Negatieve test en toch zwanger? (extreem moe)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 00:17

:D Dat bedoelde ik inderdaad

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 00:28

Ik had erge zwangerschap symptonen , ook kotsen misselijk zijn. Drie testen gedaan niet zwanger.
Bij tien weken gaf de test pas positief aan.
Als. Een kind zo blij was is.

smurfje

Re: Negatieve test en toch zwanger? (extreem moe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 00:35

Heb enkel alleen de berichten van de ts gelezen. En de laatste 2 pagina's.

Gezien dat je voor nu kunt uit sluiten dat je zwanger bent.

Heb je wel is gedacht om koolhydraat arm te eten? Toen ik daar mee was begonnen, ivm zwangerschaps diabetes, voelde ik me gelijk beter.

Veel meer energie en veel fitter. Ik krijg nu nog steeds maar weinig suikers binnen. Bezoekje aan de diëtiste idd altijd interessant

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 22:04

Dat zou ook nog kunnen, ik eet elke dag 5 boterhammen ongeveer en in ieder geval aardappelen, pasta of rijst. Maar ik dacht dat je dat juist nodig hebt als je veel beweegt/sport...En ik heb geen idee wat ik anders zou moeten eten dan, dat is juist net het lekkerste eten, brood enz :P

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 01:04

ja het is zeker het lekkerste, maar alleen groent of vlees is ook lekker probeer het eens. en fruit smoothies kan ook

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 01:10

Praat vooral TS lariekoek aan, dat zou dr echt helpen ja.

TS, je lichaam heeft koolhydraten nodig, punt. Of je moet lichamelijke klachten hebben, zoals oa. diabetes, waardoor het slimmer is je koolhydraten te beperken. Zolang er geen duidelijke oorzaak is gevonden vooral niet gaan rommelen met eten en niet op crashdieet gaan (en ja, khd-arm is een crashdieet, je lichaam heeft khd nodig, en inderdaad, vooral als je sport).

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 01:18

Meschien iets meer vitaminen nemen

Eigenlijk hetgeen wat ik ook moet doen :x

Larissa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 01:29

Op wat ben je allemaal geprikt? Misschien nog een keer op vitamine b12 en ijzer laten prikken! Hoe je t beschrijft komt me heel bekend voor en ik had een ernstig b12 tekort waardoor ik ook ernstige bloedarmoede had

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 02:16

ik zeg ook proberen en iets meer groentes zijn nou een maal niet slecht, je moet gewoon een gezonde combi hebben. ik zeg niet dat ze geen kolhydraten mag eten hoor. probeer gewoon eens wat dingetjes uit. maar als het je niet bevalt gewoon weer naar de dokter.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:16

xEmily schreef:

TS, je lichaam heeft koolhydraten nodig, punt. Of je moet lichamelijke klachten hebben, zoals oa. diabetes, waardoor het slimmer is je koolhydraten te beperken. Zolang er geen duidelijke oorzaak is gevonden vooral niet gaan rommelen met eten en niet op crashdieet gaan (en ja, khd-arm is een crashdieet, je lichaam heeft khd nodig, en inderdaad, vooral als je sport).

Koolhydraat arm is geen crash dieet. En daar naast adviseer ik dat ze ermee naar een diëtist moet gaan. De eerste stap van het koolhydraat arm eten is het beperken van suiker. Dan ben je echt al halverwege.

Voor de rest zegt niemand tegen de ts dat ze moet stoppen met koolhydraten. Maar adviseren juist met groentes te eten.

Maar goed jij weet het uiteraard beter.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:24

xEmily schreef:

Het is geen onzin aangezien de consumptie van koolhydraten en suikers voor een wisselende bloedsuiker zorgt, iets waar veel mensen zich moe, futloos en zwak door voelen. Niemand zegt dat het de oorzaak is van haar symptomen is, maar het kan haar wel helpen om beter te voelen. Er is genoeg bewijs hierover te vinden (Google maar op GI bijvoorbeeld).

Door suikers en andere koolhydraten te beperken(vooral die wat snel opgenomen worden in het bloed) heb je een stabiele bloedsuikerspiegel en voel je je vaak ook gewoon fitter en energieker. Ik heb het zelf meegemaakt en vele met mij.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:07

Naar he als je je zo voelt en ze niks kunnen vinden? Heb het zelf helaas ook meegemaakt.

Wat betreft het koolhydraatarm wil ik wel even inhaken. Het is niet verstandig om dit toe te passen wanneer je lichaam al niet helemaal lekker is. Suikers uit snoep frisdrank ed mijden is wel handig. Dit zorgt namelijk alleen maar voor een sugarboost waarna je erna je juist nog meer moe wordt.

