chronische pijn, wie nog?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunneva

Re: chronische pijn, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:59

Even snel een vraagje tussendoor.
Ik ga zo naar de Zomerinstructieweek van de KNHS. Hartstikke leuk, ware het niet dat mijn pijn een beetje heftiger geworden is de laatste week.

Ik slik al een jaar geen pijnstillers meer omdat niks hielp. Heb nu wel tabletten ibuprofen 600 van de HA die ik dan samen met paracetamol moet nemen.
Het haalt de scherpe randjes er iets af maar weg is het niet.

Heeft iemand misschien nog wat tips? Ademhalingsoefeningen of warmtesmeersels waarvan jullie zeggen, ja dat maakt verschil! Iets anders mag ook :)

Alvast dank!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:08

Waar zit de pijn Sunneva

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:09

Ik merk toch als ik een paar dagen de zaldiar nodig heb dat de werking al anders is (mijn lichaam went uitzonderlijk snel aan alle vormen van medicatie helaas) dus spiegel op bouwen lijkt mij averechts werken.

Paracetamol zou je dus juist wel van moeten op bouwen? Dacht dat dat zou zijn zoals zaldiar.. :o pak die dus als ik geen zaldiar wil nemen maar das dan dus juist niet zo goed?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:40

Paracetamol merk ik weinig (eigenlijk niks) van als ik het een enkele keer pak, maar na een paar dagen 4 gram/dag wordt de pijn vaak weer draaglijker :)

Tramadol heb ik ook langere periodes geslikt, blijft bij mij wel een tijdje werken. Als ik het eenmalig slik heb ik meer last van bijwerkingen dan wanneer ik het met regelmaat slik, een beetje gewenning is dan eerder fijn.
Maar na een tijdje werkt het gewoon niet meer en dan stop ik maar weer.

Iets van spierontspanners (oxazepam, lorazepam, diazepam) helpt bij mij ook wel tegen de pijn.
Of een (wellicht rustige) massage regelen Sunneva?

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:43

Het ergst in de spieren langs m'n schouderbladen.

Massage ga ik nu idd even regelen haha, en dan hopen dat ik daar niet te beurs van wordt ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:46

Dan zou je moeten gaan voor een ontspannings massage
En spierverslappers zijn uiteraard een idee.
Maar neem ook voldoende rust

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:21

Ik ga zo even naar de apotheek (of moet ik daarvoor de huisarts hebben?). HA is natuurlijk dicht nu en heb alleen recepten voor diclofenac en ibuprofen. Misschien heeft de apotheek wel een "lichte vorm" waarvan ik er dan gewoon wat meer kan nemen :)

Bedankt voor de adviezen!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:31

Ik heb ook chronische pijn.
Naast natuurlijke onstekingsremmers en pijnstiller pea slik ik 1x daags 50 mg tramadol retard.
Icm de rest van de middelen is het dan controleerbaar.
Maar gister was ik op een bbq en druk, sja dan ga ik er dwars doorheen en heb er nog 2 bij genomen icm wietolie.
Ik heb er geen bijwerkingen van trouwens dus dat is heel fijn.
Heb al vrij lang op 1 gezeten, met ineens 3 wordt ik niet stoned ofzo.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:31

Sunneva schreef:
Ik ga zo even naar de apotheek (of moet ik daarvoor de huisarts hebben?). HA is natuurlijk dicht nu en heb alleen recepten voor diclofenac en ibuprofen. Misschien heeft de apotheek wel een "lichte vorm" waarvan ik er dan gewoon wat meer kan nemen :)

Bedankt voor de adviezen!!

Spierverslappers en tramadol etc is alleen maar op recept te verkrijgen mag de apotheek niet zo meegeven

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:41

Ponyparadijs, ik zou de behandeling ook zo weer doen hoor, als het langer zou werken. Maar ik ben destijds wel gewaarschuwd, dat de kans er in zit, bij te vaak behandelen, de zenuwen kapot kunnen gaan en dat de pijn die er dan ontstaat nog erger kan zijn. En omdat de pijn veel heviger terug kwam iedere keer is er vervolgens na aanleiding van deze dokter die me wees op reuma verder onderzoek gedaan en daar is Brechterew uit gekomen.
nu dus pijnstiller/ontstekingsremmer en wel wat verlichting daardoor.
Maar hierdoor is naast mijn rug en si gewrichten ook mijn knie kapot en moet daar een nieuwe in. Heup aan die kant is ook niet al te best meer en hierdoor wordt bewegen erg moeilijk. Moet juist bewegen en ben daarom nog steeds zoekende...

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:42

Ja ik ben er net geweest, ze kunnen het inderdaad niet meegeven. En daarbij mag ik het niet icm de ibuprofen, dus moet ik sws eerste met de HA overleggen welke (of geen) combi ik wel kan nemen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:36

Sunneva schreef:
Ja ik ben er net geweest, ze kunnen het inderdaad niet meegeven. En daarbij mag ik het niet icm de ibuprofen, dus moet ik sws eerste met de HA overleggen welke (of geen) combi ik wel kan nemen.

