. Zijn die op recept?

Die zijn niet op recept en ze zijn ook niet geschikt voor iedereen.

Bij mij hielpen ze matig en ik ken iemand bij wie ze helemaal niets deden.

Deze link kreeg ik gister door...

http://deelbewust.com/introductie-b12-tekort/

Wat een labtest betreft,het is belangrijk om de huidige waarde van nu te weten,zodra je B12 gaat nemen (in wat voor vorm dan ook) past de waarde zich aan.Dit wil niet altijd zeggen dat je bruikbare B12 in je systeem hebt zitten.
Voor het testen is het belangrijk om een week of 6 geen B12 meer te nemen om te kijken wat je lichaam doet.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:48

jesito schreef:
Ja daar heb ik toen gekeken en die vonden mijn waarde te laag (was in zo'n forum) Mijn huisarts vond het laagnormaal.
na lange morren kreeg ik 1 b12 injectie.

Hi
Ik zou je eens door laten meten door een bioresonantie therapeut. Die vinden vaak van alles en kunnen het ook behandelen.
pb voor vragen ;)

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:02

Eerlijk gezegd vind ik dit topic een beetje gek. Er worden allerlei goede en bruikbare tips gegeven. En TS je laat zien dat je ook echt actie onderneemt, wat super is.
Wat ik zie is een heel duidelijk aanknopingspunt.. de B12. Maar de oplossing die ik daarbij zie is; naar de dokter gaan. Opnieuw bloed laten prikken, en daarna behandelen. Wil je arts dit niet? Prima, ga je naar een ander. Zelf aanklooien met b12 tabletjes is lang niet zo effectief.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 13:41

MarjanB schreef:
Heb alleen jouw berichten gelezen TS en heb misschien een rare vraag maar is bijvoorbeeld 1 lichaamsdeel veel dikker en heb je het idee dat je een andere "huid" hebt? Zo ja kijk eens na Lipoedeem en of lymfoedeem. Ik heb beide en die ontstoken tenen enz komen mij heel bekend voor. Verder is het pijnlijk en krijg je een moe gevoel in het aangedane gebied. Mocht je meer willen weten hoor ik het wel :)

Naar mijn mening ben ik overal even en veels te dik ;)
Maar goed ik heb de dokter hier ook nooit over gehoord, ik heb dus geen idee.
Is allemaal nieuw voor mij.