Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
bakkabouter schreef:Ik heb oude ouders, en terwijl ik opgroeide vond ik het 3x niks. Mijn vader was met pensioen voor ik meerderjarig was, dan doet het er eigenlijk maar weinig toe hoe oud hij zich gedraagt, in de perceptie van een puber is hij per definitie al hoogbejaard
Ik ben overigens een nakomertje, mijn zussen zijn 10 en 12 jaar ouder dan ik.
Sizzle schreef:Degene die oude moeders inschat als oma vind ik trouwens ook bijzonder, want dan schat je volgens mij per definitie mensen te oud in.
Als je 37 bent en een kind hebt kun je wellicht 'oud' zijn, maar de kans dat je al oma zou zijn is evengoed niet echt reeel.
Dan zo de moeder 17 moeten zijn als de oma met 20 een kind op de wereld gezet zou hebben.
Sizzle schreef:Kipje, maar het is ook absoluut niet bepaald gemiddeld om met je 40e oma te zijn. Dus daar is jouw kijk een beetje verstoord door jullie vroege voorplantings'drift'
NatasjavE schreef:Kipje39 schreef:Maar zij overleed toen ze 44 was. Als ik me dan bedenk dat je laat aan kinderen begint.. Ik was 21 toen ze overleed, maar je zal nog kleine kinderen hebben..
Mijn moeder was 18 toen ik geboren werd. En overleden toen ik 4 was.
Het leven kent geen enkele garantie.
Kipje39 schreef:Pas nog bij de huisarts geweest.. Deze neemt mij niet serieus dus ben aan het zoeken naar een andere arts! Deels wel erfelijk en deels had m'n moeder dikke pech.
De complicatie waaraan zij overleed komt voor bij 1 op 2000000...