Hoe vaak haar wassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:24

Waar halen jullie die natuurshampoo? Kun je die ook gewoon bij de Kruitvat krijgen bijvoorbeeld?

Ik was het 3x per week, maar mijn haar is na 2 dagen al wel weer een beetje vettig. Ik wil het ook wel wat gaan oprekken, misschien naar 1 à 2 keer per week.. Alleen heb ik er een hekel aan om met vet haar rond te lopen... :\

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:25

Ik waste het eerst ook iedere dag, maar nu probeer ik het te berperken tot 1 keer in de twee drie dagen. Ik douche ook om de dag aangezien ik een vette huid heb. Hoe vaker ik douche hoe erger het wordt. Daar naast sport ik niet en heb ik ook niet zoveel last van zweten. Als ik merk dat ik ergens naar ruik wat me niet bevakt ga ik wel meteen douchen. Uiteindelijk komt het er meestal op neer dat ik mijn haar en huid nog steeds te vaak was.

MadelonSunny

Re: Hoe vaak haar wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:34

@Martine_R Bij de Tuinen :j Ze hebben vaak acties zoals 2e gratis of 2e halve prijs. Maar natuurshampoo is duurder dan gewone shampoo. Maar aangezien ik mijn haar er minder mee was dan met bijvoorbeeld andrelon maakt het niks uit :+

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:44

Ik was zo'n 2x per 1,5 week (om de 4 a 5 dagen)...

Toen mijn haar nog langer was probeerde ik het vaak nog langer uit te stellen, bijvoorbeeld 6 of 7 dagen..
Maar dat lukt nu niet met mijn kortere kapsel..
Na 2 dagen zit het absoluut niet meer in model.. Maarja, ga dan niet mijn haar wassen om er weer volume in te krijgen... dan maar 2 dagen volumeloos :P !

Ik was momenteel nog met Say yes to carrots, maar wil een andere natuurlijke shampoo zoeken..
Ben niet helemaal tevreden meer..

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:14

Heb shampoo van mane and tail.
Soort paardenshampoo voor mensen..bevalt prima

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:57

Ik was mijn haar om de 2 a 3 dagen, anders is het gewoon echt vet. Soms probeer ik het uit te stellen naar de 4de dag.
Vind het knap dat sommige 6 a 7 dagen tussen kunnen laten zitten!
Kan helaas niet goed tegen shampoo's, krijg dan bulten en wondjes op mijn hoofdhuid.

Nu gebruik ik Biosilk van Douglas, en Argan Olie van de Primark, en daar reageer ik gelukkig niet op!
Mocht ik wel last hebben van mijn hoofdhuid, dan gebruik ik Babyshampoo van Zwitsal.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:04

Heb nu een week niet gewassen... tot nu toe voelt mijn haar prima.. heb wel gemerkt dat als je je haar tussendoor nat maakt dat t dan vet gaat worden..Dus nu week ook niet natgemaakt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:08

Om de dag, met heel veel shampoo en heel veel conditioner. Mmmm, ruikt het zo lekker fris <3
Ik zou echt niet weten waarom mensen een week hun haar niet zouden willen wassen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:12

Goof schreef:
Om de dag, met heel veel shampoo en heel veel conditioner. Mmmm, ruikt het zo lekker fris <3
Ik zou echt niet weten waarom mensen een week hun haar niet zouden willen wassen.

Omdat dat veel gezonder is voor je haren , al dat chemische spul maakt je haren dof en moe. Maar ik moet eerlijk bekennen , ik zou niet zonder lekker ruikende zeep of om de week kunnen douchen :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:14

_Femkeeex schreef:
Goof schreef:

Omdat dat veel gezonder is voor je haren , al dat chemische spul maakt je haren dof en moe. Maar ik moet eerlijk bekennen , ik zou niet zonder lekker ruikende zeep of om de week kunnen douchen :o

Ik dus ook niet.
En mijn haar glanst als een malle, de kapster is altijd jaloers op mijn haar, dus zo ongezond zal het niet zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:16

Ik heb mijn hele leven super gezond haar gehad, waste het ook om de dag.. Gewoon omdat het anders zwaar werd en omdat mijn haar er niet onder leed.

Paar maanden geleden heb ik een ongelukje gehad met de bleek en sindsdien probeer ik mijn haar zo vaak mogelijk vettig te laten worden zodat het natuurlijk herstelt. In de realiteit was ik het ongeveer eens in de 4 dagen, omdat ik het ook niet meer kan borstelen als het zo vet is zonder er een hele hoop uit te trekken. Droogshampoo blijf ik al helemaal vanaf. Als ik een week niks hoef te doen of als mijn wasmoment vlak voor het weekend valt wil ik het nog wel eens uitstellen.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:23

Mijn haar is normaal dof en droog. .
Merk dat t nu veel mooier en soepeler is.. dus daarom doe ik het zo :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:56

Ik was het 2x per week met yes to carrots sha,poo en conditioner.
Af en toe vervang ik een wasbeurt met shampoo door wassen met eczeemshampoo.

