De (on)zin van edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De (on)zin van edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:23

Ik hou van stenen omdat ik ze echt mooi vind <3 heb mij altijd het meest aangetrokken gevoeld tot amethist, toevallig ook de steen van mijn sterrenbeeld (vissen).

Met de werking ben ik niet zo bezig maar ik durf best geloven dat het enig effect heeft.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:25

Tja onzin of niet, ik weet het niet.
Ik weet wel dat mijn dochter heel veel last had van nachtmerrie's en van iemand een ketting kreeg met een lemurisch iris kristal. Zij vond hem mooi en had geen idee van de werking ervan.
Maar de nachtmerrie's waren over. Ketting ging stuk en de nachtmerrie's kwamen terug.
Dus maar snel een nieuwe ketting gekocht en het steentje erweer aan gedaan

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:48

Mag je eigenlijk ook meerdere stenen tegelijk dragen? Dat vroeg ik mij zo af.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:54

Ik heb een tijd ook stenen in mijn kamer gehad en bij me gedragen. Maar heb ze een paar maand terug allemaal in de grond gedaan en zo gelaten. Ik voel me hierbij veel rustiger. Ik geloof er wel in, maar ben er momenteel niet klaar voor.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:02

In de grond doen? Leg dat eens uit? Ik heb ook nog wat hangertjes met andere stenen, die liggen gewoon op de vensterbank omdat ik het mooi vind.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:10

germie schreef:
In de grond doen? Leg dat eens uit? Ik heb ook nog wat hangertjes met andere stenen, die liggen gewoon op de vensterbank omdat ik het mooi vind.

Doordat je ze in de grond graaft geef je ze terug aan de aarde.
Door te reinigen moet je ze ook vaak 24 uur in de grond stoppen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:12

Deugenietje schreef:
germie schreef:

en dan kun je ze dus daarna weer gebruiken?

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:16

germie schreef:

en dan kun je ze dus daarna weer gebruiken?[/quote]

Jah?

Alleen ik doe het niet meer. Ik moet meer vertrouwen op mezelf en niet op te stenen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:16

Ik heb een ring met diamantjes en die werkt tegen neerslachtigheid, iedere keer als ik hem zie wordt ik blij :D

Vriend heeft een steentje en ik heb er ergens ook nog 1 liggen maar we hebben beiden niet het idee dat het ook echt iets doet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:26

Ik zou volgens de geleerden aventurijn moeten dragen, dat is de steen van de weegschaal las ik ergens. grappig, die steen heb ik als het goed is nog ergens liggen (weet alleen niet waar).

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:30

Hier thuis ook stenen fans! Als je stenen op wil laden kan je ze ook met volle maan buiten leggen. Of onder stromend water!
Ik moet je zeggen dat ik het fijn vind om af en toe even met zo'n steen in mijn handen te zitten! Wij hebben hier een hele plank vol in huis liggen! Dus als ik er behoefte aan heb kies ik er gewoon een uit haha!

Edit: ik zie net dat dit topic al oud is. Ts Hoe gaat het nu met de nachtmerries?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:40

germie schreef:

Ja dat mag! het kan dan alleen lastig zijn om te weten welke steen er z'n werk doet :P

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:01

Kentaro schreef:
germie schreef:

Ja dat mag! het kan dan alleen lastig zijn om te weten welke steen er z'n werk doet :P

Mijn ervaring is dat ze elkaar dan kunnen tegenwerken. Sommige stenen werken aktiverend,en andere rustigmakend. als je die allebij tegelijk draagt, dan schiet je er niets mee op.Je zou dus alleen bij elkaar passende stenen samen moeten dragen.Dat mogen dan wel verschillende soorten zijn. :j

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:07

Lonneke2001 schreef:
Ik zou ontzettend graag een Ametrien willen, alleen kan nergens iets vinden waar ik een betaalbare (liefst onder de 10 euro) bedel kan vinden, een die aan een ketting kan hangen. Op edelstenen-webshop hebben ze ze wel maar ik weet niet of die het ook opsturen? Iemand nog een tipje waar je ze kan kopen?