Dan de koolhydraten, ze zijn de brandstof van je lichaam althans als ze omgezet zijn. Ga je dit volledig uit je dieet laten gaat je lichaam in de stress , het kan immers niet meer voldoende brandstof maken. Daarnaast sport je en heeft je lichaam juist extra energie nodig. In mijn ogen pest je je lichaam alleen maar als je het ontdoet van de belangrijkste stoffen.
Alleen je hersenen al werken op puur glucose...

Wanneer het lichaam geen glucose meer kan aanspreken gaat het vet verbranden. Niet echt de bedoeling lijkt me.

Conclusie lekker gevarieerd eten, groente fruit, pasta rijst vlees etc.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:19

ElinaSK schreef:
Naar he als je je zo voelt en ze niks kunnen vinden? Heb het zelf helaas ook meegemaakt.

Wat betreft het koolhydraatarm wil ik wel even inhaken. Het is niet verstandig om dit toe te passen wanneer je lichaam al niet helemaal lekker is. (...)

Dan de koolhydraten, ze zijn de brandstof van je lichaam althans als ze omgezet zijn. Ga je dit volledig uit je dieet laten gaat je lichaam in de stress , het kan immers niet meer voldoende brandstof maken. Daarnaast sport je en heeft je lichaam juist extra energie nodig. In mijn ogen pest je je lichaam alleen maar als je het ontdoet van de belangrijkste stoffen.

Wanneer het lichaam geen glucose meer kan aanspreken gaat het vet verbranden. Niet echt de bedoeling lijkt me.

Eh. - juist vet is bedoeld, om te verbranden! Daar is echt niets, maar dan ook niets mis mee.
En vet levert een stabiele bloedsuikerspiegel.
Het punt is idd wel: kan je lichaam dit....???
Zonder voldoende carnitine, vitamine B, zink, ijzer en magnesium lukt dit niet. Het kan zin hebben, dit met de diëtist te overleggen.

Lukt vetverbranden niet, dan moet je lichaam omschakelen op haar noodsysteem: koolhydraten leveren de snelle suikers. (Er is wel verschil tussen snoep en een. ruine boterham, maar koolhydraat blijft koolhydraat: licht en snel verteerbaar, snel opgebruikt bij sport, of snel opgeslagen in je eigen vetreserves.)
Maar dit is dus een noodsysteem: als je ziek bent heeft het charmes, als je de marathon loopt, etc.

De pasta etc beperken kan zin hebben, vlees idem dito.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:39

Janneke2 schreef:
ElinaSK schreef:

Wat betreft het koolhydraatarm wil ik wel even inhaken. Het is niet verstandig om dit toe te passen wanneer je lichaam al niet helemaal lekker is. (...)

Eh. - juist vet is bedoeld, om te verbranden! Daar is echt niets, maar dan ook niets mis mee.
Zonder voldoende carnitine, vitamine B, zink, ijzer en magnesium lukt dit niet. Het kan zin hebben, dit met de diëtist te overleggen.

Lukt vetverbranden niet, dan moet je lichaam omschakelen op haar noodsysteem: koolhydraten leveren de snelle suikers. (Er is wel verschil tussen snoep en een. ruine boterham, maar koolhydraat blijft koolhydraat: licht en snel verteerbaar, snel opgebruikt bij sport, of snel opgeslagen in je eigen vetreserves.)
Maar dit is dus een noodsysteem: als je ziek bent heeft het charmes, als je de marathon loopt, etc.

Hier wil ik toch even op inhaken want beide beweringen slaan de plank nogal mis...

Het lichaam draait bij weinig activiteit en in volledige rust ongeveer 50/50 op zowel vet als koolhydraten. Koolhydraten zijn dus geenszins een noodsysteem (net als vetten dat niet zijn). Sterker nog zelfs bij weinig activiteit kan een mens maar 1-2 dagen volledig zonder koolhydraten. Bepaalde delen van de hersenen kunnen eenvoudigweg geen vet opnemen als energiebron, enkel glucose. Wat niet betekent dat je na 2 dagen het loodje legt overigens. Het lichaam gaat dan verschillende noodgrepen uithalen om vet en eiwitten om te zetten in een soort 'nep-glucose' voor de hersenen en de rest van het lichaam draait dan volledig op de vetreserve. Echter gaat het lichaam door deze vorm van verbranding dusdanig verzuren (extreme vetverbranding levert zeer veel zure afvalstoffen) dat je uiteindelijk in coma raakt en dood zal gaan. Hier spreek je van extreme gevallen waarin er 0,0 koolhydraten binnen komen natuurlijk. Echter is het niet voor niets dat de ondergrens van koolhydraat-inname op 40% van de totale voeding per dag is gesteld. Je lichaam heeft koolhydraten nodig voor de dagelijkse verbranding. Niet enkel als nood of als je fanatiek gaat sporten.
Hoe je deze 40% vervolgens indeelt is natuurlijk wel van belang. Het scheelt nogal of je alleen maar witte boterhammen met jam eet of een volkoren boterham met kaas om maar iets te noemen.