Ik gebruik geen mousse, haarlak, gel of iets anders in mijn haar.
Fohnen doe ik niet aan.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:16

Glanzend haar is zeker niet per definitie gezond haar. Hetzelfde geldt voor zacht haar.. al die toegevoegde troepjes in shampoos en conditioner zorgen hier voor, maar betekent zeker niet dat dit goed is.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:31

Goof schreef:

Ik was het dus nooit meer. Mmmmm, heeerlijk lekker natuurlijk en het ruikt nu zo heerlijk fris, geen last meer van geurtjes die erin gaan zitten.
Weet je niet waarom of wil je niet weten waarom? Want alleen in dit topic staan al van meerdere mensen redenen om het niet meer te wassen. Zoals ik, aangezien mijn huid het vreselijk vind als ik mn gezonde natuurlijke vetlaag verwijder en reageert met jeuk en irritatie. Of zoals mn vriend, die dankzij het verwijderen van shampoo voor het eerst in zn leven geen roos meer heeft.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:32

Ik moet het elke dag doen, doe het wel met veel shampoo omdat mijn haar anders lelijk word, en met shampoo is het zacht.

Maar, ik wil het ook minderen, 2 keer per week wil ik > moet namelijk speciale shampoo gebruiken en dat moet 2x per week.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:40

Ik douche iedere dag, en was mn haar 2 keer per week na mn zwemtraining. Zou het liefst 1 keer per week doen, mn haar wordt niet snel vet en blijft veel mooier als ik het niet te vaak was.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 19:06

Zwerte schreef:
Goof schreef:

Ik was het dus nooit meer. Mmmmm, heeerlijk lekker natuurlijk en het ruikt nu zo heerlijk fris, geen last meer van geurtjes die erin gaan zitten.
Weet je niet waarom of wil je niet weten waarom? Want alleen in dit topic staan al van meerdere mensen redenen om het niet meer te wassen. Zoals ik, aangezien mijn huid het vreselijk vind als ik mn gezonde natuurlijke vetlaag verwijder en reageert met jeuk en irritatie. Of zoals mn vriend, die dankzij het verwijderen van shampoo voor het eerst in zn leven geen roos meer heeft.

ben het eens met de week zonder shampoo
denk dat ik dat ook echt ga doen!
maar hebben mensen ook ervaring met een keer per week bier erin doen?
ik wel namelijk ;)

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 19:07

xniieeenke schreef:
Ik moet het elke dag doen, doe het wel met veel shampoo omdat mijn haar anders lelijk word, en met shampoo is het zacht.

Maar, ik wil het ook minderen, 2 keer per week wil ik > moet namelijk speciale shampoo gebruiken en dat moet 2x per week.

niks moet!
daarbij kan je het oplossen met droogshampoo
elke dag is zeer slecht voor je haar
en dan gaat het er inderdaad lelijk uit zien omdat het gewend is aan elke dag shampoo ;)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:09

hackny anders ziet het er zo vies uit en ik ga elke dag naar school en schaam me kapot als ik met zo'n vetkop rondloop :(
ik zei ook al, dat ik het ga minderen ;)
heb erg last gehad van roos, eczeem en nog iets, lekker veel dingen dus, daarom is het toen zo extreem vaak geworden.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 19:43

xniieeenke schreef:
hackny anders ziet het er zo vies uit en ik ga elke dag naar school en schaam me kapot als ik met zo'n vetkop rondloop :(
ik zei ook al, dat ik het ga minderen ;)
heb erg last gehad van roos, eczeem en nog iets, lekker veel dingen dus, daarom is het toen zo extreem vaak geworden.

oke en droodshampoo is dat niet iets?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:05

Geen idee, maar is dat wel 'goed' voor je haar? :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:58

Juist met eczeem etc moet je van de shampoo afblijven. Dat maakt het alleen maar erger en kom je in een cirkeltje terecht.

Hier lichte psoriases en eczeem, tegenwoordig vrijwel niet meer

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:59

Bij mij was het zo erg dat mijn haar uitviel en mijn hele hoofdhuid bedekt was, en als je dan nog nar school moet moet je wel wassen.
Heb trouwens heel lang met van die neutrale dingen gedaan hoor!
Wil het afbouwen.

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 23:23

Aantal weken geleden vond ik dit topic en ik had toen toevallig mijn haar al een week niet gewassen. Ik heb dit doorgezet en heb nu denk, 4 of 5 weken mijn haren niet gewassen! Vet zijn ze in ieder geval niet, maar ik heb wel ontzettende jeuk en krijg er nu ook schilfers bij.

Deze jeuk had ik trouwens ook al voordat ik stopte met wassen en ik dacht dat het van een mousse kwam vanwege mijn gevoelige huid.

Heeft iemand een oplossing voor het verminderen van de jeuk? Even elke dag haren 'wassen' met water en schilfers weghalen daardoor, of andere natuurlijke producten die kunnen helpen?