Hoe wat ouder lijken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 21:51

Floriske schreef:
@Nayomie: ja die schatten mij dan eind twintig en dan zijn ze zelf 33/34 dus dan denken ze dat gaat wel. Zitten ze er alleen een jaar of 8 naast -O-

Maar ik zou er idd ook echt niet vrolijk van worden als er de hele tijd jongens van 16/17 aan kwamen zetten, zullen we dus gewoon gaan delen in hoe we geschat worden? :+ Ik 50% jonger dan nu, jij 50% ouder? :+

Iewwww, daar word je ook niet vrolijk van. Hoe maak je ze dan duidelijk dat je jonger bent dan? :')

Ja man, ik hoef nu niet per se zo'n puberend ventje _O-
Dat lijkt me een heel strak idee! Even delen _O-

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:51

Seltje schreef:
Ik lees mee. Als 25-jarige controleren ze nog steeds elke week mijn identiteitskaart of ik al 16 ben en dus wel alcohol mag kopen... ze denken altijd dat ik 14 ben.

Heel erg off topic en ik weet niet of het al gezegd is maar:
Tegenwoordig is de grens 18 en moet je tot en met 25 jaar verplicht legitimatie laten zien ;)
Werk achter de kassa en word regelmatig uitgelachen als ik om ID vraag en ze staan dan ook even met hun mond vol tanden als ik de 25-jaar regel vertel :o

SavannahNx

Re: Hoe wat ouder lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:09

Me moeder zegt altijd je lijkt wel 12. Totdat ik me opmaak. Dan zie ik er wel uit als een 18 jarige haha. Ik teken in ieder geval elke dag mijn wenkbrauwen, mascara, foundation, contour ook wel een beetje dus wat donkere schaduwen maken bij mn jukbeen, maar meestal niks op mn lippen want ben wel gezegend met volle lippen.

Kijk, je ziet er nou eenmaal jong uit, en je bent ook nog geen 20+ dus ik zal me niet al te druk maken en veel eraan veranderen kan je ook niet. Ik ben echt van de gympies en broeken, heb haast nooit een jurkje aan, maar ben wel echt heel vrouwelijk gebouwd zegmaar. Ik ben begonnen met een nette broek AKA “De Only broek” en hakjes eronder, mn vriend vond altijd dat ik me “meer vrouwelijk” moest kleden dus heb ik hoge laarzen gekocht met hak, staat ook wel wat ouder. Maar nogmaals ik denk dat je er niet heel veel aan kan doen, je bent zoals je bent en je bent ook mooi zoals je bent. Je make-up wat meer aanzetten en wat andere kleding kopen is misschien een goed idee :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:18

Ach ja ik ben 33 en moet me nog regelmatig legitimeren om drank te halen :') heb de hoop opgegeven en hoop dat ik op m'n 50e als 30jarige rondloop.
Laatst bijgewerkt door MarjanB op 25-12-17 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:38

Ik ken dit probleem! Voel me soms niet serieus genomen en krijg ook altijd ongevraagde adviezen van anderen. Ik merk dat mijn taalgebruik en directe opmerkingen dat vaak wel oplossen. Beleefd, netjes en te vriendelijk zijn geeft andere de ruimte om je 'jong te behandelen'. Gelukkig heb ik over 10 jaar plezier van mijn jonge uiterlijk :+

Wat trouwens ook niet helpt is skinny jeans, gympen, t-shirts en truitjes. Nette schoenen, pantalons en jurken helpen weer wel. En je haar knippen helpt ook. Maar het houd natuurlijk een keer op! -O-

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:52

Ik vond het ook lang vervelend, maar je leert ermee omgaan en dan is het eigenlijk best leuk hihi, ik ben nu 35 en heb inmiddels 3 kinderen en de oudste is 10 jaar, vind het altijd leuk de reactie van mensen te zien als ik dat vertel :'), mijn moeder heeft het ook, ze denken nu natuurlijk altijd dat mijn kinderen haar kinderen zijn en ik de oudste daarvan :D

Eigenlijk helpt niet veel, gewoon lekker jezelf blijven en genieten van dat je extra lang jong bent hihi. Soms heb ik ook nog de aandacht van de jonge jongens, dan moet ik altijd even in mezelf lachen, ze moesten eens weten zo'n oude :')

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:54

Tot mijn 16e ben ik altijd ouder geschat maar sindsdien is dat voorbij.
Onlangs 40 geworden en pas tijdens het uitgaan aangesproken door een jongen begin 20 die vroeg of ik ook nog studeerde.
Op mijn werk nemen klanten van mijn leeftijd me niet serieus en spreken me aan met meisje.
Soms kan ik me eraan ergeren (vooral als ze mijn antwoord niet serieus nemen) maar meestal moet ik er gewoon om lachen.
Zou mezelf met make-up en ander soort kleding er wel meer naar mijn leeftijd uit kunnen laten zien maar ik kan slecht tegen make-up en ben qua kleding geen hoge hakken/nette broeken en bloesjes type.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:24

Zo herkenbaar. Ik ga de tips ook maar eens lezen.