Kom je wel eens op een Pasar Malam? Daar zijn vaak kraampjes met edelstenen. :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:38

Welke steen zou goed zijn tegen knieproblemen?Volgens de boeken onyx, maar die vind ik erg somber. Iemand ervaring met een andere?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:11

Ik had een mooi hangertje van aventurijn, ik kan hem alleen niet meer terugvinden. Die vond ik gewoon mooi toen ik hem kocht.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:13

germie schreef:
Ik had een mooi hangertje van aventurijn, ik kan hem alleen niet meer terugvinden. Die vond ik gewoon mooi toen ik hem kocht.

Dan heb je hem niet meer nodig :j

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:24

Zijn hier ook kenners die zien of zo'n steen een echte is? :o
Ik heb een edelsteen die pap eens mee heeft genomen uit Turkije. Ben wel benieuwd of dat een echte is of namaak
Afbeelding

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:29

Lijkt op granaat

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:38

Afbeelding

Vannacht is mijn amethist weer van het hangertje/kroontje los gekomen. En ik had deze pas sinds begin augustus dit jaar.. Gelukkig wel terug gevonden ik bed, ligt nu dus op mijn bureau tot ik weet hoe ik dit weer kan fixen..

Mijn eerste hangertje heb ik bijna 2 jaar gehad, speelde ik veel mee door hem in mijn hand te pakken als hij aan mn ketting hing en toen tja.. hield ik hem ineens in mijn hand ipv dat hij nog aan de ketting zat.

Maar goed.. ik heb dus beide stenen nog, maar zijn beide wel losgekomen van het kroontje. Op het moment mis ik mijn ketting en de steen stiekem wel een beetje.

De ruwe is mijn oude en de rond geslepen de nieuwe.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:40

Volgens mij niet :(
Bruine.. andere zijn nep volgens mij, vooral de groene
Afbeelding

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:51

Goldwynn schreef:
[ [url=m/GeOUwo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vannacht is mijn amethist weer van het hangertje/kroontje los gekomen. En ik had deze pas sinds begin augustus dit jaar.. Gelukkig wel terug gevonden ik bed, ligt nu dus op mijn bureau tot ik weet hoe ik dit weer kan fixen..

Mijn eerste hangertje heb ik bijna 2 jaar gehad, speelde ik veel mee door hem in mijn hand te pakken als hij aan mn ketting hing en toen tja.. hield ik hem ineens in mijn hand ipv dat hij nog aan de ketting zat.

Maar goed.. ik heb dus beide stenen nog, maar zijn beide wel losgekomen van het kroontje. Op het moment mis ik mijn ketting en de steen stiekem wel een beetje.

De ruwe is mijn oude en de rond geslepen de nieuwe.

Ik heb een tijd lang steentjes in m'n bh gedragen (aan de zijkant zeg maar, anders lijkt het zo vrumd). Misschien kan dat tijdelijk je gemis oplossen :-)

En ook heb ik met een engelensteen onder m'n kussen geslapen. Dat was vooral in de periode dat ik bij een spirituele 'guru' werkte.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:54

Desiree schreef:
Hoe moet een paard een steen dragen? Dan heb je wel een heel lang kettinkje nodig.

Een merrie die ik ken heeft een poosje een steen in een zakje gehad die dan in haar manen geknoopt zat. Andere merrie had er ook een en beide zijn 'zelf' verdwenen.

Genoeg manieren dus ^^

@olympia: in je bh haha? Dat is nieuw voor me! Maar ga het zeker proberen! Maar wel de ronde hoor, kan me niet voorstellen dat de ruwe prettig is als hij ergens tussen geklemd zit xD

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:09

Volgens mij is de rechtse een jaspis @KittyDylan en durf ook wel te zeggen dat de andere 2 geen neppers zijn, maar de naam weet ik ook even niet :D

Edit: groene is denk ik een aventurijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:27

zigranta schreef:
Volgens mij is de rechtse een jaspis @KittyDylan en durf ook wel te zeggen dat de andere 2 geen neppers zijn, maar de naam weet ik ook even niet :D

Edit: groene is denk ik een aventurijn.

Ik denk dat Zigranta gelijk heeft. Alle stenen zijn echt. De roodachtige is Jaspis of oranje aventurijn, de groene is aventurijn, en de blauwe is sodaliet of blauwe aventurijn. :)