@Melody7, ugh, zo herkenbaar als je even iets leuks doet en mensen direct allemaal denken dat je je aanstelt omdat je nauwelijks naar school gaat, lui bent en gewoon geen zin hebt in school. Ze zouden eens moeten weten hoe graag ik dagelijks naar school zou willen gaan.
Mijn vwo plannen, universiteit plannen, de gedachte dat mijn toekomst gewoon zo zou zijn, dat het duidelijk was wat mijn pad was, hoppa foetsie. En nu ben ik over een paar dagen 18 en begin ik nu pas met mijn havo examenjaar, en dan is die ook nog opgesplitst in 2 jaar.
Gelukkig ga ik naar de vavo, daar word je tenminste wat serieuzer genomen door je klasgenoten dan op het middelbare.
Ik hoop maar dat dat lukt, anders is het afgelopen. Het heeft totaal geen nut om nu een jaar opnieuw te gaan doen want de stof is prima te doen. Fijn dat je naar Vavo kunt! Lijkt me niet echt leuk om met een paar jaar jonger in de klas te zitten, op de middelbare had ik ook veel meer gezeur met dat ik 'vrij' was. Op MBO nog maar 1 iemand gehad die moeilijk deed 
Het stomme vond ik dat we echt een super klas hadden met studie... iedereen blijft bij elkaar en is over en ik moet maar afwachten of ik ooit weer kan studeren.
Gelukkig hoefde ik niet op over gaan te staan om alsnog havo 5 te doen op het vavo.
Maar ik vind de wajong heel erg lastig omdat je dan helemaal niet meer mag werken, en mocht ik herstellen, zijn mensen minder snel geneigd je aan te nemen in de toekomst. Dus ik weet het niet, vind het heel lastig, vind het vooral lastig om van zoiets 'afhankelijk' te worden. Plus dat ik eigenlijk niet weet hoe dat zit in combi met de vavo, dat word namelijk niet als een studie gezien, krijg je ook geen stufi voor maar een vage tegemoetkoming. 
).
Vind het zo belangrijk dat Lyme meer bekendheid heeft, er worden zoveel fouten gemaakt die gewoon levens verpesten.