Ik 'vergeet' te eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Qerty

Re: Ik 'vergeet' te eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:33

Kijk, dat zijn goede berichten!
Mijn tip zou nog zijn om toch wat meer 'gezonde' dingen van huis mee te nemen. Dan kan je ook beter in de gaten houden of je op zijn minst alles van de schijf van 5 binnenkrijgt en voldoende vitamientjes naar binnen werkt. Een kinderportie patatjes vult wel voor even en als je er maar genoeg van eet kom je vanzelf wel aan, maar lijkt me zinvoller om ervoor te zorgen dat het weinige dat je al eet in ieder geval gevarieerd is en voldoende voedzame stoffen bevat. Met een dieet van cheese and jam danish, patatjes en cola betwijfel ik of je je op de langere termijn ook fitter gaat voelen. Eigenlijk wat brighteyes hierboven ook aangeeft.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:40

Nog een laatste tip, omdat ik ze nu zelf tegenkom in mijn tas: Nootjes (cashew, amandelen, walnoten, paranoten, you name it) en gedroogd fruit (rozijnen, abrikoos, mango e.a.) zijn trouwens heel gemakkelijk mee te nemen, zijn zeer voedzaam, geven veel energie en gaan volgens mij heel goed samen met cola of voor een sigaretje ;)
Niet iedere dag een zak leeg eten, want de nootjes bevatten aardig wat vet en het fruit nogal wat suiker, maar wel van de gezonde soort en heel gemakkelijk als tussendoortje.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:39

in plaats van de cola zou je misschien een shake kunnen maken met fruit dat je lekker vind en met yoghurt er bij en wat ik zelf doe is een rawfood poeder er bij doen, deze vind je bij ah.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:13

romyYMCMB schreef:
...deze vind je bij ah.

Daar heeft de TS vast wat aan in Londen. :n

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:24

TS de weerstand en het uitstelgedrag dat bij jou bij eten om de hoek komt kijken vind ik toch best zorgelijk. Eten een keer vergeten is van een andere orde dan eten vermijden, en dat is wat ik hier lees, zorg alsjeblieft goed voor jezelf en durf ook eerlijk naar jezelf te kijken.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:02

oomens schreef:
romyYMCMB schreef:
...deze vind je bij ah.

Daar heeft de TS vast wat aan in Londen. :n

oops. wist ik niet maar heb je vast wel in een bio winkel in londen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:58

Goedzo Saddledancer!
Let echter ook op dat je nu niet overdrijft. In die zin, normaal eet je een halve aardappel, half worstje en drie suikerboontjes, naar nu twee worsten en zoveel lepels rijst,
Stel dat je van een portie die drie maal zo groot is als anders plots ongemakkelijk wordt nadien, kan het zijn dat je onbewust een afkeer opbouwt van het avondeten. Natuurlijk, als je geen probleem hebt met die hoeveelheid is dat alleen maar goed!
Het is super goed dat je die portie opeet, op dat vlak ben je echt goed bezig,maar let ook psychisch op.
Ik denk dat het in jouw geval zinvoller is om kleine porties te nemen,maar vaker op een dzg. Zo krijg je voldoende binnen,maar vermijd je het te "vol" gevoel te hebben.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 10:25

@ikeje ja daar heb je gelijk ik hoor, ik ben nogal een zeikerd met gezonde snacks, maar die moet ik toch maar gaan vinden Dan haha :D noten vind ik wel lekker en gedroogd fruit ook :j bedankt!

@romy geeft niets hoor, bedankt voor de tip :)

@sunrise het valt wel mee hoor :) het is niet alsof ik eten echt vermijd, ik heb gewoon een verschrikkelijke hekel aan eten als ik geen honger heb, en ik heb niet vaak honger :)

@duhelo daar heb je gelijk in :j ik heb veel moeite met een 'vol' gevoel, dat vind ik heel ongemakkelijk en dat vermijd ik ook liever, dus kleinere porties vaker zou misschien beter werken dan :j dankje :)

ik ben net wakker, omdat mijn baas belde dat iemand ziek naar huis gegaan is en of ik kan inspringen. Normaal zou ik dan dus uit bed duiken, mijn kleren aanschieten en de deur uit zijn, nu heb ik tegen mijn baas gezegd 'ja, kom eraan, even eten en dan ben ik er' aka, ik zit nu dus op de bank met koffie en een sandwich, en dan ga ik daarna fijn aan het werk op mijn vrije dag :')

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:04

Als je een vol gevoel vermijd vind ik dat eigenlijk best wel eetstoornis, of dat je niet gaat eten omdat je geen honger hebt... Maar wel goed dat je het wil opbouwen, ik zou je echt nutridrink aanraden dat valt aan het begin wel zwaar maar naar verloop van tijd kan je het makkelijk wegdrinken.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:22

Lekker bezig! Natuurlijk heb je toen ook gelijk de tijd genomen om een lunch-/tussendoorpakketje samen te stellen ;)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 18:38

@lottexxx ik vind niet eten als je geen honger hebt eerlijk gezegd vrij normaal? Een vol gevoel vermijden vind ik ook niet echt een eetstoornis kenmerk, een vol gevoel is namelijk niet iets wat mensen zouden moeten nastreven, dat betekend namelijk dat je teveel gegeten hebt. Veel mensen overeten tegenwoordig, en dat is niet gezond. Nutridrink ga ik idd naar kijken, al heeft dat wel veel nare herinneringen voor mij, en ik wil er niet van afhankelijk Worden.

@ikeje haha dankje! En ja eigenlijk wel :D heb een bakje noten meegenomen in mijn zaken die heb ik tijdens het werk gegeten haha :D en jullie hebben met je 'eten in je zak' idée de hele groep aangestoken, ik betrapte vandaag twee van mijn collegas op uit Hun zak eten, en daar moest de baas heel erg Om lachen :')

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:43

Aan de andere kant: als je weet/hebt besloten dat je aan mort of wil komen zal je wel over die drempels moeten.
Dus eten als je nog geen honger hebt of eten tot je je voller voelt dan je had gewild.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 06:29

Te vol is idd niet goed, maar eten tot je vol zit is normaal, anders zal je steeds minder kunnen eten en dat doe je dus ook.
Een x eten wanneer je niet veel honger hebt is ook prima, wanneer er veel tijd tussen zit dat je voor het laatst hebt gegeten.
Het beste is om op vaste tijden te eten, zodat je lichaam daar aan went en dus ook honger zal hebben.