Afvallen! Wie heeft de gouden tip?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:55

Imre schreef:
Ik vind 1400 echt laag als bmr trouwens, weet je zeker dat je die correct hebt ingevuld? Ik heb een kantoorbaan en zit dus 32 uur per week op mijn stoel, daarnaast rij ik 4x per week paard en geef ik hier en daar eens een lesje of wandel een eind, maar zelfs ik heb een hogere bmr.

Zo laag is een BMR van 1400 niet. Jij hebt het over je AMR (je neemt je bewegingspatroon mee in je berekening).

Ik heb zelf ook een BMR van 1450 (1.69m, schommelend tussen 66 en 69 kg :') ).

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:32

Urielle schreef:
Lees: ik zit dus gewoon honger te lijden voor niks |(

Gefeliciteerd, het lijf zit in de spaarstand. Om het maar even heel cru te zeggen.

1200kcal en aankomen en tegelijkertijd honger lijden. Jouw lijf zit alles wat het wél binnenkrijgt op te slaan zodat het nog een beetje reserve houdt. Laat je alsjeblieft adviseren door een deskundige, kom je veel verder mee dan zo aan te klooien. Zeker wanneer je na 3 weken al in de spaarstand zit.

Je hebt maar 1 lijf, wees er alsjeblieft zuinig op.

Grapjasjes12

Re: Afvallen! Wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:12

Onder je BMR eten is niet bepaald aan te bevelen en dan maak ik een understatement.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:47

Ik heb geen tips maar heb wel door dit topic My Fitness Pal gedownload, ik vind het een hele complete app! Vooral ook met producten kunnen scannen en qua beweging kan je heel veel invoeren.

Ik ben 1.60 en weeg 68 kilo, dit schommelt soms een beetje maar wil naar de 60 kilo. Ik heb brede heupen en ook vooral bovenbenen. Ik werk wisseldiensten dus dat is afentoe echt lastig met maaltijden maar probeer nu veel meer mee te nemen naar m'n werk. Buikvet valt mee maar heb wel een schema gemaakt om ook weer de buikspieren aan de te pakken. In combinatie met elkaar hoop ik toch wel mijn doel te bereiken.

Iemand nog tips voor gezonde tussendoortjes? De 3 maaltijden gaan op zich wel, avond eten is soms lastig omdat ik alleen ben en inspiratie loos := Maar tussen door na het rijden van m'n 2 paarden bijvoorbeeld lust ik echt wel iets. Ik dacht misschien aan van die repen die ze ook in diëten gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:49

Ik zou afraden om beweging in te voeren in een app, want dit klopt nooit. Tenzij je geavanceerde apparatuur hebt met hartslagmeters, borstbanden, etc.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:57

Oh oké dankjewel! Die apparatuur heb ik niet nee.

Maar soms rijd ik paard, loop ik hard en werk ik op een dag (actief beroep) dus dan ga ik gewoon wat over de calorieën heen van de app denk ik. Hij staat nu op 1500

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:33

Urielle, hoe lang ben jij met welk gewicht? Ook niet te weinig eten hoor, dan hou je het niet vol :P (ik vergreep me zaterdag aan een donut met gele glazuurlaag).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:39

Ik ben 1.65 en schommel nu tussen de 68 en de 70.

Donuts trekken me niet maar mijn kinderen zaten net kruidnoten te eten }>

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:02

Ja, dat is ook heel lastig!

Die kleine hier wil me steeds alles laten proeven, heb hem nu maar verteld dat mama voorlopig niet moet snoepen. Dan zit hij chippies te eten: 'is dit snoepen, mama?'.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:06

Om nog even Kayleigh aan te vullen:

Mijn BMR is 1579 kcal per dag (dus zonder enige beweging).
Als ik hierbij mijn beweging op tel (3-5x in de week sporten) kom ik op 2526 kcal per dag om op hetzelfde gewicht te blijven. Hiervan haal ik dus een paar honderd af om af te kunnen vallen. Zit inmiddels op 1800 per dag, maar ik zou dus zeker nog stukje omhoog kunnen (heb geen honger met 1800, als ik dat wel had zou ik zeker omhoog gaan).

Als ik My Fitness Pal laat uitrekenen hoeveel ik mag eten op een dag, dan komt het uit op ongeveer 1500 kcal per dag wat ik mag eten. Minder dan mijn BMR (levensonderhoud). Dit zal vast in het begin werken, de eerste kilo's vliegen eraf. Maar op langere termijn pleeg je roofbouw op je eigen lichaam. Met sporten kom je niet meer vooruit (daar ben je energie voor nodig), kilo's zullen er niet meer of lastig afgaan, en elke dag honger is ook absoluut een no go.