Wat mag niet samen met ibuprofen? Spierverslappers in ieder geval wel en tramadol ook dus ben benieuwd wat ze bedoelen

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 13:02

Misschien durfde ze er niet helemaal een uitspraak over te doen, en heeft ze toen maar gezegt dat het niet zomaar kan? Ik weet het niet precies meer maar zo een woordje ertussen kan wat uitmaken.
Ik ga iig de HA om advies vragen :)

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:39

Ik heb tramadol ruim 2 (misschien wel 3 jaar) geslikt, 3 pillen per dag. Werd op gegeven moment gek van de bijwerkingen. Dus hup naar de huisarts en kreeg naproxen mee. Volgens zowel de huisarts als de apotheek assistente zei dat ik gewoon kon stoppen met de tramadol.. nou ik heb me een partij beroerd gevoel de daar op volgende dagen := trillen, zweten, onrustig, niet kunnen slapen, krampen en weet ik het allemaal wat nog meer.
Met huisarts overlegd maar het kon echt niet komen door het stoppen >;) Liep in diezelfde periode bij een psycho therapeut en die vertelde me dat ik wel degelijk moest afbouwen en last had van afkickverschijnselen. Meteen weer een pil ingenomen en binnen een paar uur verdwenen de klachten. Vervolgens dus netjes en rustig af gaan bouwen en alles ging toen wel goed.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:58

_SantOs_ schreef:
Ik heb tramadol ruim 2 (misschien wel 3 jaar) geslikt, 3 pillen per dag. Werd op gegeven moment gek van de bijwerkingen. Dus hup naar de huisarts en kreeg naproxen mee. Volgens zowel de huisarts als de apotheek assistente zei dat ik gewoon kon stoppen met de tramadol.. nou ik heb me een partij beroerd gevoel de daar op volgende dagen := trillen, zweten, onrustig, niet kunnen slapen, krampen en weet ik het allemaal wat nog meer.
Met huisarts overlegd maar het kon echt niet komen door het stoppen >;) Liep in diezelfde periode bij een psycho therapeut en die vertelde me dat ik wel degelijk moest afbouwen en last had van afkickverschijnselen. Meteen weer een pil ingenomen en binnen een paar uur verdwenen de klachten. Vervolgens dus netjes en rustig af gaan bouwen en alles ging toen wel goed.

Wat slecht van de huisarts en apotheek zeg... Ja je kan je echt heel beroerd voelen als je in een keer stopt. Trouwens ook als je netjes afbouwt, maar dan minder heftig en wat korter.

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:10

Ja heel slecht. Heb het bij beide ook gemeld dat het toch echt afkickverschijnselen waren. Ik heb 3 nachten al trillend, zweten en onrustig wakker gelegen door gewoon in een keer te stoppen.
Heb er uiteindelijk ruim een maand over gedaan volgens mij. M'n gevoel gevolgd met wat goed voelde. 1e 2 weken maar 2 pillen en vervolgens nog ruim 2 en halve week 1 pil (voor het slapen gaan).

Wat ik wel merk. Vroeger kon ik best tegen alcohol (dronk ook terwijl ik diclofenac/ naproxen slikte). Tijdens de tramadol dronk ik geen alcohol, dat ging niet goed. Maar nu ik bijna geen pijnstillers meer slik kan probeer ik soms nog wel eens een glaasje maar menn.. ik kan er gewoon niet meer tegen :')

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:40

Hier nog een chronische pijner..
Door een auto ongeluk mei 2011 chronische pijn. Ga nu slapen, lees morgen het topic door ben benieuwd naar jullie ervaringen etc.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:14

Ayasha schreef:
Ik merk toch als ik een paar dagen de zaldiar nodig heb dat de werking al anders is (mijn lichaam went uitzonderlijk snel aan alle vormen van medicatie helaas) dus spiegel op bouwen lijkt mij averechts werken.

Paracetamol zou je dus juist wel van moeten op bouwen? Dacht dat dat zou zijn zoals zaldiar.. :o pak die dus als ik geen zaldiar wil nemen maar das dan dus juist niet zo goed?

Mijn startdosis Zaldiar was 8 per dag, inmiddels a kunnen bouwen naar 2 per dag en dat ging goed. Alleen een dag helemaal zonder word ik erg raar van, is ooit eens voorgekomen omdat ik niet goed mijn bestelling gedaan had en konden we met gierende banden naar de spoedeisende hulp omdat ik alleen maar kon huilen, zweten en flauwvallen. Ik ben sindsdien erg nauwkeurig :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:49

Ik kan rustig een dag overslaan daar heb ik niks van. Enkel in het begin leek ik na het uitwerken onrustiger, maar dat is nu over. Ik ben het laatst gewoon vergeten zelfs. De dagen erna moest ik het bezuren hoor, ik kan op 50 mg af als ik het braaf slik. Doe ik dat niet gaat het fout.

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 18:29

Hey iedereen, even een update. Ik ga moet nu 3 keer per week naar de kinesiste om mijn voet los te werken. Nog geen oefeningen doen omdat dat te belastend is.
Qua medicatie probeer ik mij nu te redden met 10 druppeltjes contramal per dag. Dit is voor mij de grens, als ik meer gebruik heb ik teveel last van bijwerkingen en kan ik dus ook niet meer met de auto rijden.