Overigens om niet teveel off topic te gaan. Vermoeidheid en futloos kan zeker voedingsgerelateerd zijn zeker wanneer andere medische zaken zijn uitgesloten. Echter raad ik TS dan dringend aan om bij een diëtist langs te gaan en niet zelf aan te gaan modderen met koolhydraatarm of andersoortige diëten die lang niet altijd even verstandig zijn om te volgen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:08

Eliine schreef:
Janneke2 schreef:

Hier wil ik toch even op inhaken want beide beweringen slaan de plank nogal mis...

Het lichaam draait bij weinig activiteit en in volledige rust ongeveer 50/50 op zowel vet als koolhydraten. Koolhydraten zijn dus geenszins een noodsysteem (net als vetten dat niet zijn). Sterker nog zelfs bij weinig activiteit kan een mens maar 1-2 dagen volledig zonder koolhydraten. Bepaalde delen van de hersenen kunnen eenvoudigweg geen vet opnemen als energiebron, enkel glucose. Wat niet betekent dat je na 2 dagen het loodje legt overigens. Het lichaam gaat dan verschillende noodgrepen uithalen om vet en eiwitten om te zetten in een soort 'nep-glucose' voor de hersenen en de rest van het lichaam draait dan volledig op de vetreserve. Echter gaat het lichaam door deze vorm van verbranding dusdanig verzuren (extreme vetverbranding levert zeer veel zure afvalstoffen) dat je uiteindelijk in coma raakt en dood zal gaan. Hier spreek je van extreme gevallen waarin er 0,0 koolhydraten binnen komen natuurlijk. Echter is het niet voor niets dat de ondergrens van koolhydraat-inname op 40% van de totale voeding per dag is gesteld. Je lichaam heeft koolhydraten nodig voor de dagelijkse verbranding. Niet enkel als nood of als je fanatiek gaat sporten.
Hoe je deze 40% vervolgens indeelt is natuurlijk wel van belang. Het scheelt nogal of je alleen maar witte boterhammen met jam eet of een volkoren boterham met kaas om maar iets te noemen.

Overigens om niet teveel off topic te gaan. Vermoeidheid en futloos kan zeker voedingsgerelateerd zijn zeker wanneer andere medische zaken zijn uitgesloten. Echter raad ik TS dan dringend aan om bij een diëtist langs te gaan en niet zelf aan te gaan modderen met koolhydraatarm of andersoortige diëten die lang niet altijd even verstandig zijn om te volgen.

Als je Gluconeogenesis opzoekt in Google(zo heet het proces namelijk waarbij glucose wordt gemaakt uit een andere stof(globaal gezegd)) dan vind je dat er zeker wel glucose gemaakt kan worden van vetten, alleen niet álle vetten. Die ondergrens is trouwens ook niet constant, overal wordt wel een andere ondergrens genoemd. Bovendien gaat het inderdaad om de invulling van de koolhydraten waarbij je moet zorgen dat de suikers langzaam worden opgenomen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:57

@Tillie: klopt gluconeogenese is inderdaad ook een vorm van het opnieuw maken van glucose maar dan uit eiwitten. Dit proces start echter pas op het aller aller laatst op als ook de vetten niet meer toereikend zijn. Je gaat dan namelijk je eigen spieren opeten om je hersenen van glucose te voorzien. Ook niet bepaald aan te raden. Daarnaast heb je ketogenese, dit proces start je lichaam als eerst op als de glycogeenvoorraad niet meer voldoende is. De hersenen kunnen geen vetzuren verbranden, wel ketonen, die uit vetzuren worden gemaakt.

Bij de vetverbranding worden vetmoleculen (triacylglycerol) gesplitst in één glycerolmolecuul en drie vetzuurketens. Dit proces wordt lipolyse genoemd. Het grootste gedeelte van het lichaam is in staat vetzuren te gebruiken als alternatieve bron van energie, in een proces genaamd beta-oxidatie. Eén van de producten van beta-oxidatie is acetyl-CoA, dat gebruikt wordt in de citroenzuurcyclus. Acetyl-CoA wordt gebruikt om ketonlichamen te produceren. De ketonen acetoacetaat en β-hydroxybutyraat worden dan gebruikt voor energie.[1]
De hersenen kunnen geen vetzuren gebruiken voor energie, omdat deze de bloed-hersenbarrière niet kunnen passeren. Ketonen kunnen dat wel. In de hersenen worden deze opgenomen in acetyl-CoA en dan gebruikt in de citroenzuurcyclus.

