xMercury schreef:Niet goed genoeg gelezen dan, sorry.
Vroeger had ik ook ontzettend veel last van vermoeidheid en de een na andere kwaal kwam opleven. Sinds ik mijn dieet heb omgegooid, is dat allemaal verleden tijd.
Ik raad je aan om zoveel mogelijk te gaan leven op groente, fruit en volkoren producten. Bijvoorbeeld geen wit brood en zo min mogelijk pasta. Dit zijn snelle suikers en zorgen er vaak voor dat je vermoeid raakt. Vlees is een slechte energiebron, net zoals ei en zuivel. Nootjes zijn ontzettend voedzaam, zeker blijven eten dus!
Voel je welkom om je te melden in het veganisten topic. Vegans zijn mensen die leven zonder dierlijke producten en de resultaten zijn vaak heel verrassend. Ik heb ook verschillende documentaires gekeken en onderzoeken gelezen. Vaak komen ze allemaal neer op het zelfde, namelijk dat je zo ontzettend op knapt van plantaardig te eten. Het klinkt misschien allemaal wat ongeloofwaardig, maar planten zijn echt superfoods die je lichaam veel goed doet.
Vlees is helemaal geen slechte voedsebron. Het bevat stoffen waar jullie als veganist supplementen voor moeten nemen of kilo's nootjes om maar enigszins aan die waarde te komen. Daarom waren we als oermens (en ons DNA is nog nagenoeg identiek) jagers/verzamelaars. En zeker geen veganisten.