Migraine, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjira

Re: Migraine, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:55

De rizatriptan (smelttabletten) kan ik gewoon op het werk nemen als ik een aanval voel opkomen en dan zakt het weg. Maar laatst nam ik een sumatriptan en ik werd er helemaal naar van. Bij die tabletten moet ik echt even gaan liggen!

Gister helaas paardlief niet kunnen rijden door de migraine. Ik heb nu geen hoofdpijn meer maar ik voel gewoon dat het nog niet helemaal weg is.. Ik baal er zo van. Ik heb nu al bijna twee weken niet meer gesport en ook paard consequent trainen schiet er dan bij in. Dat zijn toch de eerste activiteiten die dan wegvallen.
@vuurneon met een baby zal het helemaal een 'hel' zijn. Het is ook één van de redenen waarom ik twijfel er kinderen in mijn leven passen. Ik moet er niet aan denken om gewoon door te gaan bij een migraineaanval!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:05

Ik heb het geluk dat ik het ver van te voren voel aankomen. Dan neem ik een pil en heb ik dus geen migraine aanval. Alleen maar last van de bijwerkingen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:31

Hier ook migraine. Afschuwelijk, je functioneert gewoon niet.
Bij mij is het meestal hormoongerelateerd, voor mijn menstruatie en vlak erna krijg ik meestal een dag of 2 migraine.
Ik ben op advies van de huisarts met de pil begonnen. Verschillende pillen geprobeerd en door te slikken, mirena spiraal geprobeerd, de prikpil.. Niks werkt, de frequentie van de migraine wordt alleen maar hoger.
Sinds kort ben ik op een dieet voor wat gezondheidsklachten die ws veroorzaakt worden door een voedingsintoleratie en sindsdien is de migraine afgenomen. Ik eet geen suikers, koemelk, gist, ei, gluten meer. Met name suiker schijnt een grote boosdoener te zijn bij de oorzaak van migraine.
Ik ben eergisteren en gisteren gezwicht voor paaseitjes en ik voel mijn hoofd alweer licht protesteren. Moet nu goed opletten anders lig ik vanavond of morgen plat met migraine.
Als ik een aanval heb, gebruik ik sumatriptan, soms in combinatie met metaclopramide ivm misselijkheid. Werkt wel aardig, ik word er alleen behoorlijk stoned van.. :roll:

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:38

Wat een heftige verhalen zeg. Ik heb hetzelfde als jij majabeestje. Bij mij is het ook altijd rond het begin van mijn menstruatie en ik ben ook op zoek gegaan naar voedings-triggers en kwam op de conclusie dat suikerspiegelschommelingen het bij mij kunnen aanwakkeren. Ook chocola lijkt geen positief effect te hebben.

Het schijnt vaak ook met histamine-gevoeligheid te maken te hebben, dus dat is ook nog iets waar je op kunt letten.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:19

Bij mij is het ook hormoongerelateerd. Tijdens de eisprong en rond de menstruatie. Verder krijg ik ook migraine (heftige) van magnesiumpillen en zinkpillen.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:47

Bij mij is het ook hormoongerelateerd maar nu ik de pil doorslik is er geen peil aan te trekken. Mijn lichaam heeft haar eigen cyclus ofzo.. Ik heb overigens ook alle mogelijke anticonceptie geprobeerd maar de migraine blijft me achtervolgen. De minste aanvallen heb ik als ik geen anticonceptie gebruik, alleen dan heb ik echt hele erge pms klachten en ga ik weer kapot aan de pijn aan onderrug en heupen. Volgens mijn huisarts kan ik niet anders dan kiezen uit twee kwaden. Lekker dan -O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:21

Ik had ook meer migraine met de pil, nu vooral vlak voor de menstruatie (ene kant handig, dan weet ik dat het weer eraan komt :+ ). Nu heb ik zelf geen anticonceptie meer en dat zit mij niet helemaal lekker. Ach, de overgang komt vanzelf wel een keer en dan is het hopelijk een stuk rustiger!

Ik kom in mijn volgende leven gewoon terug als man :j

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:27

vuurneon schreef:
Ik kom in mijn volgende leven gewoon terug als man :j

:j :j :j

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:46

Hier nog 1 helaas.

Meestal kan ik de aanvallen redelijk onderdrukken met sumatripan(?) 50 mg, als ik wat belangrijks te doen heb of een erge aanval heb dan neem ik 100 mg. Bij mij is het vaak 1 dag echt heel erg en daarna nog 1/2 dagen van heel slap, duizelig, niet helemaal ter aarde zegmaar met vaak nog wel een bonzende hoofdpijn op de achtergrond.

Man worden heeft trouwens geen nut, een collega van mij die ligt om de 4/5 weken een week lang met migraine op bed. :+

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:58

Jup! Jarenlang haast om de dag dat ik aanvallen had.
Zo misselijk en slap voelen bah bah...
Aangezien ik van medicatie heel weinig kan verdragen heb ik lang Dafalgan Codeïne gehad wat het wel afremde.

