LUIZEN!!! Ik kom er niet vanaf!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: LUIZEN!!! Ik kom er niet vanaf!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:23

Verven helpt niet :n
Zowel mijn dochter als ikzelf besmet geweest, zij geblondeerd en ik rood maar nee hoor, gewoon luizen.
Ik ben wel erg enthousiast over de shampoo van Kriebeldiertjes of Kriebelbeestjes of zoiets. Werkt beter dan de lotion met dimethicon.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:25

Het is egoïstisch, je kunt er namelijk wel wat aan doen als je luizen hebt! Ik geloof dat ik het nu al drie keer gemeld hebt, maar met licener ben je er in 1 keer vanaf. Elke dag dat je nog met die dingen rondloopt kun je anderen besmetten, echt niet leuk. :n

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:29

onpaard schreef:
Ik vind de assy kam erg fijn. Moet je maar eens googlen. Ik zou de eerste 2 weken 2 keer op een dag kammen en dan nog een tijdje 1keer per dag. Succes ermee.

Assy werkte ook perfect bij mij, na twee dagen fanatiek kammen bijna niets meer gevonden, de neten worden gedood door de gleufjes in de kam.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:39

Urielle schreef:
Zowel mijn dochter als ikzelf besmet geweest, zij geblondeerd en ik rood maar nee hoor, gewoon luizen.
Ik ben wel erg enthousiast over de shampoo van Kriebeldiertjes of Kriebelbeestjes of zoiets. Werkt beter dan de lotion met dimethicon.

Ik denk dat verven als je al luizen hebt bedoeld wordt. Dan verf je de neten eitjes dicht en de chemicaliën zullen de volwassen luizen ook niet tegen kunnen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:43

Snap ik, maar wij werkten ook bij natuurlijk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:10

tamary schreef:
Urielle schreef:

Ik denk dat verven als je al luizen hebt bedoeld wordt. Dan verf je de neten eitjes dicht en de chemicaliën zullen de volwassen luizen ook niet tegen kunnen.

Verven helpt echt niet, dat overleven ze gewoon. Mijn vriendin had van de zomer 's morgens haar haar geverfd, moest een belangrijke presentatie geven voor haar werk. 's Middags zit ze de laatste vergadering voor die presentatie bij te wonen, valt er zo een levende luis uit haar haar... En bleek ze er toen ze ging zoeken nog veel meer te hebben. Dus die zat die avond in het hotel met haar hoofd in de lotion :') Verf waren ze dus duidelijk niet van onder de indruk.

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:44

Ik krijg net een mail van school dat er luis heerst :=

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 21:45

Hier heerst niets meer *\o/*

Tenminste ik heb nergens meer jeuk en ik krijg er niks meer uit *\%/*

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:55

Ik heb op de basisschool ook zoveel last gehad! Als ik vakantie had was ik luisvrij en na 1 dag school was het weer raak. Mn hoofdhuid stuk van die stomme kammetjes, stinkend naar azijn en eau de cologne. Mijn ouders werden helemaal gek iedere dag met mijn haar bezig en ik zag op school bij andere kinderen de luizen gewoon lopen in het haar. Daar werd niks aan gedaan. Heeel ver uit te buurt gebleven bij anderen maar toch is dat soms moeilijk te vermijden

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:16

Het is en blijft een plaag op elke school helaas.
Ik spreek uit ervaring ben al jaren luizenmoeder.
Luizen en neten zijn tegenwoordig resistent voor prioderm en aan verwante middelen.
Het enige wat nogsteeds geldt is; kammen, kammen, kammen en dat voor 2/3 weken lang
Na het kammen de kam in een bakje met kokend water leggen met een flinke scheut azijn(de laten de neten los van de kam).
Azijn kan helpen om de neten los te weken (en het maakt je haar zacht),maar ik gebruik gewoon conditioner en ga dan kammen.
Verder blijken die luizen niet van kokosolie en tree teaolie te houden,dus dat kan je eventueel preventief gebruiken als je schoon bent(geen luizen/neten meer hebt).
Haarlak en gel/wax bemoeilijkt de gang naar de hoofdhuid,dus veel gebruiken zou ik zeggen.
Verven heeft totaal geen effect, daar gaan ze niet dood van,zelfs de neten niet (vorm van resistentie).
Wat ik ook op het moment steeds vaker hoor is idd dat ze makkelijker kunnen overlopen door de selfies.
Alle beddengoed en jassen e d wassen is idd achterhaald,hoewel ik me voor kan stellen dat het wel een frisser gevoel geeft als het gewassen is.
Ik adviseer je wel om elke week te blijven kammen,aangezien je zo weer besmet kan raken op school