Seni schreef:Toch niet dan Sammie. Of ik heb onterecht het certificaat voor nierconsulente.

Wil je deze discussie echt starten Seni.. of toch maar niet?
secricible schreef:Als paraveterinair....
Seni schreef:Dat 7 teveel is, snap ik inmiddels ook.
Seni schreef:Dus in mijn inzicht is 3 liter niet verkeerd op een volwassen lichaam.
Seni schreef:In principe hoeven mijn nieren voor gewoon water niet veel te doen en spoel ik ook nog eens mijn nieren van gifstoffen af.
Aantal hits op google voor nierconsulente voor mensen:
Google schreef:
Seni schreef:als zo'n klein beetje extra al funest is voor je nieren zou dat wel bijzonder zijn.
In hoeverre zoveel water schadelijk is voor je nieren durf ik geen uitspraken over te maken, maar of het nut heeft en je eens extra lekker 'spoelt'.. ik vraag het mij af.. Dan ga ik toch eerder met Eliine mee.
De grens voor waterintoxatie is voor iedereen anders en kan ook per persoon per moment verschillen. Het is een combinatie van meerdere factoren. En ja in theorie kan een klein beetje extra al funest zijn voor je nieren, maar meer nog voor je lijf in zijn geheel. (Dat is niet bijzonder, want er zijn legio voorbeelden van nierschade en andere orgaanschade door een willekeurig 'klein beetje extra' van een willekeurige substantie.) Waterintoxatie kan dodelijk zijn. Jij meldt hier doodleuk ik dronk er 7, nu 4/3 en de kilo's vliegen eraf. Pas nadat je er op gewezen wordt dat dat veelste veel is krabbel je wat terug en is het ja dat snap ik nu ook. Je hoeft maar één iemand te hebben die denkt hé dat wil ik ook en precies hetzelfde gaat doen en vervolgens het loodje legt. Overal waar té voor staat is niet goed.
Het je moet minimaal x of y liter drinken is behoorlijk overrated, het lijkt ondertussen een heilige graal te zijn. Het is een combinatie van het één en van het ander. Alleen maar water achterover kieperen wordt je niet perse gezond van. Was het maar zo simpel, vooropgesteld dat je niet al gewoon gezond ben.