Laatst met manlief en zoonlief (in kinderwagen) naar de supermarkt. Moesten we ID laten zien. Man is 30, moet ook vaak ID laten zien, maar mevrouw achter de kassa zei: ik had je veel jonger ingeschat (ben 24). Man zei voor de grap: ja, ben op stap met dochter en zoon. Maar eerlijk; ik vind het zo irritant. Natuurlijk kunnen ze niet ruiken dat het mijn zoon is, maar voel me direct aangestaard als tienermoeder oid. Komt ook doordat collega's toentertijd vroegen of ze me mochten feliciteren en of het wel gepland was, dus dan baal ik extra als mensen aan alles twijfelen.

Oja; hier ook weinig make-up, wel vaak hakken aan, maar gewoon jeans en een shirt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:34

Bij mij light het echt aan hoe ik mae kleed/ opmaak, hoe oud ik wordt geschat. Meestal rond 25 (wat ik dus echt niet begrijp).. maar mensen schrikken vooral vaak hoe klein ik ben als ze naast me staan... wordt vaak +10cm geschat van foto's of afstand _O-

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:05

Ah leuk een lotgenoten topic! Nu 20, maar word met regelmaat 14-16 geschat. Soms vind ik het wel vervelend, met werk bijvoorbeeld, of als ik met een volwassen persoon praat die mij echt nog benaderd alsof ik een kind ben, zo van: ooooh lekker aan het puberen en flirten met jongens, beetje experimenteren met alcohol en geld uitgeven in clubs... Uhm nee, gewoon aan het werken en sparen voor een huis (mijn innerlijk voelt zich echter af en toe ook wel 30+ in verhouding tot mijn omgeving en leeftijdgenoten)
Aan de andere kant laat ik het inmiddels wel een beetje gaan, ik ben precies mijn moeder en die word nu met haar 65 jaar toch echt nog 50 geschat, dus voor mijn toekomst is dat een goed vooruitzicht :D

Wat betreft jongens is inderdaad wel een dingetje, nu regelmatig van die ukkies die mij benaderen, en ik val meer op een wat oudere grote stoere man, maar die denken dan weer dat ik te jong ben.. Tja wat doe je er aan :+

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:10

Herkenbaar :P Ik ben 20, maar word vaak 15/16 geschat. Maar ik draag geen make-up en draag gewoon jeans en een shirt/trui overdag, niks bijzonders. Vind het niet zo erg, Ik laat mijn ID wel een keer extra zien hoor :) En jongens benaderen me niet, dus ook geen last van pubers haha.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:16

Toen ik 23 was, werd er op het werk gevraagd tot hoelaat ik moest werken door een nieuwe manager.. Dus ik zeg: gewoon sluit (1:30u), zoals altijd :P Vraagt ze: hoelang ben je al 18 dan?? Uhmm 5 jaar geleden al.. Zegt ze: ik dacht dat je 16 was :=

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:27

Ik vind dat het bij jullie nog meevalt. Ik ben 27 en krijg nog vaak de vraag hoe ik als 16-jarige al met een auto mag rijden.

Sinds mijn haar donkerder is gekleurd lijk ik wel ouder. Hoogblond maakt je echt jonger.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:44

Haha herkenbaar topic. Ik ben 26 maar wordt vaak 16/17 geschat. Ik merk wel dat het de laatste tijd iets minder is geworden (ben omhoog gegaan naar 20 :') ) maar dat is vooral omdat ik me volwassener ben gaan kleden. Ik hield/hou erg van kleur in mijn kleding (en makkelijke kleding dus shirtje met vest) maar nu ik sinds kort wat deftigere kleding draag (blousjes, hakjes, sieraden), word ik ineens aangesproken met mevrouw. Maargoed, ik hou gewoon een jong gezicht. Ik verzorg mijn gezicht ook goed waardoor ik nauwelijks rimpels heb. Ik krijg nu eindelijk kleine kraaiepootjes die ik liefdevol lachrimpels noem :D
Maar ik herken hoe vervelend het is, soms levert het ook beschamende situaties op. Ik ben getrouwd, heb een eigen bedrijf en een koopwoning. En toen ik laatst met mijn moeder op stap was een vrouw: en, xSCWx, jij hebt zeker dezelfde achternaam als je moeder want je bent nog zo jong je bent vast niet getrouwd. Vreselijk dat soort situaties en ze geloofde me nauwelijks toen ik mijn leeftijd zei :+
Veel make-up (foundation, blush etc) laat me er nog jonger uitzien.
Anyway; niks aan te doen: je hebt het of je hebt het niet. Hier zit het echt in de familie. Over 10 jaar ben je er blij mee :D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:49

ODonoghue schreef:
Seltje schreef:
Ik lees mee. Als 25-jarige controleren ze nog steeds elke week mijn identiteitskaart of ik al 16 ben en dus wel alcohol mag kopen... ze denken altijd dat ik 14 ben.