Lange tijd is het toen onder controle gebleven tot het nu en dan terug kwam.
Voornamelijk eten is een trigger om migraine te laten krijgen...
En ik kan niet zeggen dat mag ik niet eten want het is iedere keer iets anders wat de migraine veroorzaakt en de andere keer weer niet.

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:38

Ik klop het af, maar ik ben van wekelijks migraine naar bijna geen gegaan:) . Ben vooral gezonder gaan eten. Vooral suikers vermijden en dat werpt zo zijn vruchten af :D. Bij mij is er nooit een duidelijke oorzaak gevonden, maar nu is weinig suikers eet gaat het duidelijk beter. oh en minder stressen is ook een goede oplossing geweest :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:23

Dat ben ik nu ook vier weken aan het doen. Ook geen pakjes dus toegevoegde E nummers meer. Helaas nog geen verschil.
Hoe lang duurde dat bij jou?

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:30

Ook migraine'patienten' hier met een eigen paard? Hoe doen jullie dat? Gelukkig loopt mijn paard overdag altijd buiten en sta ik bij kennissen die dan de verzorging op zich nemen. Maar qua training ligt het toch steeds stil..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:39

Voor de zwangerschap reed ik puur recreatief, nu heb ik nog steeds last van de nasleep van de zwangerschap dus paard staat al bijna een jaar stil. Dus geen training, had toen ik wel echt fanatiek reed vaak migraine na een dag manege. Te druk, teveel inspanning.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:11

Ik heb geen eigen paard meer. Dat is niet ten gevolge van mn migraine maar van de eeuwige slapeloosheid. Ik ben nooit een fanatiek ruiter geweest, dus ik vond het niet erg dat ik niet kon rijden als ik migraine had.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:42

Ik heb er 4.
Maar maar 1 om te rijden.
Deze kan ik dus helaas niet meer echt trainen, wat ik voorheen wel deed.
Ook door andere medische klachten.
ik heb er veel moeite mee gehad als voorheen fanatiek ruiter, maar het is niet anders.

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:25

Ik drink bijna geen frisdrank meer, snoep niet en dat werpt enorm zn vruchten af :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:21

Nog een patiënt meldt zich ;(

Paar jaar geleden is het begonnen. Zelf de link niet gelegd tot ik weer thuis kwam te wonen en mijn moeder het herkende van zichzelf. Het is hormonaal, ik kan er de klok op gelijk zetten (datum en tijdstip). Rizatripran werkt, maar alleen aks ik na innemen kan slapen.

Suikervrij lijkt zijn vruchten af te werpen, laatste 3 weken het laten varen en achteraf waren de voorboden er al 2 weken. Rare duizelingen en donderdag knalde hij er in. 40 uur later was ik weer een beetje bij.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:01

En nog steeds geen migraine, is bijna eng nu!
Wat suiker betreft: ik denk dat het zeker wel een trigger is.
Ik ga voor de combi van osteo en bewuster eten, dat dat helpt tegen aanvallen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:19

Wat moet ik mij voorstellen bij osteo? Wat doet deze?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 23:35

maaikemuis schreef:
Wat moet ik mij voorstellen bij osteo? Wat doet deze?

Ik heb 2 verschillende gehad en bij mij deed het dan weer niets.

Google maar eens op osteopathie, dan heb je toch de duidelijkste uitleg :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 23:53

Over alternatieve kant gesproken: Ik kreeg van shiatsu massage juist zware migraine, was ook heel handig :+ na de behandelingen gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 23:54

Ik ben, op aandringen van mijn partner, toch nog eens naar een neuroloog geweest. Deze keer een dokter waar ik soms mee samenwerk. Ik sta nu op riboflavine, is vit B en een bèta blokker. Binnen 6 maand moet ik iets laten weten en dan zullen we zien of we deze behandeling verder zetten of niet. Heb ik nog te veel aanvallen, moet ik mogelijks even naar het ziekenhuis voor Xylocaïne infusen. Die riboflavine heeft 3 maand nodig om aan te slaan, het andere moet nu beginnen werken. Ik ben vorige week voor het eerst sinds lang 2 dagen migrainvrij geweest, maar donderdag en vrijdag was het terug bingo, gelukkig was het maar een milde aanval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 23:56

Wat enorm vervelend zeg, dat het zo vaak gebeurt... 2 dagen migrainevrij is voor mij helemaal niet zo speciaal maar dat waardeer ik wel even extra op dit soort momenten. Hopen dat het aanslaat!

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 00:06

Hier ook een migraine patiënt. Eigenlijk al van kinds af aan. Wel is het een aantal jaren veel minder geweest dan nu. Ik heb nu zeker wekelijks een aanval en de duur ervan is wisselend. Sinds eind vorig jaar een proeftraject ingegaan bij u lumc. Deze maand een medicijn ingespoten gekregen die het eiwit moet binden igv een aanval. Daarnaast kan ik tijdens de aanval wel gewoon rizatriptan innemen. Of de injectie helpt, ik weet t nog niet maar ik vind t zeker het proberen waard. Al halveert het maar dan teken ik er voor.
Voor alle migraine patiënten Google eens op de naam dr.Ferrari en verbonden aan het lumc. Hij is de kartrekker voor onderzoeken en nieuwe inzichten