De afvalstoffen van deze productie zorgen echter voor de verzuring waar ik het in mn andere post al over had. Wanneer het bloed deze zuurgraad niet meer kan bufferen (neutraliseren) spreken we van ketoacidose. Dit is dodelijk wanneer er niet wordt ingegrepen.

Als iemands dieet verandert van hoog-glykemische (=koolhydraatrijke) voeding naar een koolhydraatarm dieet dat niet voldoende koolhydraten levert om de glycogeenvoorraden aan te vullen, doorloopt het lichaam een aantal fases om in ketose te raken. Tijdens de eerste fasen van dit proces verbrandt het volwassen brein geen ketonen; het brein maakt echter direct gebruik van dit belangrijke substraat voor de synthese van lipiden in de hersenen. Na ongeveer 48 uur van dit proces begint het brein ketonen, afkomstig van lichaamsvet, te verbranden om meer direct gebruik te kunnen maken van de energie van de vetvoorraden, om de resterende glucosereserves alleen te gebruiken voor absolute noodzaak, en zo de uitputting van de eiwitvoorraden in de spieren te voorkomen.
Als de glucosereserves echt op dreigen te raken, worden uiteindelijk (spier-)eiwitten afgebroken. Dit komt voor bij hongerstakers, hongerdiëten en bijvoorbeeld anorexia nervosa.

Maargoed dit gaat wellicht wat offtopic. Maar bedoel er maar mee te zeggen dat koolhydraten wel degelijk als brandstof worden gebruikt en een minimum per dag niet voor niets is vastgesteld.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:07

je wilt ook niet weten wat voor ranzige lucht er om je heen hangt als je eiwitten aan het verbranden bent..

ik ben er speciaal voor naar een diëtiste gegaan omdat ik tijdens lage intensie duursporten bijna over mijn nek ging als ik ergens binnen zat te rusten.

ik kan tijdens duursporten niet eten, zeker geen koolhydraat houdend eten (in vocht kan ik het wel handelen). op de een of andere manier spreekt mijn lichaam dan vetverbranding niet aan, maar ging vrij vlot over naar het verbranden van eiwitten.

toen ik dus op stevig tempo aan het trainen was voor lange afstandswandelingen met een vriendin en ergens ging zitten binnen.. was drie weekenden op rij mijn eerste opmerking: ik stik hier bijna, wat een zware schoonmaak middelen gebruiken ze hier.. mijn vriendin merkte er echter niets van.. echter, ik kreeg het benauwd, mijn keel raakte geirriteerd en ik vluchtte naar buiten..

bij de derde keer had ik het pas door: ik stootte amoniak uit, een afvalstof die vrij komt als je lichaam eiwitten als brandstof gebruikt. (mensen die het atkinsson dieet strikt volgen hebben ook zo'n heerlijk luchtje om zich heen hangen).

Het gebeurde omdat ik vanuit mijn lichte overgewicht koolhydraat in mijn drinken was gaan weren, terwijl ik geen of zeer weinig eten kon verdragen tijdens de trainingen (vraag mij niet waarop ik mijn eerste vierdaagse heb gelopen.. mijn totale eten over die hele week, is wat menigeen op een dag eet).
De dietiste heeft mij dus ook direct terug gezet op koolhydraten in mijn drinken, tot ik mijn eten onder controle kon krijgen en voldoende koolhydraten vanuit mijn eten kon opnemen om zulke dagen door te komen..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:51

Wow, van een wellicht-zwanger-topic naar een ongevraagd-voedingsadvies/discussie-topic.
Knap hoor +:)+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:57

Goof schreef:
Wow, van een wellicht-zwanger-topic naar een ongevraagd-voedingsadvies/discussie-topic.

Hihi :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:45

Goof schreef:

nah niet helemaal..

het gaat om extreme vermoeidheid en zou het mogelijk zijn dat ik toch zwanger ben?
extreme vermoeidheid kan natuurlijk komen door een verkeerd eetpatroon..
waarop er vanzelfsprekend ook een legertje anti koolhydraat (soms extremisten opstaat),
waarop een tegengewicht wordt geboden..

het verloop is wel logisch op zich.. op een advies om koolhydraat arm te eten om je zo fitter te voelen, komt een waarschuwing om je daarop niet blind te staren.

maar je hebt gelijk dat het off topic aan het drijven is, als we ons teveel richten op voeding, wel of geen koolhydraten en de gevolgen van het weglaten van koolhydraten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:21

Daarom ook mijn kanttekening dat we wellicht wat teveel offtopic gaan. Maar onjuiste info verstrekken lijkt me ook niet helemaal handig, vandaar dat ik er toch even op in wilde gaan. Zal het hierbij laten :)