MFP is zeker een handig hulpmiddel, maar wel even kritisch zijn op hoeveel je eet! Ik gebruik het naar tevredenheid, maar dus wel met een stukje hoger doel dan MFP zelf aanraad. Daarnaast voer ik mijn sport niet in, maar bereken ik deze al mee met wat ik nodig ben.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:32

Mijn tip is om veel groente te eten zoals bijv sla. Het bevat weinig calorieën waardoor je er veel van kan eten en door veel te eten gaat je stofwisseling omhoog. Wat ik vaak zie is dat mensen weinig gaan eten wat zorgt voor een lage stofwisseling wat het afvallen uiteindelijk inde weg staat. Ook een goed ontbijt is erg belangrijk. Voor je stofwisseling is het het best als je ontbijt als een keizer luncht als een burger en dineert al een bedelaar. (Ontbijten als een keizer is niet zo goed voor je hart maar geeft aan hoe belangrijk een goed ontbijt is)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:08

Las hier dat sommigen de hele dag bezig zijn met eten? Hoe combineer je dat met je werk dan? Begin om 8 uur en ben soms al blij als ik het red om voor 10:30 een kop thee te kunnen drinken?

Begin de ochtend nu vaak met banana pancakes en moet zeggen dat het goed vult.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:13

ryukapple schreef:
Mijn tip is om veel groente te eten zoals bijv sla. Het bevat weinig calorieën waardoor je er veel van kan eten en door veel te eten gaat je stofwisseling omhoog. Wat ik vaak zie is dat mensen weinig gaan eten wat zorgt voor een lage stofwisseling wat het afvallen uiteindelijk inde weg staat. Ook een goed ontbijt is erg belangrijk. Voor je stofwisseling is het het best als je ontbijt als een keizer luncht als een burger en dineert al een bedelaar. (Ontbijten als een keizer is niet zo goed voor je hart maar geeft aan hoe belangrijk een goed ontbijt is)

Als ik volgende week naar school ga zou ik als lunch graag een salade meenemen. Helaas echt geen tijd om dat 's ochtends klaar te maken.
Is salade in te vriezen? En welke (yoghurt)dressing is smakelijk en gezond?

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:51

Salade meenemen is simpel. Gewoon de avond van te voren maken maar de dressing apart verpakken en salade in de koelkast zetten.

Goede dressing weet ik niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:21

Ik ben net een periode van stress te boven , puur verhuisstress en mijn baantje kwijt stress. 6 maanden en 25 kilo , nu ben ik weer een dik mormel die haar kleren niet meer past. Niet trots in de spiegel kijkt en ik word beperkt , kon weer paardrijden met mate ik kon weer genieten. Komt helaas erg makkelijk aan en verleidingen moeilijk weerstaan.

120 kilo ben ik nu weer , was 95 kilo na paar jaar eet style omgooien en lekker bezig op dagbesteding .

Dus ja ik mag weer aan de wortels , ik eet moeilijk fruit en groente ik heb er niks mee. Leren eten helpt niet , ik blief het echt niet ik vind komkommer al stinken :+ . Sla is voor de konijnen :=

Voor de zomer wil ik gewoon weer onder die vervloekte 100 kilo zitten ><

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 00:30

Wat lastig Rebecca! Ik ga voor je duimen, go for iT!

Salsdedressing maak ik altijd op basis van yoghurt. Theelepel mosterd, beetje zout en peper, eetlepel mayonen dan een berg yoghurt. 150 ml ofzo? Zomers wat bieslook doorheen of je kan er een teentje knoflook in doen.
Of een dressing van olijfolie met wat chilisaus en citroensap en kokos.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:07

Hoe gaat het inmiddels met afvallen dames?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:23

Ik ben sinds januari 10 kg kwijtgeraakt (was 70, nu 60 en 1,54m klein) en ik heb nu vakantie samen met mijn vriend, dus hebben afgesproken om even te genieten en daarna weer gezond te eten :)

Na mijn vakantie ga ik ook maar naar de sportschool voor de laatste kg's, die blijken behoorlijk hardnekkig te zijn :+

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 21:40

Hier op vakantie probeer ik er ook echt wel op te Letten geen chips en dergelijke. Hopen dat ik snel resultaat zie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:54

Ik begin richting maandelijkse periode te komen , snack drang :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:15

Hier ook bijna maandelijkse periode :+

Wauw flowery netjes!

Hier nog niet zo heel lang bezig maar toch al n 3 kg afgevallen. Door de weeks als ik naar school moet gaat het prima, maar die weekenden zijn hier gewoon drama

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:21

Heb geen trek zit nog vol en toch ik moet iets in mijn mond hebben , gezwikt en pak rijstwafels gepakt en pot pindakaas := .

Netjes Lau :j

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:33

Ik blijf weer hangen op hetzelfde gewicht als 2 maanden terug. Moet echt even streng voor mezelf zijn.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 07:49

Hier nu in 3 weken -2,6kg, kan wel janken ;) Maar de motivatie zit momenteel ook in mijn tenen... Gisteren heb ik me zó laten gaan met de pepernoten, had achteraf flink spijt. Voorlopig geen pepernoten meer.

Ik ben 1.60m, woog volgens de Weight Watchers 70,5kg (met kleren en 's avonds, nog meer excuses nodig? :D ), mijn eigen weegschaal is wat vriendelijker als ik er 's morgens naakt op sta met lege blaas.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:16

Bijna 3kg in 3 weken is toch juist prima? Snap het probleem niet zo?