Heel erg off topic en ik weet niet of het al gezegd is maar:
Tegenwoordig is de grens 18 en moet je tot en met 25 jaar verplicht legitimatie laten zien ;)
Werk achter de kassa en word regelmatig uitgelachen als ik om ID vraag en ze staan dan ook even met hun mond vol tanden als ik de 25-jaar regel vertel :o

Die post is uit 2015.....

Je zou bijv iets aan je make up kunnen doen. Dit hoeft niet extreem, kan ook heel natuurlijk maar geeft je vaak wel een oudere uitstraling.
Verder qua kleding, als je al tenger bent en je kleed je in een jeans met sneakers en een shirt. Dan lijk je als snel een stuk jonger dan met een blousje, jasje, jeans en laarsjes/hakken.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 01:18

Ik werd vroeger altijd ouder geschat..
Maar tegenwoordig alleen maar jonger :')
Toen ik een jaar of 23 was, was ik met een ex de dagelijkse boodschappen aan het doen.
Had er een flesje breezer tussen liggen (was toen nog 16+).
Moest ik ook mijn ID laten zien :+
Die was ik uiteindelijk vergeten, dus kreeg het niet mee :')
Toen had ik echt iets van 'verdorie, zie er toch niet uit als een 15 jarige? :+'

Ben nu bijna 28 en moet nog steeds regelmatig mijn ID laten zien..
Heb me er maar bij neergelegd, stiekem ben ik er wel trots op dat ik nog geen rimpeltje heb :')

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 02:02

Ik lijk ook jonger. (25)
Zoals laatst: had getankt met mijn auto (!!) en zou voor een collega een pakje sigaretten meenemen.
Of ik even mijn id wilde laten zien.
Ik heb de jongen vriendelijk gevraagd of hij zou kunnen bedenken hoe ik hier gekomen ben en wat ik zojuist afgerekend had :roll:
Toch id laten zien, maar volgens mij voelde hij zich daarna ook niet zo heel snugger meer. :+

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 02:23

Het enige wat bij mij echt werkt is mijn haar donker verven. Ik ben 23 en blond van mezelf. Als ik geen make up op heb (vooral wenkbrauwen zijn belangrijk) wordt ik ook nog regelmatig 17/18 geschat. Toen ik donker haar had, werd ik altijd ouder geschat. Maarja, om nou de hele tijd je haar te verven :\

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 03:44

Herkenbaar! Ik word in januari 29 en word altijd tussen de 14-16 geschat. Helpt ook niet mee dat ik erg klein ben (1.56m). Toen ik tijdens de Pabo m'n eerste dag bij m'n stageklas naar binnen liep vroeg een moeder mij. "Ben jij een nieuwe leerling?"... "Nee mevrouw, ik ben die nieuwe juf."
Moeder schaamde zich dood en ik voelde me ook erg ongemakkelijk. Achteraf hebben we er ook wel om kunnen lachen.

Laatst zat ik in de bus en vroeg de chauffeur, heb je leuk Sinterklaas gevierd? Ik dacht dat hij mij dus ook weer rond de 14 schatte maar had geen zin uit te leggen dat ik ouder was. Ik antwoordde, "nee ik vier geen Sinterklaas", waarop hij vroeg,"oh zijn je kinderen nog te jong?"
Toen wist ik ook even bijna niet wat ik moest antwoorden. Dat was me nog nooit overkomen, haha!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 08:02

Een vriendin van mij is 30, gescheiden en heeft een kind. Ze vertelde me dat ze laatst haar verjaardagsboodschappen niet meekreeg omdat er bier en wijn bij zat... ze had geen id bij zich :')

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 08:44

Ik heb de hoop opgegeven. Ik ben 1.61 en de enige manier om er ouder uit te zien was flink aankomen in mijn geval. :+

Moet overal mijn id kaart laten zien :') zelfs met 2 kinderen die meegaan. Dan grap ik altijd tegen mn oudste sorry schat vanavond geen alcohol voor jou, we zijn betrapt. :')

Gelukkig in het dorp waar ik woon nergens last meer van. Maar 29 word ik ook niet geschat. Met make up word ik trouwens jonger geschat. Dus dat werkt hier al helemaal niet. Enige wat gewerkt heeft is aankomen en van blond naar donker te gaan. Vind het nog veel erger dat mijn man een stuk ouder geschat word terwijl hij 2 jaar jonger is dan mij. :') hoe vaak hem wel niet is gevraagd of ie gezellig op stap was met zn zusje :')